FuckTheWorld 25.07.2005 23:46:34 | |
---|
Millainen olis hyvä ja halpa laulumikki.. ihan treenaamiseen ?? |
aisa 26.07.2005 08:12:13 | |
---|
Millainen olis hyvä ja halpa laulumikki.. ihan treenaamiseen ?? jos haluaa hyvän ja halvan, joutuu yleensä ostamaan ne erikseen. osta shure sm 58. edullinen ja voi käyttää myös vasarana. petriä ammuttiin tuala mettässä. |
alphamale 26.07.2005 11:36:51 (muokattu 26.07.2005 11:37:16) | |
---|
jos haluaa hyvän ja halvan, joutuu yleensä ostamaan ne erikseen. osta shure sm 58. edullinen ja voi käyttää myös vasarana. mulla on akg d-880 mikä on muka ihan oikee laulumikki mut oon huomannu että sm57 käy paremmin äänelle, ja sitä voi käyttää instrumenttienki mikittämiseen tarvittaessa. taitaa liikkua samoissa hinnoissa ku 58. EDIT: taitaa olla vähän halvempi. Lahtelaista, totta kai |
hannakatriina 26.07.2005 12:16:45 | |
---|
Jos on mahdollista testata eri vaihtoehtoja esim. musiikkikaupassa tai jossain studiossa niin kokeile ihmeessä. Shuren sm 58 sopii minun äänelle, mut joillekin se ei passaa yhtään. Riippuu omasta laulusoundista. Useimmat äänentoistofirmat joihin oon törmänny, on käyttäneet myös shurea, joten se on sitten tuttua tavaraa myös miksaajille. Jos ite opettelee laittamaan säädöt kohdilleen mikkinsä kans, niin voi ehkä keikoillakin heittää vinkkiä miksaajalle, että mitä taajuuksia leikata/korostaa... sikäli kun se kuuntelee asiakkaan toiveita ;) Treenaamiseen shure on hyvä perusmikki ja ei tosiaan kolhuista säikähdä. |
insight 27.07.2005 10:07:05 (muokattu 27.07.2005 10:07:59) | |
---|
Mulla on lähinnä vain huonoja kokemuksia AKG:n mikeistä. Itselläni on myös toi Shure SM58. Betamalli tosta vois olla hyvä etenkin kytkimellä. Kytkin on hyvä kierron estämiseksi. Piuhan irroittamista käyttäneenä tiedän, että jompikumpi liitin hajoaa. Mulla hajos mikin liitin noin. Eli kytkimellä =) Toi Shure on ollut mulla jo öö yli 10 vuotta.. en edes muista. |
rbt 27.07.2005 11:23:20 | |
---|
en nyt haluaisi nipottaa, mutta haulla löytyy aika monta vastaa aihetta :) |
ten 28.07.2005 14:25:32 (muokattu 28.07.2005 14:25:47) | |
---|
oon huomannu että sm57 käy paremmin äänelle, ja sitä voi käyttää instrumenttienki mikittämiseen tarvittaessa. taitaa liikkua samoissa hinnoissa ku 58. EDIT: taitaa olla vähän halvempi. SM 57 on kyllä aika jees. Nauhottelin tossa yks päivä sillä lauluja ja ihan vertailun vuoksi kokeilin myös SM 58:a. Tossa 57:ssa on mielestäni paljon parempi soundi. Plussa on miinuksen negatiivinen puoli. |
Apricot 28.07.2005 14:44:31 | |
---|
58:ssa on popfiltteri grillissä, 57:ssa ei ole. Sillä on merkitystä ainakin keikkakäytössä, ettei sylki paukahtele kalvoon. Tällainen käytännön asia. Shure on ongelmaton ja edullinen. Esim. monien AKG:n mallien kanssa on ollut ongelmia erityisesti rock-keikoilla. Audix on pirun hyvä, tosin kalliimpi kun Shure, mut kannattaa miettiä /ottaa selvää. No problemo! |
aisa 28.07.2005 22:10:54 | |
---|
Mulla on lähinnä vain huonoja kokemuksia AKG:n mikeistä. Itselläni on myös toi Shure SM58. Betamalli tosta vois olla hyvä etenkin kytkimellä. Kytkin on hyvä kierron estämiseksi. Piuhan irroittamista käyttäneenä tiedän, että jompikumpi liitin hajoaa. Mulla hajos mikin liitin noin. Eli kytkimellä =) Toi Shure on ollut mulla jo öö yli 10 vuotta.. en edes muista. melkein sanoisin että ennemmin sitten mikkipiuha jossa on xlr:ssä kytkin. mä en ainakaan luota minkään mikkien kytkimien pitkäikäisyyteen. petriä ammuttiin tuala mettässä. |
strophe 29.07.2005 00:52:16 | |
---|
Itselläni on tuo AKG:n D880, mitään ongelmia ei ole vielä tullut, tosin ei ole ollut niin laajalti käytössä, että uskaltaisi sanoa absoluuttisena totuutena mitään. Switchiä jää kyllä kaipaamaan välillä kun lähtee oikein kiertämään. Helppoa kuin lapsen lyöminen! |
Apricot 31.07.2005 20:05:14 | |
---|
...D880, mitään ongelmia ei ole vielä tullut... ...Switchiä jää kyllä kaipaamaan välillä kun lähtee oikein kiertämään. Minä kutsuisin nimenomaan kiertoa yhdeksi suurimmista ongelmista. Kyllä se muulla tavalla pitää hoitaa kuin kytkimellä. No problemo! |
Minä kutsuisin nimenomaan kiertoa yhdeksi suurimmista ongelmista. Kyllä se muulla tavalla pitää hoitaa kuin kytkimellä. Ongelma ei ole kuitenkaan ollut yleinen. Ehkä kerran pari treenien aikana, joten en lue sitä kovin vakavaksi miinukseksi. Toistaa äänen hyvin ja selkeästi. Helppoa kuin lapsen lyöminen! |
Timi 02.08.2005 19:15:01 | |
---|
Mikrofoneja,joihin lauletaan,on minun mielestäni aika vaikea laittaa paremmuus järjestykseen.Sorry ,voi tietenkin esim.Verrata kiertoherkkyyttä,käsittelyääniä,ulkonäköä,hintaa,statusta,suoritusarvoja ja muuta hölkäsenpöläystä,joista tavallinen tallaaja ei ymmärrä yhtään mitään eikä uskalla kysyäkkään,ko muuten katu-uskottavuus taiteilijana kärsisi.Se on ainoa keino ja oikea sellainen,että täytyy kokeilla ja etsiä sellainen mikki, mikä sopii omalle äänelle,kuullostaa upealle ja josta nauttii itsekkin.Postimyynnistä se ei onnistu.Henkilökohtaisesti mä oon kurnuttanut vanhaan, mulla ollut ainaski 15-20 vuotta,instrumenttimikkiin jonka merkkiä ja tyyppiä olen täälläkin peräänkuuluttanut,mutta varmuutta ei vissiin ole tullut.Ei voi mittään,mutta se soundaa mulle taivaallisen hyvin ja onpi jokunen muukin kysellyt,että mikä toi on ja mistä semmoisen saa? |
Timi 02.08.2005 19:34:22 | |
---|
Millainen olis hyvä ja halpa laulumikki.. ihan treenaamiseen ?? Anteeks vaan!Mutta minkä takia treenaukseen pitäis olla jotain halpaa?Se antaa jotenkin kuvan, sorry vaan,et ollaan olemassa.Muutenhan sä kumminkin hamuat estradeille ja mikä sen paremmin vois kannustaa kun treeneissäkin soi kuin tauti!Eli kun hankit mikin ,hanki se oikea kerralla kuten jo aikaisemmin neuvoin(muitakin järkeviä kannatta kuunnella).Silloin mikkisi palvelee sinua treenistä keikalle ja kotiin! |