Aihe: Missä kaikki tutut vanhat?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Jami
19.05.2003 18:12:53

Käsitin ainakin niin, että tuolla palstalla kaikki rekisteröityneet olisivat aina mukana. Ja sitten kun joku pystyttää palstalle threadin, saa kaikki threadiin vastata, kunnes threadin pystyttäjä laittaa jollekin vittumaiselle kusimulkulle bannin kyseiseen threadiin, jolloin edellämainittu vittumainen kusimulkku joutuu tyytymään vain kyseisen threadin lukemiseen, mutta saa toki kirjoitella muihin "Insider"-palstan threadeihin, mikäli ei ole jo niistäkin tullut bannatuksi.

Eli siis ei siellä mikään pudotuspeli alkaisi.

Toivo elää!! joku ymmärsi.
Hevirokki
19.05.2003 18:14:39

Heh, jos haluaa keskustella jonkun kanssa pelkkää asiaa niin ainahan voi lähettää sähköpostia...tai jotain. Koko tän homman idea lienee se, että jengi pääsee heittämään aiheesta läppää. Ja varjopuolena tosiaankin on sitten se, että tosiaankin KAIKKI pääsee niin tekemään.

Sehän on vaan hienoa että jotkut puhuu pelkkää paskaa - asiakin erottuu silloin edukseen.

Öyh,

-J-

Muistathan visitoida osoitteessa www.jahola.tk
Vilhelmus
19.05.2003 18:19:23

Heh, jos haluaa keskustella jonkun kanssa pelkkää asiaa niin ainahan voi lähettää sähköpostia...tai jotain. Koko tän homman idea lienee se, että jengi pääsee heittämään aiheesta läppää. Ja varjopuolena tosiaankin on sitten se, että tosiaankin KAIKKI pääsee niin tekemään.

NoniiN! Zei Eihoul puhuu nyt asiaa. Keskustelu erikseen, pienen piirin yhteydenpito hoituu muutenkin kun julkisella foorumilla.
Kaikki komeat miehet ovat hinttejä. -Turbo Terminaattori
Jabbe
19.05.2003 18:20:35
Tehtäisiinkö näin:

Ylläpito pistää uuden palstan. Nimi "insider" on vähän huono, jo se voi loukata monia uusia käyttäjiä. Mieluummin vaikka "olohuone" tai jotain. Mutta tuota voisi tosiaan kokeilla, ja katsoa miten se toimii. Bannausoikeus threadin aloittajalle olisi hyväksyttävää, mutta olisi hyvä laittaa myös bannauksen poisto-oikeus.

Alan vihdoinkin tajuta tuon Jamin idean, ja hieman kehiteltynä se voisi olla hyväkin.

Ja tuo musta lista, jolla saisi vaiennettua pari tyyppiä olisi _erittäin_ toivottava uudistus!!
lxi
19.05.2003 18:21:11
Jamin idea kolmesta nappulasta kuulostaa tavallaan hyvältä. Ideaa omien ketjujen moderoinnista on esitetty ennenkin mutta se ei ottanut tulta. Ehkä sitä pitäisi jossain muodossa kokeilla. Ketjun aloittajalla olisi valta poistaa aloittamastaan ketjusta asiattomaksi katsomansa viestit.

Ongelma on vain siinä että sitäkin valtaa väärinkäytettäisiin aivan varmasti. Ja ylläpito kykenee nyt jo yhtälailla poistamaan tällaiset viestit. Suuremmaksi ongelmaksi muodostuukin vain keskustelun hajoaminen, kun aletaan sättiä asiattoman kirjoituksen kirjoittajaa asianpuhumisen sijasta.

Minun nähdäkseni vittuilu ja sensemmoinen ei kuitenkaan ole kauhean iso ongelma täällä. Siitä vastaa pieni joukko henkilöitä ja heidän sanomisensa on helppo sulkea pois (tai tuhota kokonaan). Enemmän meikäläistä häiritsevät ne lukemattomat loppuunkalutut aiheet joista avataan taas ja taas uusia keskusteluja, tyhmät kysymykset (kyllä, niitäkin on olemassa) joihin vastauksen löytäminen itse olisi joka tapauksessa nopeampaa kuin taas yhden viestiketjun avaaminen, kirjoittajat joilla ulosannin määrä korvaa laadun ja niin edelleen. Kysyä saa ja kommentoida saa, mutta kovin monessa tapauksessa olisi ensin syytä katsoa onko siihen yhtään minkäänlaista tarvetta.

