Woodoo 29.07.2005 18:06:17 | |
---|
|
kivi 29.07.2005 18:27:28 | |
---|
Kritiikkiä joitakin näistä kipaisin että osais päättää minkä sitä ostas. Ti jos vielä olis muita vaihtoehtoja, muitakin merkeiltä. Mutta pientä helpotusta tarttisin.. Jos Mackieta haet, niin tuohon hintaan saa käytettynä aika hyvää pöytää. Kyselepä, ties vaikka lähtis d8b :-) |
Woodoo 31.07.2005 05:18:03 | |
---|
D8B tuskin lähtee tuohon hintaan :) tietysti jos joku haluaa siihen hintaan siittä luopua niin tänne vain :D Oon vaan mennyt jo näiden kanssa ihan sekaisin. En oikeastaan tiiä mitä ite edes etsin, mutta luulenpa että tyydyn http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … ddx3216_digital_mixer_prodinfo.html tähän vaihtoehtoon. Saan enemmän raitoja tuon adatin kautta ja todella paljon monipuolisempi kokoonpano, tosin voipi olla että laatu ei ole samaa luokkaa, mutta kai sitä on pakko jostain tinkiä. Sitten joskus voi ostaa kalliita juttuja... Lukihäiriö ei estä kirjoitusta, mutta kirjaimien painaminen on hieman vähäisempää :) |
mhelin 31.07.2005 17:11:13 | |
---|
Äänityksessä samoin kuin äänentoistossa tila on eniten vaikuttava tekijä. Toki mikkietusten välillä on (selviäkin) eroja, mutta Behringerin ja Mackien etusten ero on käytännössä erittäin pieni. Jos äänittää jotain klassista musaa tai jazzia ja pyritään mahdollissimman luonnonmukaiseen toistoon niin silloin asialla on enemmän väliä kuin poppismusassa jossa käytetään melkoisen paljon prosessointia äänityksen jälkeen. |
Woodoo 31.07.2005 18:28:27 | |
---|
Lähinnä tulisi mieleen vain kun luultavasti miksausvaiheessa tulen käyttämään rack kaikuja/muita efektejä. Pieni pelko vain on että kun joka kerralla tulee pieni määrä kohinaa lisää, pysyykö kohinan taso tarpeeksi pienenä efektilenkkejä tehdessä. Tuossa Behkussa on noise gate, mutta onko sitten riittävän hyvä. Merkkinä se vain on aika vaihteleva laadultaan. Tosin tuota voisi kyllä käydä St. Pauls soundissa testaamassa jos antavat testata laitteita siellä. Lukihäiriö ei estä kirjoitusta, mutta kirjaimien painaminen on hieman vähäisempää :) |
kivi 31.07.2005 18:34:17 (muokattu 31.07.2005 18:35:35) | |
---|
Tuossa Behkussa on noise gate, mutta onko sitten riittävän hyvä. Merkkinä se vain on aika vaihteleva laadultaan. Tosin tuota voisi kyllä käydä St. Pauls soundissa testaamassa jos antavat testata laitteita siellä. Noise gate ei kuulosta ajatuksena hyvältä; vielä vähemmän kaikujen kanssa. Kohinan kanssa pitää vain elää ja oppia minimoimaan se muuten kuin geittaamalla. Behringerin maahantuoja suomessa on Soundata, Helsingissä Hämeentiellä. Siellä voit testata. (Ja edelleen olen sitä mieltä, että osta käytetty. 1000 euroon saat todella todella hyvän täyskokoisen ammattilaistiskin käytettynä.) |
kivi 31.07.2005 19:01:59 (muokattu 31.07.2005 19:02:52) | |
---|
Tsekkaa vaikka ensi hätään .mnetin torilta: Myydään: Yamaha 01V Hakannee molemmat ehdotuksesi, ja on ainakin eri tasoa kuin Behringer. |
Woodoo 31.07.2005 19:24:49 (muokattu 31.07.2005 19:46:20) | |
---|
