otto_t 02.08.2005 11:41:28 | |
---|
Amerikanherkkua: http://www.customaudioelectronics.com/3_SE_preamp.htm Vois olla kohtuullisen mielenkiintoinen. Monella isolla nimellä näkynyt käytössä. Paljon tuota on kyllä ihmiset ylistäneet, mutta ainoa negatiivinen puoli on se että kun tuon tilaat niin voit joutua odottamaan sitä jopa vuoden päivät. Myös VHT GP3 on kyllä ihan hauska ja monipuolinen peli, eikä edes pahan hintainen. Itselläni on juuri soittokamojen päivitys käynnissä ja piti alunperin moinen hommata mutta päädyinkin myymään räkistä kaiken vahvaripuolen pois ja hommasin nupin. No nyt on sitten räkissä 6U tyhjää tilaa... mitäköhän sinne keksis? ;) |
oiva tumpeloinen 02.08.2005 13:45:44 | |
---|
Myös VHT GP3 on kyllä ihan hauska ja monipuolinen peli, eikä edes pahan hintainen. Itselläni on juuri soittokamojen päivitys käynnissä ja piti alunperin moinen hommata mutta päädyinkin myymään räkistä kaiken vahvaripuolen pois ja hommasin nupin. No nyt on sitten räkissä 6U tyhjää tilaa... mitäköhän sinne keksis? ;) Kävin ton valvulatorin koeajamassa eilen, ja itteni ainakin jätti vähän kylmäx......tai olihan se ihan kiva, mut ei mulle sopiva. Ja siinä on vaan 3 kanavaa. Kokeilemalla tyhmäkin oppii..... |
Jormaz 02.08.2005 13:48:22 | |
---|
In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Kahteen kertaan tuli... |
LO 02.08.2005 18:50:32 (muokattu 02.08.2005 19:03:39) | |
---|
Hintakin taitaa olla "liian halpa"... Heh...siis ei mikään laite ole liian halpa. Vaikka se 2000 onkin hintakattona niin ei se sitä tarkoita, että sen pitäisi välttämättä olla niin hirvittävän kallis. JMP-1 taitaa olla pois suljettu vaihtoehto. Soundiklipit mitä löysin oli aivan toista mitä etuasteelta haen. Se Randallin soundimodulihärpäke vaikutti aika näppärältä laitteelta, mutta miten mahtaa olla soundien laita? Kotisivuilla oli aivan järjetön määrä soundisampleja, mutta kaikki oli soitettu aikamoisella säröllä, eikä yhtään cleania! Toinen mikä herätti kiinnostuksen, on Carvinin Quad-X. Kaikki joilla on jompi kumpi edellä mainituista vempaimista ollut, kertokaa ihmeessä kokemuksianne. |
LO 02.08.2005 23:01:35 (muokattu 02.08.2005 23:05:06) | |
---|
Tuli sellainen mieleen, että jos mulla olisi kaksi Englin E530-etuvahvistinta. Käyttäisin niitä niin, että säätäisin toisen eq:t cleanille ja lo gainille ja toisen eq:t sitten crunchille ja hi gainille. Noille tulisi yhteensä hintaa n. 1000e -> ei paha hinta neljä (tai kahdeksan) kanavaisesta systeemistä. Niillä tietenkin pystyisi yhdistämään vaikka sitten toisesta preampista cleanin ja toisesta särön jolloin voisi päästä aivan uusiin soundimaailmoihin. Niitä ei varmaan pystyisi kontrolloimaan yksin G-Majorilla. Näihin kaikkiin tarvisi kai relekytkimen: - preamp defeat x2 - kanavan vaihtoa varten 2 relettä/vahvistin. = 4 - contour-toimintoa varten x2 Eli yhteensä kahdeksaa relettä pitäisi pystyä kontrolloimaan. Pari (toivottavasti ratkaistavaa) ongelmaa on: 1) Haluaisin käyttää G-Majoria molempiin preamppeihin, mutta G-Majorissa on vain yksi output. Pitäisikö ostaa joku loopperi johon voisin kytkeä preampit ja G-Majorin, vai voiko preamppien efektilenkit jotenkin linkittää? 