Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Klassinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kesän kitaraleirit?
1 2 3 4
arcana
18.05.2003 16:56:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kesällä minkäänlaisia leirejä, joissa ois klassisen kitaran opetusta? Ja minkähän hintaisia ja missäpäin jne.
 
mklami
19.05.2003 15:31:30 (muokattu 19.05.2003 15:32:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kesällä minkäänlaisia leirejä, joissa ois klassisen kitaran opetusta? Ja minkähän hintaisia ja missäpäin jne.
 
Kuhmossa on ainakin, 3.-8.6., ilmottautumaan ehtii kai vielä. Kurssilla on mm. maestro Oscar Chiglian kurssi. Myös muita opettajia on mukana, mm. Hannu Annala ja Juan Antonio Muro. Kato tarkemmat tiedot Turun kitaraseuran www-sivuilta, www.turunkitaraseura.net (kato kohdasta "tapahtumakalenteri", tapahtumat muualla Suomessa)
 
(mainoksena vielä se että sählään kyseisen sivuston webmasterina)
 
Päivitän tota kalenteria jatkuvasti, joten heti kun saan tietää muista kursseista jne, pistän ne kalenteriin. Sivuilla on myös lomake, jolla voi ilmottaa klassisen kitaran konsertteja ym. sälää kalenteriin.
 
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis --- Tavoittelemalla mahdotonta saattaa saavuttaa mahdollisen. --- Ei pidä yrittää perse edellä puuhun.
vantage
20.05.2003 09:28:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ihan tarpeeks kitara opetusta siinä että soitan leirinuotio akustista kesätöissä kuukauden ja sitten kun oon vielä isosena niin päälle 2 viikkoa...
 
Heavy Metal Is The Law
Late
23.05.2003 16:56:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kesällä minkäänlaisia leirejä, joissa ois klassisen kitaran opetusta? Ja minkähän hintaisia ja missäpäin jne.
 
Aika myöhään kyselet, mutta kai jonnekin vielä pääsee.
 
Kunniahan tässä menee, mutta maine toisaalta kasvaa.
wrshredder
08.05.2007 14:07:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1445 päivää vanhaan ketjuun!
 
Kyl joo..
 
Meinasin vaan ,että onko täältä mahdollisesti kukaan muu tulossa Tampere Guitar Festivalin kitaraleirille ,tai Lempäälän kurssille?
 
Ja sitten seuraa kysymys: Lähetin hakemuksen tonne Lempäälään ,mutta mitään ei ole vielä kuulunut. Kysyin sähköpostitsekin tästä mutta ei vastannut. Kuinka kauan siinä yleensä kestää kun ne lähettää laskun tms?
okkis
08.05.2007 23:03:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl joo..
 
Meinasin vaan ,että onko täältä mahdollisesti kukaan muu tulossa Tampere Guitar Festivalin kitaraleirille ,tai Lempäälän kurssille?
 
Ja sitten seuraa kysymys: Lähetin hakemuksen tonne Lempäälään ,mutta mitään ei ole vielä kuulunut. Kysyin sähköpostitsekin tästä mutta ei vastannut. Kuinka kauan siinä yleensä kestää kun ne lähettää laskun tms?

 
Tampereella nähdään, siis ;) mä en tiiä tosta, mutta Tampereelta ainaski sain sähköpostiini vain laskun ja maksoin sen, oletettavasti se on kai sit siinä? (jäi itellekki vähän epäselväksi) Toi Lempäälän juttu vaikuttaa suoraan sanottuna vähän hämärältä, hyvässä mielessä :D
 
wrshredder
08.05.2007 23:17:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tampereella nähdään, siis ;) mä en tiiä tosta, mutta Tampereelta ainaski sain sähköpostiini vain laskun ja maksoin sen, oletettavasti se on kai sit siinä? (jäi itellekki vähän epäselväksi) Toi Lempäälän juttu vaikuttaa suoraan sanottuna vähän hämärältä, hyvässä mielessä :D
 
Sielläpä nährään! :)
Sen pitäs olla siinä. Toivottavasti et maksanut niinkuin mä että vaihdoit eräpäivän. Mulla siis lasku maksuuntui vasta tuolloin (eräpäivä jonka merkkasin) (ei siitä haittaa oikeestaan ollut ,mutta pelästyin hieman kun kysyin onko tullut perille eikä ollut).
 
Hoho. Mikäs tossa Lempäälässä mietityttää?
Kai Nieminen joka siellä opettaa pyysi mua sinne kun se opetti Huittisissa ,soitin siellä konsertissa jne.. Kuullostaa kyllä ihan jees paikalta..
 
Mitäs tutkintoa soittelet? Tai paremminkin mitä kappaleita meinaat tuolla Tampereella hioa?
okkis
10.05.2007 21:21:01 (muokattu 10.05.2007 21:26:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18.5 teen ton D-tason tutkinnon , huoh :D (nytki kai pitäis olla harjottelemassa... :p )
Osallistun siihen kitaraleirille vain, jota myllärinen ja se norski (ei muista millään nimeä) opettaa.
 
En oikein tiedä tuunko hiomaan mitään erityistä kappaletta, mahdollisesti näitä joita soitan nyt tutkinnossa (villalapasen prelude 1 ja brouwerin elegio de la danza). Enemmänkin tuun kartottamaan tuota 'etelän-tasoa', kiinnostaa tavata itseni ikäisiä,vanhempia ja miksei nuorempiakin huippusoittajia. Haen tuolta leiriltä sitä, että kun koskaan en itse oo voinut vaikuttaa saatuun opetukseeni tai sen tasoon, niin nyt on mahdollisuutena nähdä taitavia opettajia- sekä oppilaita. Jos nämä uudet puitteet toisi jotain uutta omaan soittamiseeni ja tulevaisuuteeni.
 
Eli lyhyesti, tulen vähän niinku kartoittamaan erityisesti omaa tasoani, eli missä mennään ja miten tästä jatketaan (omalla opettajallani on jo suunnitelmia, mutta koska haluan soittaa myös tulevaisuudessa ja tehdä musiikkia ammatikseni, haluan kuulla myös muiden mestareiden mielipiteitä). Ikää on 17v :p
 
Se minusta, mitäs wrshredderillä on suunnitelmia tuon leirin suhteen? Mitä tutkintoa oot tekemässä? Sä varmaan osallistuit noille mestarikursseille, vai olenko väärässä? :D
 
wrshredder
10.05.2007 22:19:05 (muokattu 10.05.2007 22:21:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18.5 teen ton D-tason tutkinnon , huoh :D (nytki kai pitäis olla harjottelemassa... :p )
Osallistun siihen kitaraleirille vain, jota myllärinen ja se norski (ei muista millään nimeä) opettaa.
 
En oikein tiedä tuunko hiomaan mitään erityistä kappaletta, mahdollisesti näitä joita soitan nyt tutkinnossa (villalapasen prelude 1 ja brouwerin elegio de la danza). Enemmänkin tuun kartottamaan tuota 'etelän-tasoa', kiinnostaa tavata itseni ikäisiä,vanhempia ja miksei nuorempiakin huippusoittajia. Haen tuolta leiriltä sitä, että kun koskaan en itse oo voinut vaikuttaa saatuun opetukseeni tai sen tasoon, niin nyt on mahdollisuutena nähdä taitavia opettajia- sekä oppilaita. Jos nämä uudet puitteet toisi jotain uutta omaan soittamiseeni ja tulevaisuuteeni.
 
Eli lyhyesti, tulen vähän niinku kartoittamaan erityisesti omaa tasoani, eli missä mennään ja miten tästä jatketaan (omalla opettajallani on jo suunnitelmia, mutta koska haluan soittaa myös tulevaisuudessa ja tehdä musiikkia ammatikseni, haluan kuulla myös muiden mestareiden mielipiteitä). Ikää on 17v :p
 
Se minusta, mitäs wrshredderillä on suunnitelmia tuon leirin suhteen? Mitä tutkintoa oot tekemässä? Sä varmaan osallistuit noille mestarikursseille, vai olenko väärässä? :D

 
Hoho. En nyt sentään.. :D
Mulla toi leirii toimii myös hieman samalla tavalla. Tulen katsomaan miten noi leirihommelit oikein toimii (tää on mun eka) ja tietenkin tutustumaan uusiin ihmisiin.
 