Näyttää muuten ihan hyvältä. Tuon sais ilmeisesti tietokoneeseen jollain softalla aika komeesti yhdistettyä, mutta oon aina ihmetellyt mitkä noista arvoista on niitä kriittisiä kun puhutaan kaiken näiköisistä cross talkeista ja hum noisesta sen jälkeen kauhea määrä dB lukemia. Kummatkin ymmärrän kyllä mutta jotenkin se yhdistäminen vaan on vaikeaa.. Koska on riittävän hyvä? Pitipä vielä kerran muokata, kun huomasin että digi mikseri ja vuonna 98 julkaistu. Digi tekniikka on kehittynyt aika lailla, että voiko kuitenkin olla että uudenpi Behku oliskin parempi kuin jo kohtalaisen vanhalla tekniikalla oleva Yammu? Lukihäiriö ei estä kirjoitusta, mutta kirjaimien painaminen on hieman vähäisempää :) |
PIM 01.08.2005 11:02:23 (muokattu 01.08.2005 11:02:51) | |
---|
Tsekkaa vaikka ensi hätään .mnetin torilta: Myydään: Yamaha 01V Hakannee molemmat ehdotuksesi, ja on ainakin eri tasoa kuin Behringer. Kalliimpi, vanhempi, huonompi, käytetty ja puolet vähemmän ominaisuuksia;-) Ei paras mahdollinen yhdistelmä minusta. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
kivi 01.08.2005 11:34:35 | |
---|
Kalliimpi, vanhempi, huonompi, käytetty ja puolet vähemmän ominaisuuksia;-) Ei paras mahdollinen yhdistelmä minusta. Soundi on parempi. Oikeasti. Mutta joo, ei toi 01 olis ehkä munkaan eka ostos 750 eurolla (joskin siitä voinee tinkiä reilustikin). Onhan tuolla muitakin. Piti vain äkkiä selata jotain malliksi. |
PIM 01.08.2005 12:32:13 (muokattu 01.08.2005 12:42:57) | |
---|
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
Millä tavalla? Oletko testannut itse? Oon käyttänyt Yamahaa. Toimii, joskin vaatii pienikokoisena vähän opettelua pitkiin liukuihin tottuneelle. Oon myös käyttänyt uutta Behringeriä, joskaan en juuri tota mallia, ja vaikka etuasteet olivat mulle positiivinen yllätys, niin EQjen kohdalla en ollut ihan vakuuttunut. Ja mä luulen, että signaaliketjun alkupää on sama kaikissa paremmissa Behringereissä, tosin varma en voi olla. Olen ihan oikeasti sitä mieltä, että resoluutio ja näytteenottotiheys ovat toissijaisia asioita sen rinnalla, onko pöytä musikaalinen vai eikö. Samoin alan olla sillä kannalla, että soundillisesti mun vanhat Akain 16-bittiset muuntimet saattavat hyvinnii pestä Behringer ADA8000:n korkeamman resoluution. |
PIM 01.08.2005 15:38:27 | |
---|
Oon käyttänyt Yamahaa. Toimii, joskin vaatii pienikokoisena vähän opettelua pitkiin liukuihin tottuneelle. Oon myös käyttänyt uutta Behringeriä, joskaan en juuri tota mallia, ja vaikka etuasteet olivat mulle positiivinen yllätys, niin EQjen kohdalla en ollut ihan vakuuttunut. Siis puhut nyt Behringerin analogimiksereistä? DDX3216 on behringerin ainoa digimikseri joten B:n analogimikserien perusteella ei voi nyt mitenkään vetää johtopäätöksiä digimiksereistä koska teknologia etuasteiden jälkeen on aivan eri maailmasta. Ja mä luulen, että signaaliketjun alkupää on sama kaikissa paremmissa Behringereissä, tosin varma en voi olla. Eli mitään faktaa ei sinulla ole esittää DDX3216:sta? ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
Windreaper 01.08.2005 22:40:17 (muokattu 01.08.2005 22:43:24) | |
---|
|
kivi 02.08.2005 02:49:45 | |
---|
Eli mitään faktaa ei sinulla ole esittää DDX3216:sta? Eipä todellakaan, siinä olet oikeassa. Pelkkiä epäilyksiä. |
