toivajar16 29.07.2005 12:04:22 | |
---|
Minä muistan taannoin, kun erään "kollegan" kanssa kiisteltiin, että onko Hartke hyvä valinta vahvariksi. Kaveri selitti juuri samoja pointteja, että ovat halpoja, epäluotettavia ja paska soundisia. Yllättävän moni AMMATTILAINEN kuitenkin vetelee Hartkella esim. Will Lee, suomalaisista Jari Heino jne. Tämän pointin jälkeen keskustelu tyssäsi siihen. Olen myös nähnyt monella AMMATTILAISELLA Behringeriä keikkakäytössä kuulokemikserinä, di-bokseina jne. Vaikka eivät ehkä ole siinä vaativimmassa käytössä lavalla, ovat kuitenkin toimineet aina hyvin. KYllä tänne Suomeen muitakin Ammattilaisia mahtuu kuin edellä mainitsemasi. Arvostan tietyllä tasolla puhdasta työnsankari humppaseppoa paljon enemmän kuin Punavuoren trendimuniinpuhaltelukuppiloissa istuvia snobeja. Enkä nyt tarkoita snobeilla ketään Jalmuksen mainitsemia. He ovat upeita muusikoita kaikki. Nälkä lähtee syömällä, nainen juomalla. |
Johannes_t 29.07.2005 12:10:39 | |
---|
Niin, siis Hartkehan oli todella kovan luokan peli, ennenkuin firma myytiin, muistaakseni Korgille ja tuotanto siirrettiin kaukoitään. Nykyään vertailukohdaksi kelpaa Behringer, jonka kaappeja pidän laadukkaampina kuin Hartken. Mitä noihin nimimiesten edorseridiileihin tulee, niin siellä vahvarin kuorien sisällä asuu jotain aivan muuta, kuin tehdas kamaa. Boutique anyone? |
Jalmus 29.07.2005 12:25:03 | |
---|
On sulla lievästi sanoen aika tiukka näkemys ammattimuusikkoudesta... Kyllä, myönnetään. Mm. nykyinen koulutettujen muusikoiden runsas määrä on laittanut vertailukohdat ja -arvot aivan uusiin sfääreihin. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
Jalmus 29.07.2005 13:09:40 | |
---|
Mitä noihin nimimiesten edorseridiileihin tulee, niin siellä vahvarin kuorien sisällä asuu jotain aivan muuta, kuin tehdas kamaa. Boutique anyone? Se on totta. Siksipä esimerkiksi signature-kitarat ja -bassot eivät ole sitä samaa kuin sen soittimen lavan signeeraajalla. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
Hughes 29.07.2005 17:09:22 | |
---|
No mutta nyt valheet pois ja kimppatilaus Thomannilta. Mun laskupäällä jos tilaa 20 egen spedun 20 egen postikuluilla ni se maksaa jo ainakin 40 egee!! !!! Eli kuka olisi tilaamassa roinaa Thomannilta? MoParit on ihana asia. |
poppamies 29.07.2005 17:29:46 | |
---|
...Eli kuka olisi tilaamassa roinaa Thomannilta? Noh, minä otan tuollaisen viritysspedun. G strings are for strippers |
Wil-J 29.07.2005 18:37:36 | |
---|
Noh, minä otan tuollaisen viritysspedun. Sama! Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
Wil-J 29.07.2005 18:37:56 | |
---|
Sama! Toki ongelmahan on se että niillä ei noita speduja ole kai vielä...? Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
Teijo K. 29.07.2005 18:43:17 | |
---|
Toki ongelmahan on se että niillä ei noita speduja ole kai vielä...? Noo, mutta kunhan tulee olemaan. Sitten. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
Olli.M 29.07.2005 18:48:05 | |
---|
Mulle kanssa sellanen virityspedaali. "(Kyllä, todennäköisesti soitan vähintään yhtä hyvin kuin entinen basistinne, ellei se ollut Lauri Porra tai Billy Sheehan)" -Wasara. |
Wil-J 29.07.2005 19:04:50 | |
---|
Noo, mutta kunhan tulee olemaan. Sitten. Nii... Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
Zarmo 29.07.2005 20:48:36 | |
---|
Mulle kanssa kaikkia palajon Lukekaa runoutta
GAS ei kuole, GAS nukkuu!
Musiikkinäytteessä esimakua Interspectionalin hulvattomalta Demo#1:ltä. Kuunnelkaa! |
stragowa 30.07.2005 03:21:35 | |
---|
Jos näiden miesten varustusta katselet, voipi olla aika vaikea löytää Behringeriä mistään laatikosta. Järkytyin, kun luin, että alex lifesonin räkistä löytyy jotain behkun kamaa. :I "Ikinä ei opi soittamaan, mutta aina voi harjoittelemalla yrittää." |
Kallekorvola 31.07.2005 12:42:24 | |
---|
Niin, siis Hartkehan oli todella kovan luokan peli, ennenkuin firma myytiin, muistaakseni Korgille ja tuotanto siirrettiin kaukoitään. Nykyään vertailukohdaksi kelpaa Behringer, jonka kaappeja pidän laadukkaampina kuin Hartken. Samson osti siis Hartken. Itse en rinnasta Hartkea Behkuun, paitsi ehkä niiden pahvikartioisten pikkukombojen osalta. Hartkessa on oma soundi, niinkuin Peaveyssä, SWR:ssä tai EBS:ssä. Se joko tippuu tai ei. Mulle toimii. Behku oli jenkeissä kovaa valuuttaa vielä jokunen vuosi sitten, ihan pro-äijilläkin... "There are a couple of pretty darn good inexpensive compressors out there: the Behringer Composer-what a good compressor, for $200-250 a channel." -Keith Olsen, tuottaja (Whitesnake, Grateful Dead, Fleetwood Mac...), kirjasta "Behind the glass" Itse en isommin ole välittänyt Behkun bassokaapeista, mutta tolla hinnalla kokeilen ainakin sitä overdrive-pedaalia. Heitänpä sit vaikka mereen jos on paska. Potikoiden funktiot viittaavat Boss ODB3 -kopioon... Eihän se Behku ole todellakaan paras, mutta hintaan nähden tekevät joitakin ihan hyviäkin koneita (kopioita?). Ei ne kovaa rundausta kestä, mutta tasoltaan ovat kovempia kuin 10-v vanhat vastaavat. |
Superbeast89 31.07.2005 23:18:33 | |
---|
Kunhan joku hommaa tollasen Overdriven niin kertokaahan että lähtikö millasseet saundit. Behringerin laadun tuntien veikkaan että sama kun soittais haljenneella kartiolla... Karseeta räminää. If you are gonna rock, rock heavy! |
Pirkka 02.08.2005 00:19:45 | |
---|
Ja tuohon auto-vertaukseen voisi sanoa vaikkapa näin että kaikille ei ne tarpeetkaan ole ihan samat. Jollekkin se hyvä Nissan on oikein hyvä kun sillä satunnaisesti ajelee, käyttää sitä siihen mihin autoa yleensä käytetään, kauppareissuihin, työmatkoihin jne. Pystyykö joku sitten loppu peleissä sanomaan mikä on hyvä ja mikä huono pedaali jos puhutaan niistä silloin kun niitä käytetään nimenomaan efekteinä? Efektillä halutaan kuitenkin saada soundia muokattua tietynlaiseksi ja silloin saattaa esim. halpa, vanha, likainen, ruma purkki tuottaa ennemmin halutun lopputuloksen kuin uusi ja kallis. Behkun pedaalit toimivat varmasti toisilla käyttäjillä paremmin kuin toisilla riippuen nimenomaan siitä millaisen soundin haluaa. Tällä jonninjoutavalla jorinalla haluan vain sanoa että mielestäni efekteistä puhuttaessa ei pitäisi katsoa hintaan, valmistusmaahan tai merkkiin. Pitäisi vain luottaa korviinsa ja kuunnella miltä pedaali kuulostaa juuri siinä musatyylissä ja biisissä missä sitä käyttää. |
Pystyykö joku sitten loppu peleissä sanomaan mikä on hyvä ja mikä huono pedaali jos puhutaan niistä silloin kun niitä käytetään nimenomaan efekteinä? Efektillä halutaan kuitenkin saada soundia muokattua tietynlaiseksi ja silloin saattaa esim. halpa, vanha, likainen, ruma purkki tuottaa ennemmin halutun lopputuloksen kuin uusi ja kallis. Behkun pedaalit toimivat varmasti toisilla käyttäjillä paremmin kuin toisilla riippuen nimenomaan siitä millaisen soundin haluaa. Saundipuoli on toki musavehkeissä ehdottoman tärkeä osa ja kuten sanoit laitteiden paremmuus siinä ehdottomasti makuasia, mutta meikäläinen - ja varmaan muutkin - arvostaa myös sitä, että laitteet ovat luotettavia ja kestäviä. Hyvä saundi ei paljoa lämmitä, jos pedaali ei toimi kunnolla. En tiedä sitten miten B:t tässä pärjäävät. Joistakin muista firman tuotteista olen kuullut huonoja tarinoita, mutta toivon toki parasta efektipuolella, koska itsekin BDI-21 bassomuljuttimen omistan. Nam. |
JK 03.08.2005 10:34:52 | |
---|
Thomannilta ilmoittivat että virtyspedaali saapuu kauppaan syyskuun aikana, Eq pedaali elokuun lopulla. "Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila |
Teijo K. 03.08.2005 19:21:35 | |
---|
Thomannilta ilmoittivat että virtyspedaali saapuu kauppaan syyskuun aikana, Eq pedaali elokuun lopulla. Nonni, ei ole siis mitään hätää. Lokakuussa noin apout saa sitten viritettyä sbassot. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
hemmo 03.08.2005 20:14:18 | |
---|
Thomannilta ilmoittivat että virtyspedaali saapuu kauppaan syyskuun aikana, Eq pedaali elokuun lopulla. Mie tilaan virikoneita saman tien 3 kpl (päntin jätkille) sekä mummoille ja. Saahan kulut peittoon. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
"Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva |