Aihe: Käytetyn pellin luotettavuus
1 2
Aegis
31.07.2005 21:31:46
Nyt kun Staggit ovat minut huonolla työnlaadullaan pettäneet vaikka soundi toimikin, on aika siirtyä uusiin pelteihin. Koiperhoset kuitenkin lentelevät lompakosta ja uudet Sabianit ja Zildjianit ovat täysin juutalaishinnoissa, joten mietin että uskaltaako tässä ostaa käytettyä? Haikka ja Crashi pitäisi ostaa, mutta kun kyseessä ovat setin eniten käytetyt pellit, niin onko kovinkin todennäköistä että saa pellin sijasta silkan pökäleen joka kestää viikon ennen kuin hajoaa?
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Simbe
31.07.2005 22:46:34
Näkemykseni on, että käytetty on kertaallisen hyvin kestävyystestattu. Mikäli ehjä -> kestäväksi todettu. Kunhan reuna on ehjä, niin ei pitäisi olla ongelmia.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä Yamaha 8000 rummut in "Mellow Yellow"
markkuliini
31.07.2005 23:02:20

Malleteilla kuulee symbaalista mahdolliset alkavat ja pienet murtumat. Bongasin kerran liikeestä käytetystä pellistä tuolla menetelmällä aivan pienenpienen murtuman jota myyjä ei ollut huomannyt ja sain kyseisen haitsun puoli-ilmaiseksi kun opetin kikan myyjälle. Eli siis jos soundissa on yhtään säröä niin pellissä on halkeama. Joskus täytyy soittaa todella hiljaa että särö kuuluu. Että semmonen vinkki.
Niin ja miksei käytettyjä uskaltaisi ostaa...ainakin jos pääsee testaamaan. Säästää pitkän penn...sentin.
www.vasamayhtye.com
Niskamies
31.07.2005 23:03:33
Malleteilla kuulee symbaalista mahdolliset alkavat ja pienet murtumat. Bongasin kerran liikeestä käytetystä pellistä tuolla menetelmällä aivan pienenpienen murtuman jota myyjä ei ollut huomannyt ja sain kyseisen haitsun puoli-ilmaiseksi kun opetin kikan myyjälle. Eli siis jos soundissa on yhtään säröä niin pellissä on halkeama. Joskus täytyy soittaa todella hiljaa että särö kuuluu. Että semmonen vinkki.
Niin ja miksei käytettyjä uskaltaisi ostaa...ainakin jos pääsee testaamaan. Säästää pitkän penn...sentin.

Kiitoksia vinkistä! Tota pitää käyttää hyödykseen ainakun on peltiä ostamassa.
Virallisesti semi-pro!
Outkast
31.07.2005 23:05:23
Kiitoksia vinkistä! Tota pitää käyttää hyödykseen ainakun on peltiä ostamassa.

:D Helmi.
"Toki toisaalta olen sitä mieltä että yksikään kone ei pidä pätkääkään musikaalisuutta sisällään. Siksi niitä soittimina kritisoinkin." - Jami
moderndrummer88
31.07.2005 23:12:07

mainiota! ota plussa!
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
miän vain
31.07.2005 23:12:17

Jos on ehjä, on hyvin luultavasti kestävä. Kannattaa tietty ottaa selvää myyjän soittotyylistä, jos vain mahdollista. Kertoohan sekin jotain.

Halkeamatestiin ei edes tarvitse mallettia; sormella hiljainen lyönti, ja korva ihan kiinni reunaan. Pyöräytetään peltiä vähän, toistetaan.

Itsekin sain tällä kikalla puoli-ilmaisen crashin, jossa oli keskireiässä särö. Pieni reikä halkeaman päähän, ja siihenhän se pysähtyi. Eikä ole neljän vuoden aikana haljennut lisää.
I'm a one band's man
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
ToMi88
31.07.2005 23:14:02

Itsekin sain tällä kikalla puoli-ilmaisen crashin, jossa oli keskireiässä särö. Pieni reikä halkeaman päähän, ja siihenhän se pysähtyi. Eikä ole neljän vuoden aikana haljennut lisää.

Aika hyvin!
markkuliini
31.07.2005 23:25:55

Halkeamatestiin ei edes tarvitse mallettia; sormella hiljainen lyönti, ja korva ihan kiinni reunaan. Pyöräytetään peltiä vähän, toistetaan.

