Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuha. (suomiprogea)
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Juopa
28.07.2005 14:35:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä bändistä? Itselleni suht uusi tuttavuus, mutta mitä nyt muutamia biisejä olen kuunnellut niin hyvältä kuulostaa. Genrestä voidaan olla montaa mieltä, mutta kyllä tämä tänne progepuolelle ehkä parhaiten sopii. Sanoituksen on aika huumoripitoisia, mutta mulle toimii :) Tulee jollain tavalla YUP:n vanhempi tuotanto mieleen.
 
Bändin sivuilta löytyy pari biisiäkin.
http://www.kuhamusiikki.fi/tursas/m … 3/files/sovietkuha_3_painileiri.mp3
http://www.kuhamusiikki.fi/tursas/m … es/kuha_kalifi_myy_mustaa_valoa.php (24.33 min)
 
lxi
28.07.2005 15:21:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalifi myy mustaa valoa on aivan fantastinen teos kaikessa mielipuolisuudessaan.
 
Kuha. ylihuomenna livenä kesän mukavimmilla festareilla: http://www.naamat.info/ !
 
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
Epämuusikko
28.07.2005 16:10:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mureke ja Kuhakeisarin palatsissa on helmiä. Kuten myös Iloiset Suutarit ja Kiinalainen K-P!
 
Virallisesti ur-poÄrLä #009
Janus
28.07.2005 16:24:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

paska jooseppi kieltäytyy lapiohommista (bulimia nervosa).
(säv. & san. Juha Kuha)

Matias penkassa kaivaa ojaa. Jooseppi vieressä kankeen nojaa.
Kaivaminen on kovaa ja vaativaa työtä. Todella vaativaa työtä.
ON JA EI. ON JA EI.
 
Matias heittää lapion hittoon rynnäten tielle nyrkkiä puiden.
Jooseppi haisee ilman työtäkin hielle. Todella karsaalle hielle.
ON JA EI. ON JA EI.
 
Läski. Läski. Läski. Läski. Läski. Läski. Mä oon läski.
Läski. Mä oon Paska Jooseppi.
 
Jooseppi hyllyy patioon syömään eväitä on laukussa ainakin tonni.
Jooseppi imuroi suuhunsa aivan kaiken. Todella, todella kaiken.
ON JA EI. ON JA EI.
 
Joosepin parta tihkuu rasvaa. Kana purraan luineen päivineen.
Suuhun löytää tiensä kypsä satsuma. Marsipaanilehmä nuollaan himolla.
 
Läski...

 
Ei ole kysyttävää. Ymmärrän täysin.
 
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo
Juopa
28.07.2005 17:09:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löysin vahingossa tuolta sivuilta vielä yhden biisin.
 
http://www.kuhamusiikki.fi/tursas/mp3/files/kuha_kuhankeittaja.mp3
 
Häröä meininkiä :)
 
J.Ahonen
29.07.2005 10:15:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuha. ylihuomenna livenä kesän mukavimmilla festareilla: http://www.naamat.info/ !
__
 
Naulan kantaan, tänään tuonne. 4 tai 5 kesä putkeen naamoilla. Jää provinssit 2.
 
Chunga
29.07.2005 10:56:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kuunnellut tätä melkein alusta asti ja nähnyt melkein jokaisen helsingin keikan vuodesta 2001(pääsin täyteen ikään tuolloin).. Jokainen levy löytyy hyllystä kunniapaikoilta. Suomen taitavin rock-yhtye!
Muistakaa hakea liput tavastialle 12.8 jolloin Kuha. ja YUP soittavat siellä.
 
"Sound and technique, two different things, obviously. He(Joe Satriani) has both. I have... ...Volume" -Nigel Tufnel, Spinal Tap ##Mega Man-Club 013: Metanol Man
Aimo
29.07.2005 11:58:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suomen taitavin rock-yhtye!
 
Hä?
Pidän kuhan musiikista, mutta tähän väitteeseen en kyllä usko. Millaista taitavuutta tarkoitat?
 
Menkää kotiinne ja kuskaa housuunne, niin ymmärrätte lapsianne paremmin.
Chunga
29.07.2005 12:27:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hä?
Pidän kuhan musiikista, mutta tähän väitteeseen en kyllä usko. Millaista taitavuutta tarkoitat?

 
he käyttävät itse tuota nimitystä ;) huumoriahan tuo mutta kai heillä jonkinverran soittotaitoa on että puolituntinen kappale(muun muassa) pysyy livenäkin kasassa..
 
"Sound and technique, two different things, obviously. He(Joe Satriani) has both. I have... ...Volume" -Nigel Tufnel, Spinal Tap ##Mega Man-Club 013: Metanol Man
Bloso
30.07.2005 02:48:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, en oo kuullu tästä Bändistä vuosiin. Olin joskus muistaaksini (vuoden 1997) bändin keikalla Helsingissä Uudella Ylioppilastalolla. Olin niin kovissa päreissä, että pääsin mukaan pändin esitykseen. Muistan että pändi paistoi lavalla kuhan(kala) filettä ja minä olin se joka pääsi syömään sen lavan edessä kaikkien kännisten opiskelijoitten edessä.
 
Luulen että se on toi 8.11. 1997 Uusi Ylioppilastalo, Rajatilabileet, Helsinki,
keikka mikä näkyy niitten sivuilla. Ton mukaan ne on valokuvannut yleisön? Eli mun kusipäänaama pitäis näkyä niitten kuvissa?
 
-- Bloso
 
Einherjar
30.07.2005 12:16:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuha on kyllä meikäläisen top-10 pändejä ehottomasti. Aina on vaan jaksanu harmittaa, kun tuota ei oo livenä päässy todistamaan.
 
btw, miksaaja-kaveri miksas niitä joskus aikoinaan Ilosaaressa ja totes pändistä: "On se hienoa, kun tyypit osaa suhtautua musiikkiin oikealla asenteella" :)
 
Planetist
30.07.2005 23:22:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho, täällä on tälläinenkin ketju.
 
Loistava bändi kaikenkaikkiaan, kalifi myy mustaa valoa on edelleen parhaita kuulemiani biisejä ja hyllystä löytyy uusin albumi. Pitäisi ostaa aikaisemmatkin mutta rahat on vaan aina tiukalla...
 
Lord of the strings
31.07.2005 01:02:19 (muokattu 31.07.2005 13:29:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuha. on kyllä helvetin kova. Livenä pitäisi mennä joskus katsomaan.
 
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith." Pastilli?
sepeli
01.08.2005 10:30:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=85006
 
Tuollainenkin ketjunroikola löytyy. Miksiköhän en sijoittanut progepalstalle sitä muuten.
 
Kuitenkin, Kuha. on ollut suosikkejani suomalaisista yhtyeistä jo pitkään.
 
Elävänä olen nähnyt vain kerran, mutta hienoa se oli. Olisi ollut mahtavaa kuulla Kalifi myy mustaa valoa 16.6. keikalla, kun entinen toinen rumpali oli vierailemassa. Olin kuitenkin Seinäjoella Provinssia aloittamassa jo tuolloin.
 
rölölöö ku olet ihan outo. -sunless | IMIK #22 / MegaMan Club #014 - The Wrong Man / THV-klubi #34
hörhö
02.08.2005 16:54:57 (muokattu 02.08.2005 17:02:53)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jossain foorumilla joku kertoi, että joskus semifinalin pisoaareissa oli ollut keikan jälkeen runsain mitoin silakoita. Myöskin ulkopuolella olivat tarjoilleet yleisölle fiskey, snapseja eli viskiä ja kalanmaksaöljyä. Se on hienoa se. Ja hyvää musiikkia kaiken lisäksi.
 
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
_Petri_
02.08.2005 18:26:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalanmaksaöljypullo vilahteli viikonloppuna Naamoillakin. Viihdyttävä keikka hienolta bändiltä.
 
PROG OUT WITH YOUR FROG OUT
eleeton
03.08.2005 10:50:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuha. on maailman paras tuntematon orkesteri.
 
Mulla on edelleen tallessa useampi legendaarinen liveveto mitä sivuilla oli jaossa kauan sitten. Mm. Mureke ja Paska-Jooseppi. Aivan loistavaa. Ja luonnollisesti Kalifi.. on uskomaton teos!
 
Ei voi kuin kehua!
 
"Tuokaa rumpalille nitroja!!"
 
ja takaisin sorvin ääreen... Lähdön Aika mp3-sivu -- Verkkokauppasi on patentoitu!
lxi
03.08.2005 10:52:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Tuokaa rumpalille nitroja!!"
 
Hohoo, tämä on mainio, löytyy itseltäkin jostain. "Sehän meni väärin!"
 
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
eleeton
03.08.2005 11:03:40 (muokattu 03.08.2005 11:12:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hohoo, tämä on mainio, löytyy itseltäkin jostain. "Sehän meni väärin!"
 
Säilytän näitä suurina aarteinani. Näiden livevetojen tiedostojen päiväys on jotain -99, muistaakseni (vai oliko ne -98), jolloin ne olen siis sivuilta imuroinut. Eipä niitä ole sieltä 2000-luvun puolella juurikaan saanut, eli harvinaista herkkua ;)
 
ps. Bändillä on loistava soundi. Jonkin sortin ammattilaisiahan ne kaikki kai on. Ainakin akatemian tyyppejä osa, käsittääkseni.
 
EDIT:
Menee ihan Kuha. hehkutukseksi:
"Myös yleisö pääsi osallistumaan esitykseen Kuhan pelkokerroin -kilpailussa, jossa kilpailijat joutuivat mm. juomaan lavalla sekoitettuja Kuha.-drinkkejä. Kilpailun hävisi humalainen miespuolinen osallistuja, joka ei pystynyt syömään kakkosnelosesta valmistettua Ranttalix- joukkojenhallintaväline-yleisavainta, ja hänet palkittiin Kuhan Katsokaa tätä häviäjää -t-paidalla."
 
hoho.
 
ja takaisin sorvin ääreen... Lähdön Aika mp3-sivu -- Verkkokauppasi on patentoitu!
aikavaikea
03.08.2005 11:19:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen kuuntelin nuo Kuhankeittäjän ja Kalifin. Nyt ollaan hyvin lähellä sitä, että tilaan levyn (levyjä). En ole ihan varma vielä mielipiteestäni. Keikun siinä reunalla, että onko tuo itsetarkoituksellista erikoisuudentavoittelua vaiko riemukasta kaikkien ideoitten toteuttamista siten miten itsestä hyvältä tuntuu. Mainiolta kuulostaa kyllä. Vetävät ehkä "liiankin hyvin". Rosoa kaipaisin ehkä enemmän. Tosin nämä tuntemukset vain noiden kahden biisin perusteella.
 
I can’t stop the music
I could stop it before
Now I don’t wanna hear it
Don’t wanna hear it no more
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «