Aihe: Koulutus onko se tarpeellista?
1
Tropth
30.07.2005 19:48:30
No niin. Tulipa mieleeni, että onko koulutus ja todistukset tarpeellisia studiotyöskentelyalalla? Siis meinaan, että riittääkö pelkkä osaaminen vai pitääkö käydä kouluja ja saada toditus tai vastaava? Auttaako todistus uralla?
Ukko
30.07.2005 20:25:21

No niin. Tulipa mieleeni, että onko koulutus ja todistukset tarpeellisia studiotyöskentelyalalla? Siis meinaan, että riittääkö pelkkä osaaminen vai pitääkö käydä kouluja ja saada toditus tai vastaava? Auttaako todistus uralla?

Vastaus on kyllä ja ei. Koulutus ei ole millään lailla esteeksi. Saatpahan tarvittavaa perustietoa paljon nopeammin ja tehokkaammin kuin itse opiskelemalla. Kivi haluaa varmaankin jatkaa tästä.
kivi
01.08.2005 11:44:15
Vastaus on kyllä ja ei. Koulutus ei ole millään lailla esteeksi. Saatpahan tarvittavaa perustietoa paljon nopeammin ja tehokkaammin kuin itse opiskelemalla. Kivi haluaa varmaankin jatkaa tästä.

Joo:-)

No, jotenkinhan se oppi on saatava, ja jos ei kantapään kautta yrityksen ja erehdyksen periaatteella, niin sitten koulun penkillä.

Molemmilla tavoilla voi menestyä, ja TT Oksala lienee tunnetuimpia puhtaasti omaan intuitioon ja itseoppimiseen pohjaavia studioäijiä Suomessa; kuitenkin mä olen ihan oikeasti sitä mieltä, että kun aikansa piirustelee niitä sinikäyriä ja oppii laskemaan miten ääni eri muokkauksissa muuttuu, niin on hemmetin paljon tukevammalla pohjalla.

Suomessa on audioalan koulutusta kumminkin niin paljon ja monenlaista, ettei se takaa työpaikkaa, ja jos opintojen yhteydessä ei oo työkokemusta, saattaa jopa olla niin, että kärttyisempi ja kärsimättömämpi työnanantaja ottaa hommiin mieluummin "tabula rasan" jonka saa kouluttaa itse, kuin kaverin jolla on pää täynnä vääriä teorioita ja rutiineja jotka eivät käytännössä toimikaan.

Eli työkokemusta tarvitaan aina, ja sen ohessa kohtuullinen määrä teoriaa tarkoittaa sitä, että siitä työstä myös oppii mitä tehdään ja miksi. Sokkona ei opi.

Kaikki on tarpeellista.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
KaljaMaha
01.08.2005 21:32:30
Eli työkokemusta tarvitaan aina, ja sen ohessa kohtuullinen määrä teoriaa tarkoittaa sitä, että siitä työstä myös oppii mitä tehdään ja miksi. Sokkona ei opi.

Nii just. Ja työharjoitteluaikana luodaan suhteita. Eikä kannata väheksyä mitään projektia vaikka se vaikuttaisikin naurettavalta tai vaikka tylsältä. Ei kaikki tee vain musa-äänityksiä(terkut sinne tv-kakkoseen! Oli avartava harjoittelu!). Se että ottaa innokkaasti vastaan työn kuin työn on mielestäni parempi vaihtoehto kuin nyppiä rusinoita pullasta. Ellei sitten ole kova jätkä.
Jos ei toimi ni ei toimi. Ei se sillä parane että sä pistät puol kämppää matalaks.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)