Toimii tuokin varsinkin ohuemmissa symbaaleissa, mutta malletilla symbaalin saa avautumaan alhaisella volyymillä jolloin särö ei peity niin helposti symbaalin soundin alle(niinkuin kapulalla kokeiltaessa). Tuo sormi juttu ei oikein toimi esim.haitsun pelleissä kun ne eivät aukene niin kevyellä sormen iskulla.
www.vasamayhtye.com
miän vain
31.07.2005 23:33:48

Mullon luisevat sormet.

No ei. Siitähän se johtuu, etten oikein osaa arvostaa noita paksuja peltejä. Eikä siis ole pahemmin kokemusta siitä päästä.
I'm a one band's man
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
HCW
01.08.2005 00:04:59
Riippuu mitä ostaa. Itse olen aika pitkälle ostanut peltejä käytettynä ja ongelmia ei ole ollut. Käytettynä pyörii laatua suhteellisen paljon eli Zildjania sekä Sabiania ja vielä kohtalaiseen hintaan.

Yleensä myyjän kanssa voi sopia peltien katsatuksen jos ei paikan päältä pääse hakemaan. Eli jos tuote ei vastaa odotuksia voi sen pistää takaisin.
IN THE SPIRIT OF RON JEREMY
vapauskauppias
01.08.2005 00:07:22
Mullois torilla erittäin hyväkuntoinen 2oo2 rässi telineineen kaupan ja hyvään hintaan!
vapauskauppias
01.08.2005 00:37:00
Hitto kun ois nami, muttei rahat riitä.

Voin myydä erikseenkin. Hinta on erinomainen tavaroiden kuntoon nähden. Ostakkee noppeesti poijjes, tartten rahhaa!
Muovinen
01.08.2005 09:22:21

Mullois torilla erittäin hyväkuntoinen 2oo2 rässi telineineen kaupan ja hyvään hintaan!

Ja mulla ois kaksi huippukuntoista Avediksen rokkikrässiä laukun kera torilla, nekin saa ostaa pois sillä muutto syö varoja... Hinta on vielä neuvoteltavissa...hieman ;)
Time is like a bruise on my face tonight
Maardi
01.08.2005 10:58:25 (muokattu 01.08.2005 11:13:49)
Oman 2002 crashini ostin käytettynä ja on se tähän päivään mennessä yhtenäisenä kestänyt. Että eiköhän laadukkaan pellin uskalla käytettynä ostaa, kun ehjä vaan on.
Mikael
01.08.2005 11:36:34

Mun avedikset ol reippaasti yli 30-vuotiaita kun ne ostitn ja nyt jo yli nelikymppisiä ja hyvin fudaa.
Oli miten oli, mutta näin on.
Muovinen
01.08.2005 13:08:46 (muokattu 01.08.2005 13:10:30)

Vois tietenkin vastata itse aiheeseenkin...

Mun kaikki pellit (noita myynnissä olevia Avediksia lukuunottamatta) on hankittu käytettynä, eikä yhdenkään kanssa ole ollut onkelmia. Aina olen saanut hyväkuntoisia yksilöitä ja vain pari kertaa olen pettynyt soundiinkaan.

Erityisen onnellinen olen hankkimistani Paisteen haitsuista (kiitokset Tombolle!), Staggin jazzridestä, sekä K-chinasta, joka oli uudenhohtoiseen kuntoonsa nähden sikahalpa (160egee)!!

Molemmat A-custom krässitkin hankin käytettyinä. 19 tuumanen onkin kyllä soitetun näköinen.

Splashin hankin Paasin jäämistöstä.

Muuta käytettyä mun setissä ovat myös tuplat, sekä kaksi kipaletta laatuvirveleitä.

EDIT: Wuhanin unohdin kokonaan, se on uusi.
Time is like a bruise on my face tonight
hollmi-5
01.08.2005 16:14:04
Käytetty symbaali on hyvä valinta. Varsinkin, jos voi testata. Ääni on jo sellainen, kuin se sisäänsoitetussa symbaalissa on. Uudet muuttuvat erikuuloisiksi ajan saatossa. Yleensä toki paremmiksi.
Mika Hollström
Bobana
01.08.2005 21:50:38
Pellin reunasta hiotaan pienetkin vekit ja kolhut pois teräsvillalla. Jos on suurempaa naarmua niin helkutin hienolla santapaperilla(360-1000).

Tällaisen käsittelyn jälkeen ei ole kestävyydellä mitään eroa uuteen. Näin huollan omia peltejäni säännöllisesti ja hyvin kestävät kovaakin mäiskintää.

Niin ja se saundi ei kärsi mitenkään vaikka joku niin tietenkin ajattelee jo...
Sex, choppers and rock´n roll!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)