Liiallinen lokerointi ja genrejako ovat kirosanoja ja yleisessä mielessä turhaa toimintaa. Palstoja on minusta vähintäänkin riittävästi nyt. Ja Jamin kauppa/palveluvertaus on jossain määrin ontuva: tämä on muusikoiden.net, virtuaalinen musiikkikeskus, josta ei tarvitsekaan löytyä hieromapalveluita tai nakkikioskia. Aivan muita palveluja haluavalle on varmasti omat fooruminsa. Eihän musiikkikauppojakaan perusteta aina rumpaleille, kitaristeilla, sitaristeille ja vasenkätisille soul-laulajille erikseen vaan saavat luvan hoitaa ostoksensa saman liikkeen eri osastoilta. Kuten täälläkin.

Näille "projektirenkaille" annan kyllä tukeni. Ehkä m.net-bluesit ja miittiesiintymiset saataisiin sellaisten kautta organisoitua paremmin.

Sellaista tänään. Olipa kiva vähän purkaa tuntojaan.
Vastaus kysymykseesi löytyy osoitteesta http://www.google.com.
sormunen
19.05.2003 18:23:54

.. Ja sitten kun joku pystyttää palstalle threadin, saa kaikki threadiin vastata, kunnes threadin pystyttäjä laittaa jollekin vittumaiselle kusimulkulle bannin kyseiseen threadiin, jolloin edellämainittu vittumainen kusimulkku joutuu tyytymään vain kyseisen threadin lukemiseen...

Eli siis ei siellä mikään pudotuspeli alkaisi.

Joku sanoo väärän mielipiteen, keskustelun aloittaja loukkaantuu ja kieltää tätä väärän mielipitee lausujaa enää osallistumasta. Mitäs se on jossei pudotuspeliä? Tai ainakin hyvin, hyvin herkkänahkaista toimintaa.
sormunen
19.05.2003 18:34:26

Ja sitten jatkossa ehdotat täydellistä eristäytymistä omiin projekteihinsa. En ymmärrä logiikkaasi.

Luepa toi Juhanin kirjoitus kun et sitä näköjään vielä tehnyt. Ihan sen verran vain, että projektit ja keskustelu ovat kaksi eri asiaa.

Jos oon sua loukannu niin sä voisit bannata mut sun aloittamista jutuistasi enkä pääsisi sua lisää loukkaamaan. Ymmärrätkö tahallas väärin ideani?

Et sä mua pysty loukkaan, mutta se ei silti tarkoita, että sun jatkuvasti epäasiallinen kielenkäyttös olis mun mielestäni jotenkin fiksua. Sen sijaan jotan nuorta se voikin loukata.

Tää sun asenteesi on hyvin tyypillinen herkkänahkaisen, reilun suomalaisen miehen asenne, jossa katotaan joku, joka halutaan nolata ja sitten toimitaan. Nyt on van käynyt niin, että joillain palstoilla teinit eivät olekaan sanoneet "kyllä herra" vaan sanoneet, että mikäs pelle toi on. Siitä tääkin kumpuaa.

Edelleen, mä luotan yhteisön kasvattavaan voimaan. Onhan koko tää keskustelupalstakin osoitus siitä, mikä voima sillä, että yhteisö puuttuu asioihin ja sanoisinko ruotsalaisittain keskustelee asiat puhki, on.

Oli nuori tai vanha, niin semmosessa ilmapiirissä, että säännöistä pidetään kimpassa huolta, on hyvä toimia.

Aika vähän täällä on esimerkiksi waretusmeininkiä, koska on alusta lähtien pidetty huolta siitä, että asiasta sanotaan. Kaikkee tämmöstä.
Nuages
19.05.2003 18:57:39
Jos täällä alkaa syntymään tuollaisia pieniä kuppikuntia ja inside-piirejä, niin luulenpa että aika moni hyppää kelkasta siinä vaiheessa.

Sen sijaan tänne voisi mielestäni perustaa oman keskustelualueen ns. "veteraaneille", jotka ovat pidempään vierailleet sivuilla. Esim. 1-2 vuotta mnetissä kirjoilla olleet voisivat olla oikeutettuja lukemaan/kirjoittelemaan tuolla palstalla. Alueen nimi voisi olla vaikka VIP-alue=)
Kaukana väijyy ystäviä...
Jabbe
19.05.2003 18:59:45 (muokattu 19.05.2003 19:00:20)
Jos täällä alkaa syntymään tuollaisia pieniä kuppikuntia ja inside-piirejä, niin luulenpa että aika moni hyppää kelkasta siinä vaiheessa.

