Aihe: Stone!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1056 57 58 59 60
kalakukko
10.07.2005 13:55:11
Parhaita Thrash metal bändejä koskaan. Laulajan ääni enemmän kuin toimii. Soundi on vahva ja omaperäinen "ei armoa", aivan täydellinen. Itse pidin sitä aluksi mölynä enkä diggaillut. Enemmän kuunneltuani hullaannuin. Biisit ovat hyvin sävellettyjä ja niistä löytyy sopivasti nerokkuuksia ja vaihtelevuutta, muttei mene mitenkään liikaa progen puolelle.
Mielestäni Colours levy on ihan kuningaslevy jo biisin Stone Cold Soul takia, mikä on thrashin aatelia tyylikkäine sooloineen. Debyytti ja No anaesthesia ovat myös ihan huippukamaa. Emotional playgroundiin en ole ehtinyt vielä kunnolla tutustua. Kaikkien thrash diggarien kannattaaa kokea Stone ja antaa sille vähän aikaan. Ei nimittäin aluksi sytyttänyt meitsiäkään.
Justo Almario ,,/
Super-Jari
10.07.2005 14:04:04
Mun mielestä Stone ei ollu thrashia.
S.i.r.
10.07.2005 14:17:52
Mun mielestä Stone ei ollu thrashia.

Stonen musiikista käytettiin koko uran ajan Suomessa termiä speed metal, ja sitä se lähinnä mielestäni on, ainakin jos vertaa saman ajan muihin suomibändeihin (A.R.G., National Napalm Syndicate jne.), jotka olivat aggressiivisempaa kamaa. Metal Archivesissa Stone on työnnetty kategoriaan speed/thrash. Makuasioitahan nämä(kin) toki on.

http://www.metal-archives.com/band.php?id=5552
Ben_D
10.07.2005 17:58:47

Kaikkien thrash diggarien kannattaaa kokea Stone ja antaa sille vähän aikaan. Ei nimittäin aluksi sytyttänyt meitsiäkään.

Ei voi käsittää.Stonen debyytti iski kun nyrkki keskelle naamataulua. Nyt on tosin myöhästä nähdä enään bändiä livenä.
S.i.r.
10.07.2005 18:25:15
Ei voi käsittää.Stonen debyytti iski kun nyrkki keskelle naamataulua. Nyt on tosin myöhästä nähdä enään bändiä livenä.

Niin, mutta sinäkin olet muistaakseni vanha pieru, vai mitä? ;) Aika oli silloin eri, eikä kovatasoisia metallibändejä tullut ainakaan Suomesta läheskään sellaista tahtia kuin nykyään.
Ben_D
10.07.2005 18:58:21 (muokattu 10.07.2005 18:58:29)

Niin, mutta sinäkin olet muistaakseni vanha pieru, vai mitä? ;) Aika oli silloin eri, eikä kovatasoisia metallibändejä tullut ainakaan Suomesta läheskään sellaista tahtia kuin nykyään.

No vanha ja vanha, mutta vastaanottavassa iässä tuolloin ;) Kyllä mä edelleen pidän Stonea nykystandareihinkin verrattuna varsin kovana bändinä. Roopen ja Jirin kitaratyöskentely oli mahtavaa.

Olen sanonut ennenkin, mutta sanonpahan taas, että ei ennen Stonea eikä Stonen jälkeen ole yksikään suomalainen metallibändi Divine Decayta lukuunottamatta iskenyt kuten Stone.
S.i.r.
10.07.2005 19:13:32
No vanha ja vanha, mutta vastaanottavassa iässä tuolloin ;) Kyllä mä edelleen pidän Stonea nykystandareihinkin verrattuna varsin kovana bändinä. Roopen ja Jirin kitaratyöskentely oli mahtavaa.

Olen sanonut ennenkin, mutta sanonpahan taas, että ei ennen Stonea eikä Stonen jälkeen ole yksikään suomalainen metallibändi Divine Decayta lukuunottamatta iskenyt kuten Stone.

No kyllä sä oot vanha pieru verrattuna näihin 16-kesäisiin, jotka löysi Stonen about eilen. Tunnusta syntinen! Tunnusta! :)

Stone oli (Tarotia unohtamatta) ensimmäinen suomalainen metallibändi, joka oli myös soitannollisesti ulkomaisten esikuviensa tasolla. Mitenkään muita 80-luvun lopun suomimetallibändejä aliarvioimatta Stonen hemmot oli soittajina helvetin paljon kuitenkin niitä edellä. Soittotaitohan ei tietenkään ole kaikki kaikessa, hyviä biisejä on tehneet monetkin kaverit, jotka ei edes kunnolla soittaa osaa.
Jii
10.07.2005 21:12:25

En voisi itse paremmin Stonesta sanoa. Lisään kyllä, että Roope/Nirri -soitanta vaikuttaa muhun jopa enemmän kuin alkuperäisen kitaristikaksikon.
Birth, copulation and death. Is this your life?
Disparil
12.07.2005 01:25:59
Viime kesänä lähdettiin Sauna Open Airiin kaverin kanssa, kyseinen kaveri laittoi sitten autoilumusiikiksi Stonen No Anesthesian. Meni ihan ok siihen asti kunnes kaveri alkoi lukemaan vihosta sanoituksia, sen jälkeen kyseiseen levyyn ei ole enää osannut suhtautua kovin vakavasti :D
Ben_D
12.07.2005 09:40:52

