Aihe: pitääköhän "paulin" specsit paikkaansa?
1
ilkkis
03.08.2005 21:58:21
Tarttui tuollainen silmään kun etsin paulikopiota oikeilla puilla.Oliskohan tosiaan tohon hintaan mahonkibodi vaahterakannella?

http://www.musicstorekoeln.de/en/gl … ore.html?artikel_cid=GIT0002826-003
silmät kiinni ja Lennonia levariin
McNulty
03.08.2005 22:01:38
Itse hommasin vastaavan LPn... kyllä se kansi vaahteraa on, mutta sen päällä on loimuvaahtera viilu. Mikkejä irroittelin ja bodykin vaikutti tiheäsyiseltä puulta... kenties jonkin lajikkeen mahonkia (niitäkin on kohtuu montaa).

Asiallinen saundi ja mielestäni hyvä sustain... eihän se tietysti alkup. LP:n tasoa ole mutta riittävän lähelle.
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
ilkkis
03.08.2005 22:09:13
Itse hommasin vastaavan LPn... kyllä se kansi vaahteraa on, mutta sen päällä on loimuvaahtera viilu. Mikkejä irroittelin ja bodykin vaikutti tiheäsyiseltä puulta... kenties jonkin lajikkeen mahonkia (niitäkin on kohtuu montaa).

Asiallinen saundi ja mielestäni hyvä sustain... eihän se tietysti alkup. LP:n tasoa ole mutta riittävän lähelle.

Onko saundi tosiaan oikeaa lp:tä muistuttava? Jos näin on niin täytyy panna harkintaan.
silmät kiinni ja Lennonia levariin
McNulty
04.08.2005 01:19:12
Onko saundi tosiaan oikeaa lp:tä muistuttava? Jos näin on niin täytyy panna harkintaan.

No... minulla on tuossa vertailukohteena pari G-pajan tuotetta itselläni. Sekä vanhempi jenkeistä ostettu LP Custom ja himpun uudempi LP Standard. Kyllä tuo Epi hyvin "matkii" esikuviaan enkä itse pidä sitä ollenkaan huonona Les Paul-kopiona.

No joo, myönnetään että nauhojen viimeistelyä fiksasin hieman itse hyvin sileällä hiekkapaprulla kun tuntui pieni karheus ylänauhoilta bendatessa. Mikit yllättivät minut positiivisesti ja olenkin tuolla innostunut nyt ronaamaan kaikkea Led Zeppelinistä ja Lynyrd Skynyrdistä aina Kingston Wall jamitteluun :)

Toki jos haluaa hieman erottelevammat mikit (esim SD Alnico II tms.) niin niillä voi soittimen luonnetta muokata, minä taasen tykkään hieman tuollaisista tummempisaundisista vaikka ei nuo kyllä ole lainkaan mutaiset. Pikemminkin liian kirkkaat minulle... tai sit se johtuu vaan miun Classic30:n asetuksista :)

Ei tuo Epin LP ole aito asia, mutta sellaiselle joka hakee hieman sen suuntaista saundia... ja edullisesti... tuo on hyvä vaihtoehto. Itse testailin PRS SE-sarjalaisia ja hyviä olivat nekin, en vain huomannut mitään eroa lähes puolet halvemman Epiphonen kanssa. Kitara on viimeistelty hyvin, puutyöt ja maalit+lakat on hoidettu kunnolla, otelauta ja inlayt on tehty hyvin, groverin virittimet ja satulakin toimii... ainoat "fiksaukset" jotka kitaraan tein olivat: Kieltenvaihto, Schallerin hihnalukot ja tuo kevyt nauhojen "pintasilaus" :)
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
fox
04.08.2005 02:53:05

Tarttui tuollainen silmään kun etsin paulikopiota oikeilla puilla.Oliskohan tosiaan tohon hintaan mahonkibodi vaahterakannella?

Kyl varmaan, tosin noista uudemmista en pysty 100% sanomaan, onko täys-vaahteraa (toisin kuin eräällä, joka käyttää viilua vaahterapalojen päällä)
Hankittuani omistukseeni vuoden 1999 Epiphone LP Std Plussan, totesin kyllä, että kas, umpivaahteraahan se kansi oli, mahonkia kaula scarf-joint lavalla (ei siis yhdestä palasta kaula, mutta vähät siitä) ja mahonkirunko. Mikkipuoli oli surullinen (rikki, mutta ostin projektina) joten kaikki sähköt tein uusiksi. Siitä siis ei ole kommenttia antaa. Tuon näköiset virikoneet, eli Kluson Tulip-button kopiot oli, mutta voi, en niitä siinä katsellut vaan vaihdoin korealaisiin Pingeihin ne. Kyllä ne alkuperäisetkin vireen piti, mutta olivat vähän käytössä kuluneet. Eikä ne niin hyvät olleet, samaa kuin kaikissa korea-kepeissä..
Lopputulema: Hyvin LP-mäinen, aavistuksen kirkassoundisempi (mm. PeteH:n mielestä) joka johtunee mahongin "laadusta ja lajista", lienee laua- eli filippiininmahonkia. Speksit pitänee paikkansa. Tuohon hintaan luulis olevan hyvä, Les Paul-nimenkin saa. Oikeen "luvan perästä"..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Niq
04.08.2005 08:23:16

Nähdäkseni aika samoilla spekseillä kulkee tämä minun Epi LP customini ja kyllähän se niin les paulilta kuulostaa että ei eroa alkuperäiseen huomaa ainakaan soundin perusteella. Nauhat on ainoa miinus, aika pehmeää ja nopeasti kuluvaa materiaalia, parin kolmen vuoden päästä pitää nauharemppaa tehdä luultavasti.

Tallamikki on hyvä, kaulamikki vähän liian mutainen, varsinkin sen jälkeen kun kokeilin kaverin LTD:tä EMG60 kaulamikkinä. Enpä ole parempaa kaulamikkisoundia kuullut tähän mennessä, harmi sinänsä kun on aktiivimikki ja itse pitää olla niin puristi ;)
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
fox
04.08.2005 11:00:30

no hyvä! Ettei tarvi huppu päässä mennä lauteille ; )

Pointti, pointti!! =)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)