Sen sijaan tänne voisi mielestäni perustaa oman keskustelualueen ns. "veteraaneille", jotka ovat pidempään vierailleet sivuilla. Esim. 1-2 vuotta mnetissä kirjoilla olleet voisivat olla oikeutettuja lukemaan/kirjoittelemaan tuolla palstalla. Alueen nimi voisi olla vaikka VIP-alue=)

Edelleen, vastustan. Määrä ei korvaa laatua.

EDIT: 2422 kirjoitusta. Pitäisiköhän katsoa peiliin? ;)
Tellervo
19.05.2003 19:00:21
Itselläni on vähän sellainen fiilis, että kaikki on jo tullut sanotuksi. Tekisi mieli joskus kyllä kirjoittaa pidempiä juttuja ja aloittaakin ketjuja, mutta se taas vaatisi enemmän aikaa

Sama fiilis/fakta täällä.
Dr.Rubber
19.05.2003 20:13:41 (muokattu 19.05.2003 20:22:22)
Jopas kesti kauan, kun luki tällaisen viestiketjun...

Joo. Minun mielestäni homma on nykyisellään ihan kohtuullisen toimivaa. Suurimmaksi ongelmaksi nostaisin sen, että eräät kirjoittajat provosoituvat joidenkin peelojen (toivottavasti muuten kukaan ei lue minua sellaiseksi..) älyvapaasta läpänheitosta. Minä ainakin kykenen olemaan lukematta jotain viestiä, varsinkin jos siinä lukee turbo tjsp. Myönnetään, paviaanien kirjoittelu saisi silti kaikessa turhuudessaan loppua, mutta minä en anna jonkun turbolocon pilata itseltäni Mnetin käyttämisen iloa. Se, että jengi kaikkoaa täältä, on erävoitto näille surkeille low-life netti-idiooteille.

Jotta tämä minun kirjoitus ei nyt sitten näyttäisi aivan turhalta, haluan korostaa, että touhun voi pitää mielestäni oikein hyvin ennallaan. Mielestäni ainakaan mikään kategorisointi esim. kirjoitusmäärän, täällä rekisteröityneenä oloajan tai muun vastaavan perusteella ei ole oikein. Itse olen kirjoittanut tänne suht. vähän ja nekin vähän raapustukset ovat suurimalle osalle täysin merkityksettömiä. Tätä sivustoa olen kuitenkin käyttänyt useamman vuoden miltei päivittäin - lukenut ja hakenut tietoa ja saanutkin erittäin paljon informaatiota, josta on ollut todellista hyötyä. Tästä suuri kiitos kuuluu vanhoille jäärille, joilta olen hyviä neuvoja saanutkin. En halua, että he, ketkä asioista _oikeasti_ jotain tietävät, eristäytyvät tai lopettavat kirjoittamisen.

Näin haluan siis Mnetiä käyttää vastakin - ja säilyttää myös oikeuteni kommentoida kirjoituksia sekä saada hyviä vastauksia (joskus vähemmän hyviin) kysymyksiini.

P.S. Rekisteröinnin voisi kyllä puolestani laittaa pakolliseksi. Ainakin niin kauan, kun se on maksutonta. Maksuttomuus on muuten mielestäni yksi Mnetin mainioimmista asioista. Olkoot vastakin.
Ei kannata tunkea lunta pilluun!
KMT
19.05.2003 21:23:08

öö, mun mielestä toi "olohuone" vois olla hyvä idea mutta
onko siittä nyt tarpeeksi hyötyä?
Homma hanskassa, hanskat hukassa... Hoho.
Juho L
19.05.2003 22:10:55
öö, mun mielestä toi "olohuone" vois olla hyvä idea mutta
onko siittä nyt tarpeeksi hyötyä?

Voisihan sitä vaikka kokeilla. Jos homma alkaa pelittää, niin sitten virallisesti käyttöön.
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
Jabbe
19.05.2003 22:13:18
Voisihan sitä vaikka kokeilla. Jos homma alkaa pelittää, niin sitten virallisesti käyttöön.

Näin. Eipä siitä kokeilusta haittaakaan olisi. Vai mitä sanoo ylläpito?
isojussi
19.05.2003 23:05:16
Mä kyllä suhtaudun melko epäilevästi moiseen "totalitaarivaltiosysteemiin". Tällaisten MNettien ym. voima ja hedelmällisyys on juuri erilaisissa ja monipuolisissa mielipiteissä - ja kaikilla on mielipiteeseensä oikeus. Meillä on nyt jo varoitusnappi käytössä - käyttäkää sitä, jos oikeeta vittuilua esiintyy. Kyllä ylläpito osaa päättää, mikä on sopimatonta ja mikä ei. Ensi varoitus, sitten vaikka viikko bannia, sitten ulos koko ukko, jos ei muuten usko.

Vähän tässä silti haiskahtaa (enkä halua nyt henkilöidä tätä suhun, Jami) nättinokkaisuus ja loukkaantuminen siitä, jos joku ajattelee asioista eri tavalla.
Osta mut - ma olen kaupan!
superfly
19.05.2003 23:08:48
Vähän tässä silti haiskahtaa (enkä halua nyt henkilöidä tätä suhun, Jami) nättinokkaisuus ja loukkaantuminen siitä, jos joku ajattelee asioista eri tavalla.

Tähän mä olen törmännyt useampaankin kertaan täällä, mutta ei se ole vain tämän paikan ongelma. Jokaiseen yhteisöön mahtuu aina ihmisiä jotka luulevat olevansa aina oikeassa.
Harppu on alaston piano
isojussi
19.05.2003 23:11:08
...Jokaiseen yhteisöön mahtuu aina ihmisiä jotka luulevat olevansa aina oikeassa.

Tästä syystä mustakin muiden kuin moderaattoreiden tekemä bannaus on kuolleena syntynyt ajatus.
Osta mut - ma olen kaupan!
d-iivil
20.05.2003 00:26:46 (muokattu 20.05.2003 00:33:21)
Hmm... mitenkäs olisi ihan vain semmoinen oma henk. koht. "ignore" namiska, johon voisi lisäillä nickejä, eikä heidän kirjoituksia sitten näkisi triideissä?

Jäisi nämä paskanjauhajat pois väkisinkin, kun kukaan "fiksuista" ei lähtisi edes kommentoimaan trolleja ymsyms ja juttu pysyisi alkuperäisessä ruodussaan.

Toivottavasti joku tajusi ideani...
Itse pistäisin hetimiten kolme-neljä tyyppiä omalle ignore-listalleni, jottei heidän paskan jauhantaa tarvitsisi katsella.
Osmo Komppi
20.05.2003 00:48:10 (muokattu 20.05.2003 00:49:11)
Hmm... mitenkäs olisi ihan vain semmoinen oma henk. koht. "ignore" namiska, johon voisi lisäillä nickejä, eikä heidän kirjoituksia sitten näkisi triideissä?

Voisi mennä vain melkoisen älyttömäksi noin ulkopuolisen silmin. Kaverit ignooraisivat toisiaan ristiin (ns. paskanjauhajat asiantuntijoita ja toisinpäin). Sitten syntyisi tavallaan kaksi (tai useampi) keskustelua yhden keskustelun sisään. Ja mitäs jos juuri sillä hetkellä jollain välittämättäjätetyllä onkin aivan asiallista kommentoitavaa aiheeseen? Sitten siellä ketjussa on useaan kertaan hyvää asiaa, mutta järkevä keskustelu ja vuorovaikutus uupuu kokonaan.

Itse en ole elänyt Mnetin armaita kulta-aikoja, mutta voihan olla, että kehitys kehittyy suuntaa kyselemättä, eikä nykyisellä laajuudella paluuta vanhaan ole. Yli 10 000 käyttäjää eivät voi olla kaikki kavereita keskenään. Rasittavatkin kommentit pitänee sietää. Vai kukas sisäpiirin määrittää? Tuo on hyvä jätkä, tuo taas on puolijees, mutta tuopaskahan onkin ihan hölömö?

Eikä tuo viestiketjun aloittajan deletointivalta oikein tunnu hyvältä. Siinä on mahdollisuus käyttää valtaansa niin, että oma mielipiteenmuokkaus näyttää ylimaallisen hienolta kun vastaväitteet karsitaan. Asiattomat toki, mutta kuinka suuri kiusaus voi olla poistaa myös asialliset sellaiset? Tasoahan olisi toki metkaa nostaa, mutta asiallisia keinoja en ainakaan minäpoika keksi. Helpompaa onkin sitten aina teilata muiden ehdotelmia ;).

EDIT: Väärä kirjain väärässä paikassa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)