Mitä mieltä olisitte tällaisesta: jos on ostettavaa/vaihdettavaa/myytävää kamaa (ihan pienimmistäkin ruuveista tms. lähtien), laittakaa kirjoitusta tänne. Tarkoitus ei olisi korvata Toria, vaan saada ihmiset tekemään vaikka heräteostoksia/-vaihtoja, tai ehkäpä jotkut teillä nurkissa pölyttyvät kamat joita ei ole viitsinyt aktiivisesti kaupata ovat juuri sitä mitä toinen on miettinyt hommaavansa. Tästä oli puhetta joskus aiemmin Backstagen puolella, mutta ajattelin pistää tämän nyt kuitenkin tänne. Jos tämä saavuttaa suuren suosion, voisi jopa harkita pysyväksi laittamista? Aloitan: Haen (kuten allekirjoituksestakin näkyy) Danelectron pikkupedaalien potikkasuojia, niitä joita tulee mukana noita pedaaleja uutena ostettaessa. Myöskin hakusessa olisi Ibanez Soundtank 60's Fuzz. Halpoja kitaramikkejä voi myös tarjota. Luopua voisin mahdollisesti Danelectron Daddy-O Overdrivestä (mieluiten vaihto edellä mainittuihin), ja jos jotain tarpeeksi kiinnostavaa tulee eteen, saa V-Amp lähtöpassit. |
Hanok 21.05.2003 11:21:13 (muokattu 21.05.2003 11:21:50) | |
---|
Enpä oikein ymmärrä mitä hyötyä tästä nyt sitten on Tori-ilmoitukseen nähden. Siellä on kuitenkin sitten muuta kätevää toiminnallisuutta, kuten ilmoituksen voimassaoloajan säätö. Sen sijaan ostoilmoituksen laittaminen signatureesi on aika hyvä idea. Mitä enemmän kirjoittelet, sitä useammassa paikassa ilmoituksesi näkyy. Taidanpa kokeilla samaa. EDIT: typo |
Osmo Komppi 21.05.2003 11:50:55 (muokattu 21.05.2003 11:51:34) | |
---|
Voisin vaihtaa Seymour Duncan SH-5 Custom -mikin saman valmistajan Alnico II Pro -humbuckeriin (tai vastaavaan). Enpä ole viitsinyt torille ilmoitella, koska en usko, että kenelläkään olisi samanlaista tarvetta toisinpäin. Kokeillaan nyt kuitenkin. Tuo Custom on vielä kiinni kitarassa, mutta otan toki kolvin käteen, jos sopiva tarjous ilmantuu. EDIT:typo |
Zammy 21.05.2003 11:58:22 | |
---|
Mihin logiikkaan perustuu, että jos jotain tavaraa ei jaksa torilla ilmoittaa niin sen ilmoittaa sitten keskustelun puolella? |
Osmo Komppi 21.05.2003 13:07:22 | |
---|
Ei mihinkään logiikkaan. Laiskuuteen ja passiivisuuteen. Nyt kun sitten tuli tällainen keskustelu, niin helppoahan tuohon oli vetäistä pari riviä. Parasta taitaa sittenkin olla pitää nämä asiat torilla. Tori on valmiiksi toimiva paikka, eikä pyörää kannattane keksiä uudelleen. |
Dumb 21.05.2003 14:13:39 | |
---|
Minulle voisi tarjoilla ainakin * DiMarzio Blaze mikkiä * DiMarzio Air Norton mikkiä (vaikka kaksin kappalein) * EMG SA mikkiä * Digitech XP-300 Space Station efektilaitosta Tällainen viestiketju on kyllä minun mielestäni ihan hyvä juttu, sillä aina kaikkea ei jaksa Torilla ilmoitella ja jollain saattaa olla tosiaan nurkissa pölyttymässä ja pois joutamassa jotain, mitä toinen on etsinyt pitkän aikaa. Ja jos/kun nämä jutut pysyvät tässä yhdessä viestiketjussa niin ilmoittelu ei häiritse sitten muuten. |
fridgebuzz 21.05.2003 14:15:40 | |
---|
Mihin logiikkaan perustuu, että jos jotain tavaraa ei jaksa torilla ilmoittaa niin sen ilmoittaa sitten keskustelun puolella? Dumb sanoi jo aika hyvin, lisäisin vielä vaan että kaikenhan voi vaihtaa jos vain tulee tarpeeksi hyvä tarjous :-) |
Zammy 21.05.2003 14:28:50 | |
---|
No miten se torilla ilmoittaminen kuluttaa sen enempää voimia, kuin täällä ilmoittaminen? Valmistaudutteko siihen jollain tavalla henkisesti vai? Sama vaiva kai se ilmoitus on tänne kirjoittaa kuin torille? Ja kuten sanottu, mikäli kaupat tulee, niin ilmoituksen voi poistaa torilta, täällä se on sitten ikuisesti näkyvillä (niin voihan täälläkin kyllä käyttää edit toimintoa jolloin meillä on yksi viestiketju täynnä *poista tämä* juttuja). Outoa minusta ruveta sotkemaan tätä systeemiä. Tori on tori, keskustelu on keskustelu. Tosin eipä minua yksi ylimääräinen viestiketju haittaa. |
Boge 21.05.2003 14:32:26 | |
---|
joo ei yks viestiketju mutta sitten kun alkaa tulee päivittäin uusii topiccei "haluuko joku ostaa mun vanhat plektrat ku lopetin soittamisen" "vaihtaako joku mun floikan kuuskulmioavaimen vaikka vahvistinplugiin" niin johan alkaa vituttaa. Mun mielestä tämmönen sotkeminen ei oo kovin hyvä juttu |
hanipai 21.05.2003 14:49:18 | |
---|
Mä voisin ostaa EMG-60:sen tai ehkäpä vaihtaa EMG-81:sen siihen. Mieluummin tietty ensin testisin 60:stä enenkuin luopuisin 81:stä. Ja sitten oon jo pitkään hakenut esim. ESP:n EC-300:sta ja muitakin LTD malleja. Voisin ostaa ehkä myös Boss SD-1:sen tai DS-1:sen 8" tuumanen tomi mielellään Amber väriltään ja V-amp2, kiitos. Siinä näin alkuun:) T:Hannu |
fridgebuzz 21.05.2003 15:04:43 | |
---|
joo ei yks viestiketju mutta sitten kun alkaa tulee päivittäin uusii topiccei niin johan alkaa vituttaa. Mun mielestä tämmönen sotkeminen ei oo kovin hyvä juttu Ei tuu jos asia hoidetaan näin. Eipä se luulisi paljoa sotkevan jos on yksi ketju aiheesta. |
fridgebuzz 21.05.2003 15:06:14 (muokattu 21.05.2003 15:09:41) | |
---|
No miten se torilla ilmoittaminen kuluttaa sen enempää voimia, kuin täällä ilmoittaminen? Sulla menee koko jutun idea aika pahasti ohi. EDIT: Ja se idea on ainakin osittain se, että myydään/vaihdetaan/ostetaan mahdollisesti sellaista kampetta jota ei tulisi torilla vastaan, kampetta joka mahdollisesti joillain lojuu nurkissa, mutta jota eivät kuitenkaan aktiivisesti viitsi kaupata. |
fox 21.05.2003 15:14:53 | |
---|
Sulla menee koko jutun idea aika pahasti ohi. Juu ja mulla, nimittäin eikös tuo tori oo ihan toimiva, tämä on keskustelupalsta enkä mä oikein ymmärrä keskustelulla sellaista et threadiin tosiaan ei tuu muuta kuin "vaihdako x:n kahteen y:n mikkiin.....no ilman muuta" Mielestäni ei ole keskustelua tämä vaan torittelua. :) Nyt ylläpito pohtimaan josko voisi tori-osioon pistää jonkun "rompetorin" jossa voisi jäsen pitää halutessaan basaaria eli varaosakauppaa... Mieluummin sinne joku selkeästi kehitelty synsteemi kuin tänne ´bout 600 kirjoituksen säie josta sitte kuitenkaan ei kukaan mitään löydä sitten kun vaihtotarjouksia rupee sadoissa olemaan. Lisäksi onhan pikaviestit, voisihan tuolla "basaarissa" olla vaikka lista jäsenistä joilla on ylim. roinaa (hei, kenelläpä ei) ja loppusäädön eli varsinaisen vaihdon voisi vaikka pikaviestipohjalla tehdä. Ehdotus oli tämä vaan, tyrmätkää jos ette tykkää..en mene "kolooni" itkemään hiukan sen vuoksi. |
Zammy 21.05.2003 15:20:09 | |
---|
Sulla menee koko jutun idea aika pahasti ohi. EDIT: Ja se idea on ainakin osittain se, että myydään/vaihdetaan/ostetaan mahdollisesti sellaista kampetta jota ei tulisi torilla vastaan, kampetta joka mahdollisesti joillain lojuu nurkissa, mutta jota eivät kuitenkaan aktiivisesti viitsi kaupata. Täytyypi sanoa, että kyllä menee täysin ohi. Tämä nyt on mulle ihan yhdentekevää. Mutta en vaan tajunnut vieläkään, että miten jotain ei jaksa aktiivisesti kaupata, mutta jaksaa keskustella sen kauppaamisesta? Tai mikä on sellainen tavara joka ei mene torin kautta sellaista tarvitsevalla, mutta täällä löytyy tarvitsija? Mutta jos tämä tuntuu tärkeältä niin toki!
|
Osmo Komppi 21.05.2003 15:23:05 | |
---|
Tuossa foxin ehdotuksessa on perää. Juuri selllaiseen passiiviseen tarpeeseen olisi fantsua saada joku nurkka vaikkapa Torille. Ja nimenomaan turhan härppeen vaihtamiseen. Viestiketjuna tämä juttu ei varmasti toimi. Sanoohan sen jo omakin pää kun hiukan pitemmälle ajattelee. Mutta tuollainen basaari johon voisi laittaa arvottomampaa tavaraa tarjolle. Pikaviesteillä sitten ehdottelisi vaihtokauppoja tai. Vaikka ilmaistakin sälää saisi tarjolle. Erinomainen ehdotus ketulta! |
booster 21.05.2003 15:28:39 | |
---|
mä voisin vaihtaa lievästi kytkinvammaisen Ibanez TS-5 tubescreamerin vaikka BOSSin SD-1:een.. |