Aihe: Mitkä kitarat vaikeinta myydä?
1 2 3
Les Fender
01.08.2005 16:43:42
Ylihintaiset ?
Joo.. Olisko parempi kysymys missä kitarassa huonoin jälleenmyyntiarvo suhteessa ostohintaan?
Meinaan kyllä kaikki myytyä saa, kunhan hinta on "sopiva". Kaikki kelpaa, vaikka sitten polttopuuksi;o)
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
LaXu
01.08.2005 16:49:14
Parin tonnin hinta täällä Suomessa ainakin karsii ostajia jo aika paljon. Teetettyjen custom-kitaroiden myynti on myöskin hankalaa, erityisesti jos on jotain vallan erikoista (outo muoto?) tai henkilökohtaista (esim. oma nimi lavassa). Maailmalla taas tuntemattomat custom-kitarat eivät varmaankaan mene helposti kaupaksi juuri sen takia, ettei siellä juuri Ruokangasta, Amfisoundia ym. tunneta.

Muutenkin erikoisemmat kitarat ovat hankalia myytäviä, tuota kaksikaulaista 7/6-kielistä Deaniani joskus kaupannut, mutta ei ole kukaan halunnut ostaa..mielenkiintoa kyllä on ollut erikoisuutensa puolesta.
McNulty
01.08.2005 17:12:48
PRS on myös vaikea myyntiartikkeli tai joku jenkki-Jackson. Ylipäätään kaikki yli 1000e maksavat kitarat ovat vaikeasti myytäviä artikkeleita perähikiällä nimeltä Suomi. Sama koskee kuulemma autoja ja Audin tehtaanjohtaja olikin leikkisästi tokaissut että "miksi edes viedä autoja Suomeen... siellä niitä myydään 500 ja Saksassa 50000"... sellasta se on.
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
tuluppa
01.08.2005 17:24:39 (muokattu 01.08.2005 17:25:42)

Onhan se vähä niin, mutta kyllä ne melkolailla on "sinnepäin", oikeesti! Samoin ku BadCatit..

ei P90-lespa oo mitää ilman goldtoppia!
dfloreno
01.08.2005 17:31:02

ei P90-lespa oo mitää ilman goldtoppia!

Oikein. Plussaa tästä!
God made me funky
MikkoPaskavasara
01.08.2005 19:43:38

Hyviä baritoni-sähkiksiä harvoin näkyy myytävänä ja silloinkaan ne eivät kerää paljoa huutoja, mitä olen seurannut Huuto.netiä ja eBaytä. Toisaalta joku just koitti myydä ESP Ltd. VB-400 -kitaraa Huuto.netissä ja hintavarauksena oli melkein Musamaailman ovh, joten ei ihme ettei kauppa käynyt.
Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens!
projekti
01.08.2005 19:57:53
Mitä kalliimpi, sen vaikeampi päästä eroon vaikka hinta/laatusuhde kohdallaan. 2000€:n kepille ei ole montaa ostajaa tämän kokoisessa maassa. Helpompi päästä tuon hintaisesta eroon on vaihtaa se useampaan halvempaan soittimeen/vahvariin ja myydä ne sitten erikseen.
Sixpack, ja loppurahalla kaljaa.
fox
01.08.2005 20:11:14

2000€:n kepille ei ole montaa ostajaa tämän kokoisessa maassa. Helpompi päästä tuon hintaisesta eroon on vaihtaa se useampaan halvempaan soittimeen/vahvariin ja myydä ne sitten erikseen.

Täysin totta, jo muinoin nuo oli vähän tilaustyöpohjalta.. Vaihtokaan ei kyllä aina onnistu, ei se onneton velkojen kanssa painiskeleva soitinkauppias välttämättä innostu, jos ei sillä jo ole tiedossa mahdollista ostajaa. Ei niitä kauheen montaa kallista kitaraa yksinkertasesti voi pitää vuosikaupalla varastossa..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
projekti
01.08.2005 20:31:51
Tarkoitin että yrittää vaihtaa yksityisen kans. Liikkeeseen kun viet 2000€:n arvoisen tavaran, saat vaihdossa n. 1200€. Silloin olisi kannattavampaa myydä suoraan 1300€:lla.
Sixpack, ja loppurahalla kaljaa.
DaKiller
01.08.2005 20:33:27

PRS on myös vaikea myyntiartikkeli tai joku jenkki-Jackson. Ylipäätään kaikki yli 1000e maksavat kitarat ovat vaikeasti myytäviä artikkeleita perähikiällä nimeltä Suomi. Sama koskee kuulemma autoja ja Audin tehtaanjohtaja olikin leikkisästi tokaissut että "miksi edes viedä autoja Suomeen... siellä niitä myydään 500 ja Saksassa 50000"... sellasta se on.

Pitäkööt audinsa. Ehkäpä täällä suomessa suurin osa kuitenkin ymmärtää sen hinta/laatu suhteen, joten ihan mitä tahansa kuraa on ylihinnalla turha edes kaupata meille perähikiän asukeille.
Crossroad
01.08.2005 20:35:49

tuo on totta prs:n kohdalla vaikka kitarana se on tosi hyvä..
fox
01.08.2005 20:36:39

Tarkoitin että yrittää vaihtaa yksityisen kans. Liikkeeseen kun viet 2000€:n arvoisen tavaran, saat vaihdossa n. 1200€. Silloin olisi kannattavampaa myydä suoraan 1300€:lla.

No nyt nään pointin.. :) Yks mikä johti meikäläisen välitystoiminnan loppumiseen oli se, et jäi toistakymppitonnin (sillosta rahaa) kitara ns. käsiin.. Meinas tuottaa pahan pulman.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Jimi Henri
02.08.2005 11:40:36 (muokattu 02.08.2005 11:42:22)
Kertokaa mulle minkä takia toi mun PRSsä on niin vaikea myydä? En ymmärrä. Loisto kitara ja halapa ku mikä. Ehkä se ei ole sellanen perus karamelli-PRS niin kuin yleensä mutta varmasti hintansa väärti. Muutamat tutut kitarakorjaajat ovat sanoneet että voisi helposti pyytää 1400-1500e.
Talk Less Play More
balzary
02.08.2005 11:44:04

Kertokaa mulle minkä takia toi mun PRSsä on niin vaikea myydä? En ymmärrä. Loisto kitara ja halapa ku mikä. Ehkä se ei ole sellanen perus karamelli-PRS niin kuin yleensä mutta varmasti hintansa väärti. Muutamat tutut kitarakorjaajat ovat sanoneet että voisi helposti pyytää 1400-1500e.

onko toi sun prs:n body vähän vihertävä jos katsoo valoa vasten? tuumiskelen notta onko veljeni vanha kitara.
Jimi Henri
02.08.2005 11:52:41
onko toi sun prs:n body vähän vihertävä jos katsoo valoa vasten? tuumiskelen notta onko veljeni vanha kitara.

Musta se on. Hangosta ostin muutama vuos sitten.
Talk Less Play More
Olli S.
02.08.2005 11:59:17

Tottahan tuo on, että edullisesti myyt. Taitaa olla niitä leppä-CE:tä? Ei kuitenkaan ole niitä hirveän haluttuja PRS:iä, vaikka hyviä straton korvikkeita ovatkin mielestäni paremmalla kaulalla. Jos itse etsisin tuon tyyppistä joskus, niin luultavasti ostaisin CE:n.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
Lord of the strings
02.08.2005 12:03:56
No ainakaan vielä ei oo tuo oma Gibson Les Paul Custom löytäny uutta kotia. Ostakee ihmiset nyt hyvä kitara - ei varmaan ainakaan laske jälleenmyyntiarvo tulevaisuudessa.

Heh, arvaa vaan kuinka monta tuntia ja kuolalitraa on kulunut tuota kitaraa katsellessa. Valitettavasti 15 vuotiaan kollin kuukausiraha ei ihan tuohon riitä.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith." Pastilli?
Jimi Henri
02.08.2005 12:30:38
Tottahan tuo on, että edullisesti myyt. Taitaa olla niitä leppä-CE:tä? Ei kuitenkaan ole niitä hirveän haluttuja PRS:iä, vaikka hyviä straton korvikkeita ovatkin mielestäni paremmalla kaulalla. Jos itse etsisin tuon tyyppistä joskus, niin luultavasti ostaisin CE:n.

En osaa sanoa. Ulkomaisilla foorumeilla tuohon aikaan tehtyjä CEitä hehkutetaan aika paljon. Eikä se mikää *tun straton korvike ole. :) Ei perus stratosta saa samanlaista saundipalettia irti.
Talk Less Play More
Pertsi
02.08.2005 12:34:41

Jimi,

laitoin pikaviestin aiheesta !
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)