Aihe: John Mayer Signature Stratocaster
1 2 3
Jouni
02.08.2005 17:24:17
Itse asiassa se oli Axis: Bold as Love (joka on vielä parempi piisi ku TWCM ... ;)

Juu.. tosi on.. TWCM:n Mayer on soittanut livenä, jonka taltioinnista kuulee miehen soittavan kipaleen yksin sähkiksellä ja laulaen. Missään vaiheessa ei häviä pohja hommalta, vaikka sooloileekin herra..
"On siinä pojilla piuhat ja saundit..." Bella Italia #17
forrester
02.08.2005 18:17:28
JM on kyllä parasta poppia vähään aikaan. Trio-vedot, joita oon kuulut, etenkin "Daughters" on rautaa... Myös Martin pysyy kaverilla näpeissä. Erottaa miehet pojista (:

Pikku offtopic: Onko Fenderin SRV-stratoissa eroja eri valmistusvuosien/kausien kesken? Onko uudet yhtä hyviä kuin vanhat?
...siis per naama? -Yhteensä.
Cujo
02.08.2005 18:41:20
Juu.. tosi on.. TWCM:n Mayer on soittanut livenä, jonka taltioinnista kuulee miehen soittavan kipaleen yksin sähkiksellä ja laulaen. Missään vaiheessa ei häviä pohja hommalta, vaikka sooloileekin herra..

Tämmöistä kyllä itse arvostan, että soittelee yksinään sähkökitaralla ja kaikki kuulostaa kuitenkin... ehjältä? Hienoa musiikkia hra Mayer tekee vaikken ole paljon kuunnellutkaan. Ja hieno on tuo signature-kitarakin :p
"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in."
J.Hollström
02.08.2005 19:07:07
Pikku offtopic: Onko Fenderin SRV-stratoissa eroja eri valmistusvuosien/kausien kesken? Onko uudet yhtä hyviä kuin vanhat?

Kitaraa alettiin valmistamaan vuoden -92 alussa. Ihan ensimmäisissä kepeissä on Brasilian rosewood otelaudat. Ne on aika kovissa hinnoissa nykyään, koska ko. puuta ei saa enää kaataa. About lokakuulta -92 eteenpäin otelauta on Pau Ferro ruusupuuta. Brasilian rosewoodin erottaa siitä, että se on lähes mustaa.

Omani kaula on joulukuulta -92 ja body marraskuulta -92. Ko. keppi on mielestäni yksi parhaita Fenderin stratoja joita olen kokeillut. Samaa mieltä on myös veljeni, ja hänellä on mm. -65 strato. Uudemmista SRV:istä minulla ei ole kokemusta.

Alla kuvia kitarastani:
http://www.vilo.net/srv.htm
Shaft
02.08.2005 19:44:07
Brasilian rosewoodin erottaa siitä, että se on lähes mustaa.

Brasilialainen ruusupuu on kyllä yleensä keskimääräistä ruusupuuta tummempaa, mutta väriskaala on silti melko laaja. Yleensä väri on enemmänkin tummahko suklaanruskea. Myös syykuviot ja tuoksu auttavat tunnistamisessa...
Jouni
02.08.2005 22:38:04
Mayerin biisit ovat jotenkin eheitä yksinään akustisesti soitettunakin. Kitara-ja-mies -keikkoja olen soitellut parisenkymmentä pitkin kesää ja soittolistalla ovat olleet mm:

Your Body is a Wonderland
Daughters
Man on the side
Comfortable
3x5
Why Georgia
Not Myself
Victoria

Lisäksi tietysti parisenkymmentä kappaletta muilta artisteilta ja näistä olen valkkaillut tilanteen mukaan. Kaikki edellämainitut kappaleet ovat toteutettavissa todella täyden kuuloisina yhdellä/kahdella kitaralla ja laululla.. On järisyttävän hieno taito osata tehdä yksinkertaista, mutta riittävän täyden ja tyylikkään kuuloista musiikkia..
Jouni
03.08.2005 15:14:18 (muokattu 03.08.2005 15:28:37)
Otanpas tämän taas esiin tällaisella. Oli puhetta herra Mayerin kitarakamoista, jotka ovat näköjään saaneet joukkoonsa hirvittävän määrän sälää ja kilkettä.. Suora lainaus eräältä herran fanisivuston foorumilta:

JOHN'S GEAR LIST - EFFECTS, GUITARS, AMPS, MICS, EVERYTHING
--------------------------------------------------------------------------------
Let's try this out. Let's all compile what we know and try to figure out JM's rig, since there isn't one on the JM.com webpage. That way, anyone who has questions can come to this one thread. Here's what we've got so far, including a massive bonus from Richard Young by way of John himself:

Current Setup:

ACOUSTICS:
Martin OM-28JM John Mayer Signature (x2)

