Moi mä haluun telen. :) Kattelin Musamaailmassa noita Tokaita, eivät ne huonoilta vaikuttaneet kiireisen testin jäljiltä.. Mutta, vaihtoehtoja mitä oon kattellu: Fender Highway1 615e (thomann) Tokai ATE50 579e (musamaailma) Fenderiä en päässy testaamaan, koska F-Musiikissa ei tota HW1:ä just löytyny. Jos joku tietää kertoa ihan oikeita tarinoita noista ei-niin-kalliista teleistä ja niiden eroista, luen mielelläni! Vaatimuksina telelle olis mielellään ruusupuuotelauta, yksikelainen tallamikki ja lipstick kaulamikki. Saa tietty valaista muistakin yhdistelmistä, mutta tosta olisin lähdössä liikkeelle ? |
Niq 03.08.2005 15:43:31 | |
---|
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo |
McNulty 03.08.2005 16:00:07 | |
---|
Jos minä olisin teleä ostamassa, ostaisin tuon: http://www.thomann.de/thoiw3_fender … ster_lite_ash_natural_prodinfo.html Kokemuksia ei juurikaan ole, mutta hienolta näyttää ja duncanin mikit. :) ... ja pilattu lakalla. Paria tuollaista Lite Ash Teleä ja Stratoa olen testannut ja fiilikset oli aika "blääh" :) Jäi sellanen lelu-tuntuma ja halpisfiilis kyseisistä peleistä. Tokain ATE50 on mielestäni hyvä soitin puuosiltaan, mikit saisivat olla hieman "pehmeämmät" minun makuuni. Highway-sarjan tele on myös varsin pätevä, jos antaa anteeksi sen "ei niin loistavasti" viimeistellyn kaulan... niin ja HW1:n pintakäsittely ei ole paras mahdollinen kolhujen estämistä ajatellen. Itse varmaan valkkaisin tokain ja vaihtaisin siihen mikit tai jotain... tuomaan vähän lisää pehmeyttä saundiin. Jeespoks! "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
Ziggy Bubba 03.08.2005 16:16:37 | |
---|
Kaveri osti jonkun aikaa sitten Musamaailmasta Tokain "Made In Japan" Breezysound telen, ja erittäin hyvältä kuulostaa (ja näyttää). Hintaa tais olla reilut 700€. Vanhana Breezysoundin omistajana voin suositella, laatupelejä ovat. Jos budjetti kestää niin kannattaa kokeilla.. www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet! |
Jouni 03.08.2005 17:26:43 (muokattu 03.08.2005 17:27:21) | |
---|
Tokait ovat hyviä, suurin osa ihan valmistusmaasta riippumatta, mutta tuo HW:kaan ei ole paha. Paikallisessa musaliikkeessä olen kokeillut ja kelpo peli tuntuu olevan. Mikitkään eivät ole huonot, vaikka tallamikki on pikkaisen turhan "pirskahteleva".. Kolmesatulainen vintsaketalla on mukavainen ja ylipäätään kitara on hyvin perinnehenkinen. Kaula tosin on hieman halvan tuntuinen pintaviimeistelyltään ja kyllä sitä säädättämään ja viimeistelemään joutuu heti kärkeen. Hyviä pelejä kumpikin, minulta ääni Fenderille.. "On siinä pojilla piuhat ja saundit..."
