Aihe: (Taas) apua sähkökitaran ostoon 1 | |
---|---|
![]() 28.07.2005 10:58:39 | |
Ikää on jo sen verran että rokstaraksi en haaveile, mutta.. Tuli ostettua lapselle 1/2 kokoinen akustinen kitara, kun se sellaista synttärilahjakseen toivoi. Itsekin innostuin tuosta kitarasta aikalailla, mutta hermot menee kun se ei ole ikinä vireessä, jos sen joskus vireeseen saa.. Lapset kun on 6 ja 3 vee, joten kitaransoitto on enempi rämpytystä ( 6vee näyttää olevan aika kiinnostunut ihan näppäilemään erilaisia ääniäkin siitä, eikä pelkästään rämpytä..) ja hirveä mielenkiinto ainakin 3 veellä on niihin kivoihin käänneltäviin juttuihin.. Eli omaa kitaraa pitäisi harkita. Akustinen olisi enempi minun makuuni. Jotain sellaista 60 luvun melodista poppia tekisi mieli opetella soittamaan, jotain sellaista beatles musaa. Esim. jos blackbirdin osaisin soittaa nätisti niin olisimpa ylpeä itsestäni.. Sähkökitaraa olen kaikesta huolimatta kuitenkin ajatellut, pelkästään siitä syystä että voisi harjoitella hiljaa (kuulokkeet korvilla), kun harjoitteluaika jää kuitenkin iltaan kun lapset on nukkumassa jne.. Minkälaista kannattaisi katsella ? Onko sähkökitaralla ylipäätään mielekästä yrittää harjoitella enempi tuollaista akustista musiikkia ? No, alkuun se ei liene tärkeää, kunhan hissukseen muita häiritsemättä voisi perusasioita alkaa opetella, vai ?? | |
![]() 28.07.2005 11:14:37 | |
Voisin suositella sulle puoliakustista kitaraa, esim. ESP-XTone ( http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/247/ps_2.phtml ). Myös Ibanezilta löytyy erittäin laadukkaita tuohon hintaluokkaan, vähän edukkaamminkin ehkä. (XTonet musamaailmasta, Ibanezia Levytukusta). Uskoisin että tuo voisi olla sun mieleen, et kyllä kertonut mitään budjettia, mutta ilmoittele jos tuo ylittää :) Eli jos beatlesiä tykkäät soitella niin omasta mielestäni tuommoinen kitara olisi todella rok siinä. Lähtee tuosta ääntä omaan harjoitteluun ilman vahvistintakin jonkin verran mutta esim. Kustom solo 16w vahvari on juuri Nummelan Viihdeässissä alennuksessa 99e. Eiköhän tuommoinen setti pistäisi jo jalan vipattamaan popin tahdissa :) Mitäköhän tästäkin taas tulee... | |
![]() 28.07.2005 11:58:23 | |
Voisin suositella sulle puoliakustista kitaraa, esim. ESP-XTone. Puoliakustisiakin olen kyllä silmäillyt, mutta kun niistä lähtee ääntä ilman sitä vahvistinta.. Kitaransoiton harjoittelu loppuu lyhyeen jos vaimo suuttuu minun rämpytykseen.. :( Pitää varmaan kokeilla jossain liikkeessä mimmoinen ääni niistä lähtee... Uskoisin että tuo voisi olla sun mieleen, et kyllä kertonut mitään budjettia, mutta ilmoittele jos tuo ylittää :) Budjetiksi olen asettanut max 500 euroa kaikille roippeille, tai sata-pari yli, riippuen mitä myyjä onnistuu myymään, heh heh.. | |
![]() 28.07.2005 12:06:48 | |
Puoliakustisiakin olen kyllä silmäillyt, mutta kun niistä lähtee ääntä ilman sitä vahvistinta.. Kitaransoiton harjoittelu loppuu lyhyeen jos vaimo suuttuu minun rämpytykseen.. :( Pitää varmaan kokeilla jossain liikkeessä mimmoinen ääni niistä lähtee... Ei niistä niin kova ääni lähde että vaimo suuttuisi ;) varsinkin jos harjoittelet jossain eri huoneessa, ovi vielä kiinni niin eipä pitäisi koko äänen kuuluakaan toisiin huoneisiin. Ja jos sähkistä soittelee niin että toinen on samassa huoneessa niin kuulehan senkin vaikka kuulokkeilla soittelee :) Suosittelen testaamaan! Budjetiksi olen asettanut max 500 euroa kaikille roippeille, tai sata-pari yli, riippuen mitä myyjä onnistuu myymään, heh heh.. Suosittelen että käyt paikallisia musaliikkeitä katsastelemassa ja puoliakustisia kokeilemassa. Siinä Ibanezin vähän alle 400e:n mallissakin on todella hyvä saundi (IMO) ja tuo XTone kanssa loistava. Tuo vahvari oli vain tuommoinen nopea ehdotus eli suosittelen testailemaan musakaupassa sitten millaista, yleensä kannattaa samasta kaupasta ostaa niin varmaan tulee alennustakin :) Mitäköhän tästäkin taas tulee... | |
![]() 29.07.2005 11:59:53 | |
Kävin levytukussa katsomassa ja siellä oli suhteellisen pienikokoinen (ja kevyt) puoliakustinen Ibanez AXD81VLS mallinen kitara. Tuntui syliin "istuvammalta", kuin esim isompi malli AS83VLS... Omaan käteen kaula tuntui aika passelilta, sormet taipui paremmin kielille, kuin esim akustisissa joita olen kokeillut (joissa mielestäni paksumpi/kaarevampi kaula). Onko ihan älyttömän huono ostos ekaksi kitaraksi ? Hintalappu kitarassa oli 360 euroa, ja vahvistimen ja piuhojen ja virittimen ja sälän kanssa ehdotteli 470 euron loppusummaa. ..Huomenna olisi aikaa hakea se sieltä vaikka poiskin.. | |
![]() 29.07.2005 13:04:25 | |
No ei varmasti ole huono ostos ensimmäiseksi kitaraksi. Ei tuommosia kannata edes ajatella kun aloitat soittamaan, jos innostus säilyy tarpeeksi kauan niin sitten investoimaan vähän parempiin kitaroihin. Jos tuntuu sinusta hyvältä soitettavalta niin jees. ''Hei, ja tervetuloa kanssamme valmistamaan herkullista ruokaa hauduttamalla. Mikko, mitäs tämä hauduttaminen nyt oikein on?'' -Aromipesä | |
![]() 29.07.2005 14:51:14 (muokattu 29.07.2005 14:54:30) | |
Kävin levytukussa katsomassa... Jos se kitara tuntui ja näytti ja kuulosti hyvältä, niin se on sulle hyvä :) Noi Ibanez Artcoret on hinta/laatusuhteeltaan oikein hyviä kuulemma. Mikäs vahvari on tulossa? Pastilli? | |
![]() 29.07.2005 14:58:38 | |
Mikäs vahvari on tulossa? Semmoista pientä halusin, mihin saa kuulokkeet kiinni.. Esitteli Ibenazin 15W vahvistinta, 99,- oli hintalapussa. Ostanpahan sitten paremman, jos jotain opin soittamaankin :) Itseasiassa ei hirveästi tiputtanut listahinnoista.. piuha ja viritin + sälää kitaran ja vahvistimen hinnan päälle.. Pitää yrittää itkeä/rukoilla/anella, tms josko edes euron halvemmalla saisi.. | |
![]() 29.07.2005 17:55:56 | |
Semmoista pientä halusin, mihin saa kuulokkeet kiinni.. Esitteli Ibenazin 15W vahvistinta, 99,- oli hintalapussa. Ostanpahan sitten paremman, jos jotain opin soittamaankin :) Itseasiassa ei hirveästi tiputtanut listahinnoista.. piuha ja viritin + sälää kitaran ja vahvistimen hinnan päälle.. Pitää yrittää itkeä/rukoilla/anella, tms josko edes euron halvemmalla saisi.. Koita vaikka saada kunnon hihna (nahka) tai kieliä kaupan päälle. Voi onnistua helpommin kuin rahallinen alennus. "Turvavyö"hihna on ärsyttävä. Pastilli? | |
![]() 29.07.2005 18:21:10 | |
Varmasti tulossa juuri sulle sopivat kamat kun kerran hyviltä tuntui. Kitaran pitäisi olla ihan sellainen (jos se on sama malli ku kaverilla), mistä löytyy soittokaveri pitkäksi ajaksi... Onnea uuteen harrastukseen :) Mitäköhän tästäkin taas tulee... | |
![]() 29.07.2005 22:21:30 | |
Semmoista pientä halusin, mihin saa kuulokkeet kiinni.. Esitteli Ibenazin 15W vahvistinta, 99,- oli hintalapussa. Ostanpahan sitten paremman, jos jotain opin soittamaankin :) Itseasiassa ei hirveästi tiputtanut listahinnoista.. piuha ja viritin + sälää kitaran ja vahvistimen hinnan päälle.. Pitää yrittää itkeä/rukoilla/anella, tms josko edes euron halvemmalla saisi.. Hyvältä vaikuttaa. Tosiaan parempi vahvari sitten ajallaan, jos soittointo jatkuu. Vänkäät vaan niistä plekuista ja hihnasta siihen kaupan päälle niin eiköhän setti ole jo hyvä. Mm...beer... | |
![]() 30.07.2005 13:20:08 | |
Vänkäät vaan niistä plekuista ja hihnasta siihen kaupan päälle niin eiköhän setti ole jo hyvä. Heh heh, sain nostettua satsin hinnan yli 500 euron kun tinkasin 2kpl kitaratelinettä ja laukun mukaan .. :) No, plekuja sentään tuli kourallinen.. ..Piti tulla "jäähylle" koneen ääreen, kun lapset rupes kattoon leijonakuningasta ja valitti että kun ei kuule telkkaria...Pitää ostaa ne korvaläpätkin.. (Ja sormenpäätkin on jo arat..) | |
![]() 31.07.2005 00:42:49 | |
Pitää ostaa ne korvaläpätkin.. Itsekin kuulokesoittamista harrastaneena voisin sanoa melko syvällä rintaäänellä, että kuulokkeissa ei kannata valita mitään anttila tavaraa. Mikään ei ole niin raivostuttavaa, kun kuulokkeet jotka puristaa pään kasaan, korvat hikoaa ja korvanlehdet on hellinä. Jos sinulla on vielä silmälasit, niin liikaa puristavat kuulokkeet + sangat = hell! Kannattaa valita sellaiset, jotka istuvat mahdollisimman täydellisesti omaan päähän. (Ja sormenpäätkin on jo arat..) Se on hauskinta kun niistä alkaa lähtemään nahkaa isoina paloina. :) | |
![]() 31.07.2005 11:10:34 | |
Kitaransoiton harjoittelu loppuu lyhyeen jos vaimo suuttuu minun rämpytykseen.. :( Itse itseäni lainaten.. Vaimon ensimmäiset kannustavat kommentit kun tuli töistä oli, "Jos sinä soitat tuota noin kovalla, niin minä muutan täältä pois..." ..Illalla kysyi, että mombasaako minä harjoittelin.. Sitähän minä, eli kyllä se sitten edes vähän sinnepäin lähti kulkemaan yhden päivän harjoittelulla.. | |
![]() 01.08.2005 17:50:33 | |
Itse itseäni lainaten.. Vaimon ensimmäiset kannustavat kommentit kun tuli töistä oli, "Jos sinä soitat tuota noin kovalla, niin minä muutan täältä pois..." Kai teit heti selväksi että jos pitää valita niin kitara ei lähde minnekään ;-) Eiku eiköhän sitä piakkoin totu kuuntelemaan ja kun soittotaitokin siinä kasvaa niin suahan pyydetään kohta soittelemaan :) Mitäköhän tästäkin taas tulee... | |
![]() 03.08.2005 00:39:29 | |
Kuulostaa hyvältä tämä =) Jatkoa ajatellen pari vinkkiä, jos et muuten oo kuullu... Netistä löytyy koko joukko hauskoja saitteja, mistä voit ladata taustoja eri kappaleista. Eli siis rummut, bassot ja yleensä komppikitara. Tuommoinen esim tietsikalle soimaan ja itse sooloamaan päälle =) hermolepoa sinulle, piinaa ehkä muille, mutta kuka niiltä kysyy ;-) Toinen juttu on tuo sinun pikkuvaffarisi, jos sen soundi rupeaa riepomaan, niin kokeileppa joskus jotain hyvää mallentavaa boxia kuulokelähtönä. Pod Xt, Korg 1500, Boss ME 50. Niissä on ne vahvistin ja yleensä myös kaiutinkaappisimulaatiot, joten saat korviisi kunnon rytinät. Noissa on sekin etu, että jos todella innostut, niin voit etukäteen saada vähän hajua mieltä eri merkkiset vaffarit kuulostavat, ja mistä pidät... ei sit tartte hukata ehkä ihan niin paljon rahaa siihen kamojen vaihtamiseen ja paranteluun... niin kuin eräät... ;-) Mutta Zoomin multiefekteistä pysyt sit kaukana... sano mun sanoneen =) Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))> | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)