Aihe: Tunnistusleikkiä kultakorville
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Mikael
04.08.2005 10:14:11

Olisko kannattanu suojata korvat paremmin?

Mitä ihmeen kettuilua sä oikeen harrastat? Yritätkö sä keskustella vai onko sun ainut tarkoitus provoilla? Tuollasta paskaa ei kaivata.
Oli miten oli, mutta näin on.
rbt
04.08.2005 10:39:00 (muokattu 04.08.2005 10:42:02)
Mitä ihmeen kettuilua sä oikeen harrastat? Yritätkö sä keskustella vai onko sun ainut tarkoitus provoilla? Tuollasta paskaa ei kaivata.

Kuulon kanssa pelleily ja ilman suojaimia soittelu menee minun silmissä samaan kategoriian, kuin ilman kypärää ajelu mopolla tahi moottoripyörällä, tahi ilman turvavyötä ajelu autolla jne. Eli en todellakaan jaa niistä mitään krediittejä. Päinvastoin.

E. Kyseenomaista henkilöä vastaan mulla ei todellakaan ole mitään. Ja kuulon hajoaminen on ikävä asia. En usko, että hän otti tämän niin rankasti, kuin oletat.
Shitmanek
04.08.2005 11:40:10
Kuulon kanssa pelleily ja ilman suojaimia soittelu menee minun silmissä samaan kategoriian, kuin ilman kypärää ajelu mopolla tahi moottoripyörällä, tahi ilman turvavyötä ajelu autolla jne. Eli en todellakaan jaa niistä mitään krediittejä. Päinvastoin.

Jälkiviisaana on aina helppoa. Tuttu, joka aloitti soittamaan joskus 70-luvun lopulla sanoi ettei silloin ensimmäiseksi tullut mietittyä kuulonsuojausta kun alettiin soittamaan. Hänelläkin on nyt kuulossa vikaa.
Mikael
04.08.2005 11:51:20

Mulla tuli tinnitus armeijassa tykkien kanssa leikkiessä, enkä todellakaan kaipaa mitään nokkavaa viisastelua - vaiva on ihan riittävän vittumainen muutenkin. Mittausten mukaan vaiva on aiheuttanut kuulon heikentymistä 2-4 kHz alueella, mutta samalla ylempien äänialueiden alueella kuulo on herkistynyt.
Oli miten oli, mutta näin on.
rbt
04.08.2005 11:55:07
Jälkiviisaana on aina helppoa. Tuttu, joka aloitti soittamaan joskus 70-luvun lopulla sanoi ettei silloin ensimmäiseksi tullut mietittyä kuulonsuojausta kun alettiin soittamaan. Hänelläkin on nyt kuulossa vikaa.

Tuokin on totta. Eipä niitä 80-luvullakaan paljoa mietitty, eikä kukaan mitään koskaan sanonut. Ottakoot nuoremmat siis opiksi. Kaverin kanssa aloitimme samoihin aikoihin soittelut 80-luvun lopulla. Hän ei koskaan käyttänyt suojaimia. Itse kuitenkin tempasin luurit päähän aina, jostain kumman syystä. Parissa vuodessa kaveri ei enää kunnolla haitsua erottanut.
Bacchus
04.08.2005 12:01:14 (muokattu 04.08.2005 12:28:08)
Kuuntelen mieluusti musiikkia vaikkapa mp3-muodossa paskoilla napeilla soittimesta esim. duunissa, pyöräillessä tai vaikkapa erinäköisissä kulkuvälineissä. Näihin paikkoihin kun ei mitään kaksi metrisiä pyramidikaiuttimia kanneta. Olen vieläpä niin perverssi, että nautin musiikin kuuntelusta jopa tälläisessä tilanteessa, ja parjatussa mp3-muodossa olevista biiseistä. Hyvä biisi kun pärähtää soimaan, niin siinä unohtuu paskat soundit. Fiilis on tärkein.

Mutta, tottakai musiikista saa paljon enemmän irti kuunneltaessa kunnon laitteilla hyvässä tilassa. Itse en mitään huippulaitteita omista, mutta hifisti kaverilla tulee välillä tyypittyä eri levyjä ja kuunneltua mitä sieltä oikeasti löytyy. Äänimaailma laajenee todella paljon.

Jos jotakuta kiinnostaa, niin laitteet jotka jannulta löytyvät ovat, Jolidan putkivahvistin, Nanzidun pyramidit ja Luan cd-soitin. Minä en noista tajua mitään, mutta ehkä ne jollekin jotain sanoo, jos sattuu kiinnostamaan.