Bella Italia #17 |
Bjerre 03.08.2005 17:48:44 | |
---|
Multa löytyy Tokai ATE-33 ja on ihan jumalattoman hyvä, joten luulisin ATE-50:nen olevan myös. |
Bluesmies 03.08.2005 18:57:03 | |
---|
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=17&t=97721&o=0&co=0 |
tuluppa 03.08.2005 20:24:30 (muokattu 03.08.2005 20:25:12) | |
---|
Jos itse lähtisin teleostoksille nii tsekkailisin Japanissa tehdyt Fenderit, Tokait ja Fernandesit. Ei noista wanhoista perhana vaan oo vielä huonoja kepakkoja tullut vastaan :( 350-500e ei oo paha. |
depe 03.08.2005 21:02:47 | |
---|
Eikös Fenderin käytettyjä telejä (meid in USA) ole esim. torilla myynnissä reiluun 700e... Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
Pitkavirta 03.08.2005 21:22:56 (muokattu 04.08.2005 08:53:23) | |
---|
Eikös Fenderin käytettyjä telejä (meid in USA) ole esim. torilla myynnissä reiluun 700e... just selailin, ei tullu vastaan..? Edit Eikun tulipas. Tosin HW1 alkaa olla jo budjetin ylärajoilla.. Mutta kiva että aihe on herättäny keskustelua :) |
BB-fani 03.08.2005 22:36:09 | |
---|
Minulla on ollut Highway Tele viime marraskuusta lähtien. Olen ollut erittäin tyytyväinen! Tuntuu mukavalta käteen, soi nätisti ja on hyvännäköinen (honeyblonde). En ole juurikaan koskenut niihin kalliimpiin Telecastereihin, joten enpä osaa niistä mitään haastella. "Vaimoni miettii onko järkeä missään" |
Ze Kink 03.08.2005 23:35:03 | |
---|
Kyllä tuo Tokain ATE-50 on ainakin hyvä, mutta koittaisin silti ettiä vähän vanhemman Japsi-Breezysoundin. Nuo ovat kenties Tokain arvostetuimpia kitaroita, varsinkin 70-luvun lopun ja 80-luvun alun aikana tehdyt. Itse olen onnekkaana saanut käsiini vm.80 Springy soundin (eli siis Stratokopion) ja täytyy kyllä kehua, keppi on todella laadukas. Myös Japsifenderit ovat todella hyviä, ja niitä tuolla torilla näyttää kohtuu usein pyörivänkin. Rölö |
Ze Kink 03.08.2005 23:36:45 (muokattu 03.08.2005 23:38:16) | |
---|
Eikös Fenderin käytettyjä telejä (meid in USA) ole esim. torilla myynnissä reiluun 700e... harvoin näkyy, mutta pari kertaa olen spotannut. Hieman yli 800 on kyllä oikeampi hinta, sillä saattaa löytääkkin. E: Tuo Fenkun lite ash tele oli minulla harkinnassa ennenkuin ostin tuon Tokain Stratoni. En oikein digannut, olisin halunnut vähän modernimman tallan siihen (6 tallapalaa) ja tallamikki oli aivan liian riipivä makuuni. Hienon näköinen se kyllä on, varsinkin linnunsilmävaahterakaula (huh mikä sana) on kaunista katseltavaa. Rölö |
Mr.Motherfucker 16.08.2005 10:38:26 | |
---|
Mexico 50's Classic Tele on aika hyvä. Kannattaa kokeilla. Hinta n. 700€ |
Turder 16.08.2005 10:46:42 | |
---|
Mexico 70's Classic Tele on aika hyvä. Kannattaa kokeilla. Hinta n. 700€ Tähän 70's teleen tykästyin. F-Musiikin hinta oli 750€. Oli vaan aika nuhruisen näköinen ja musta. Mutta amerikan telet oli vaan parempia ja kalliimpia. -Turder |
superfly 16.08.2005 10:51:49 | |
---|
Jossain Tokain halpistelemallissa oli mikit aivan tolkuttoman huonossa balansissa. Kun vaihtoi tallamikistä kaulamikkiin, niin volume nousi niin paljon että sai volumepotikasta kääntää reilusti pois. Tämä jo tekee soittimesta käytännössä käyttökelvottoman. Muuten tuo tuntui kyllä hyvältä kourassa. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Jucciz 16.08.2005 10:54:03 | |
---|
Jossain Tokain halpistelemallissa oli mikit aivan tolkuttoman huonossa balansissa. Kun vaihtoi tallamikistä kaulamikkiin, niin volume nousi niin paljon että sai volumepotikasta kääntää reilusti pois. Tämä jo tekee soittimesta käytännössä käyttökelvottoman. Muuten tuo tuntui kyllä hyvältä kourassa. Johonkin pisteeseen asti mikkien välistä balanssiahan kykenee säätämään myös ruuvaamalla mikkejä ylös tai alas. |
superfly 16.08.2005 10:58:23 | |
---|
Johonkin pisteeseen asti mikkien välistä balanssiahan kykenee säätämään myös ruuvaamalla mikkejä ylös tai alas. Totta haastat. Nuo halpispelit harvemmin ovat kaupassa kunnolla säädettynä. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Feggy 16.08.2005 12:29:46 | |
---|
70 Tähän 70's teleen tykästyin. F-Musiikin hinta oli 750€. Oli vaan aika nuhruisen näköinen ja musta. Mutta amerikan telet oli vaan parempia ja kalliimpia. Kyllä noita on mm. sunburstinakin. http://www.guitar24.de/de/kat.php?k=322 Less is more. |
Vapour 16.08.2005 12:59:45 | |
---|
Miten Bladen telemallit pärjää vertailussa? Ne kait uppoaa hintahaarukkaan ja ainakin muinoin saivat ihan mukavaa palautetta. Torilla tai olla yksi (MIJ) 450€ hintaan. |