Aihe: Monipuolinen säro!?!
1 2
Nymppi
04.08.2005 01:01:57
Mikä voisi olla todella hyvä ja monipuolinen särö? Tonebone Tri-mode? MXR DoubleShot? Vai kenties jotain aivan muuta?
McNulty
04.08.2005 01:04:44
Mikä voisi olla todella hyvä ja monipuolinen särö? Tonebone Tri-mode? MXR DoubleShot? Vai kenties jotain aivan muuta?

Visual Sound - Jekyll & Hyde

musamaailma.fi löytyy suomenmaasta. Yhdessä spedussa onkin kaksi spedua... overdrive (sellanen Tube Screamer-henkinen) ja sen kaverina sitten distortion (Sellanen DS-1:stä aina rankempaan säröön asti)
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Ze Kink
04.08.2005 01:07:39
Visual Sound - Jekyll & Hyde

musamaailma.fi löytyy suomenmaasta. Yhdessä spedussa onkin kaksi spedua... overdrive (sellanen Tube Screamer-henkinen) ja sen kaverina sitten distortion (Sellanen DS-1:stä aina rankempaan säröön asti)

Tykkään. Suosittelen ainakin testaamista. Varsinkin nuo molemmat päällä saa sellasen mukavan kasarisärön, ja sitten tuolla hevipuolella pelkästään lähtee semmosta Pantera -tyylistä mäiskettä yms. kun taas pelkällä tubescreamerilla semmonen kiva rokkisärö. Ja kun tuolla ts-808 puolella boostailee vähän vahvarin omaa säröä, niin ainakin itse sain todella mukavan "Brown soundin" eli Van Halen -tyylisen särön.
Rölö
McNulty
04.08.2005 01:11:38
Tykkään. Suosittelen ainakin testaamista. Varsinkin nuo molemmat päällä saa sellasen mukavan kasarisärön, ja sitten tuolla hevipuolella pelkästään lähtee semmosta Pantera -tyylistä mäiskettä yms. kun taas pelkällä tubescreamerilla semmonen kiva rokkisärö. Ja kun tuolla ts-808 puolella boostailee vähän vahvarin omaa säröä, niin ainakin itse sain todella mukavan "Brown soundin" eli Van Halen -tyylisen särön.

Juuri näin... tuo spedu taipuu moneksi: Boosteri, OD, Distortion, Ultra Hi-Gain moderni särö jne. Itse testailin tuota vehjettä ja sain kyllä todella näppärät saundit bluesrosoista moderniin metalliin. Toki tuohon vaikutti vahvistin ja käytettävä kitara myöskin.

Tässä siis testikalustoa:
Gibson Les Paul Standard (49x-sarjan mikeillä... alnicoa siis)
Visual Sound Jekyll&Hyde spedu
Marshall JCM800 nuppi ja 2x12" kaappi V30:n elementein.
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Kossu
04.08.2005 09:31:21 (muokattu 04.08.2005 09:32:40)

Miten olisi Tube Screamer TS-9 DX olen ollut siihen erittäin tyytyväinen, TS-9 asennon soundi eron alkuperäiseen TS-9 soundiin kuulee vaikka se ei suuri olekkaan. Tosin käytänkin DX-pedaalissa enemmän Hot 1 ja Turbo asetuksia.

Hinta on vain mielestäni sikamainen.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Santtu_123
04.08.2005 10:15:01

PodXt ? Taida monipuolisempaa löytyä :)
Pluto
04.08.2005 10:21:04
Täältäkin lähtee ääni Jekyll & Hydelle. En omista, mutta pitkän testisession jälkeen jäi todella hyvä maku suuhun. Harvasta pedaalista saa irti oikeasti hyödyllisiä särösoundeja laidasta laitaan, mutta J&H siihen kykeni. Lähti niin bluesrosot (jotka olivat parhautta), kuin raskaammatkin soundit.

Ainoa ihmettelemisen aihe oli todella kova äänen voimakkuuden nousu, vaikka level-nuppi oli vasta kello kahdessatoista. Senkin sai tosin kuriin pienentämällä leveliä, mutta haluaako kukaan niin suurta eroa bypass- ja pedaalisoundin (esim. puhtaan ja bluessärön) välillä?
Dillon, you son of a bitch!
Mrezzye
04.08.2005 10:38:24

SD-1 + Uraltone modi.
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
JuSu
04.08.2005 10:59:11 (muokattu 04.08.2005 10:59:34)
Ainoa ihmettelemisen aihe oli todella kova äänen voimakkuuden nousu, vaikka level-nuppi oli vasta kello kahdessatoista. Senkin sai tosin kuriin pienentämällä leveliä, mutta haluaako kukaan niin suurta eroa bypass- ja pedaalisoundin (esim. puhtaan ja bluessärön) välillä?

