Aihe: Ajassa pysyminen
1 2 3 4
Pande
29.07.2005 19:30:34

Täytyy vielä lisätä tähän, että rytmitaju kehittyy aivan järkyttävästi pienellä treenillä.
...
Siksi kommentit tyyliin: "Jos lahjoja ei ole, niitä ei silloin ole." vituttavat suunnattomasti. Uskon että mikä tahansa on opeteltavissa.

Ugh. Samaa mieltä olen, vaikka itselläni on aina ollut lähinnä kohtalainen rytmitaju. Tietysti pseudo-perfektionistina pyrin aina parempaan.

Ei myöskään kannata lannistua vielä silloinkaan vaikka ensimmäiset 12 vuotta rytmitaju ei näytä oikein kunnolla kehittyvän, se saattaa vielä silloinkin kuin yhtäkkiä hypähtää uudelle tasolle.
When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness."
hannlain
02.08.2005 10:18:10
Liian hitaat treenaustempot ovat tosiaankin hankalia, eli hitaasti kannattaa aloittaa, muttei liian hitaasti!

Jep. jos et osaa jotain juttua eka hitaasti, on ihan turha yrittää soittaa sitä nopeastikaan.

Ite oon huomannut kuinka vaikea on soittaa juttuja 'oikealla' temmolla, jos on eka reenannut sen epämääräisellä temmolla. Oon vuosikaudet soitellut lähinnä yksin himassa (vieläpä ilman taustoja tai metronomeja), joilloin tulee soitettua melko vaihtuvalla temmolla. Helpot kohdat nopeammin ja vaikeat kohdat hitaammin. Nyt oon käyny kaverin kanssa soittelemassa yhdessä taustanauhan kanssa ja meitsillä on suunnaton keulimisongelma. Oon näköjään yksikseni reenannut biisit liian nopealla temmolla ja nyt on vaikeaa hidastaa 'oikeaan' tempoon. Ja lisäksi tulee nopeammalla temmolla väärin opitut jutut myös hitaampaan tempoon mukaan. Näköjään on todella vaikeata oppia joku juttu oikein, jos on sen eka oppinut soittamaan väärin ja soittanut väärin vuosikausia.
Volcom
02.08.2005 17:26:16
on muuten hyvä keino oppia soittamaan mukana, että ensin opettelee biisit levyltä, ja sitten hakee GP4-tiedoston siitä biisistä, mutettaa kitarat, ja soittelee mukana. mielestäni kehittää...
MYYN SQUIER FENDER STANDARD STRATOCASTERIN HALVALLA! KYSELKÄÄ YV:LLÄ!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)