Super-Jari 02.08.2005 16:44:47 | |
---|
Pääkköset sen osaa. |
rautakiisu 02.08.2005 17:20:46 | |
---|
Eihän Lost Prophetsissakaan taideta ees räpätä, vaikka se onki nu-metallia.. se on siitä biisin rakenteesta kiinni, mikä on nu-metallia ja mikä ei.. Siis säkeistö on aina sellanen tadada hidastelu, sit tulee sellanen nostatus kohta ja sen jälkeen sellanen pomppukertosäe. Public Enemy + Anthrax, RATM tai Cypress Hillin toinen Skull And Bonesin levyistä on rapcoree. Verratkaapa jotain noista nu-metalliin. Hasta la victoria siempre! |
Sahtimies666 02.08.2005 17:49:31 | |
---|
ja biisien täytyy sen takii olla rakenteeltaan aika samanlaisii jonka jälkeen ku oot kuullu yhen biisin oot kuullu ne kaikki. Siinon mun nähdäkseni syy miks nu-metal on kadonnu mtv:ltäki. No en nyt tiiä että onks noi mtveen nykysetkään biisirakenteiltaan hirveästi erilaisia..saati sitten että ku sielt survotaan sitä samaa paskaa kaiket päivät niin kyl mä aianki joo ihan vitun kyllästyny siihen paskaan....ja tota tota...esim kornilla on vissii joka biisissä se perus-poppi-rakenne joka ei oo todellakaan mikään tuntematon...sitä käytetään ihan vitusti.....pointti on se että ei se nyt mistään biisi rakenteesta oo kiinni että se ois hävinny mtveeltä "Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night. |
rautakiisu 02.08.2005 17:52:01 | |
---|
No en nyt tiiä että onks noi mtveen nykysetkään biisirakenteiltaan hirveästi erilaisia..saati sitten että ku sielt survotaan sitä samaa paskaa kaiket päivät niin kyl mä aianki joo ihan vitun kyllästyny siihen paskaan....ja tota tota...esim kornilla on vissii joka biisissä se perus-poppi-rakenne joka ei oo todellakaan mikään tuntematon...sitä käytetään ihan vitusti.....pointti on se että ei se nyt mistään biisi rakenteesta oo kiinni että se ois hävinny mtveeltä Joo, mut se kertosäkeen staili on aina samanlainen Hasta la victoria siempre! |
ten 02.08.2005 18:04:57 | |
---|
Tekisi mieli antaa plussa kaikille tähän topiciin kirjoittaneille! Varmaan pisimpään auki pysynyt nu-metal-topic! PROPS! THV-klubi #44. Plussa on miinuksen negatiivinen puoli. |
Sahtimies666 02.08.2005 18:14:47 | |
---|
Joo, mut se kertosäkeen staili on aina samanlainen No entäs kaikki hiphop tuolla mtveellä? samaa paskaa...no ei sekää kauaa enää sielä heilu..eiköhä kohta joku uus villitys taas tuu.. "Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night. |
No entäs kaikki hiphop tuolla mtveellä? samaa paskaa...no ei sekää kauaa enää sielä heilu..eiköhä kohta joku uus villitys taas tuu.. No mielummin vaikka tota nuustista kuin räspiä! THV-klubi #44. Plussa on miinuksen negatiivinen puoli. |
Heartwood 02.08.2005 22:56:55 | |
---|
Tekisi mieli antaa plussa kaikille tähän topiciin kirjoittaneille! Varmaan pisimpään auki pysynyt nu-metal-topic! PROPS! Todellakin! Asiallisena on linja pääosin pysynyt tähän asti. Hienoa nähdä, että m.netin käyttäjillä ei ole liikaa ennakkoluuloja genrejen suhteen. Viestin informaatioarvo pyöreä nolla. "The colonel is breakdancing! Give me a break!"