Alotin juuri kitarassa 3/3. Tosin mun tähen uuteen tutkintomateriaaliin kuuluu opettajan mukaan paljon tolppa-I(?) materiaalia ,ellei jopa kaikki. Ja samallain 2/3 soitin 3/3 matskua. Huonompi puoli on että noi uudet kappaleet on vähän hakusessa vielä ja pitäisi nyt saada kuntoon ennen leiriä (eikös siellä jotain konsertteja pidetä).. No ei mitään paniikkia. :)
 
Ai niin. Pitää vielä mainita että oon opiskellut klasarikitaraa vasta 1,5 vuotta.
Soitan tuolla Brouwerilta etydit 5-10 (jos saan kuntoon!) , Logy partitan a-molli ,Tarrega Adelitan ,Sorin etydi op.35 nro 17 ,ponce pari preludia , Diabellin preludi op 103 nro3 , Bachin Bourreen sekä Carullilta yhe rondon ..
Eli pitää vähä harjotella täs näi.. :P
 
Pahus kun ei mitään ole kuulunut siitä Lempäälän kurssista (se on itseasiassa mestarikurssi :) ,se olisi kyllä semmonen minne haluaisin ,kun kerran tullu siellä opettava kitaristi tutuksi ja hyvä opettaja oli..
 
e: niin ja ikää on 20 (olen jo ihan vanha! nöyh!) :D
holmem
11.05.2007 21:24:57 (muokattu 11.05.2007 21:26:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon myös tulossa tonne Tampereelle. Alex Garroben yritin saada sieltä opettajaks.
Kesän aikana olis tarkotus treenata Brouwerilta Estudio sencillo no. 10 ja Deux themes populaires cubains, Bachin ekan soolosellosarjan preludi, Brescianellon joku Partita, Myersin Cavatina, Dowlandin Melancholy galliard, Cardoson Milonga ja sitte toi Villa-Loboksen Prelude 1.
Suoritin just 3/3:sen ja oon 16 v ja neljä vuotta yhteensä soittanu kitaraa.
Että siellä varmaan nähään sitte.
 
wrshredder
11.05.2007 21:42:33 (muokattu 11.05.2007 21:49:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.musiikkitoteemi.fi/tampe … eguitarfestival/tgf07/music_fi.html
 
Siis mitä!?
Alennettu hintoja!? Mä haluun takas sen sata euroa sitten!
 
e: hehe. se tais ollakin vaan harmonikalle. Meinasin jo soittaa sinne.. :P
 
Mä oon myös tulossa tonne Tampereelle.
 
Dodii. Sielläpä nähdään sitte jos nähdään. Mut nyt hiomaan ohjelmistoa..
okkis
11.05.2007 22:08:06 (muokattu 11.05.2007 22:08:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoa! En meinaa pysyä pöksyissäni kun mietinkin asiaa :D ja mitä tuohon ikään tulee, niin koskaanhan ei oo liian myöhäistä, itseki meinaan tuntea itteni jo jossain määrin liian vanhaksi :D mutta aina mitä nuorempi on, niin onhan siitä jollain saralla hyötyä... joka tapauksessa, oon jo nyt ihan innoissani
 
ps. voi jumalauta, täällä alko satamaan lunta :D voiko tätä taas uskoa, kevät parhaimmillaan ja lunta sataa XD
 
wrshredder
11.05.2007 22:33:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoa! En meinaa pysyä pöksyissäni kun mietinkin asiaa :D ja mitä tuohon ikään tulee, niin koskaanhan ei oo liian myöhäistä, itseki meinaan tuntea itteni jo jossain määrin liian vanhaksi :D mutta aina mitä nuorempi on, niin onhan siitä jollain saralla hyötyä... joka tapauksessa, oon jo nyt ihan innoissani
 
ps. voi jumalauta, täällä alko satamaan lunta :D voiko tätä taas uskoa, kevät parhaimmillaan ja lunta sataa XD

 
Haha. Lunta. :)
Vähän alko masentamaan eilen kun olin konsertissa jossa lähi opistojen edistyneimmät oppilaat sai soittaa orkesterin kanssa. Ne oli suurinpiirtein kaikki jotain 16 vuotiaita ,C-tutkinnot menossa ja meikäläisellä on vaikeuksia jonku 2/3 teorian kanssa.
 
