truba 31.07.2005 22:33:11 | |
---|
Voisiko joku kertoa millaista laitteistoa tarvisi olla että sais kunnolliset taustat biiseihin, tyyliin ruotsinlautan trubaduurit..? Ja oisko mahdollista ladata esim netistä valmiita taustoja ettei tarvitsisi itse alkaa niitä vääntämään.. Kyllähän ne kait jotain midi vehkeitä on, mut ois kiva tietää lisää.. |
isojussi 01.08.2005 00:40:55 | |
---|
Johan pistit laajan kyssärin.... Voisiko joku kertoa millaista laitteistoa tarvisi olla että sais kunnolliset taustat biiseihin, tyyliin ruotsinlautan trubaduurit..? Ja oisko mahdollista ladata esim netistä valmiita taustoja ettei tarvitsisi itse alkaa niitä vääntämään... Jos meinaat keikkaa ruveta millään sekupelillä ruveta heittään suosittelen edes jonkinlaisen taustojetekotaidon hankkimista. Niitä nettisekkareita - vaikka osa ihan ok onkin, ei ihan tosta vaan voi ottaa köyttöön - tai voi, mutta...... Kyllähän ne kait jotain midi vehkeitä on, mut ois kiva tietää lisää.. No vaihtoehdot on tässä: - Joku keyboardi (Technics, Ketron jne....) - Musiikkityöasema (esim Fantom, Triton, jne...) - Midifileplayeri - Mikro, sekvesseriohjelma ja äänimoduli - Teet tai teetät jollain pikkustudiolla taustanauhat ainaskin niinku noin. tai sit bassorumpu selkään, lautaset polviin, haiska vasemman jalan viereen ja huuiharpputeline kaulaan - no ei vaiskaan.... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
truba 01.08.2005 18:33:42 | |
---|
Tuo huuliharppu ja virveli ym. on ihan hyvä vaihtoehto jos pystyis moista kokoonpanoa soittelemaan!! ; ) Mulla ois tarkoituksena soittaa vain akustista ja sähköskittaa ja huuliharppua... mistähän näistä työasemoista ym. saisi lisää tietoa ja vähän kiinnostas myös hintaluokka et viittiikö ihan sivuharrastuksex tällasia hankkia... eikö netistä tosiaan sittten löydy edes kohtalaisia miditaustoja joita voisi käyttää...? (DC++) täytyy vissiin käydä seuraavan kerran jututtamassa trubaduuria kun näkee ja kysellä laitteista lisää! |
isojussi 01.08.2005 22:03:13 | |
---|
Tuo huuliharppu ja virveli ym. on ihan hyvä vaihtoehto jos pystyis moista kokoonpanoa soittelemaan!! ; ) noooo tsoukki, mikä tsoukki..... Mulla ois tarkoituksena soittaa vain akustista ja sähköskittaa ja huuliharppua... mistähän näistä työasemoista ym. saisi lisää tietoa ja vähän kiinnostas myös hintaluokka et viittiikö ihan sivuharrastuksex tällasia hankkia... Mä en ekaks löytäny, mut tää threadi löyty: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=36&t=98617&o=0&co=0 eikö netistä tosiaan sittten löydy edes kohtalaisia miditaustoja joita voisi käyttää...? (DC++) Löytyy. Yllättävänkin hyviä. Niissä on vaan joskus kauhee seulominen Kuuntele 50, löydät 1 - 5 hyvää...:D Mutta tuolta on hyvä alottaa: http://www.harmony-central.com/MIDI/files.html täytyy vissiin käydä seuraavan kerran jututtamassa trubaduuria kun näkee ja kysellä laitteista lisää! Ilman muuta kannattaa. Käyttäjä on parempi tietolähde, kuin myyjä... Tossa on esmes kuva mun keikka-setistä: http://members.surfeu.fi/isojussi/P7020054 Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
PIM 02.08.2005 16:09:32 | |
---|
Joku digiraituri vois olla kova sana myös koska taustaraidat voi silloin olla oikeasti soitettuja ja äänitettyjä, vieläpä samalla masiinalla. Tuolta torilta löytyy edullisesti esim. Fostexin VF16, joka olis todella pätevä laite tähän hommaan koska se kävis keikalla taustanauhakoneen lisäksi myös PA-mikseristä. Laulumikki ja livesoittimet kiinni raiturin analogi-inputeihin ja line-outista piuhat aktiivi-PA-kaappeihin ja ei muutaku kovalevyltä taustaraidat pyörimäään ja se olis siinä. Sama konsepti toimii myös vaihtuvilla kokoonpanoilla eli jos vaikka keyboardisti, basisti tai vaikka puhaltaja ei pääse keikalle niin otetaan ko. soittajan osuudet kovalevyltä niin show can go on vajaallakin miehityksellä. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
isojussi 02.08.2005 19:52:26 | |
---|
Joku digiraituri vois olla kova sana myös koska taustaraidat voi silloin olla oikeasti soitettuja ja äänitettyjä, vieläpä samalla masiinalla... Montas biisiä moniraitasena sille sit mahtuu? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Montas biisiä moniraitasena sille sit mahtuu? Kyllä 40GB:n levylle aikas monta biisiä mahtuu. 16 raitaa vie noin 80MB/minuutti eli siitä vaan laskemaan. Pikaisen laskutoimituksen mukaan n. 500 minuuttia eli reilut 8 tuntia 16 raidalla tai jos 8 taustaraitaa riittää niin reilut 16 tuntia eli pitäis kyllä riittää. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
isojussi 03.08.2005 11:39:29 | |
---|
Kyllä 40GB:n levylle aikas monta biisiä mahtuu... Juu. Saman tiedon nyt si kans löysin, kun tutkin asiaa.... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |