Mörkö 02.08.2005 14:58:34 | |
---|
Siis tilaamani nuppi. ENGL Thunder. Olin vielä nukkumassa kun setä tuli tuomaan nuppiani. Mikäs siinä sitten. Kauhealla tohinalla vaatteita niskaan ja ovelle. Taisipas siinä mennä paitakin väärinpäin päälle ja muuta kivaa. Mutta mitäs pienistä. Mitä nyt olen kerennyt vahvistinta kokeilemaan niin hyvältä kuulostaa. Vielä en ole löytänyt ihan niitä minun säätöjäni mutta alkavathan nuokin jo aikalailla kohdillaan olemaan. Olisiko teillä mitään vinkkejä kyseisestä nupista? "vinsentti on vihree nyrsijä" |
paristo 02.08.2005 15:04:28 | |
---|
vinkkejä ei ole antaa, mutta onnittelen kuitenkin uuden "perheenjäsenen" johdosta.. Selvästi pidemmälle.. |
No makuasioitahan nämä ovat, mutta itselläni näyttäisi tällä hetkellä olevan gain 4, bass 5, middle 10, treble 4. Edit: Ai niin, ja bias kannattaa tarkistaa/tarkistuttaa, jos mahdollista. Olivat meikäläisellä ainakin tehtaalla jättäneet kylmimmilleen. Soolot on perseestä. |
elbowski 02.08.2005 15:10:17 | |
---|
Onnea! Näen sen silmistäsi,
nyt jokin on hullusti
Kuiskaat korvaan hiljaa kysyen:
Jaatko kanssani salaisuuden?
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | Jukka-Pekka #2 |
Guitaristi 02.08.2005 15:14:51 | |
---|
Edit: Ai niin, ja bias kannattaa tarkistaa/tarkistuttaa, jos mahdollista. Olivat meikäläisellä ainakin tehtaalla jättäneet kylmimmilleen. Mulla on combo, tämä oli uutta. Missä tämän biaksen voisi tarkistuttaa? Itse en uskalla... Ja muuttuuko soundi paljonkin paremmaksi kun biasit säädättää jossain? Niin ja tosiaan, onnea vaan, kova vehje. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
nakedzen 02.08.2005 15:43:53 (muokattu 02.08.2005 15:44:11) | |
---|
En henk koht ENGLiä harrasta, mutta muistelisin kuulleeni että Enkut on tarkoituksella rakennettu kylmiksi. Eli siis enempi tuota etuastesäröä käyttämään ja pääte jää puhtaaksi. |
Swan 02.08.2005 15:54:31 | |
---|
Onnea vehkeelle, molemmille siis. Itselleni tulee ylihuomenna Screamer, joten lähes kohtalotovereita ollaan. Sen sanon, että Englin kanssa kannattaa todellakin käyttää niin paljon middleä kuin mahdollista parhaan rähinän saavuttamiseksi. Jos puhtaat kärsivät, niin ainakin Screamerin tapauksessa clean-kanavalle on oma bright-nappi, jolla saa lisää kirkkautta saundiin. Vaikka tämä ei Thunderissa olisikaan, niin kompromissin luulisi löytyvän suht vaivatta. |
tommi_899 02.08.2005 16:23:09 | |
---|
onnea vaan uudesta lelusta!,, saisi se mun laneykin pikkuhiljaa tulla sieltä |
Imper 02.08.2005 16:51:40 | |
---|
Onnea vaan. Meikäkin saa huomenna Kochin multitone -nupin. Aika vapinat alkaa jo olemaan ja on pitkään ollutkin. Everyone is a per-son |
MikkoPaskavasara 02.08.2005 16:59:04 | |
---|
Lämpimät onnittelut ENGL-perheeseen liittymisestä! Itse odottelen kärsimättömästi seuraavaa palkkapäivää jolloin marssin samantien musiikkiliikkeeseen tekemään tilausta ENGL:n vahvarista. Taidan itse päätyä budjettiratkaisuun eli Thunder-comboon (ei reverb-malli). Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens! |
LaXu 02.08.2005 16:59:38 | |
---|
Mulla on combo, tämä oli uutta. Missä tämän biaksen voisi tarkistuttaa? Itse en uskalla... Ja muuttuuko soundi paljonkin paremmaksi kun biasit säädättää jossain? Taitaa tulla asiaa laitteen sisälle, ainakaan manuaalissa ei ollut mitään viittausta ulkoisiin mittauspisteisiin, suositeltiin vaan käyttämään ENGL:n testaamia putkia. Soitinkaupoista voi kysellä, tai Uraltonelta. Jos soitinkauppaan meinaa kiikuttaa, niin kannattaa mielellään valita sellainen, joka tekee korjaukset paikan päällä eikä lähetä jonnekin muualle. Luulisi siten saavan bias-säädöt kuntoon odotellessa. Jos bias on säädetty liian kylmäksi, kuulostaa vahvari ohuelta, "rakeiselta" ja muutenkin aika elottomalta. Jos bias taas on liian kuuma, kuulostaa vahvistin helposti suttuiselta ja huonosti erottelevalta, varsinkin kovemmalla volalla. Minun puolestani saisi joka vahvarissa olla nuo ulkoiset mittaus- ja säätöpisteet. |