Millä kitaralla soittelit? Cleanin volumetaso voi heittää lujastikin eri kitaroiden välillä (esim. strato yksikelaisilla, hurja hevikeppi kuumilla humppareilla).

Ja parempihan se noin päin on, kuin että volume loppuisi kesken, kuten mulla esim. Boss SD-1:n kohdalla kävi. Särösoundi vain jäi hiljaisemmaksi kuin puhdas, vaikka kitaran mikit eivät olleet edes kuumimmasta päästä (strato). Eikä ollut yksilövika.

JuSu
Minä olen myyrä.
Nymppi
04.08.2005 12:20:52 (muokattu 04.08.2005 14:33:54)
Täytyy kyllä mennä koikeilemaan tota visual soundin jekyll & hyde. Thanks for the tip.
opaa
04.08.2005 12:37:51
Toi Visual Soundin mainittu on kieltämättä hyvä, kokeiltu on. Ite kuitenkin oon päätynyt Tonebonen Hot British putkisäröön. Se ei ehkä sillä tavalla vastaa sun toiveita jos etsit mahdollisimman monipuolista säröä mutta omalla alueellaan siinä on erittäin paljon säätövaraa ja saundi on mitä laadukkain. Sitäki kannattaa kokeilla jos sinne musamaailmaan menet.
pliksu
04.08.2005 13:08:31 (muokattu 04.08.2005 13:11:28)
Toi Visual Soundin mainittu on kieltämättä hyvä, kokeiltu on. Ite kuitenkin oon päätynyt Tonebonen Hot British putkisäröön. Se ei ehkä sillä tavalla vastaa sun toiveita jos etsit mahdollisimman monipuolista säröä mutta omalla alueellaan siinä on erittäin paljon säätövaraa ja saundi on mitä laadukkain. Sitäki kannattaa kokeilla jos sinne musamaailmaan menet.

Itsellä olisi haussa jokin myös komppaukseen sopiva säröttäjä. Mielellään saisi tuo Hi gain-osasto jäädä kokonaan pois. Olisiko tämä Hot British tällöin lähempänä sitä mitä haen? Olen jotenkin käsittänyt ettei Tube Screamerit toimi ihan tollaisessa kunnon rytkekompissa, vaan toimivat enemmältikin soolobuusterina, onko näin?

EDIT: taitaapa Tonebone mennä pikkasen liian kalliiksi minulle ja mitä ilmeisimmin myös topicin aloittajalle.
Loppu hyvin, kaikki hyvin, niin Katilla kuin Ortesillakin. Ja tietysti Leenalla ja Simolla, sekä heidän esikoisellaan. >-)))> #13
Prome
04.08.2005 14:07:34
Jekyll & Hide alkoi nyt kiinnostaa. Paljonkos ko. pedukalla on hintaa?
tommi_899
04.08.2005 14:12:30

Jekyll & Hide alkoi nyt kiinnostaa. Paljonkos ko. pedukalla on hintaa?

niin alkoi muakin, jotain 150€ paikkeilla se on.
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen eiks sua hävetä kuunnella himiä?
StJerky
04.08.2005 14:13:36
Onko kukaan jo kokeillut Voxin uusia putkioverdriveja?. Niitä oli 3 erilaista parin sadan hintaluokassa.
hannlain
04.08.2005 14:25:24
Kommentteja Jekyll & Hydestä Classic 30:n eteen? Kitarassa EMG-81:set. Ja pitäis irrota perinne rockklasareista kasarihevien kautta Metallicaan. Mitään ultra hi-gaineja en tarvii. Toki tuo C30:n oma särökanava riittää noihin klasarirockeihin, mutta ei paljoa rankempaan menoon (joka olisi kuitenkin enemmän focuksessa). Yhtenä optiona oon harkinnut myös Boss SD-1 + Uraltone modia. Suhiseeko J&H yhtä paljon kuin tästä 'ominaisuudesta' haukuttu SD-1?
JuSu
04.08.2005 14:26:14
niin alkoi muakin, jotain 150€ paikkeilla se on.

Jep. Musamaailmassa 159,-

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/154/256/vjh_1.phtml

JuSu
Minä olen myyrä.
Tompsi
04.08.2005 14:55:43
Suhiseeko J&H yhtä paljon kuin tästä 'ominaisuudesta' haukuttu SD-1?

J&H oli kyllä mahdottoman hiljainen sen hetken ajan jonka sen omistin... Muuten silkkaa kuraa koko laatikko.
gator
04.08.2005 15:07:22
J&H oli kyllä mahdottoman hiljainen sen hetken ajan jonka sen omistin... Muuten silkkaa kuraa koko laatikko.

Olis kiva kuulla tommoisesta kommentista perustelujakin?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)