Aihe: Hiwatt DR103 1 2 | |
---|---|
![]() 04.08.2005 18:35:13 | |
Terve, Mun ei oikeastaan pitänyt vähään aikaan ostaa mitään kitarakamaa kun viime viikolla tommosen Flaxwood Rautia Customin hommasin ja talous meni siitä hieman tiukalle. Eilen piti käydä kaverille katsomassa uutta kaappia. Sitä testailtiin kevyesti noin vuoden -73(jos tulkitsin oikein) Hiwattin DR103lla. Allekirjoittaneen ensikosketus Hiwatteihin. Oli todella hieno ja maukas soundi. Värähti viisari oikein kunnolla. No mun oli sitten pakko ostaa se siltä seisomalta, ei siinä muu auttanut. Muuten ihan siistissä kunnossa mutta kahva irti ja päältä päälliset revitty pois. Muutenhan noiden pitäisi olla tehtyjä kestämään ja mitään vikoja en ainakaan ole siitä paikallistanut. Onkos niinq muita Hiwattien ystäviä? Mihin hintaan olette nähneet noita nimenomaan Suomessa myytävän? Semmosenkin huomasin että toi kotelo on hieman korkeampi mutta muuten täysin identtinen ton Carlsbron TOP50 nupin kanssa. Jännitevalitsin/impendanssivalitsin, suojaverkko, pinnoitus yms samasta laatikosta. Molemmissahan on alunperin samat muuntajatkin. Hienoja vehkeitä molemmat! Tuumasta toiseen. | |
![]() 05.08.2005 09:50:49 | |
täällä! on makea saundi. helvetin makea itse asiassa ja headroomia piisaa niin paljon, että toimii yhtä hyvin bassovahvarina. säröähän siitä ei sitten saa revittyä millään... mun malli on tosin '78. mä sain sen sika halvalla joltain jäbältä huuto.netistä, jonka piti saada vuokra äkkiä maksettua tai häätö edessä. muistaakseni kaappi + vahvari oli vaan jotain 600 euroa. ihan sairasta. :D | |
![]() 05.08.2005 12:45:59 (muokattu 05.08.2005 12:46:27) | |
No kyllähän Hiwattinkin saa särölle kun tarjoaa vain riittävästi volyymiä... nimim. soittelin urkuja tossa semmosen 100w 6-kanavaisen mikserivahvistimen läpi (en nyt muista tuota mallia, oliks SA-112 tms.) mikittämättömään Leslieen ja kyllä se aika komeesti ruvelle meni ;) Hyvä säröpedaali ja/tai boosteri on tietysti myös ystävä! edit: sen verran on vielä lisättävä, että ovat sisältä ehdottomasti kauneimpia vahvistimia mitä maa päällään kantaa. Voi sitä työn laatua! :) | |
![]() 05.08.2005 13:57:17 (muokattu 05.08.2005 14:04:17) | |
mun malli on tosin '78. mä sain sen sika halvalla joltain jäbältä huuto.netistä, jonka piti saada vuokra äkkiä maksettua tai häätö edessä. muistaakseni kaappi + vahvari oli vaan jotain 600 euroa. ihan sairasta. :D Saitko ihan Hiwattin kaapin mukaan? Noh, oli se joka tapauksessa erittäin halpa. Sanotaanko että kyllä mäkin tolla 600euron budjetilla olisin kaapin saanut kaveriksi, mut vaan jonkun perus marsun 2x12" ;) No kyllähän Hiwattinkin saa särölle kun tarjoaa vain riittävästi volyymiä... nimim. soittelin urkuja tossa semmosen 100w 6-kanavaisen mikserivahvistimen läpi (en nyt muista tuota mallia, oliks SA-112 tms.) mikittämättömään Leslieen ja kyllä se aika komeesti ruvelle meni ;) Hyvä säröpedaali ja/tai boosteri on tietysti myös ystävä! edit: sen verran on vielä lisättävä, että ovat sisältä ehdottomasti kauneimpia vahvistimia mitä maa päällään kantaa. Voi sitä työn laatua! :) Lueskelin plexi palacea ja siellä sanottiin että täböllä noista irtoaisi jopa 180w! Se on jo kanska paljon, noin päätteen säröytymistä ajatellen. Etuastesäröä kun ei paljoa irtoa. Ei ihme että Pete Townshend on kuuro. Mun vehkeestä edellinen oli repinyt toisen putkiparin pois, täytyy varmaan avata ja mittailla millasia virtoja siellä liikkuu. Sitten tulee sisukset tsekattua. Kuvien perusteella aika hyvältä ne näyttää.. Tuumasta toiseen. | |
![]() 05.08.2005 15:16:17 | |
Lueskelin plexi palacea ja siellä sanottiin että täböllä noista irtoaisi jopa 180w! Se on jo kanska paljon, noin päätteen säröytymistä ajatellen. Etuastesäröä kun ei paljoa irtoa. Ei ihme että Pete Townshend on kuuro. 100-wattisesta vehkeestä täysillä 180w? En ymmärtänyt jotain kohtaa tässä jutussa | |
![]() 05.08.2005 16:07:10 (muokattu 05.08.2005 16:11:40) | |
100-wattisesta vehkeestä täysillä 180w? En ymmärtänyt jotain kohtaa tässä jutussa Niin. Noi teholukemathan mitataan periaatteessa puhtaalle signaalille, tai no puhtaalle, THD vaikka jotain prosentin luokkaa/osia(en tiedä mitä skittakamojen valmistajat käyttävät, hifipuolella jotain ton suuntasta). Kun annetaan mennä reilusti särölle niin tuleehan sitä ääntä lisää, ei enää puhdasta mutta ääntä kumminkin. Vähän niinq miks putkivahvistin kuulostaa 'kovemmalta' kuin vastaavantehoinen trankku. Tuumasta toiseen. | |
![]() 05.08.2005 16:22:21 | |
100-wattisesta vehkeestä täysillä 180w? En ymmärtänyt jotain kohtaa tässä jutussa Esim tuolla lukee jotain tuosta ilmiöstä: http://sound.westhost.com/instamps.htm (kappale "Powering up") Mikäli ymmärsin oikein niin jotain tälläisiä syitä löytyy: 1. Kun vahvistin ruuvataan kympille niin yliohjautuvassa (tai yliohjatussa) signaalissa tapahtuu "peak limiting" --> aaltomuodon huiput leikkautuvat ns. program-materiaalissa pois ja huippujen ja keskiarvon välinen erotus pienenee --> särösignaalissa keskimääräinen teho voi olla isompi (särösignaalin "alku-attack" ei ole yhtä voimakas kuin kliinillä, mutta sen jälkeinen ääni voi olla lujempi). 2. Pahasti klippautuneessa (säröytyneessä) signaalissa siniaalto on muuttunut kohti neliskanttista "square wavea", joka sisältäisi samalla amplitudilla kaksi kertaa niin paljon tehoa kuin siniaalto --> enemmän lyhytkestoista keskimääräistä tehoa. 100 watin vahvistin antaa täysin puhtaalla äänellä 100 watin piikkitehon (attack-vaihe), joka hiipuu sitten 2-5 watin soivaksi ääneksi. Maksimisäröllä sama vahvistin antaisi teoriassa 200 wattia, mutta vain mikäli muuntajat kykenisivät pitämään jännitteen koko ajan maksimina. Ihan siihen ne eivät sitten oikeasti putkivahvistimissa kykene, joten maksimiteho jää noin 1,5 kertaiseksi ilmoitettuun nähden. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. | |
![]() 05.08.2005 16:54:21 | |
Tarkotus olis hankkia joko Hiwatt- tai London City -nuppi tässä piakkoin. Juuri siksi, kun se sopii sekä basso- että kitarakäyttöön. Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
MegaMan Club #002 - Quiff Man | |
![]() 10.08.2005 12:57:05 | |
Saitko ihan Hiwattin kaapin mukaan? Noh, oli se joka tapauksessa erittäin halpa. Sanotaanko että kyllä mäkin tolla 600euron budjetilla olisin kaapin saanut kaveriksi, mut vaan jonkun perus marsun 2x12" ;) joo, siis se oli marsun MOSFAT- kaappi. vitun halpa ostos silti... | |
![]() 26.08.2005 01:04:58 | |
Kas, nämä nostavat päätään pikkuhiljaa. Ehkä elämäni paras ostos tuo Hiwatt DR103, mulla on vm. ´71, vaihdoin aikoinaan trankkuräkkikamat tuohon (vuosi taisi olla -99) En oo kertaakaan katunu. Nyt tuossa havittelen DAMAGE CONTROL DEMONIZER -pedalia tuohon kupeeseen... -alppu | |
![]() 26.08.2005 10:10:40 (muokattu 26.08.2005 10:12:57) | |
Nyt tuossa havittelen DAMAGE CONTROL DEMONIZER -pedalia tuohon kupeeseen... Kuulostaapa hyvältä! Mikäs se tämmönen on? Off-topic... EDIT: Ei muuten kuuloostakaan hyvältä... EDIT2: :) Kävin valmistajan sivuilla... Anteeksi... I´m smiling because they haven´t found the bodies yet... | |