PIM 02.08.2005 07:56:38 | |
---|
Eipä todellakaan, siinä olet oikeassa. Pelkkiä epäilyksiä. Kokeilepa joskus niin saattaa käsitykset muuttua. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
Mikael 02.08.2005 08:58:50 | |
---|
Kokeilepa joskus niin saattaa käsitykset muuttua. Se vaan on niin, että kun riittävän monta paskaa vehjettä joltain merkiltä marssii vastaan, niin eipä sitä viitsi enää niitä jokaista kokeilla vaikka kuin kehuttaisiin (niitä aiempiakin paskoja kehuttiin). Osa on ollut äänellisesti ihan kelpojakin, mutta kestävyyden ja tasalaatuisuuden kanssa on ollut lähes aina ongelmia. Oli miten oli, mutta näin on. |
PIM 02.08.2005 11:04:49 | |
---|
Eli sinäkään et ole ilmeisesti käyttänyt DDX:ää? No ihan sama mulle jos joku valitsee ostoksensa pelkkien tuotemerkkien ja niiden maineen perustella. Minä ainakin ostan aina yksittäisiä laitteita enkä minkään firman imagoa, joten mulle on aivan sama mitä paskaa tai kultaa B tai joku muu valmistaja on joskus aiemmin valmistanut, kun vaan se laite, jota olen ostamassa on hyvä tai saan siinä edes omasta mielestäni kylliksi vastinetta rahoilleni. Eli paskaa Behringeriä ei minunkaan mielestäni kannata ostaa, mutta nämä paremmat ovat taas enemmän kuin hintansa arvoisia. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
kivi 02.08.2005 11:17:06 (muokattu 02.08.2005 11:18:16) | |
---|
Eli paskaa Behringeriä ei minunkaan mielestäni kannata ostaa, mutta nämä paremmat ovat taas enemmän kuin hintansa arvoisia. Hyvä jos niin on. Pitänee tutustua ja kuunnella, niin viisastuu. Olen silti sitä mieltä, että tuhannella eurolla saa käytettynä paljon kivaa, ja varmasti pienellä hakemisella isomman ja paremman tiskin kuin mikään vielä mainituista. |
Mikael 02.08.2005 11:35:29 (muokattu 02.08.2005 11:45:23) | |
---|
Eli sinäkään et ole ilmeisesti käyttänyt DDX:ää? En ja siksi en kyseistä laitetta ole mitenkään kommentoinut. Keskustelin vaan yleensä ostopäätöksiin vaikuttavista tekijöistä. No ihan sama mulle jos joku valitsee ostoksensa pelkkien tuotemerkkien ja niiden maineen perustella. Mulle on myös lähes ihan saman miten kukin ostopäätöksensä tekee - kiva on tietty kuulla ihmisten mielipiteitä. Itselle on tietenkin tärkeintä, että itse on tyytyväinen. Enkä myöskään sanonut, että tekisin päätökseni vain maineen perusteella - omalta kohdaltani kysymys on omista kokemuksista kyseisen merkin tuotteista. Nykyään tarjonta on niin valtavaa, eikä ainakaan mulla ei ole mielenkiintoa eikä aikaa tutkia ja kokeilla aina kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja, joten väkisinkin omat kokemukset vaikuttavat siihen, mitkä laitteet ylipäätään päätyvät harkintalistalle. mulle on aivan sama mitä paskaa tai kultaa B tai joku muu valmistaja on joskus aiemmin valmistanut Kaikilla on oikeus mielipiteeseen. Mulle toi ei ole ihan sama. Jos olen rahojani uhrannut jonkun valmistamaan paskavehkeeseen ja tuntenut oloni petetyksi tai kärsinyt keikalla/työssäni/harrastaessani valmistajan laitteiden surkeudesta, en mielelläni tue ko. yrityksen toimintaa jatkossa. Oli miten oli, mutta näin on. |