isojussi 18.05.2003 21:44:15 | |
---|
Herättelin vaan tuota Jamia =D Niin arvelinkin.... Mutta asiaan: Luen juuri Miles Davisin elämänkertaa ja sille kyllä kävi tasan päinvastoin. Sen takia vastakommentti. Osta mut - ma olen kaupan! |
Silvertown 18.05.2003 21:45:33 | |
---|
Mikäli tässä on kitarasooloista kyse, niin Watch This biisin soolo on Monroen soittama. Saksofoni sooloista taitavat olla kaikki paitsi "A Day Late A Dollar Short" jonka soittaa Jone Takamäki. Joo, jäi vahingossa kitara-sana pois. Kiitos vastauksestasi. On se Mike vaan aika lahjakas muusikko, persoonakin on ainakin mun mielestä huomattavasti miellyttävämpi kuin Andylla. Voittajat eivät luovuta, luovuttajat eivät voita. |
Jabbe 18.05.2003 21:49:39 | |
---|
Mutta asiaan: Luen juuri Miles Davisin elämänkertaa ja sille kyllä kävi tasan päinvastoin. Sen takia vastakommentti. Asiasta puheen ollen, onko hyvä kirja? Mulla on Dizzyn vastaava menossa. :) |
isojussi 18.05.2003 22:03:02 | |
---|
Asiasta puheen ollen, onko hyvä kirja? On, vaikka sisältää pirusti kuivaa biisianalysointia - menee Ian Carr:illa (kirjoittaja) melko pahasti jo narsismin puolelle - minkä kyllä saa anteeksi noilla soolotranskriptioilla. Mulla on Dizzyn vastaava menossa. :) Syvä huokaus..... Dizzy on aina ollu mulle idoli #1 Mun pitäis kans hankkia toi kirja. Onko se hyvä? Osta mut - ma olen kaupan! |
Jabbe 18.05.2003 22:05:13 | |
---|
On, vaikka sisältää pirusti kuivaa biisianalysointia - menee Ian Carr:illa (kirjoittaja) melko pahasti jo narsismin puolelle - minkä kyllä saa anteeksi noilla soolotranskriptioilla. Onko siinä soolotranskriptioita mukana?? Syvä huokaus..... Dizzy on aina ollu mulle idoli #1 Mun pitäis kans hankkia toi kirja. Onko se hyvä? Joo, imaisee sisäänsä. Enemmän olen Milesia kuullut mutta nyt tekee mieli kuulla Dizzyäkin. Kova on pojalla nuoruus ollut. Todella hyvä kirja kuitenkin! |
isojussi 18.05.2003 22:10:54 | |
---|
Onko siinä soolotranskriptioita mukana?? About 10 kpl. Joo, imaisee sisäänsä. Enemmän olen Milesia kuullut mutta nyt tekee mieli kuulla Dizzyäkin. Mulla on ollu vähän toisin päin, mutta se on johtunu vaan siitä, että oon aina tykänny enämmän Dizzyn soitosta - vaikka ei Milesin soitossa mitään vikaa oo. Kova on pojalla nuoruus ollut. Mileshän taas oli ns. hyvästä kodista. Ratkes siiten "vanhempana" hepoon. Dizzyllä ymmärtääkseni oli niin tiukka muija, ettei sekoiluihin ollut paljon varaa...;-) Todella hyvä kirja kuitenkin! En kyllä epäile hetkeäkään. Osta mut - ma olen kaupan! |
Jabbe 18.05.2003 22:17:09 (muokattu 18.05.2003 22:26:17) | |
---|
About 10 kpl. Mitä biisejä? Mulla on ollu vähän toisin päin, mutta se on johtunu vaan siitä, että oon aina tykänny enämmän Dizzyn soitosta - vaikka ei Milesin soitossa mitään vikaa oo. No, mä olen kato aika vasta-alkaja jazzin suhteen vielä. Kesällä lainaan kyllä koko kirjaston tyhjäksi. Samalla vois ton Milesin kirjan lainata. Mileshän taas oli ns. hyvästä kodista. Ratkes siiten "vanhempana" hepoon. Dizzyllä ymmärtääkseni oli niin tiukka muija, ettei sekoiluihin ollut paljon varaa...;-) Näinhän se kai meni. Olen vasta Dizzyn nuoruudessa menossa, siinä kun soitteli Cab Callowayn bändissä ja tutustu Monkkiin ja kumppaneihin. Niin, ja Dizzy oli kova tappelemaan. :) En kyllä epäile hetkeäkään. To Be or not to Bop? :) EDIT: Anteeksi off-topic. Jatkakaa. |
Tympee Huttunen 18.05.2003 22:19:22 | |
---|
Minultakin riittää arvostusta Andy McCoylle. Ei se ehkä nyt ole aivan kolhuitta elämässään elänyt, mutta on kuitenkin aika ässä biisintekijä. Jos vertailee juuri mr. Monroen ja McCoyn biisejä niin onhan niissä huisi ero. Monroen biisit ovat sellaisia suoraviivaisia rock-vetoja kun taas McCoy tekee pop-koukkuja täynnä olevia vetoja. Hyvänä esimerkkinä vaikka Strung Out. Hieno biisi. Rakkaus on niille jotka eivät osaa runkata. |
Mitä biisejä? Nyt piti hakee kirja sängyn vierestä: - Godchild - Walkin - Bag's Groove - My Funny Valentine x 2 - Florence sur les Champs Elyse - Chez le Photographe du Motel - Sid's Ahead - Country Son - Petit Machins No, mä olen kato aika vasta-alkaja jazzin suhteen vielä. Kesällä lainaan kyllä koko kirjaston tyhjäksi. Samalla vois ton Milesin kirjan lainata. Nää elämän kerrat tuntuu usein avaavan enemmän asioita ko. artistin soitosta. Samoin kun sen jälkeen kun olin alkanut lukea netistä Bob Brookmeyerin kolumneja, ajattelin hänen soittoaankin ihan toiselta kantilta. Näinhän se kai meni. Olen vasta Dizzyn nuoruudessa menossa, siinä kun soitteli Cab Callowayn bändissä ja tutustu Monkkiin ja kumppaneihin. Niin, ja Dizzy oli kova tappelemaan. :) Dizzy ja Birdhän oli Milesin nuoruuden idoleita ja merkittävä syy siihen, miksi hän halusi jazz muusikoksi vasten vanhempiensa tahtoa. To Be or not to Bop? :) You can say that again! Osta mut - ma olen kaupan! |
Jabbe 18.05.2003 22:56:12 | |
---|
You can say that again! To BEBOP, that's what I say man! |
isojussi 18.05.2003 22:57:43 | |
---|
To BEBOP, that's what I say man! :-) Osta mut - ma olen kaupan! |