EDIT: Lauseen muotoilua. Näytti oudolta.
Jag är en hund
markkuliini
04.08.2005 12:01:45

Niin , eipä se kuulon suojaus ole aina itsestä kiinni. Armeijassa sain kaksikin kertaa kuulla rynnäkkökiväärin laukauksen ihan läheltä selän takana yks kaks yllättäen vaikka oli käsketty suojat pois ja aseiden piti olla varmistetut. Toinen kerta oli vieläpä sellainen ahdas puuseinäinen poteron tyyppinen monttu jossa oli puiset seinät suorassa kulmassa toisiinsa. Tuntui melko inhottavalta. Mutta kävin varmuuden vuoksi happihoidossa, niin ei tullut tinnitusta. Eli periaatteessa alikersanttien piikkiin olisi mennyt...
Mutta nuo kuulohommat on kyllä viimeisiä asioita joista lähtisin soittajalle kettuilemaan....Vaikkei sympatiaa heruisikaan
www.vasamayhtye.com
HeavyMachinery
04.08.2005 12:12:23

Kuuntelen mieluusti musiikkia sekä mp3-muodossa paskoilla napeilla soittimesta esim. duunissa, pyöräillessä tai vaikkapa erinäköisissä kulkuvälineissä. Näihin paikkoihin kun ei mitään kaksi metrisiä pyramidikaiuttimia kanneta. Olen vieläpä niin perverssi, että nautin musiikin kuuntelusta jopa tälläisessä tilanteessa, ja parjatussa mp3-muodossa olevista biiseistä. Hyvä biisi kun pärähtää soimaan, niin siinä unohtuu paskat soundit. Fiilis on tärkein..

Näinhän se on. Kyllä itsekin reenaan mp3 soittimen kanssa ja kuuntelen sillä musiikkia ollessani lenkillä, mutten voisi kuvitella ikini kuuntelvani kotistereoista mp3sia. Autossakin sen viel ymmärtää.
Minä tiedän - siis pelkään !
markkuliini
04.08.2005 12:12:34 (muokattu 04.08.2005 12:15:45)

Tuli noista säästökoodauksista sellainen asia mieleen kanssa että voisi ajatella muusikoiden olevan nimenomaan velvollisia pitämään metelia parempien ja laadukkaampien ääniformaattien puolesta. Me kun olemme niitä jotka niiden päälle ymmärtävät. Jos vain ollaan tyytyväisinä hiljaa tai sanotaan korkeintaan että no kyllä tuo minulle kelpaa, niin on vaarana että ääniformaateissa taannutaan pitkällä aikavälillä huonompaan suuntaan.
Tämä varsinkin siksi että kaikki tilaasäästävät koodaukset ovat ohimenevä ilmiö jos ja kun internetin ja kovalevyjen kapasiteetti kasvaa läheskään samaa tahtia kuin tähän asti. Ei parin vuoden päästä ole ongelmana miten saada cd-tasoista ääntä reaaliajassa paikasta toiseen, ehkä livekuvan kanssa on samat koodausasiat pöydällä.
Tämä vastuuasia nyt ei välttämättä koske ihan harrastajia, mutta itse ammattilaisena koen etten voi olla asiasta vain hiljaa...

Ja tämähän ei tietenkään tarkoita ettei esim.mp3:sia saisi käyttää, mutta asiasta olisi hyvä olla tietoisia...
www.vasamayhtye.com
rbt
04.08.2005 12:17:04
Tuli noista säästökoodauksista sellainen asia mieleen kanssa että voisi ajatella muusikoiden olevan nimenomaan velvollisia pitämään metelia parempien ja laadukkaampien ääniformaattien puolesta. Me kun olemme niitä jotka niiden päälle ymmärtävät. Jos vain ollaan tyytyväisinä hiljaa tai sanotaan korkeintaan että no kyllä tuo minulle kelpaa, niin on vaarana että ääniformaateissa taannutaan pitkällä aikavälillä huonompaan suuntaan.
Tämä varsinkin siksi että kaikki tilaasäästävät koodaukset ovat ohimenevä ilmiö jos ja kun internetin ja kovalevyjen kapasiteetti kasvaa läheskään samaa tahtia kuin tähän asti. Ei parin vuoden päästä ole ongelmana miten saada cd-tasoista ääntä reaaliajassa paikasta toiseen, ehkä livekuvan kanssa on samat koodausasiat pöydällä.
Tämä vastuuasia nyt ei välttämättä koske ihan harrastajia, mutta itse ammattilaisena koen etten voi olla asiasta vain hiljaa...

Olkoot täten jokaisella vapaus omaan mielipiteeseen.
Bacchus
04.08.2005 12:29:58
Tuli noista säästökoodauksista sellainen asia mieleen kanssa että voisi ajatella muusikoiden olevan nimenomaan velvollisia pitämään metelia parempien ja laadukkaampien ääniformaattien puolesta...

