Aihe: Ongelma Audiophile 2496:n ja Cubase SX:n kanssa
1
Kitarajeesus
28.07.2005 18:06:31
Mulla on ollu nuo jo vajaan vuoden ajan ja tähän asti kaikki on toiminut erittäin hyvin. Nyt kuitenkin tuli ongelmia ja koska olen muusikko enkä mikään tietokoneinsinööri niin ajattelin pyytää ammattilaisten apua.

Brobleema on seuraavanlainen: Kaikki media playerilla soitetut biisit sun muut kuuluu ihan normaalisti, mutta kun laitan päälle Cubasen niin itsetuotettuun ääneen, sekä midi-että audiomatskuun, tulee noin sekunnin viive ja silloin on aika turhauttavaa yrittää äänitellä mitään. Välillä tuli näkyville teksti että äänikortti ei toimi täysin ja se suositteli avaamaan uudelleen joko Cubasen tai koko windowsin, mutta useista yrityksistä huolimatta homma ei toimi edelleenkään. Mikä avuksi? Onko jotkin asetukset pielessä vai koko kortti paskana? Auttakaa tyhmempää. Olen helvetin huono näiden koneiden kanssa,mutta perse edellä puuhun - taktiikalla on kuitenkin menty ihan hyvin tähän asti..
Musiikki on elämä.
JulGubbe
29.07.2005 19:08:17
Välillä tuli näkyville teksti että äänikortti ei toimi täysin ja se suositteli avaamaan uudelleen joko Cubasen tai koko windowsin, mutta useista yrityksistä huolimatta homma ei toimi edelleenkään. Mikä avuksi? Onko jotkin asetukset pielessä vai koko kortti paskana? Auttakaa tyhmempää. Olen helvetin huono näiden koneiden kanssa,mutta perse edellä puuhun - taktiikalla on kuitenkin menty ihan hyvin tähän asti..

Ehdotuksia.
1.Asenna cubase uudestaan.
2.Asenna kortin ajurit uudestaan
3.Molemmat ylläolevat.
4.Asenna Windows uudestaan.

Tuo äänikortti ei toimi täysin -ilmo antaa vihjettä siitä, että joku vakavampi ongelma on kyseessä kuin pelkkä asetusshaisse.
Hippie scum must perish!
nakke
30.07.2005 18:23:26
Ootko asentanu uusia ohjelmia viimeaikoina? Alkoiko ongelmat jonkun ohjelman asentamisen jälkeen? Mikä käyttöjärjestelmä sulla on koneella? Jos Xp, niin kokeile järjestelmän palauttamista, ongelmia edeltävään aikaan. Niinkuin tossa yllä oli, niin ajureiden ja sx:n uudelleen asennukset, ja ajurista uusin versio. Pahimmassa tapuksessa se on format c:, nää koneet on välillä sellasia henkimaailman vehkeitä, ettei paremmasta väliä. Tietoturva kunnossa (palomuuri, virustutka, spywaren poisto-ohjelmat).
Kitarajeesus
31.07.2005 17:13:43
Kiitos neuvoista. Olen aika helvetin avuton näiden koneiden kanssa,mutta teen parhaani. Katsotaan miten käy.
Musiikki on elämä.
nakke
31.07.2005 23:46:27
Yks vihje vielä, kun käynnistät koneen, niin rupee painelee F8 näppäintä niin pitäis tulla valikko, mistä voi valita vaihtoehdon, "viimeisin toimiva kokoonpano", valkkaa se nuolinäppäimillä ja paina enteriä pari kertaa. Kone lataa viimeisimmän toimivan kokoonpanon. Tolla konstilla oon saannu temppuilevan koneen kuosiin useammankin kerran, tosin ei toimi aina, mutta aina kannattaa kokeilla, ennenkuin rupeaa winukan uudelleenasennukseen.
sami_sumea
01.08.2005 10:05:18

Cubasen niin itsetuotettuun ääneen, sekä midi-että audiomatskuun, tulee noin sekunnin viive

Oiskohan niin että sulla on vaihtunut ASIO-ajuri (Cubasessa siis) pois tuosta m-audion "oikeasta" ASIO-ajurista Windows Multimedia-ajuriksi?

...
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v.
nakke
01.08.2005 22:41:41
Otat sen uuden muistin pois ja kokeilet pelkästään sillä muistilla millä kone toimi moitteetta. Jos temppuilu loppuu, niin ne uudet muistit temppuilee. Jos takuuta on niin vaihtoon muistit vaan.
Kitarajeesus
07.08.2005 18:13:41
Oiskohan niin että sulla on vaihtunut ASIO-ajuri (Cubasessa siis) pois tuosta m-audion "oikeasta" ASIO-ajurista Windows Multimedia-ajuriksi?

...

No nyt oon kokeillu ilman uusia muisteja, poistanu virusmörrimöykkyjä ja muutamia tiedostoja mitä oon laittanu sen jälkeen ku Cubase vielä toimi kunnolla ja todennut, että vika ei ole "kosketuksessa" vaan että ääni tulee vain jälkeenpäin. Ennen kuin alan asentamaan Cubasea uudestaan niin kysyisin vielä tuosta ASIO-ajurista, eli mistä näen onko se vaihtunut??
Musiikki on elämä.
nakke
08.08.2005 10:51:00
Devices valikko, Device setup, VST multitrack, sieltä löytyy setup välilehdeltä ylimpänä laatikko missä pitäisi lukea M-Audio Delta Asio. Jos ei lue, valkkaat sen luettelosta. Alla näet latencyn millisekunteina. Latencyn tulisi olla mahdollisimman pieni, mutta ei niin pieni, että rupeaa ääni pätkimään ja särkemään, liian suuri niin tulee sitten viivettä ääneen. Latencya pääset säätämaan äänikortin control panelista, hardware settings, dma buffer size, latency 512 samples . Aloita vaikka tuolla 512 samplella, jos rätisee, suurenna lukua.
Kitarajeesus
08.08.2005 17:11:18
Jabadabaduu. Ei se ilmeisesti paljosta ollut kiinni. Se oli vaan vaihtunut ja vaikka en latencyja muutellutkaan niin nyt ääni kuuluu just niinku pittääki. Kiitos kaikille avusta. Godfatherin sanoin: olen teille nyt palveluksen velkaa :)
Musiikki on elämä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)