![]() 26.08.2005 13:28:09 | |
OT Toki tuota pitää ensin tyypittää, mulla on hakusessa kunnon pedali joka pitää sisällään soolo-boostauksen. /OT | |
![]() 26.08.2005 13:52:43 | |
Ehkä elämäni paras ostos tuo Hiwatt DR103, mulla on vm. ´71 Näin ajattelen myös minä. Red Fang vaihtui Celestion Greenbackiin ja nyt on soundi enemmän kuin kohdallaan. Hitto kun tuossa on hieno soundi! Paljonkohan näitä on Suomessa? En muista nähneeni montaakaan myynnissä. Tuumasta toiseen. | |
![]() 01.09.2005 00:46:51 | |
Onkos niinq muita Hiwattien ystäviä? Mihin hintaan olette nähneet noita nimenomaan Suomessa myytävän? Minulla on ollut DR103 vuodesta '98 ja jos nyt juuri äsken tulkitsin sarjanumeroa (10914) oikein, niin se on vuodelta 1977. Tähän päivään asti olen ollut siinä uskossa, että se on 1973 koska myyjä aikoinaan väitti!:) No samapa tuo, vastaaviahan nuo ovat. Bassokäytössä ollut ja toimii siinä erittäin hyvin. Puhdasta soundia riittää ja helvetin hyvän särösoundin saa tarvittaessa. Koskaan ei ole keikalla loppuneet tehot kesken. Silti hieman himottaisi kokeilla DR201:stä (200W) tai DR405:sta (400W) mutta epäilenpä noita Suomessa edes olevan? Maksoin silloin 7 vuotta sitten muistaakseni 2700 mk. Viimeksi kuulin DR103:n olevan Lahdessa myynnissä ja hintaa oli toista tonnia (siis euroissa), eli nousujohdetta on havaittavissa. | |
![]() 01.09.2005 01:08:01 | |
Minulla oli joskus Hiwatt:in 100 wattinen putkinuppi. Tyhmänä vain kannoin sen Jyväskylässä erääseen musiikkiliikkeeseen vaihdossa johonkin nimeltä mainitsemattomaan (huonoon) vahvistimeen. Kyllä on monesti ottanut pannuun näin vuosien jälkeen, kun on tajunnut sen arvon ja silloin mulle hyvitettiin siitä ihan paskasti. Onko kenellekkään tullut mun vanhaa Hiwattia vastaan? Se on helppo tunnistaa, siinä luki toisessa päädyssä isoilla valkoisilla kirjaimilla VAAVI. | |
![]() 01.09.2005 06:35:09 | |
100-wattisesta vehkeestä täysillä 180w? En ymmärtänyt jotain kohtaa tässä jutussa this goes to eleven :) | |
![]() 20.09.2005 17:33:28 | |
Jeps, uusia putkia odotellessa päätin ottaa imurin kauniiseen käteen. Tältä näyttää meikäläisen hattiwatti https://www.saunalahti.fi/~alpertti/hiwatt Mielenkiintoinen ratkaisu noissa etuasteputkissa... Hyvin on kuitenkin toiminut mun käytössä reilu 5v. -alppu | |
![]() 20.09.2005 19:17:17 | |
https://www.saunalahti.fi/~alpertti/hiwatt Mielenkiintoinen ratkaisu noissa etuasteputkissa... On kyllä aina ilo katsella Hiwattin sisuskaluja; siellä ovat osat sotilaallisessa järjestyksessä! Ja etuasteputketkin ovat laatua mihin ei enää ikinä tulla yltämään. "Hard work often pays off after time, but laziness always pays off now." | |
![]() 20.09.2005 22:39:39 | |
Tähän päivään asti olen ollut siinä uskossa, että se on 1973 koska myyjä aikoinaan väitti! Mäkin luulin omani olevan vuodelta -73. Mut ei se kuitenkaan taida olla vaan pikemminkin 1976. Oli vähän puutteellinen se taulukko mistä ensin katsoin. Pitäis avata toi jossain vaiheessa, ei vaan saa aikaiseksi. Sisällä pitäisi kait olla päiväykset. On siinä vaan niin hieno soundi :) Tuumasta toiseen. | |
![]() 20.09.2005 22:46:22 | |
On siinä vaan niin hieno soundi :) Juu..kuulostaa ihan toimivalta Exoduksen Bonded By Blood levyllä. Tosin siinä on Hiwattin edessä kaksi kappaletta Bossin Overdriveja, mutta hyvältä soundaa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)