2) Preamppien kaikki reletoiminnot on tehty niin, että esim. preamp defeat- ja contour-toiminto on yhden 1/4" jakin alla. Englin Z-4 foot switch on tehty niitä varten. Jollain laitteella pitäisi samanlaisia relekytkentöjä pystyä tekemään. Millä tuon voisi ratkaista? 3) Millä laitteella noita kaikkia kahdeksaa relettä pystyisi kontrolloimaan? |
Lennu 03.08.2005 00:47:54 | |
---|
"Tosimies teeskentelee orgasminsa. Myös masturboidessa.", -J |
thejmh 03.08.2005 01:24:34 (muokattu 03.08.2005 01:25:36) | |
---|
Triaxista en ainakaan suosittele... Ei siitä oikeasti saa mitään mahtavia saundeja, itellä oli se yli vuoden ja bändikaverin laitteesta on yritetty ruuvata jotain irti kauan aikaa, mutta tuntuu että mun Engl E530 hakkaa triaxis:en. Tosin tuo englin clean on surkea verrattuna triaxis:een. Toi custom audio electronicsin 3+SE on hyvä, poppi ja rokkikone, mutta jos hevimpää saundia haluaa niin siihen käyttöön se ei oo ihan optimaalinen. Jos tommosen haluaa niin ei sitä kannata tehtaalta tilata, vaan esim. hugeracksinc.com myyntipalstalta käytettynä. |
oiva tumpeloinen 03.08.2005 09:28:37 | |
---|
Tuli sellainen mieleen, että jos mulla olisi kaksi Englin E530-etuvahvistinta. Käyttäisin niitä niin, että säätäisin toisen eq:t cleanille ja lo gainille ja toisen eq:t sitten crunchille ja hi gainille. Noille tulisi yhteensä hintaa n. 1000e -> ei paha hinta neljä (tai kahdeksan) kanavaisesta systeemistä. Niillä tietenkin pystyisi yhdistämään vaikka sitten toisesta preampista cleanin ja toisesta särön jolloin voisi päästä aivan uusiin soundimaailmoihin. Niitä ei varmaan pystyisi kontrolloimaan yksin G-Majorilla. Näihin kaikkiin tarvisi kai relekytkimen: - preamp defeat x2 - kanavan vaihtoa varten 2 relettä/vahvistin. = 4 - contour-toimintoa varten x2 Eli yhteensä kahdeksaa relettä pitäisi pystyä kontrolloimaan. Pari (toivottavasti ratkaistavaa) ongelmaa on: 1) Haluaisin käyttää G-Majoria molempiin preamppeihin, mutta G-Majorissa on vain yksi output. Pitäisikö ostaa joku loopperi johon voisin kytkeä preampit ja G-Majorin, vai voiko preamppien efektilenkit jotenkin linkittää? Tämähän toimisi siten, että laitat toisen e530:n toisen efektilenkkiin ja majorin sen jälkimmäisen efektilenkkiin. Sitten käytät sitä defeat toimintoa vaan siihen etuseen, kumpaa et halua käyttää. Se defeat toiminto ohjaa signaalin inputista suoraan luupin send-jakkiin, joten virityksen pitäisi toimia. 2) Preamppien kaikki reletoiminnot on tehty niin, että esim. preamp defeat- ja contour-toiminto on yhden 1/4" jakin alla. Englin Z-4 foot switch on tehty niitä varten. Jollain laitteella pitäisi samanlaisia relekytkentöjä pystyä tekemään. Millä tuon voisi ratkaista? 3) Millä laitteella noita kaikkia kahdeksaa relettä pystyisi kontrolloimaan? Esim. EM Nordicilla löytyy Rolls:n RP93S Patchwork, jossa on neljä relekytkintä. G-majorissa taas muistaakseni on niitä 2. En tosin tiedä pystyykö kumpikaan kone ratkaisemaan kohdan 2 ongelmaa. RP93S:n hinta on 350€. Kokeilemalla tyhmäkin oppii..... |