Martin D-41 (x2)

Martin J-40

Avalon U5 Direct Box

ELECTRICS:

Fender Jimi Hendrix Monterey Pop Festival Custom Shop Replica Stratocaster

Fender 1956 Closet Classic Maple Strat (Black)

Fender 1962 Custom Shop Hardtail Rosewood Strat (Lake Placid Blue)

Fender Custom Strats (Shoreline Gold w/Rosewood & Red Stripe, Charcoal Frost Metallic with Grey stripe, Pink)

Fender Buddy Guy Polka Dot Strat

Novax XR

A new Fender Strat/Tele hybrid

Paul Reed Smith Hollowbody - Gold

Gibson Flying V with Fender headstock/neck

Tokai Strat Copy

AMPS

Victoria 45-410 Bassman Clone

Victoria Reverberato Head

Fender Super Reverb Blackface Reissue

Fender Vibro-King

Dumble Overdrive Special (x2: the one for recording stays at home, and the other one is used live)

SMF 15 - Watter

EFFECTS

Custom Audio Electronics RS-10 Midi Foot Controller with Expander Module

Roger Linn Adrenalinn I - BTMB Effect Box

Korg G4 - Leslie Rotary Speaker Simulator

T-Rex CompNova - Compression Pedal

Hughes & Kettner Rotosphere - Leslie Rotary Speaker Simulator

Boss TU-2 Chromatic Tuner - Tuner

Boss DD-5 Digital Delay - Delay Pedal

Fulltone Full-Drive - Overdrive/Boost Pedal

Fulltone Super-Trem - Tremolo Pedal

Electro Harmonix Memory Man - Delay Pedal

Moogerfooger MF-104 Analog Delay - Delay Pedal

Ibanez TS-808 Tube Screamer - Overdrive/Boost Pedal

STRINGS

D'Addario EXP16 (acoustic)

D'Addario XL115 (electric)

VOCAL

Neumann KMS 105

Avalon V737SP

ACCESSORIES:

Dunlop Tortex Picks

Fender Guitar Strap

Kyser Quick Change Capo

Ultimate Genesis 100 - Guitar Stand

Older Gear:

ACOUSTICS

Martin OM-28V

Martin HD-35

Martin DM3MD

Martin 000-28EC

Martin OM-42

ELECTRICS

Novax Expression

Fender SRV Signature Strat (50th Anniversary)

Fender 1959 Rosewood Strat

Rick Turner Model 1

Vinetto Telecaster Replicas - Blue w/Tortoise pickguard, Sunburst w/White pickguard

AMPS

Fender Hot Rod Deluxe
Settings: Treble 6, Bass 9, Mid 4, Reverb 5, Presence 6
Bright setting off

Fender Blues Jr.

EFFECTS

Marshall BB-2 Bluesbreaker - Overdrive

Menatone Ms. Foxy Brown - Overdrive

Crybaby Q-Zone - Stationary Wah

Voodoo Lab Sparkle Drive - Overdrive

Ibanez TS9DX Tubescreamer - Overdrive

STRINGS

Ernie Ball Power Slinky (electric)

VOCAL

Shure SM-86

Shure Beta 87C

Shure Beta 87A

Shure Beta 58A

Että sellaista selitti tämä "Chandler"..
Jouni
03.08.2005 15:32:24
Jouni
03.08.2005 15:33:04 (muokattu 03.08.2005 15:33:35)
Tulipas kertaa kaksi..
J.Hollström
14.08.2005 23:44:53
Yksi sivuperuste on se, että SRV-keppiä himoitessani jätin asian sikseen, sillä en tahtonut isoja SRV -kirjaimia pleksiin. Pleksinvaihtoon en olisi ruvennut signatuurikitaran kanssa. Tämä Mayer-kitarahan on hyvin SRV-henkinen ja pleksi on tuo korea "tortoise shell".. Komia peli..

Nyt on minun SRV Mayer-henkinen:
http://www.juki.1g.fi/kuvat/Musakuvia/SRV/
Jouni
15.08.2005 00:32:45
Nyt on minun SRV Mayer-henkinen

Hyvinkin Mayer-henkinen.. :) Katsoin tänään toista kertaa tuon eilen postissa saapuneen "Any Given Thursday" -dvd:n.. Aika kova tapaus.

Mayer on oman keppinsä vääntänyt SRV-stratosta.. En tiedä olenko hidas vai muuten vaan huano, kun tajusin vasta tänään, että samasta kepistä on kyse. Katsoin vaan miehen tallaa, joka oli vasenkätinen.. Jätkä muuten elehtii lavalla ajoittain aivan kuin SRV. On taidettu parit livet kattoa..
"On siinä pojilla piuhat ja saundit..." Bella Italia #17 Romantikkoitkijät #6 AKKK #14
Sammo
30.08.2006 09:00:19
Huom! Olet kirjoittamassa yli 380 päivää vanhaan ketjuun!

