Aihe: Zildjian Z-Custom
1 2 3
nölmönen
01.08.2005 21:22:51
Iltaa

Onko kellään kokemusta Z-Custom sarjan 17" rock crash:istä?
rokkenroll
Peace
01.08.2005 22:31:51
käytä hakua
Joona Rautiainen
Postmortem
01.08.2005 22:32:13
On.
Kamala paksu pelti jota ei saa syttymään millään.Gongimainen paska soundi.Älä osta.

Jos haet äänekkäämpiä peltejä musikaalisilla ominaisuuksilla, testaa vaikkapa istanbul Alchemyt
dictatorsh*t
01.08.2005 22:36:06
On.
Kamala paksu pelti jota ei saa syttymään millään.Gongimainen paska soundi.Älä osta.

Jos haet äänekkäämpiä peltejä musikaalisilla ominaisuuksilla, testaa vaikkapa istanbul Alchemyt

Ja jos silti haluat ostaa, niin ennemmin sitten vaikka Medium.
Hell-o to all of your swinging parts!
WyW
01.08.2005 23:00:33

Älä osta Z-customia. Älä. Honestly.
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
Outkast
01.08.2005 23:09:42

Huom, nämä ovat taas mielipiteitä. Itse sanoisin, että älä missään nimessä osta Istanbul Alchemyitä. Zildjian Z kuuluu sarjaan Paiste Rude ja Sabian AA Metal-X. Itse olen testannut jokaista ja todennut, että oman maun mukaan jokainen niistä valitsee kaikki toimivat hevissä kun nakki simpukassa...tai jotain sellaista. Kannattaa kuunnella vaikka sellaisia rumpaleita jotka noita symbaaleja käyttävät ja ennenkaikkea käydä testaamassa ITSE.

Paras mielipide on oma.
"Toki toisaalta olen sitä mieltä että yksikään kone ei pidä pätkääkään musikaalisuutta sisällään. Siksi niitä soittimina kritisoinkin." - Jami
AP
01.08.2005 23:09:56
Älä osta Z-customia. Älä. Honestly.

Paitsi jos soitat jotain perkeleellistä metallia vain ja ainoastaan. Ja aika hidasta. Speed metalissa nuo eivät ehdi syttyä.
K100 #7 Ärlä #011
Outkast
01.08.2005 23:20:43
Paitsi jos soitat jotain perkeleellistä metallia vain ja ainoastaan. Ja aika hidasta. Speed metalissa nuo eivät ehdi syttyä.

Höpsis, ehtivät syttyä niitä vaan pitää lyödä niin perkeleen kovaa ja kapulan pitää olla vähintään se 2B ja mieluiten sitten kunnon rutistus ja täysiä.
"Toki toisaalta olen sitä mieltä että yksikään kone ei pidä pätkääkään musikaalisuutta sisällään. Siksi niitä soittimina kritisoinkin." - Jami
hollmi-5
01.08.2005 23:38:16
Höpsis, ehtivät syttyä niitä vaan pitää lyödä niin perkeleen kovaa ja kapulan pitää olla vähintään se 2B ja mieluiten sitten kunnon rutistus ja täysiä. Eli päin pyllyä... Paitsi, jos haluaa särkeä niitä symbaaleja ja hakata kalvot monttuja täyteen.
Mika Hollström
HCW
02.08.2005 01:09:34
Kaverilta noita z-sarjan peltejä löytyy crässien muodossa,17" ja 18". Yhdet treenit olen sellaisilla soittanut. En mie sitten tiedä olenko munienhiplaaja mutta en mie niistä meinaa musikaalista ääntä saada millään tahi edes syttymään kunnolla. Aika armotta saapi piiskata.
IN THE SPIRIT OF RON JEREMY
Postmortem
02.08.2005 01:59:21
Melkoisen kummallista paskaa taas jauhetaan täältä. Kuunteleppa tuolta sivuilta näyte kyseisestä pellistä. Ihan normaalilta kuulostaa, ja ihan normaalinopeudella vaikuttaisi syttyvän. Suht matala tuo soundi kyllä on.

Joo.Sellasiltahan ne zildjianin samplet kuulostaa.Kuunteleppa kyseistä peltiä livenä niin ymmärrät mistä puhun.
vabzir
02.08.2005 04:09:06
mulla on z-custom power crash 18" (eli sitä vanhaa) ja z-custom rock crash 18" ja 12" splash, eikä oo valittamista, omaan korvaan sopivat (maku asioita), mutta ainoo toi splash sen vaihdan pienempää kun siinä on aikas crash saundi.
lethus1
02.08.2005 09:17:53
Eikoista. Mulla oli helevetin pitkään vastaavanlainen asenneongelma Z-customeita vastaan. Levyä nauhottaessa oli pakko lainata kaverilta kuitenkin tälläinen 17" crashi, koska oma Acustom rupesi olemaan käyttökelvoton. Yllätykseksi se soi todella muikeasti ja sitä EI tarvinnut hakata apinanraivolla. Mikä hauskinta, kuulosti nauhalla hyvältä. Toisaalta joskus aikaisemmin on ollut huonompiakin kokemuksia. Nyt kuitenkin jäi hyvät fiilikset mutta ei ne tosiaan mitään jatsipeltejä ole. Raskasta rokkia kevyempää musiikkia ei kannata nuilla paljoa soitella.

Soitetaan nopiaa tavaraa, käytän 5a tai 5b kapulaa enkä lyö maailman koviten niitä pellejä. Toimi silti. Itse kuitenkin olen crasheissa a-customiitti.
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
Peace
02.08.2005 10:31:17
blinkin travis barker käyttää z-customeita. ja kyllä ne soundaa ihan mukavalle
Joona Rautiainen
AP
02.08.2005 11:07:08
Höpsis, ehtivät syttyä niitä vaan pitää lyödä niin perkeleen kovaa ja kapulan pitää olla vähintään se 2B ja mieluiten sitten kunnon rutistus ja täysiä.

No jos välttämättä tahtoo ja saa koko ajan riehua täpöillä. Mutta on ne niin julman yksiulotteisia peltejä, että en ainoaksi symbaalisetiksi ottaisi. Sitten, kun tulee se iskelmänsoittoilta...
K100 #7 Ärlä #011
markkuliini
02.08.2005 11:16:59 (muokattu 02.08.2005 11:20:56)

Sovittaisko ettei kukaan enää ikinä perustelisi mitään a) sillä että joku kuulostaa hyvältä jonkun firman kotisivun ääninäytteessä ja b) sillä että joku tunnettu rumpali käyttää niitä.
Nuo kaksi asiaa ovat nimittäin niin epäluotettavia asioita ettei kenenkään kannattaisi noiden perusteella mitään ostopäätöksiä tehdä.
Meistä kukaan ei voi tietää sitä kuinka paljon esim.Zildjian muokkaa symbaalisamplejaan. Olen kuullut monta ihan musikaalista samplea ja vastaava yksilö livenä on ollut sitten aivan epämusikaalinen kongi. Etenkin paksujen symbaalien kohdalla. siis firmalta kuin firmalta. Esim.symbaalin dynamiikasta on aivan mahdoton sanoa mitään tuollaisen samplen avulla. HALOO!?
Ja on aivan tunnettu tosiasia että rumpulehtien mainoksissa olevat rumpalien symbaalikattaukset ovat usein aivan erit kun mennään studion uumeniin. Eli rumpalien merkkiuskollisuus on joskus aika venyvä käsite. Niitä mainoksia on aivan turha tuijottaa. Varsinkin kun symbaaleissa on melko runsaasti yksilöeroja. Ne kun on käsityötä.
Esim. joku Travis Barker voi kävellä symbaalifirmaan, valita mieleisensä symbaalit satojen yksilöiden joukosta tai vaikka sanoa että haluan tuollaisen mutta pari karvaa ohuempana. Ei se niitä huonoja yksilöitä sieltä ota. Sitäpaitsi se kaverihan soittaa vähintään 10 000 ihmiselle kerralla ja julmetun isojen P.A.-laitteiden läpi. Kenellä täällä on samalaiset tarpeet?

Entäpä sitten jos sokkona tilaa Thomannilta...?
www.vasamayhtye.com
Bacchus
02.08.2005 12:49:24
Sovittaisko ettei kukaan enää ikinä perustelisi mitään a) sillä että joku kuulostaa hyvältä jonkun firman kotisivun ääninäytteessä ja b) sillä että joku tunnettu rumpali käyttää niitä.
Nuo kaksi asiaa ovat nimittäin niin epäluotettavia asioita ettei kenenkään kannattaisi noiden perusteella mitään ostopäätöksiä tehdä.
Meistä kukaan ei voi...

Kerrankin joku puhuu järkeä täällä.
Jag är en hund
miän vain
02.08.2005 13:16:27

Kerrankin joku puhuu järkeä täällä.

Jep.
Viimeinen säkeistö kaiken lopettaa. Tämän jälkeen jäljellä on pelkkää kohinaa.
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
hollmi-5
02.08.2005 13:30:11
Kaksi saman sarjan symbaalia kuulostavat aina hiukan erilaisilta, vaikka olisi sama paksuus ja halkaisia. Siksi minullakin oli kaksi 20" A-custom Pingridea. Toinen oli enemmän pingy ja toiseen kärsi paremmin crashata.
Mika Hollström
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)