Aihe: Systole : Love Of Sorrow
1
Demostudio
18.07.2005 14:17:29
Bändin nimi: Systole
Kappaleen nimi: Love Of Sorrow

URL: http://www.blackant.fi/systole/los.mp3 (Mp3)

Join The Cortège -EP:n toinen biisi.
Mika Antero
05.08.2005 22:46:55 (muokattu 05.08.2005 22:51:10)
Puolustukseksi sanon, että olen seurustellut tämän illan (taas kerran) tiiviisti jallupullon kanssa, joten älkää ottako liian vakavasti kommentointia:

Kovasti trendikkäältä HIMiltä tai vastaavalta gootihtavalta popilta kuulostaa, varsinkin laulu. Biisi on kyllä ihan hyvä, se tulee selväksi, vaikka soundimaailma on aika syvältä. Tämä on tämmöistä melko mitäänsanomatonta peruspoppista, jota mahtuu 13 tusinaan. Enemmän omaperäisyyttä kehiin, niin saattaisi toimia.

Sorry, en digannut, mutta minä oonkin jo vanha äijä. Hyvä biisi, mutta bändin tyyli ei miellytä.

EDIT: Ai tää ei ollutkaan bändi, vaan artisti. No, minut sait huijaneeksi; luulin kyseessä olevan ihan oikean orkesterin. Joten ei kai tää ihan paska sitten ollut... Soititko itse siis kaikki?
MattiAuer
05.08.2005 23:53:42

Tosiaan, huonoa Himiähän tämä on - saundiltaan, sovitukseltaan ja etenkin laulusuorituksen osalta. Sanatkin tasan juuri sitä Valo-huttua siltä osin kuin sain mitään selvää.

Laulusta kuuli, mihin pyrittiin, mutta perille ei kyllä minusta vielä päästy. Siis ihan hyvä ja vivahteikas meininki, mutta kaipaa vielä treeniä. Englannin lausuminen sentään on huomattavasti parempaa kuin suomipojilla yleensä, mutta muutamassa kriittisessä kohdassa sekin pettää ja kuulostaa virheeltä. Varsinkin kertsissä laulusaundi on todella tukossa ja vire kuulostaa olevan vähän niin ja näin, jopa minun puukorvallani. Lisäksi laulu hyppii miksauksessa liian matalalta turhan kovalle, mikä tällaisessa tunteikkaaseen tulkintaan nojaavassa matskussa ei ole kovin toivottavaa.

Saundit toimii ihan perushyvin. Rytmikitara on rouhea, mutta jatkuvan junnauksen takia sekin puuduttaa soolon kohdalla jo pahasti. Soolosaundi vihloo korvia ikävästi. Yllättävä väliosa olisi ihan kohtalainen, ellei se menisi juuri niin kuin nämä tällaiset yllättävät väliosat aina (Himin biiseissä) menee.

Minusta kuulostaa (ainakin tämän yhden biisin perusteella), että sulla on väline kohtalaisen hyvin hallussa, muttei mitään tuoretta musikaalista sanottavaa. Ville Valo teki tämän tyylin jo tiettäväksi aika isolla volalla. Ikävä sanoa näin, koska omia tekosiani verrataan Yrjänään vähän turhankin paljon.

Biisi 7,5/10
Saundit 8/10
Tuoreus 2/10

ps.
Kuuntelin vielä noita muitakin biisejä, ja saamani vaikutelma vahvistui. Laulusaundi on treeniä vaille Ville Valo, vireisyys ja lausuminen kaipaisivat hiomista. Biisit ovat kuin demoja Him-biiseistä. Eivät ihan niin meneviä, eivät yhtä vetoavia melodisesti, mutta muuten kuin samasta muotista. Sanat - siltä osin kuin sain selviää - olivat kohtuullisen kornia perusfiilistelyä.

Ja tämähän on tietenkin vain minun mielipiteeni.
"Uniikki unikorni olikin korni koni"

DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään.
svwn
10.08.2005 14:43:55

Kiitoksia huonosta palautteesta. Sitäkin tarvitaan.

Kenkkuselle: Joo, ite on kaikki sävelletty, sanoitettu, sovitettu ja purkitettu. Tosin näähän on lapsellisen helppoja biisejä, joten...

Niin. Aika vaikee on enää Suomessa tehä tietynlaista musaa ilman että HIM otetaan esiin. Mä toisaalsta oon alusta asti myöntäny, että vaikutteita on otettu sieltä suunnalta, mutta en mä sentään pelkästään HIMiä oo kuunnellu viimiset kolme vuotta...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt