Aihe: Rumpulickejä
1
lkx
05.08.2005 15:03:55

Otin projektikseni kirjoittaa omista jutuistani (toivottavasti) helppotajuisia rumputabiksia. Lähinnä nyt ajattelin keskittyä bändimme Helionin uuden promon kolmeen biisiin, joista ensimmäisen sain tässä käsiteltyä.

Ajatuksenani oli jakaa ideoita ja pieniä treenejä ja tietysti levittää meitin musiikkia! :D Kaikki promon biisit on ladattavissa meidän nettisivuilla ja niistä pitäisi kuulla kirjoitetut jutut aika hyvin.

Monet "lickit" voivat olla yksinkertaisia tai helppoja, mutta toivottavasti löytyy jotain mielenkiintoista. Biiseistä on ollut aikaisemmin jo vissiin joku ketju täällä, mutta ajattelin avata kuitenkin uuden. Saa kysyä, kommentoida, ideoida jne.

Yritin kehittää tabikset aika helpoiksi ja kirjoittaa ohjeita ja kommentteja, toivottavasti näistä on hyötyä edes jossain mielessä. Ensimmäisen biisin sain tässä valmiiksi, teksti on notepadilla tehty ja musiikki on mp3-muodossa.

hiiren oikea nappi ja "Tallenna kohde nimellä.."
http://www.helionprog.com/stuff/mis … /Helion_Black_Inside_rumpujutut.txt

sama oikea nappi ja "Tallenna nimellä.."
http://www.helionprog.com/audio/Helion_-_Black_Inside.mp3
There is no spoon...
Epämuusikko
05.08.2005 15:22:13 (muokattu 05.08.2005 15:22:56)
Hienoa työtä, hyvä biisi. Tätähän kuuntelisi kotonaankin!

Tuo "erittäin avonainen haitsu" kuullosti aluksi splash-parilta. Tuntuivat vielä muodostavan kvintolipohjaisen rytmin heiluessaan.

__5___

I ii I I I

Tuolta se kuullosti (siis Taa-titi-Taa-Taa-Taa, tai oikeastaan Taa-tiriti-.... kahden neljäsosan sisään). Tahatonta kikkailua :)
Virallisesti ur-po ÄrLä #009
Outkast
05.08.2005 15:27:38
Itse olen kirjoittanut omia "rumpulickejä" joita käytän oman bändini biiseissä GP4: jälle. Siinä kuulee suoraa miltä kompin pitäisikin kuullostaa.
"Toki toisaalta olen sitä mieltä että yksikään kone ei pidä pätkääkään musikaalisuutta sisällään. Siksi niitä soittimina kritisoinkin." - Jami
Blitz
05.08.2005 16:11:18
Sait noista paljon yksinkertaisempia paperille. Oon aikaisemmin jo kuunnellut nuo biisit, ja nyt saattaisin jopa osata soittaa tuon biisin. :)
'Cos if you find a stranger in town, you can fucking kill him!
eleeton
05.08.2005 16:45:17 (muokattu 05.08.2005 16:47:27)
Saisiko nuottiversiot myös, olisi halua opetella lukemaan rumpunuotteja ;)
ja takaisin sorvin ääreen... Lähdön Aika mp3-sivu -- Verkkokauppasi on patentoitu!
Niskamies
05.08.2005 17:56:13
Ei mulla muuta, paitsi että kävin justiinsa hakemassa postista Helionin Fool's Paradisen:-) tää shitti rokkaa!
Virallisesti semi-pro!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)