No bach soikoon ,olin sentään ensimmäisessä Satakunnan kitaratapahtumassa yleisön joukossa ja toisessa olin jo lavalla itse. :P
Outoa muuten että tuolla Palmgrenissa jossa opiskelen ei ole ainuttakaan kitaristia ammattiopistopuolella? Onko kitareista pulaa?
holmem
12.05.2007 19:29:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satutteko tietämään että minkälainen se asuinpaikka Tampereella on? Että tarviiko esim omia lakanoita tms.
 
okkis
12.05.2007 19:56:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Vähän alko masentamaan eilen kun olin konsertissa jossa lähi opistojen edistyneimmät oppilaat sai soittaa orkesterin kanssa. Ne oli suurinpiirtein kaikki jotain 16 vuotiaita ,C-tutkinnot menossa ja meikäläisellä on vaikeuksia jonku 2/3 teorian kanssa.

voi saamari!!! täällä ei ole edes orkesteria.. nyt sitä tuntee taas ittensä luuseriksi :D
 
ja mitä tohon asuinpaikkaan tulee, niin mun käsittääkseni se on joku hotelli(?), että en usko että omia lakanoita tarvii tuoda.. ellei sit oo kovin kiintyny niihin ;)
 
holmem
12.05.2007 21:00:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. Ei kyllä täälläkään orkesterien kanssa paljoo oo soitettu, vaikka hauskaahan se ois.
 
wrshredder
13.05.2007 12:24:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin opetella salaa yksin Vivaldin D-duuri kitarakonserton. Se kuullostaa nopeista näppäilyistään huolimatta aika helpolta ,jotain nuottejakin vilkaisin mutten tiedä oliko ihan viralliset. Ja on lyhytkin konsertoksi ,yhteensä n.10 minuuttia. Aranjuezin toinen osa on muistaakseni yhtä pitkä :)
 
holmem
13.05.2007 18:04:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Salaa :D on tullu ittelläki tota välil tehtyy ku kuulee jonku siistin kappaleen ja opel on ihan eri suunnitelmat.. mut anna palaa vaan! On aika hienon kuulonen kappale ainaki orkesterin kaa ja on tosiaan vähä vajaa 10 min vissiin eli mukavan mittanen.
 
wrshredder
13.05.2007 20:47:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Salaa :D on tullu ittelläki tota välil tehtyy ku kuulee jonku siistin kappaleen ja opel on ihan eri suunnitelmat.. mut anna palaa vaan! On aika hienon kuulonen kappale ainaki orkesterin kaa ja on tosiaan vähä vajaa 10 min vissiin eli mukavan mittanen.
 
Jep. Luultavasti vastaisi vain joko "Ehkä tämä kappale on liian laaja/vaativa tällähetkellä" tai "..kun on tää uus kurssitutkinto materiaalikin niin". :)
 
Tekis vaan mieli soittaa jotain orkesterin kanssa ,tai edes duona! Tosin kitaralla tälläiset kappaleet tulee mun tietääkseni melko edistyneissä kurssitutkinnoissa vasta..
 
holmem
13.05.2007 22:13:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl noita yhteissoittoja on ainaki 3/3:ssa. Sellasella voi korvata yhen kappaleista. Eli voi hyvin ottaa vaikka jonku kitaraduo tai -trio biisin. Tai sitte yhteissoittoo muiden soittimien kanssa. Orkesterien kans se on varmaa kyl jo eri juttu.. Itte soitin just yhen kappaleen Carmenista kahen huilun kans ja oli ihan kivaa, vaik kolme kitaraa olis ollu siistimpää.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «