Aihe: Missä kaikki tutut vanhat?
1 2 3 4 5 68 9 10 11 12
Cornflake
18.05.2003 22:46:00
Jabbe:
Perustetaanko sitten oma pieni keskustelufoorumi, vaikka ezboardiin? Tai irc-kanava, sekin voisi olla kätevä? Tai hommataan kaikki ICQ tai MSN Messenger niin kävisi tiedon vaihto ja keskustelu niiden tärkeimpien tuttavamuusikoiden kanssa paljon helpommin.

Onko noista yksikään mielestäsi kätevää ja pidemmänpäälle oikeasti toimivaa?

Yksi hyvä pointti on vieläpä se että esmes täällä juttu pysyy edes suht siistinä. Vaikka fiksuja olettekin joukossa tyhmyys tiivistyy ja IRCeistä sun muista taso laskee ennenpitkää tällaisen idean kanssa.

IRC:n suhteen olen esittänyt jo painavia syitä, miksi tälläinen kiinteä foorumi hakkaa sen 10-0. Edelleen: Tähän tarkoitukseen IRC imee. Ja kovaa.

Olisin kyllä tyytyväinen jos tästä Mnetistä saisi jonkun pro-version, että voisi suodattaa kaiken Turbo-skeidan ja aloittelijakysymykset pois.

Kaikkea ei voi saada. Tai karsia.

Nyt over and out. Ensiviikko menee työmatkan merkeissä. Keksikää silläaikaa jotain fiksua;-)
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
Jabbe
18.05.2003 22:52:57
E-mail?

Hidas, eikä yleinen, että kaikki näkisi mitä puhutaan.

Ei kai aloittelijakysymyksissä mitään pahaa ole - enemmän pahaa on siinä, että jos joku todella ei jotain perusasiaa tiedä, niin jonkun "konkarin" on heikkoa itsetuntoaan pönkittääkseen ihan pakko sille vittuilla.

Niinpä. Mutta FAQit pitää lukea!

Turbo-skeidaa en minäkään kaipaa - mutta sehän perusti jo oman likakaivon saasteelleen.

Ja jaksaa silti jauhaa täällä...
isojussi
18.05.2003 22:56:34
Hidas, eikä yleinen, että kaikki näkisi mitä puhutaan.

Mut ois sit varmasti vaan kamut ringissä hymistelemässä...;-)

Niinpä. Mutta FAQit pitää lukea!

Tokitoki ja on myös suotavaa ja kohteliasta käyttää ensin hakua.

Ja jaksaa silti jauhaa täällä...

Energinen tyyppi - lempinimensä ansainnut...;-)
Osta mut - ma olen kaupan!
Jabbe
18.05.2003 22:57:29
Mut ois sit varmasti vaan kamut ringissä hymistelemässä...;-)

Niinpä. Ja onhan ne pikaviestit keksitty. Tuo Soul-thread on muuten pitkästä aikaa taas hyvä keskustelu...
isojussi
18.05.2003 23:03:23
...Tuo Soul-thread on muuten pitkästä aikaa taas hyvä keskustelu...

Hyvästä aiheesta tulee helposti hyvä keskustelu.
Jabbe
18.05.2003 23:03:58
Hyvästä aiheesta tulee helposti hyvä keskustelu.

Niinpä. Silmät auki, on niitä hyviä threadejakin. Pitää vain aloittaa sellaisia.. :)
Jami
18.05.2003 23:15:30

Niinpä. Ehkäpä Jami voisi itse väsätä oman inside-mnet-foorumin kun ei tunnu tämä kelpaavan.

Tämä on aika yksiselitteisesti sanottu.
Jabbe
18.05.2003 23:17:26
Tämä on aika yksiselitteisesti sanottu.

Niin on. Vähän liiankin. Piti kärjistää asioita.

Mutta eikö ihmisillä sitten ole oikeutta kirjoittaa tänne ihan vain toisinaan, vai pitääkö täällä olla 24/7 kuten me muutamat? Pitääkö tehdä Mnetistä elämäntapa että ansaitsisi oikeuden jutella "vanhojen konkareiden" kanssa?

Hymiö, että ette suutu. :)
isojussi
18.05.2003 23:20:59
...Hymiö, että ette suutu. :)

Turhaan laitoit: Oli asiallinen kommentti - ei tää oo mikään uskonlahko, jossa on vaan yksi totuus.
HS
19.05.2003 00:17:07
Terve

...ei tää oo mikään uskonlahko, jossa on vaan yksi totuus.

Mitä helv... Minua on petetty!
Huomio, työnjohtaja! Viitospenkin mutterit ovat löysällä!
Jami
19.05.2003 01:08:47

Sorry, käsitin hieman väärin. Eli vapaat alueet edelleenkin.
.

Aivan oikein. Ja koko idea toteutuis paremmin kirjoittajaa palvelemaan pystyvänä foorumina. Osallistujallehan olis tarkoitus tuoda enemmän vaihtoehtoja ja kehitystyö rakentuis kirjoittajan halujen mukaiseksi. Gengreajattelu antais sijaa toisenlaisien kategorioiden vallatessa tilaa. Kirjoittaja vois tavallaan valita ja tilata kokonaisuudesta haluamansa asiat. Palstojen kehitys suuntautuis palvelemaan erilaisia tyyppejä.

No nyt mä lopetan. Unohtakaa koko juttu.
Jabbe
19.05.2003 13:47:49
Aivan oikein. Ja koko idea toteutuis paremmin kirjoittajaa palvelemaan pystyvänä foorumina. Osallistujallehan olis tarkoitus tuoda enemmän vaihtoehtoja ja kehitystyö rakentuis kirjoittajan halujen mukaiseksi. Gengreajattelu antais sijaa toisenlaisien kategorioiden vallatessa tilaa. Kirjoittaja vois tavallaan valita ja tilata kokonaisuudesta haluamansa asiat. Palstojen kehitys suuntautuis palvelemaan erilaisia tyyppejä.

No nyt mä lopetan. Unohtakaa koko juttu.

Äläs nyt. Kyllä tuo on hyvä idea, pitää vaan vähän kehitellä. Jatkakaa vaan.
Machine Gun
19.05.2003 14:02:46 (muokattu 19.05.2003 14:03:13)

Ei tää oo mikään uskonlahko, jossa on vaan yksi totuus.

Sori vaan, mutta useimmista viesteistä päätellen ON(ainakin verrattavissa sellaiseen). Onko se sitten hyvä vai huono asia? Päättäkää itse. Mutta ei normaali ihminen voi olla netissä 24/7, koska pelkillä virtuaalielämän eväillä ei pysy hengissä. Vai ovatkohan aktiivisimmat käyttäjiät ihmisiä ollenkaan? Huh. Esim. Jabbe onkin varmaan joku paha(tai hyvä) henki...
Juhani
19.05.2003 16:19:43

Aivan aivan..

Muusikoiden.net:issä oli alussa vähemmän kirjoittajia. Nyt palstalla on kymmenen tuhatta jäsentä. 10 000 erilaista ihmistä mölöttää yhtäaikaa ja se tuottaa ongelmia. Eli kommunikointia tulee kehittää paremmaksi ja tehostaa.

Tuli tätä lukiessa sellainen idea että tulevaisuudessa jäsenet voisivat perustaa omia "kerhoja" tai "keskustelupiirejä".

Sanotaan että vaikka yli 10 jäsentä yhdessä voi pyytää omaa keskustelupiiriään. He voivat nimetä keskustelualueensa itse. Se olisi saman näköinen kuin mikä tahansa keskustelualue on, mutta sen näkisi ja siihen voisi osallistua vain siinä mukana olevat jäsenet, jotka voisivat ottaa mukaan uusia jäseniä sen mukaan kuin haluavat. Vain mukana olevat tietäisivät alueesta, joten ihmiset eivät tuntisi itseään ulkopuoliseksi jos eivät edes tiedä siitä.

Täällä ovat nämä pikaviestit. Se olisi vastaavanlainen monen jäsenen viestirinki, joka toimisi yleisellä keskustelupalstasysteemillä. Siellä voisivat toisilleen tutut nimimerkit keskustella niitä näitä julkiselle puolelle kirjoittelun lisäksi.

Häiriköintiä tuskin kokonaan koskaan voi kitkeä pois, se on nyt opittu. Sellainen ominaisuus on kuitenkin suunnitteilla ettei kaikkien jäsenten kirjoituksia tarvitse lukea. Voi nimetä itseään häiritsevät nimimerkit omalle "mustalle listalleen" niin etteivät ne näy itselle palstaa lukiessa. Kun itseään ärsyttävän kirjoittajan viestejä ei näe, ei niistä myöskään provosoidu ja menetä mielenrauhaansa.
Roge n roll
19.05.2003 16:21:27
Kirjotanpa minäkin tänne, ihan-nyt-vaan-muodonvuoksi.

Joo-o kaikki sanominen tuntuu olevan sanottu.
Itse kerkesin asumaan 3kk netittömissä(taivas?)
talouksissa, joten oli hiljaista täältä suunnalta.
Mutta luulen ma, että ei niistä näin vähällä pääse.

-Roge-
the show must go on
superfly
19.05.2003 16:24:36
No niin, nyt tämä sitten meni tähän, että jaetaan ihmiset "uusiin" ja "vanhoihin". Tämä johtaa väkisin siihen, että "uudet" keskustelevat keskenään ja "vanhat" omassa eliittipiirissään, eikä missään muualla. Ei hyvä.
Harppu on alaston piano
Vilhelmus
19.05.2003 16:25:38

Voi nimetä itseään häiritsevät nimimerkit omalle "mustalle listalleen" niin etteivät ne näy itselle palstaa lukiessa. Kun itseään ärsyttävän kirjoittajan viestejä ei näe, ei niistä myöskään provosoidu ja menetä mielenrauhaansa.

Loistavia ideoita ja monta Juhanilla! Onpa taas jotain odotettavaa :). Tuo musta listakin olisi sangen toimiva, kun vielä eräs henkilö pysyisi sen yhden nimimerkin takana....mahetouhuun kun menee pikkuhiljaa hermot.
Kaikki komeat miehet ovat hinttejä. -Turbo Terminaattori
paavi
19.05.2003 16:36:56
En ole kyllä nyt samoilla linjoilla. Nyt jo tuottaa ongelmia, kun kirjoituksia poistetaan. Viestiketjujen loogisuus kärsii. Mitä käy, kun ihmiset alkavat vastaamaan haamuille? Tästä tulee aivan mielisairas paikka silloin.

Ääh, välillä tosiaan tuntuu, että vanhoillakin olisi katsominen peiliin. Kaipaammeko me niin paljon pieniä kuppikuntia, joissa voisimme nauttia ansaitsemaamme kunnioitusta? Yhteenkään minun aloittamaan ketjuun ei mielestäni ole tullut häiritsevää kommentointia. Vain parista kommentista olen täällä joskus provosoitunut. Asiat pitää ottaa oikealla tavalla.
Jos soittaisin humppaa, en olisi niin ahdistunut.
Kitaranraiskaaja
19.05.2003 16:52:35 (muokattu 19.05.2003 16:53:21)

Häiriköintiä tuskin kokonaan koskaan voi kitkeä pois, se on nyt opittu. Sellainen ominaisuus on kuitenkin suunnitteilla ettei kaikkien jäsenten kirjoituksia tarvitse lukea. Voi nimetä itseään häiritsevät nimimerkit omalle "mustalle listalleen" niin etteivät ne näy itselle palstaa lukiessa. Kun itseään ärsyttävän kirjoittajan viestejä ei näe, ei niistä myöskään provosoidu ja menetä mielenrauhaansa.

Ettekö te voisi vaan bannaamisen sijaan tehdä niin, että häirikön viestit eivät näkyisi kenellekään muulle kuin hänelle itselleen? Sehän olisi tavallaan banni. Ja eiköhän häirikkö lopettaisi jutustelun kun ei kukaan koskaan hänen juttujaan noteeraisi millään tavalla, kun ei kerran niitä edes kukaan näkisi.

Tuo "musta lista"-homma nimittäin olisi aika kinkkinen, siinä kävisi vielä huonosti.

eDOIT: Lilla repairementethethe
Sano EI lehtimyyjille.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)