Aihe: Rikkoutunut combo
1
J.RA
31.07.2005 20:28:36
Eli omistan H&K:n warp 212 combon. Bändikaverini oli laittanut Ibanezin nuppinsa combon kaiuttimiin. Takana oli ilmoitettu että tehon kesto olisi 50W ja tuo nuppihan tuuttaa yli 100w ainakin ulos..

No nyt kun menin itse käymään niin vahvistimesta ei enään saa mitään ulos. Kitara kuuluu pikkaisen, mutta hirveän huonosti. Nyt mietinkin mitä tuosta on mennyt rikki ja onkohan helppo korjata? Onko siitä mennyt pelkät elementit?

Ja kyseessä oli muute oikeasti se bändikaveri ;)
kaiken lisäksi vielä semmoinen jolta ei tule rahaa korjaamiseen saamaan.. :(
-Sellasta se vaan on-
SirElwood
31.07.2005 20:34:58
Eli omistan H&K:n warp 212 combon. Bändikaverini oli laittanut Ibanezin nuppinsa combon kaiuttimiin. Takana oli ilmoitettu että tehon kesto olisi 50W ja tuo nuppihan tuuttaa yli 100w ainakin ulos..

Auts!

No nyt kun menin itse käymään niin vahvistimesta ei enään saa mitään ulos. Kitara kuuluu pikkaisen, mutta hirveän huonosti. Nyt mietinkin mitä tuosta on mennyt rikki ja onkohan helppo korjata? Onko siitä mennyt pelkät elementit?

Uskoisin että elementit on kärähtäneet.

Ja kyseessä oli muute oikeasti se bändikaveri ;)
kaiken lisäksi vielä semmoinen jolta ei tule rahaa korjaamiseen saamaan.. :(

Lasku vaan perään. Hölmöily/huolimattomuus/lisää syy tähän maksaa aina.
JuSu
01.08.2005 09:29:28
Lasku vaan perään. Hölmöily/huolimattomuus/lisää syy tähän maksaa aina.

Näin. Ei ole kummoinenkaan 'kaveri', jos ei ihan oma-aloitteisesti tarjoudu korvaamaan rikkomiaan kamoja.

Jos ei rahoja ala kuulua, niin vie se kaverin nuppi kaniin. Lunastakoon sieltä sitten... =)

Ja kenkää bändistä. Ei tuollaista tarvitse katsella.

JuSu

PS: Älä nyt oikeasti kuitenkaan toisen omaisuuteen kajoa.
Minä olen myyrä.
J.RA
02.08.2005 09:19:13
Kannattaako alkaa itse elementtiä vaihtamaan vai pitäiskö viedä suosiolla jollekin korjaajalle?
-Sellasta se vaan on-
poppamies
02.08.2005 10:28:51 (muokattu 02.08.2005 10:39:51)

Kannattaako alkaa itse elementtiä vaihtamaan vai pitäiskö viedä suosiolla jollekin korjaajalle?

Ihan ensimmäiseksi kannattaisi yleismittarilla tsekata että elementtit on palaneet. Se on aika yksinkertainen toimenpide. Jos et osaa pyydä avuks joku joka osaa.
Tuo 2x12" kestää kyllä reippaasti sen 100W.
Miten muuten tuo nuppi oli kytketty comboon? Eikai vain mihinkään inputtiin?
Näistä kytkemisistä "paras" mitä minä muistan oli kun jotkut pojanklopit oli lykänneet mun 70-luvun Fender Precisionin vahvistinupin kaiutinlähtöön.
G strings are for strippers
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)