Aihe: Hitto piti taas olla tyhmä!
1
hanipai
04.08.2005 17:34:39
Mikä neuvoksi, kun kytkin Behringerin UB1002:seen mikin ja kitaran jne. + äänikortinulostulon ja sisäänmenon. No nyt kun sitten Sonarilla on raidoilla tavaraa ollut jo ennestään ja aattelin lisätä laulun, niin huomasin, että nauhoittaessalauluraidalle menee se kaikki muukin sälä muilta raidoilta ja sehän ei tietenkään ole tarkoitus. Auttaako mikserivaihto vai mitä pitäis tehdä? Ongelmana on siis se, että äänikortin playback pitäis saada laulun ajaksi kuuluville luureista, mutta se ei saisi kuitenkaan mennä nauhoitukseen. Tiedän, että ongelma ratkeaa ostamalla useampi ulostulo/sisäänmenoinen kortti, mulla nyt E-mu 1212m. Prkl..Onko muita vaihtoehtoja?

Hannu
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
PeLu
04.08.2005 18:11:36
Kolme vaihtoehtoa jotka tulee nopeasti mieleen:

Ota nauhoitettava signaali äänikortille FX Sendistä, ja ohjaat sinne ainoastaan laulukanavan. Näyttää olevan monolähtö, mutta jos yhdellä mikillä otat niin ei se mitään.

Toinen vaihtoehto on kytkeä äänikortilta tuleva signaali Tape in -liittimiin, jolloin voit reitittää signaalin ainoastaan kuulokelähtöön ja Control Roomiin. Tällöin otat äänikortille menevän signaalin mikserin päälähdöistä. Huono puoli tässä on, että mikseristä ei voi säätää tietokoneelta tulevan materiaalin voimakkuutta.

Vaihtoehto 3: Hanki mikseri jossa on vähintään yksi apuryhmä. Mä voisin myydä Yamaha MG12/4:n kohtuuhintaan ; ).
hanipai
04.08.2005 19:43:33
Kiitän Pelua. Kokeilin tossa vaihtoehtoa 2 ja se vaikutti parhaimalta. Onko toi Tape In äänenlaadullisesti ihan samanlainen? Kiitän neuvoista. Ehkä myöhemmin pitää ostaa uus mikseri, mutta nyt on hiukan tiukat ajat :)
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
mhelin
04.08.2005 21:24:49
Kiitän Pelua. Kokeilin tossa vaihtoehtoa 2 ja se vaikutti parhaimalta. Onko toi Tape In äänenlaadullisesti ihan samanlainen? Kiitän neuvoista. Ehkä myöhemmin pitää ostaa uus mikseri, mutta nyt on hiukan tiukat ajat :)

Omasta mielestäni behringerin tape in ei kuulosta yhtä hyvältä kuin line inputit.

Jos juotin eli kolvi pysyy kädessä niin voisit modata Tape Outin sellaiseksi että siitä lähtee äänikortille menevä signaali joka on otettu suoraan 1 & 2 monokanavien mikkietuvahvistimen jälkeen (tai EQ:n jälkeen jos se tuntuu mukavammalta, esim. volume/fader potikoista löytyy signaali helposti). Tein tuollaisen molempiin behringereihin mitä mulla on ollut (pikku MX:iä molemmat).
hanipai
04.08.2005 23:42:35
Omasta mielestäni behringerin tape in ei kuulosta yhtä hyvältä kuin line inputit.

Jos juotin eli kolvi pysyy kädessä niin voisit modata Tape Outin sellaiseksi että siitä lähtee äänikortille menevä signaali joka on otettu suoraan 1 & 2 monokanavien mikkietuvahvistimen jälkeen (tai EQ:n jälkeen jos se tuntuu mukavammalta, esim. volume/fader potikoista löytyy signaali helposti). Tein tuollaisen molempiin behringereihin mitä mulla on ollut (pikku MX:iä molemmat).

En käytä Behkun mikkietuvahvistinta ollenkaan, kun mulla on Tubepre etuvahvistin. Enkä varmaan viitti modailla kolvin kanssa. Mun mielestäni se kuulosti hyvältä Tubepren kanssa.
PeLu
06.08.2005 20:26:21
Hmm... kun nyt kerran käytössä on erillinen etuvahvistin, niin itse en enää kierrättäisi signaalia mikserin kautta äänikortille. Luultavasti tuossa Behringerissä linjatulo on toteutettu siten, että ensin linjasignaali vaimennetaan mikrofonisignaalin tasolle ja sitten ajetaan B:n mikkietusen läpi. Sitten vielä vähän vaimennusta faderista ennen ulostuloa. Tämä kaikki tuskin parantaa signaalia.

Itse kytkisin äänitettävän signaalin suoraan äänikortille ja käyttäisin mikseriä ainostaan kuunteluun. Laulun monitorointi onnistuu joko laittamalla äänikortin ajurista direct monitoring tms. päälle tai jos etusesta löytyy tuplalähdöt niin sitten suoraan mikseriin.
hanipai
07.08.2005 19:26:52 (muokattu 07.08.2005 19:56:31)
Niin laittaisinkin suoraan äänikortille, mutta en viitsisi kokajan vaihdella piuhoja, kun soitan kitaraa tai bassoa. Pitäis varmaan olla sellanen behkun ADA8000? TAi sitten se parempi mikseri. Oon nyt testinyt tota 2 vaihtoehtoa eikä se oikein tunnu hyvältä. Ei oo kyllä varaa ADA:an:(

Eli 3.vaihtoehto Hanki mikseri jossa on vähintään yksi apuryhmä ois ilmeisesti pakko hommaa. Miksikä tuota apuryhmää kutsutaan mikserissä englanniksi?
Onko tää sopiva mun käyttöön http://www.sweetwater.com/store/detail/Compact4/
tai tää
https://www.thomann.de/thoiw3_yamah … g102_8kanal_mischpult_prodinfo.html
Eli löytyyks näistä se tarvittava apuryhmä?
T:Hannu
mhelin
07.08.2005 23:12:16 (muokattu 08.08.2005 14:23:55)
Tuossa jammussa ei ole apulähtöä.
Tässä Behringerissä on Alt 3/4 lähtö, eli kun painetaan Mute näppäintä ko. kanava reitittyy toiseen lähtöön (siis tuohon Alt 3/4 lähtöön). Emusta sitten säädät kuuntelun.

http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … er_ub1204pro_eurorack_prodinfo.html

Yleensä nuo apulähdöt ilmoitetaan mikserin mallinimessä, esim. MG 10/2 tarkoittaa 10 tuloa ja 2 lähtöä. MG 12/4 :ssä siis on neljä (kaksi stereo) lähtöä. Mackie SR 24/8/2 tyylisessä merkinnässä keskellä oleva 8 ilmoittaa subgrouppien lukumäärän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)