Juu, tämä on aivan totta. Vaarana on juuri se, että mp3-laatuisesta kamasta tulee ihan standardi niinkuin sanoit.
Jag är en hund
markkuliini
04.08.2005 12:33:48

Olkoot täten jokaisella vapaus omaan mielipiteeseen.

Jes...Sananvapaus...vihdoinkin...kiitos paljon. :P
www.vasamayhtye.com
hollmi-5
04.08.2005 14:38:50
Hyvä biisi kun pärähtää soimaan, niin siinä unohtuu paskat soundit. Fiilis on tärkein. Plussa.
Mika Hollström
CD
04.08.2005 18:48:34
Tosin historian kulku ennustaa toista. Kuluttajille on aina saanut kelvat kompromissi ratkaisu musiikin ja kuvan toistoon. Laadulla ei ole ollut väliä, koolla on. Esimerkkinä Beta vs. VHS, DAT vs. Minidisk, C-kasetti vs. ns päättymätön 8-ura kasetti (en muista mikä sen nimi oli..).

Muistelin että itselläni oli aina suojaimet päässä kun rumpuja soittelin 80-luvun alussa. Tosin kuulo sai iskua "laulu-auto" aikana ja armeijassa ammuntaleireillä, ihmisten, joille ei pitäisi antaa mitään ampuma-asetta haltuun (edes katsottavaksi), takia.
mr.bungle
04.08.2005 21:32:39 (muokattu 04.08.2005 21:38:00)

Voihan muna. Täälläkö oikein ja teki? Tietokone ja sen oheislaitteet ovat ihan kelvottomat musiikinsiirtoon ja äänenlaadunvertailemiseen. Suksikaa nyt jo isoimpaan kuuseen noine spekulointeinenne. Vai että ihan wawit... Meitsi on senverran kultakorva ja hifisti, että tämä on jo liian syvältä. Jos herra Moottorisahalla ei ole kunnollisia vehkeitä ja korvia musiikinkuunteluun, niin voi jättää tämän keskustelun väliin. Tosin kivahan näitäkin "asiantuntijoita" on lukea.

Hihi. Ai että jos tietokoneen äänikortista ottaa esim. digisignaalin pihalle, niin se on kotelon sisällä jotenkin mystisesti kerännyt pahaa karmaa ja aiheuttaa hifistille ummetusta?

Lisäksi kannattaa tutustua tilastollisiin tutkimuksiin havainnoidusta mp3-audion laadusta.

Edit: ja waweja ei taida olla kuin heprean kielessä. Kirjaimellisesti.
bassolla hanuriin
Niskamies
04.08.2005 21:51:35
Meikäheppu on niitä miehiä, jotka kuulee, kumminkopäin töpseli on seinässä. Ja mitkä piuhat nyt on kytkettynä. Joten nämä tietokoneiden digikortit ovat kierrätykseen kelpaamattomana materiaalina ongelmajätteeksi luokiteltavaa shittiä.

On se kumma juttu kun me studioheebot käytetään tuhansia euroja studiokamaan ja hyvään äänentoistoon koneella, ja sitten tulee rumpalilegenda M. Hollström joka toteaa tuhansien eurojen digivehkeet paskoiksi.
Virallisesti semi-pro!
hollmi-5
04.08.2005 22:49:55
sitten tulee rumpalilegenda M. Hollström joka toteaa tuhansien eurojen digivehkeet paskoiksi. Anteeksi. En tiennyt, että teillä on tuhansien eurojen digikortit. Se toki muuttaa asian. Mikä tuhansien eurojen digikortti Niskiksellä on? Ainakaan nettiin laitetut näytteet eivät puolla näkemystä.
Mika Hollström
Niskamies
04.08.2005 22:51:16 (muokattu 04.08.2005 22:53:03)
Anteeksi. En tiennyt, että teillä on tuhansien eurojen digikortit. Se toki muuttaa asian. Mikä tuhansien eurojen digikortti Niskiksellä on? Ainakaan nettiin laitetut näytteet eivät puolla näkemystä.

Mä teen musahommat Digi002:n läpi, ei ole äänikorttia huonontamassa saundia yms. yms.

Se että mulla on kallliit kamat ei toki tarkoita sitä että osaisin käyttää niitä tai että saisin maksimaalisen hyödyn niistä.
Virallisesti semi-pro!
hollmi-5
04.08.2005 22:54:29 (muokattu 04.08.2005 22:55:21)
me studioheebot käytetään tuhansia euroja studiokamaan ja hyvään äänentoistoon koneella, No ketkä me? Keskusteluun osallistuneista? Kesäkuussa kävin studiossa. Siellä oli tuhansia euroja laitettu digihommaan. Melkein pärjäsi analogiselle äänenlaadussa. Koska kuitenkin hiirellä klikkailu on päivän sana, niin sillä vedetään...
Mika Hollström
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)