oiva tumpeloinen 03.08.2005 09:46:10 | |
---|
Tulipa tässä mieleen: että jos se pari tonnia on budjetti, ja nettikauppa ei pelota, käy katsomassa www.guitarbargains.com. Sieltä saisi triaxiksen kotiovelle hintaan 2021,23€. Jossain oli thriidi aiheesta aikasemmin. Kokeilemalla tyhmäkin oppii..... |
LO 03.08.2005 12:03:38 (muokattu 03.08.2005 12:11:39) | |
---|
G-Major pystyisi tekemään kaikki relevaihdot, jos mutta niitä pitäisi pystyä tekemään tuplasti se määrä mitä G-Majorissa on releitä. Tutustun tuohon Rolls RP93S Patchwork:n manuaaliin. Itse asiassa nettikauppa vähän mietityttää (pelottaa). Ei se pois suljettu vaihtoehto kuitenkaan ole. Sitten jos olisi Triaxis niin pitäisi hommata kaveriksi SimulClass 2:90 pääte ja varmaan niiden kanssa toimisi parhaiten Mesan oma kaappi. Näin naisenlogiikalla ajateltuna;) Niitä voisi käytettynäkin katsella, mutta Mesa-vaihtoehto on varmaan se kallein myös. |
Jormaz 03.08.2005 14:26:43 | |
---|
Hetkinen.. jos mulla on ketjussa ensin E530 ja sen Instrument outputista menee piuha ADA MP-1:n inputiin niin mä voisin preamp defeatilla valita kumpaa etuastetta käytän? Etusten signaalit pitäis sitten ajaa johonkin linjamikseriin josta signaali taas G Majorille? In Goth We Trust! The 666 Club #4
oiva tumpeloinen 03.08.2005 14:42:02 | |
---|
Hetkinen.. jos mulla on ketjussa ensin E530 ja sen Instrument outputista menee piuha ADA MP-1:n inputiin niin mä voisin preamp defeatilla valita kumpaa etuastetta käytän? Etusten signaalit pitäis sitten ajaa johonkin linjamikseriin josta signaali taas G Majorille? Ei taida ihan noin onnistua. PAITSI jos a) ADAssa on myös tollanen defeat b) E570ssä on on/off -switch luupille Muuten sulla on aina se ADA laulamassa mukana. Ton ongelman taas sitten voi korjata esim. tollasella luupperilla. Kokeilemalla tyhmäkin oppii..... |
Jormaz 03.08.2005 14:44:51 | |
---|
Tuolla jossain manuaalissa luki että kun defeat on päällä, signaali ohjataan sinne Sendiin.. Menee sitten ilmeisesti jatkuvasti. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Fortune 03.08.2005 15:47:54 | |
---|
Esim. EM Nordicilla löytyy Rolls:n RP93S Patchwork, jossa on neljä relekytkintä. G-majorissa taas muistaakseni on niitä 2. En tosin tiedä pystyykö kumpikaan kone ratkaisemaan kohdan 2 ongelmaa. RP93S:n hinta on 350€. Nobelsilla on MS-4, jossa on neljä relekytkintä. Se maksaa 122e eli on huomattavasti edullisempi. Tuollaista minä olin hankkimassa, kun Quad-X:n omistin, mutta sitten räkki sai mennä kokonaan :)
"Look behind you, a three-necked guitar!" |
Hotlicks 08.08.2005 14:26:07 (muokattu 08.08.2005 14:56:31) | |
---|