Viime kesänä lähdettiin Sauna Open Airiin kaverin kanssa, kyseinen kaveri laittoi sitten autoilumusiikiksi Stonen No Anesthesian. Meni ihan ok siihen asti kunnes kaveri alkoi lukemaan vihosta sanoituksia, sen jälkeen kyseiseen levyyn ei ole enää osannut suhtautua kovin vakavasti :D

Ilmoja pidelly.
la m quina
12.07.2005 09:52:12
Ilmoja pidelly.

todellakin
Black Star
15.07.2005 22:30:41

Teinpä aika löydön nimittäin paikasta josta viimeiseksi luulin löytäväni jotain kiinnostavaa ostin Stonen debyytin jenkki-painoksen. Vinyylin kuntokin oli kuin uusi.
Kiinnostuneille paikasta eli Rauman vanhasta kaupungista eräältä kirpputorilta löysin tuon ja aika keidashan siellä oli.
Paljon harvinaisempiakin levyjä kuten Maidenin Be Quick or Be Dead- ja Anthraxin oliko se nyt Got the Time-picturedisc-sinkut.
Over the Wall!!!
Henkka Hevimies
15.07.2005 22:33:52 (muokattu 15.07.2005 22:34:16)
Teinpä aika löydön nimittäin paikasta josta viimeiseksi luulin löytäväni jotain kiinnostavaa ostin Stonen debyytin jenkki-painoksen. Vinyylin kuntokin oli kuin uusi.
Kiinnostuneille paikasta eli Rauman vanhasta kaupungista eräältä kirpputorilta löysin tuon ja aika keidashan siellä oli.
Paljon harvinaisempiakin levyjä kuten Maidenin Be Quick or Be Dead- ja Anthraxin oliko se nyt Got the Time-picturedisc-sinkut.

*Offtopic*

Jos Kouvolaan päin olet tulossa,niin etsi sellainen putiikki kuin Novgorod. Sieltä löytyy noita harvinaisuuksia.
"Bang your head, kill your soul Let your fucking head explode Cut your veins, rip your brain You'll go insane"
Naama-amis
15.07.2005 22:53:05
Ei voi käsittää.Stonen debyytti iski kun nyrkki keskelle naamataulua.

Jees, itse nuorena ihmisenä löysin orkesterin kunnolla vasta Stone Age -kokoelman hankinnan kautta. Puijaisin jos sanoisin, että heti ekalla kuuntelulla tuli housupyykki. Ei, se tuli muistaakseni noin kolmannella. Kyllä sitä pyykkiä sitten olikin ihan riittämiin, kun vieläkään ei ole pöksyt puhtoiset.
S.i.r.
03.08.2005 19:42:21
Ylös tämä topic ja heti!

Jåå. Oma lehmä ojassa taas. Überrumia Stone-sivuja ( http://www.stonetribute.tk ) varten tarvitsisin taas tällä laudalla vaikuttavien ihmisten apua. Olisi tarvetta saada kasaan täydellinen lista Stonen soittamista keikoista. Tähän mennessä kasaan saamani lista löytyy sivuilta, mutta äärimmäisen vajaa listahan tuo on. Joten jos infoa löytyy, niin laittakaa sivujen kautta mulle mailia, tai kirjoittakaa messulaudalle/vieraskirjaan tai lähettäkää tieto vaikka kirjekyyhkyllä. ;)

Niin, joo, on siellä kaikenlaista tabulatuurintynkää ja muutakin scheissea tarjolla, jos suomalaisen metallimusiikin paras bändi yhtään jaksaa kiinnostaa.
Ben_D
03.08.2005 19:58:49

Stone oli ihan hyvä yhtye, mutta ei mitään huipputasoa kuten Anthrax, Slayer, Megadeth ja Testament.

niinaina.
S.i.r.
03.08.2005 20:03:11
Stone oli ihan hyvä yhtye, mutta ei mitään huipputasoa kuten Anthrax, Slayer, Megadeth ja Testament.

Mielipiteesi otetaan huomioon, jos ne ovat oikeanlaisia, eli samanlaisia kuin minun. Tätä mielipidettäsi ei siis oteta millään tavalla huomioon. Voi kyynel.
S.i.r.
03.08.2005 20:04:05 (muokattu 03.08.2005 20:04:18)
Vittujoo tuplaviesti!
El Coyote
03.08.2005 20:07:14 (muokattu 03.08.2005 20:07:39)

Ja mikäköhän tekee esim. Anthraxista huipputason bändin? Slayer on em. bändeistä ainoa, joka on aina tuntunut tietävän mitä tekee. Muut ovat seikkailleet jo niin paljon eri tyylien kanssa, ettei niistä ainakaan nykyään enää ota selkoa mitä ne ajavat takaa.

Sitten kun ei mitään muuta enää keksitä, aletaan äänittää vanhoja kappaleita uudestaan. Aika surkeeta.
Remember when I took that home wine-making course and I forgot how to drive?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)