Uuden levyn maistiaiset:
http://www.clearchannelmusic.com/cc-common/mfeatures/johnmayerSP/

Kuulostaa ainakin tähän mennessä todella hyvältä !!! (Mun on ainakin todella vaikea vihata John Mayeriä, mikä tuntuu olevan kovin muotia ...)
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
svilo
30.08.2006 09:08:17 (muokattu 30.08.2006 09:48:03)
Alla kuvia kitarastani:

Uh, hieno peli, ja oli yksi parhaistani !

/sv
- tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say? A: Yes (R.Aiken)
BigPapa
30.08.2006 09:13:05 (muokattu 30.08.2006 09:13:32)

Kitaraa alettiin valmistamaan vuoden -92 alussa. Ihan ensimmäisissä kepeissä on Brasilian rosewood otelaudat. Ne on aika kovissa hinnoissa nykyään, koska ko. puuta ei saa enää kaataa. About lokakuulta -92 eteenpäin otelauta on Pau Ferro ruusupuuta. Brasilian rosewoodin erottaa siitä, että se on lähes mustaa.

Omani kaula on joulukuulta -92 ja body marraskuulta -92. Ko. keppi on mielestäni yksi parhaita Fenderin stratoja joita olen kokeillut. Samaa mieltä on myös veljeni, ja hänellä on mm. -65 strato. Uudemmista SRV:istä minulla ei ole kokemusta.

Alla kuvia kitarastani:

Ai sun SRV:ssä on tollanen sarjis 915662. Mulla on 911402.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
svilo
30.08.2006 09:32:47
Ai sun SRV:ssä on tollanen sarjis 915662. Mulla on 911402.

hohhoijaa...
- tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say? A: Yes (R.Aiken)
BigPapa
30.08.2006 10:56:40 (muokattu 30.08.2006 12:05:35)

hohhoijaa...

Ei ollu sulle tarkotettukaan vaan Jukille...no hard feelings, ja tone on tosiaan iso asia....ja tossahan se mun SRV on kuvassa...valkoinen pleksi vaan ja E.C. kaula...

http://muusikoiden.net/dyn/members/45225.jpg
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Aki
01.09.2006 17:00:33

Onhan kaikki nähneet/kuulleet jo nämä akustiset versiot kappaleesta "Neon"? Tossa instrumentaaliväliosassa tapahtuu koko maailmankaikkeuden groovaavimmat asiat, molemmissa versioissa omansa, jälkimmäisenä pidempi:

http://www.youtube.com/watch?v=NOdJSlnBy9Y
http://www.youtube.com/watch?v=AzsEzD2fVwE

Mutta juu, Mayer-fani löytyy tältäkin puolen ruutua. Mayerin vierailu Conanissa (San Fransisco?) oli jotain veret seisauttavaa. Nykypäivän SRV:hän se siinä, lauluäänessäkin on paljon samaa.

Jouni, tossa foorumeilta poimitussa listassa taitaa olla parasta-ennen -päiväys jo mennyt kun ei Two-Rockeja näy ollenkaan.
"C7:n tulee kuulostaa aivan erilaiselta jos sen soittaa Stadian Pop-Jazzilainen tai Pop-Jazz Konsalainen." -Pekka Korhonen, Stadia
klobasa
01.09.2006 17:32:01
JM straton olemassaololle on jo tarpeeksi perusteita siinä, että kasittääkseni siinä on c-profiilinen kaula joka on oikeasti paksumpi/tuhdimpi kuin perus fenderit. Ja se on jo TODELLA ISO asia vaikka muuten olisikin periaatteessa "peruskauraa" ominaisuuksiltaan... (tää perus fender ohuiden kaulojen inhoaminen on mun perusasia jota jaksan aina muistuttaa kun tulee tilaisuus...haha)
mbabar
01.09.2006 20:56:02
Itse asiassa se oli Axis: Bold as Love (joka on vielä parempi piisi ku TWCM ... ;)

Onkos tämä se ketju jossa saa ilmoittautua John Mayer diggariksi? : )
Äijällä tuntuu olevan paketti kasassa, soittaa erinomaisesti, pystyy laulamaan samaan aikaan (katsokaa livepätkiä), soundit on todella kunnossa. (siis MINUN mielestäni)
Eikä moni poika uskalla vetäistä coveria niin upeasta biisiä kuin Axis...kertoo jotain Mayerin hyvästä tyylitajusta!

Asiaan: Paljon tulee mielipiteitä JM.Sinature-mallista. Onkohan joku kommentoijista oikeasti testannut sitä ; )
Meinaan vain että kauneus on katsojan (testaajan) silmässä...
-on niin paljon kysymyksiä, mutta vain vähän varmoja vastauksia-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)