1) Haluaisin käyttää G-Majoria molempiin preamppeihin, mutta G-Majorissa on vain yksi output. Pitäisikö ostaa joku loopperi johon voisin kytkeä preampit ja G-Majorin, vai voiko preamppien efektilenkit jotenkin linkittää? Jos budjetti on tuon 2000e, niin sillähän ostais sitten juuri tuon kaksi E530:ä ja siihen päälle (Digital Music Corporationin) GCX:n ja Ground Control Pron. Saisi vielä liitettyä efektipedaalitkin tuohon loopperiin. Tolla GCX:llä voit sitten ohjailla noita releitä ja oikeastaan ihan mitä haluat. 2) Preamppien kaikki reletoiminnot on tehty niin, että esim. preamp defeat- ja contour-toiminto on yhden 1/4" jakin alla. Englin Z-4 foot switch on tehty niitä varten. Jollain laitteella pitäisi samanlaisia relekytkentöjä pystyä tekemään. Millä tuon voisi ratkaista? 3) Millä laitteella noita kaikkia kahdeksaa relettä pystyisi kontrolloimaan? Englillä on tuohon ihan oma relehässäkkä (Z11), jossa muistaakseni on 8 relettä ja tottelee midiä, eli G-Majorilla ohjais sitten tuota Z11:a, joka vastaavasti ohjailis sitten noita etusia. Hinta on myös erittäin ystävällinen, 215e T-kaupassa! EDIT: Z11:ssa on 6 relettä, joten nuo G-Majorin releet täytyis myös ottaa käyttöön. KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. |
Jormaz 08.08.2005 14:30:06 | |
---|
Kaksi E530:tä samassa setupissa on mun mielestä aika kuolleena syntynyt idea. Ennemmin katselisin sitä ~1500€ Engl-etusta joka on midi-ohjattava. Testinyt en ole mutta luulisin olevan hyvä. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Hotlicks 08.08.2005 15:05:02 | |
---|
Kaksi E530:tä samassa setupissa on mun mielestä aika kuolleena syntynyt idea. Ennemmin katselisin sitä ~1500€ Engl-etusta joka on midi-ohjattava. Testinyt en ole mutta luulisin olevan hyvä. Oon kyllä aika pitkälle samaa mieltä. Vähän turhan yksipuolinen soundipolitiikka. Itse en näe myöskään mieltä neljälle eri EQ:lle, muutta kullekin sitä mitä haluaa. Jos tarpeena oli saada myös vahvistinosio, niin lähtisin metsästämään jotain hyväsoundista nuppia tuolle 530:lle kaveriksi. 530 on säröiltään ihan mallikas peli ja tuo defeat -toiminto mahdollistaisi käytön vaikka nupin edessä. Vaikka joku pikkuisen perinteikkäämpi laite tuottamaan hyviä puhtaita ja perinnesäröjä. Esim. Englin Classic Tube 50... KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. |
oiva tumpeloinen 08.08.2005 15:26:51 | |
---|
Engl, Mesa/Boogie, Laney, Marshall, VHT, ja Peavey on koluttu läpi. Ainoat vaihtoehdot olisi Englin E580 (2500e) tai Mesan Triaxis (2333e), mutta hintapolitiikka vähän hirvittää. Nyt siis päätin postata tänne...(shame on me). Oletko päässyt jossain kokeilemaan tota E580:stä? Missä? Tää on se, mitä ruikutan varmaan noin joka toisessa topicissa koskien etusia. Kiinnostais vaan kovasti, mutta ei viittisi ihan sokkona tilata. |
LO 11.08.2005 00:57:36 | |
---|
Oletko päässyt jossain kokeilemaan tota E580:stä? En ole päässyt testaamaan, vain jotain soundiklippejä mitä netistää oon kuunnellut. Hyvältä kuulostaa, mutta lähinnä ominaisuuksiensa puolesta kiinnostaa. Ja se on vielä pirun simppeli käyttää. |