TheImp 30.07.2005 22:32:56 | |
---|
Ensin vaahtera, sitten koivu. The Gods made heavymetal |
Koplinki 31.07.2005 13:20:48 | |
---|
Ensin vaahtera, sitten koivu. Jep Koskaan ei opi soittamaan, mutta aina voi harjoittelemalla yrittää!
Koplinki |
Niskamies 31.07.2005 13:52:02 | |
---|
Taisi sitten kaikki mennä halpaan. Kummassakin tapauksessa basari ja tomit olivat samat, ainoastaan virveli ja symbaalit vaihtuivat. Ja nyt uusi tunnistusleikki: Toisessa näytteessä oli 14"x5" virveli prässätyillä vanteilla. Toisessa 14"x5,5" valuvanteilla. Kumpi on kumpi? Ja kumpaa materiaalia tomit ja basarit ovat? Virallisesti semi-pro! |
Bacchus 31.07.2005 17:14:09 | |
---|
Taisi sitten kaikki mennä halpaan. Kummassakin tapauksessa basari ja tomit olivat samat, ainoastaan virveli ja symbaalit vaihtuivat. Eli eri vireillä vetelit. Huijari! ;) Jag är en hund |
Magiz 31.07.2005 18:20:53 (muokattu 31.07.2005 18:21:40) | |
---|
mähän sanoin, että ne kuulosti samalta! :D silti piti kuitenki arvata.. :P virveleistä en mene sanomaan mitään, paitsi että kysyn: mitä eroa noilla vanteilla on? :D e: vaahteraahan ne kannut oli. väittäisin.. jokatapauksessa kuulostivat hyvältä.. :P Rummut ja niiden soitto on taidetta. |
Speedy 31.07.2005 18:53:05 | |
---|
Taisi sitten kaikki mennä halpaan. Kummassakin tapauksessa basari ja tomit olivat samat Ainakin ensimmäisessä bassari kuullosti paremmalta..=) Virveleistä en sano mitään, mutta itse tykkäsin ensimmäisen saundista. Mitä mikkejä käytit ja mitä muutan on välissä, prossessia jne..? "All I think about is time and groove" J. Porcaro ----------------------------- Rumputavaraa myytävänä, ostakkee poes!;) |
Ainakin ensimmäisessä bassari kuullosti paremmalta..=) Virveleistä en sano mitään, mutta itse tykkäsin ensimmäisen saundista. Mitä mikkejä käytit ja mitä muutan on välissä, prossessia jne..? Hoho, sama basari ja soittaja:) Äänityskalusto oli aika yksinkertainen. Yksi DPA 4006 bonham-paikalla, toinen haikan ja virvelin välissä, ja samson q-kick basarissa. Jälkikäsittelyä ei paljon ollut: pikkasen kaikua konkkiin ja diskanttia overheadiin, kompuraa basariin, ja sitten vähän masterkompurointia ja limitointia. Eli aikas luonnolliset saundit. Virallisesti semi-pro! |
markkuliini 31.07.2005 21:33:22 | |
---|
Sitä mä ihmettelinkin että "viritettiin niin samaan vireeseen kuin saatiin"... Olen melko varma että eka virveli oli prässivanteella ja toinen valuvanteella. Ainakin ekan näytteen virvelisoundi oli leveämpi. Materiaalia mahdoton sanoa tuolla mikityksellä/näillä purkkikaiuttimilla. www.vasamayhtye.com |
miän vain 31.07.2005 23:28:45 (muokattu 31.07.2005 23:29:44) | |
---|
Kiero ihminen! Kyllä siinä jotain tapahtuu, kun pätkissä on eri kuuloiset basarit. Soittotatsi on vaihtunut, tai mikki liikahtanut ihan vähän. Se on niin pienestä kiinni. Materiaalia en voi arvata, koska tiedän jo. Ei olis reilua. Ekassa virvelissä on teräsvanteet. Tämä ei ole tieto. |
Niskamies 31.07.2005 23:34:04 | |
---|
Kiero ihminen! Kyllä siinä jotain tapahtuu, kun pätkissä on eri kuuloiset basarit. Soittotatsi on vaihtunut, tai mikki liikahtanut ihan vähän. Se on niin pienestä kiinni. Materiaalia en voi arvata, koska tiedän jo. Ei olis reilua. Ekassa virvelissä on teräsvanteet. Tämä ei ole tieto. Pitää äänittää joku oikea vertailu tässä jossain vaiheessa, toi oli tollanen kompa. Virallisesti semi-pro! |
hollmi-5 31.07.2005 23:36:25 | |
---|
Nämä tunnistusleikit ovat ahterista. Äänenlaatu on jo valmiiksi pilattu tällä tekniikalla. Sama, kuin kusisi kahteen kalasoppaan ja kysyisi: kumpaan soppaan lirautin ensin ja kumpaan enemmän??? Mika Hollström |
Niskamies 31.07.2005 23:38:01 | |
---|
Nämä tunnistusleikit ovat ahterista. Äänenlaatu on jo valmiiksi pilattu tällä tekniikalla. Sama, kuin kusisi kahteen kalasoppaan ja kysyisi: kumpaan soppaan lirautin ensin ja kumpaan enemmän??? Millä tekniikalla? Eikö 160 kbps riitä herra kultakorvalla? Vai pistänkö näytteen nettiin, jossa toinen näyte on wav ja toinen mp3, ja saat kertoa kumpi on kumpi? Pistän pakkaamattomana. Virallisesti semi-pro! |
hollmi-5 01.08.2005 08:09:34 | |
---|
pikkasen kaikua konkkiin ja diskanttia overheadiin, kompuraa basariin, ja sitten vähän masterkompurointia ja limitointia. Eli aikas luonnolliset saundit. Soita vaikka virveliä ja kuuntele livenä ja nauhalta. Kyllä sen eron kuulee. Mika Hollström |
HeavyMachinery 01.08.2005 14:42:33 | |
---|
Nämä tunnistusleikit ovat ahterista. Äänenlaatu on jo valmiiksi pilattu tällä tekniikalla. Sama, kuin kusisi kahteen kalasoppaan ja kysyisi: kumpaan soppaan lirautin ensin ja kumpaan enemmän??? AAAHHHHH !!!! Hienosti sanottu, kielikuva oli mitä mahtavin. olen jo monesti sanonut että ei niillä mp3 paljon hurrata! Minä tiedän - siis pelkään ! |
MikkoV 01.08.2005 15:02:57 | |
---|
olen jo monesti sanonut että ei niillä mp3 paljon hurrata! En sanoisi niinkään että MP3:sessa se vika olisi, vaan enemmänkin tuo äänitysten jonkunlainen miksaus jne muokkaavat sekä latistavat soundia vaikka olisi täsmälleen samalla tavalla äänitetty. |
Niskamies 01.08.2005 15:04:26 | |
---|
En sanoisi niinkään että MP3:sessa se vika olisi, vaan enemmänkin tuo äänitysten jonkunlainen miksaus jne muokkaavat sekä latistavat soundia vaikka olisi täsmälleen samalla tavalla äänitetty. Tossa ei kyllä juurikaan oltu miksattu tota, todella luonnolliset saundit. Mutta voinhan mä joskus tehdä tällasen uudelleen, niin että ei ole mitään jälkimiksausta, ja niin että laatukin on parempi, kun mp3 ei kelpaa. Virallisesti semi-pro! |
Sähköjänis 01.08.2005 15:18:38 | |
---|
Pitää äänittää joku oikea vertailu tässä jossain vaiheessa, toi oli tollanen kompa. etkö tajua että jengiä kiinnostaa noi soundierot ihan oikeasti? tolla lapsellisen tyhmällä kompaspedeilyllä sä teet vaan itestäsi naurettavan. Vituiks-män, suomalainen supersankari. |
hollmi-5 01.08.2005 16:09:22 (muokattu 01.08.2005 19:03:40) | |
---|
Jos haluaa vain rummun äänen talteen (huone toki kuuluu), niin silloin kannattaa äänittää isokalvoisella mikrofonilla ja jättää ekvalisoinnit, kompressorit, geitit ja kaiut ihan kokonaan pois. Stereoparina siihen metrin etäisyydelle bassorummunvanteen yläreunan korkeudelle. Tai sitten yksi mikki setin eteen em. paikkaan ja toinen setin yläpuolelle. Minä tosin vertailen mieluiten ihan liveolosuhteissa paikan päällä. Käytettävästä tekniikasta vielä sen verran, että vaikka itse kuuntelen tietokoneen välittämää ääntä aktiivisten studiomonitorien kautta, niin sekin on vielä kaukana siitä, miltä hyvä ääni voi kuulostaa. Suurin osa jengistä kuuntelee niillä tietokoneliikkeen yoghurttipurkeilla, jotka ovat kelvottomia minkään kuunteluun. Hyvää MP3 ääntä ei ole olemassakaan. Säästökoodaus hävittää olennaista informaatiota musiikista. Mika Hollström |
Niskamies 01.08.2005 16:19:29 | |
---|
etkö tajua että jengiä kiinnostaa noi soundierot ihan oikeasti? tolla lapsellisen tyhmällä kompaspedeilyllä sä teet vaan itestäsi naurettavan. Kyllähän joitain ihmisiä kiinnostaa. Eikös täällä kokoajan kysellä koivun ja vaahteran saundieroista? Virallisesti semi-pro! |
Nolte 01.08.2005 16:49:23 | |
---|
Kyllähän joitain ihmisiä kiinnostaa. Eikös täällä kokoajan kysellä koivun ja vaahteran saundieroista? Kyllähän se kiinnostaa. Ilman muuta. Se on tietysti, että miten sen tekee. Jos vertailee esim. kahta settiä, niin ehkä se pitäisi tehdä jotenkin simppelimmin. Jytkii vaikka tomeja ja basaria enemmän tai jotain. Virvelitestit erikseen. Tai sitten ihan peruskomppia yksinkertaisilla ja selkeillä filleillä, joissa käydään kaikki rummut läpi. Ja äänitys viimosen päälle, ilman kikkailuja, niinkuin hollmi-5 mainitsi. No, mutta kuitenkin siihen kaipaa jotain vähän...analyyttisempaa otetta...:) En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...? |