-William Shatner |
-K- 02.08.2005 23:08:04 | |
---|
sebändijonkavitunnimeäenkoskaanmuistajokalevytti demanufacturen jne. Fear Factory, jatkakaa vaan. Itse käytän Nu-metal nimikettä metallimusiikista mikä on uutta ja jota en pysty kategorisoimaan mihinkään genreen luontevasti. Tai tarkennetaan vielä että semmoiseen paikkaansa vakiinnuttaneeseen genreen. Mm. bläkkis, döödsi ja rässigenreen. Toki tuossakin tulee hankalia paikkoja joskus. Mm Lamb of Godia nimitän nu-rässiksi josta monet tuntuvat ottavan herneen. Nykyäänhän tämä NWOAHM luokittelu on kaiken vuoden 2000 jälkeen julkaistun metallin kohdalla "alan" lehdissä käytetty termi. Tämäkin vaan johtuu siitä että vaikutteet ovat kallellaan slayer/metallica/at the gates- osastoon, eikä Nu-metal nimikettä ole suotavaaa käyttää, koska tällöin kaikki tr00 heviäijät eivät uskaltaisia digata bändejä. Naurettavaa pelleilyä koko tuohu, tai siis yleensäkkin asiasta vääntäminen. Sanonnat menee ja tulee, bändit pysyy paskoina tai hyvinä, valitettavasti vaan herkemmin paskoina jos kuluvat MTV:llä. Näin kävi mm. Linkin Parkin kohdalla täysin, upeat kertsirallit eivät enää pystyneet kiehtomaan sillä tarttumapinta katosi jo muuntaman kuutelukerran jälkeen. Eikä seuraava sinkkubiisi tarjonnut mitään uutta. Suuri osa ihmisistä OPPI kuuntelemaan tälläisiä biisejä aika karkitetun tuottamisen takia ja tämä yhdistettynä uutuudenviehätykseen oli yhtälö minkä takia levyt myivät. Ei suotta elämys. |
kimmojarno 02.08.2005 23:09:45 | |
---|
Nu-metal on sen vuoks paskaa, että niinku sitä pomppumetalliks kutsutaan, se perustuu kertosäkeen sellaseen "nostatus systeemiin" :), ja biisien täytyy sen takii olla rakenteeltaan aika samanlaisii jonka jälkeen ku oot kuullu yhen biisin oot kuullu ne kaikki. Jep, mihinkään muuhun genreen kuuluvat bändit eivät sitten ikinä tällaiseen kaavamaisuuten sorrukaan... Sitäpaitsi, jos esim. Toolin kaikki biisit perustuu johonkin samaan kaavaan niin on se melko hyvin onnistuttu kätkemään, koska itse en sitä ainakaan pysty kuulemaan. |
Mosse0 03.08.2005 11:08:04 | |
---|
Lostprophets ei ole nu-metallia. Se on punkkia. Maailmassa oli
turhan paljon sanoja
liikkellä eikä sillä,
joka sanoo paljon
ole sana hallussaan |
Rattata 03.08.2005 11:27:34 | |
---|
Lostprophets ei ole nu-metallia. Se on punkkia. Ei ole musta kumpaakaan, mutta vielä vähemmän punkkia. THV-klubi #8 |
rautakiisu 03.08.2005 11:28:04 | |
---|
Sitäpaitsi, jos esim. Toolin kaikki biisit perustuu johonkin samaan kaavaan niin on se melko hyvin onnistuttu kätkemään, koska itse en sitä ainakaan pysty kuulemaan. Tool eioo nu-Metallia nähnykkään. Ei sitten ikinä. Toolin musassa eioo mitään mikä tekis siitä nu-metallia. Hasta la victoria siempre! |
Clayrooster 03.08.2005 17:14:20 | |
---|
