Aihe: Mikä säristin Tech21 60:n eteen?
1
Checkmate
05.08.2005 00:49:41
(nyt lähtee muuten kitarakamapalsta-neitsyys)

Omistan straton ja 60-wattisen Tech21 trademarkin ja halajaisin vahvarin mainion ykös(Fender-)kanavan särisemään jollakin purkilla. Haaveena olisi sellainen mieto särö, joka veisi putipuhtaan saundin vähän rosolle, mutta mahdollisesti myös vähän hevimpään suuntaan. Vahvarin kakoskanavasta en ole ainakaan vielä löytänyt mieluista rosoa, ja muutenkin kanava on sävyltään kovin erilainen ykköseen verrattuna. TS10:tä olen tuon kanssa kokeillut, muttei se oikein toimi (vaatisi kai putkivahvarin kaverikseen). Ehdotuksia?
temppiz
05.08.2005 01:06:17

Minkälaisilla säädöillä olet tuota skriimeriä käyttänyt?
Itse oon saanu mojovia saundeja Ibanezin MSL:llä joka on modailtu TS-808:n spekseihin. Siis melko samantyylinen pitäis olla tuon TS-10 kanssa...

säädöt:
gain= klo 9
tone= klo 12-3
volume= täydet

Vahvarin säätöjä en sitten tähän hätään muista...
Kytkentöjen hälvettyä tarkistamme savut. Tieto ei ole luulon väärti. Tingi laadusta - älä hinnasta. Määrä korvaa laadun. Puoliksi suunniteltu on hyvin tehty.
temppiz
05.08.2005 01:06:52 (muokattu 05.08.2005 01:07:03)

tuplat
Kytkentöjen hälvettyä tarkistamme savut. Tieto ei ole luulon väärti. Tingi laadusta - älä hinnasta. Määrä korvaa laadun. Puoliksi suunniteltu on hyvin tehty.
Jucciz
05.08.2005 08:17:17
Itse käytin Trademark60:n kanssa Bossin BD-2 Blues Driveriä, SD-1 Super Overdriveä sekä tarvittaessa molempia yhtä aikaa. Kotona ja keikalla toimi hienosti.
Pitsku
07.08.2005 00:34:25 (muokattu 07.08.2005 00:36:53)
Mulla on myös SD-1 Tech 60:n ykköskanavan edessä ja se toimii tosi hyvin kevyen roson saamiseksi.

Kakkoskanava puolestaan ei ole mielestäni kovinkaan hyvä, tai ainakaan minä en ole saanut siitä mieleisiä säröjä irti (Kitarana Esp:n EC-1000 Duncanin mikeillä).

Menee vähän off-topiciksi, mutta on ruvennut vähän vaikuttamaan siltä, että kyseinen vahvari toimisi paljon paremmin yksikelaisten mikkien kuin humpparien kanssa. Löytyykö muilla vastaavia kokemuksia?
Pelimies ostaa ensin mailat ja vasta sitten opettelee pelaamaan
Jucciz
07.08.2005 00:44:45
Kakkoskanava puolestaan ei ole mielestäni kovinkaan hyvä, tai ainakaan minä en ole saanut siitä mieleisiä säröjä irti (Kitarana Esp:n EC-1000 Duncanin mikeillä).

Menee vähän off-topiciksi, mutta on ruvennut vähän vaikuttamaan siltä, että kyseinen vahvari toimisi paljon paremmin yksikelaisten mikkien kuin humpparien kanssa. Löytyykö muilla vastaavia kokemuksia?

Täsmälleen samanlaisia kokemuksia. Kakkoskanavalla ei tee oikein mitään eikä myöskään humpparikitaralla vehkeestä saa (jatsipuhdasta lukuunottamatta) hirveän hyviä soundeja. Mutta se clean-kevytruttu-blues -osasto on kyllä jo itsessään TM60:ssä niin herkullinen, että vehje on hintansa arvoinen.
Geetar
07.08.2005 12:25:10
SD-1 on itselläni toiminut soolo-buusterina. Sillä tavalla olen 2-kanavasta saanut suhteellisen toimivan soundin. Olen kyllä samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa, että Humbuckerin kanssa on todella vaikeaa saada herkullista meininkiä aikaan. Jotenkin se ei vaan toimi niinkuin pitäisi (siis särösoundeja haettaessa). Kotona kyllä toimii pienellä volyymilla, mutta keikka/treeniolosuhteissa kohtuullisilla volyymeilla soitettaessa soundista tulee... kireä!!

Suositukseni on siis yksikelaiset mikit omaava kitara + jonkinlainen tubescreamer-tyylinen poljin.
Keep practising
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)