Joo elikkäs pientä jälleenrakennusta tehnyt tuon pacifican kanssa, että saisi siitä taas soittimen. Mikkejä olen myös vaihtamassa ja mielessä on olleet noi emg:n 81 ja sitten kaksi emg:n singleä(en nyt muista mallia). Kysynkin, että onko kenelläkään kokemuksia tuosta yhdistelmästä, vai kannattaisiko katsastaa joku muu mikki vaihtoehto? Piristystä päivään omasta kuvasta :) (Hieman väsynyt kitaristi) :D |
Antti1 02.08.2005 14:11:08 | |
---|
EMG:n SA:t on aivan loistavat mikit. Niitä ehkä laittaisin yksikelaisiksi ja sitten tallaan 85. 85 81:n sijaan sen takia, että Pacifica (ne neljä, mitä olen ite soittanut) ei ole kovinkaan tummasointinen keppi itsessään. Tuo 85 kompensoi hyvin kirkasta sointia, mutta ei se missään nimessä liian tumma ole soinniltaan. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
Explorer 02.08.2005 14:21:19 | |
---|
EMG:n SA:t on aivan loistavat mikit. Niitä ehkä laittaisin yksikelaisiksi ja sitten tallaan 85. 85 81:n sijaan sen takia, että Pacifica (ne neljä, mitä olen ite soittanut) ei ole kovinkaan tummasointinen keppi itsessään. Tuo 85 kompensoi hyvin kirkasta sointia, mutta ei se missään nimessä liian tumma ole soinniltaan. Hyvä. Itse vaihdoin lehmusrunkoiseen Iban RG:hen SA:n kaulaan ja 85:n tallaan. Keskimikkikolon jätin tyhjäksi. Tuo yhdistelmä toimii suoraan sanottuna helvetin hyvin. Etenkin hevisoundi on MÖRKÖ. Koska molemmat mikit ovat alnico-magneeteilla, on soundi mukavan lämmin ja pyöreä. Ei tule kasiykköstä ikävä. Laitoin siihen mukaan lisäksi EMG:n SPC-kontrollin jolla 1-kelasen kaulamikin soundia saa läskimmäksi, melkolailla humpparimaiseksi. Tallamikissä SPC vaikuttaa lähinnä sustainia pidentävästi, jolloin voi esim. kikkailla kammella pidemmän aikaa yhdellä pikkauksella. Interstellar overdrive. |
Migo 02.08.2005 14:36:37 | |
---|
EMG:n SA:t on aivan loistavat mikit. Niitä ehkä laittaisin yksikelaisiksi ja sitten tallaan 85. 85 81:n sijaan sen takia, että Pacifica (ne neljä, mitä olen ite soittanut) ei ole kovinkaan tummasointinen keppi itsessään. Tuo 85 kompensoi hyvin kirkasta sointia, mutta ei se missään nimessä liian tumma ole soinniltaan. Kiitoksia. Itse en ole koskaan soittanut kitaralla missä on olisi ollut 85. Pääosin olen kyllä yamahaan emg:t laittaa. Toiseen keppiini, ibaneziin taidan jotkut dimarziot lykätä. Täytyy kuitenkin olla hieman erilaiset soundit ja vaihtelu virkistää. Piristystä päivään omasta kuvasta :) (Hieman väsynyt kitaristi) :D |
Explorer 02.08.2005 14:39:29 | |
---|
Interstellar overdrive. |
LaXu 02.08.2005 17:25:00 | |
---|
Itse en EMG-mikeistä oikein tykkää, mutta jos sellaiset haluat laittaa, niin suosittelisin EMG89-mikkiä tallaan. Sen nääs saa puolitettua niin saa viisiasentoisella kytkimellä kaikki asennot käyttöön, muuten joutuisi varmaan jotain keskimikki + tallahumppari viritystä käyttämään. Tuolla 89:lla saa sitten keskimikki + puolitettu tallahumppari. |
Migo 02.08.2005 22:25:53 | |
---|
Itse en EMG-mikeistä oikein tykkää, mutta jos sellaiset haluat laittaa, niin suosittelisin EMG89-mikkiä tallaan. Sen nääs saa puolitettua niin saa viisiasentoisella kytkimellä kaikki asennot käyttöön, muuten joutuisi varmaan jotain keskimikki + tallahumppari viritystä käyttämään. Tuolla 89:lla saa sitten keskimikki + puolitettu tallahumppari. Niinpä joo. Kiitti vinkistä. Piristystä päivään omasta kuvasta :) (Hieman väsynyt kitaristi) :D |