Aihe: Telecasterin pickup
1
Chunga
03.08.2005 19:15:09

pystyykö kaksimikkisestä telecasterista tekemään yksimikkisen ottamalla vain toisesta piuhat irti?
antaako vaihdin siitä asennosta jossa pitäisi kuulua se poistettu mikki vain mykän signaalin?
tarvitseeko minun juottaa jotakin uudestaan?
"Sound and technique, two different things, obviously. He(Joe Satriani) has both. I have... ...Volume" -Nigel Tufnel, Spinal Tap ##Mega Man-Club 013: Metanol Man
Gypsy
03.08.2005 19:50:34
pystyykö kaksimikkisestä telecasterista tekemään yksimikkisen ottamalla vain toisesta piuhat irti?
antaako vaihdin siitä asennosta jossa pitäisi kuulua se poistettu mikki vain mykän signaalin?
tarvitseeko minun juottaa jotakin uudestaan?

Pystyy tekeen. Ja mykkä tulee siitä kytkimen asennosta. Ei tarvi juottaa mitään uudestaan.
"Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin..." -pwallin
Johnny99
03.08.2005 22:16:04
Mutta mitä järkeä tuossa on?
OSTAN stratocasterille kovan kotelon
Chunga
04.08.2005 10:40:25 (muokattu 04.08.2005 10:40:58)

eipä juuri muu kuin että kitaran saa helposti ja nopeasti mykäksi.

onko mahdollista jollain tapaa nopeasti testata että onko juotokset menneet oikein?
eli olen juottanut toiseen mikkiin kelojen päihin piuhat kiinni, jotka sitten juotin alkuperäisiin piuhoihin.
ja onko merkitystä kumman kelan pään mihinkin alkuperäiseen piuhaan juottaa. näin maalaisjärjellä ajateltuna ei luulisi olevan.
"Sound and technique, two different things, obviously. He(Joe Satriani) has both. I have... ...Volume" -Nigel Tufnel, Spinal Tap ##Mega Man-Club 013: Metanol Man
Juzzu
04.08.2005 11:06:07
eipä juuri muu kuin että kitaran saa helposti ja nopeasti mykäksi.

voihan tuota varten tehdä vaikka on/off -svitsin.
Ponkkolaala piu
mipp
05.08.2005 13:15:08

Tuosta taitaa tulla off asennosta enemmänkin buzz-asento. Jos haluat on/off- switchin niin tuo off-asento kannattaa laittaa oikosullkuun ei jättää avoimeksi.( jos jätät avoimeksi niin kitara ja kitarapiuha toimivat antenneina ja keräävät kaikki hurinat, jotka kuuluvat kun kitara laitetaan off-asentoon,)

Eli kytket maahan sen kytkimen nastan josta otit mikrofonijohdon irti
samueld
05.08.2005 15:01:28

Ennemmin kannattaa oikosulkea mikin johdot, kuin katkaista. Ääni mykistyy, eikä tule häiriöitä.

On/off-kytkin on parempi ratkaisu, sillä silloin molemmat mikit ovat tarvittaessa käytettävissä. Jos haluaa pitää kitaran ulkonäön samanlaisena, voisi volume- tai tone-potikan vaihtaa kytkimelliseen versioon, jossa kytkimellä oikosuljetaan lähtö.Ongelma on tietysti potikan hinta.

Tai vaihtaa viisiasentoisen kytkimen, niin niihin kahteen ylimääräseen asentoon voi laittaa näit juttuja.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
Tim
05.08.2005 15:57:21 (muokattu 05.08.2005 16:01:47)

Joskus mietin että lisäis semmosen pedaaleissa käytetyn momentary kytkimen kitaraan, niin sais semmosta nopeeta pätkimistä aikaan. Ei kyllä tarvis ihan niin heavy duty olla kun pedaaleissa.
Toi äänettömäks saaminen ei mulla oo ongelma, kun on tossa stratossa 3 kytkimellä hoidettu toi mikkivalinta. Eli hiljenee, kun ottaa kaikki mikit pois.
Tollakin voi sitä pätkintää harrastaa, mutta kun se jää pohjaan, niin momentaryllä sais tuplanopeudella pätkittyä.

Edit: voishan tolla push-pull potikallakin tota pätkimistä tehdä, se vaan voi näyttää katsojista vähän epäilyttävältä kun sitä 'raplaa' ;P
Ja siinä voi olla liikeratakin isompi, ja en tiedä miten se potikka kestää pitemmän päälle semmosta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)