Niin, mikä sitten on nu-metallia? Kuuntelen monenlaista musiikkia, enkä viitsi alkaa halventamaan mitään genreä. Kaikilla on toki mielipiteensä, mutta se on huvittavaa kun on niin "yleistä" vihata räppiä. Ihan väkisin synkät Dimmu Borgir- paitaiset nu-metallia inhoaa ja kiroaa. Oli minullakin vaihe, kun ostin ensimmäisen Cradle Of Filth levyn ja piti niin vihata kaikkea. Ähh. En jaksa miettiä asiaa kyllin, että keksisin sen tiimoilta järkevää sanottavaa. Sanon vaan, ettei minuakaan erityisemmin liikuta nu-metal, vaikkakin sieltäkin löytyy hyviäkin. Myös tyhmää on "dissata" niitä, jotka eivät pidä nu-metallista. Eihän kaikesta voi pitää ihan siinä missä ei pidä esim. Irlantilaisesta kansanmusiikistakaan. muahaha. |
jarkkkk 03.08.2005 17:18:24 | |
---|
onkohan se nu-metal leimaus kiinni bändin katu-uskottavuudesta? linkin park on nu-metallia, mutta chimaira ei jne... |42| miten ajetaan grungeparta? -haulikolla
THV-klubi #35 |
saastara 04.08.2005 00:09:23 | |
---|
Valtaosa metallimusiikin kuluttajista ovat vain puritaanisia idiootteja joille metallimusiikin merkitys on tärkeämpää kuin itse sen musiikillinen arvo. En kyllä itsekkään siedä valtaosaa näistä nks. pomppuhevibändeistä mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa ovatko ne "aitoa" metallia. Minusta ne ovat vain huonoa musiikkia (kuten valtaosa muustakin metallista..). Hyvä musiikki on hyvää. Oli se sitten minkälaista tyyliltään tahansa.. Kuin aikoinaan, pestään puna puhtahaksi. Kuin hanget maan, pestään musta valkoiseksi. |
Matjardo 04.08.2005 00:43:12 | |
---|
Hyvä musiikki on hyvää. Oli se sitten minkälaista tyyliltään tahansa.. Samaa mieltä. Mulle on aika sama, että luokitteleeko jotkut bändin mistä tykkään Nu-Metalliksi tai miksi tahansa, kunhan se itse musiikki on hyvää eikä mitään sontaa.
Two coke or not two coke? |
salmivaara 04.08.2005 10:55:27 | |
---|
Valtaosa metallimusiikin kuluttajista ovat vain puritaanisia idiootteja joille metallimusiikin merkitys on tärkeämpää kuin itse sen musiikillinen arvo. Mä sit ilmeisesti olen "puritaaninen idiootti" siitä huolimatta että sekä rap ja metalli ns. uppoaa, mutten pidä niiden sekoittamisesta? Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
saastara 04.08.2005 17:09:50 (muokattu 04.08.2005 17:11:08) | |
---|
Mä sit ilmeisesti olen "puritaaninen idiootti" siitä huolimatta että sekä rap ja metalli ns. uppoaa, mutten pidä niiden sekoittamisesta? Tarkoitin lähinnä sitä, että yleinen ajatusmalli metallimusiikista ei hevimusiikinkuluttajilla rakennu musiikin konkreettisille arvoille (itse musiikille), vaan sille, mitä se merkitsee (henkilö määrittelee itsensä hevimusiikin kautta) ja sille millaista sen tulee olla (käsite "oikea" hevi). Tämä johtaa nks. oikeaoppisuuden tavoitteluun (mikä itsessään on jo absurdia), mikä johtaa taas puritaanisuuteen kun nämä "oikeat hevarit" tekevät parhaansa pitääkseen kiinni niistä "oikeista" metallimusiikin arvoista ja piirteistä. Idioottimaista touhua, sanon minä.. Kuin aikoinaan, pestään puna puhtahaksi. Kuin hanget maan, pestään musta valkoiseksi. |
gallo 05.08.2005 14:04:25 | |
---|
Olemmeko nyt päättäneet tämän keskustelun ja todenneet että Nu Metal on parasta? Kyllä. T.nimim "Minä en ole koskaan ollut väärässä" On se vaan niin väärin! |