Prome 21.07.2005 01:46:07 | |
---|
Menin erehdyksessä ostamaan joskus Yamahan 24-nauhasen floikkaskitan. Enpä ole tarvinnut kumpaakaan ominaisuutta. |
mzg 21.07.2005 01:51:58 | |
---|
22 nauhaa ja kiinteä talla, ja hyvin olen selvinnyt. Floikka sitten kun on rahaa alkaa leikkimään, nyt tyydyn vain soittamiseen... |
Explorer 21.07.2005 02:06:55 | |
---|
Menin erehdyksessä ostamaan joskus Yamahan 24-nauhasen floikkaskitan. Enpä ole tarvinnut kumpaakaan ominaisuutta. Minäkään en tarvitse perämoottoria, vaan kitaran. New Millennium Cyanide Christ. |
Räbbänä 21.07.2005 11:42:13 | |
---|
kyllä kummatkin on tässä matkan varrella olleet tarpeen.... ja floikalla on hauska leikkiä......... "niinhän sitä sanotaan että lapsi on terve jos se leikkii"..... No niinhän se on |
Hesrock 21.07.2005 20:20:56 (muokattu 21.07.2005 20:23:16) | |
---|
Sais olla toinen kitara, semmonen missä ei ole kelluvaa tallaa niinku nykyisessä, tms. tyyppinen Gibson SG Special tai Epiphone Explorer, Expon viel joskus hommaan 22 nauhaa riittäis mulle, vähempää ei oikeastaan sais ollakkaan no joo... |
Teemu K. 27.07.2005 20:21:03 | |
---|
Kannattaa myös kiinnittää huomiota minkälainen Floyd Rose kitarassa on. Onko se alkuperäinen (parempi), vai se lisensoitu (huonompi). Välien määrä riippuu musiikkityylistä, jos soitat metallia yms. voit todellakin tarvita 24. väliä. Jazzissa 22 riittää (tai niin ainakin uskon) |
Öyvind 28.07.2005 01:33:24 (muokattu 28.07.2005 01:35:09) | |
---|
Jazzissa 22 riittää (tai niin ainakin uskon) eipä oo tullu yhtään biisiä eteen missä ois kolmannettatoista nauhaa ylemmäksi mennä. Aika paljon on saanut kaiken maailman standardeja runkata kitaratunneilla. Itse kysymykseen: En tarvii. |
Defrayer 28.07.2005 02:44:12 | |
---|
24 nauhaa on minun mielestani tarpeellinen, eipahan tarvii yhtaan harmitella jos ei voi jotai juttua soittaa kun loppuu nauhat. Floikka...hmm...nyt ottaisin oikein mielellani kiinteatallaisen kitaran koska nykyisessani on lisenssifloikka, joka piti blokata koska sita ei voinut kayttaa tarkoitukseensa huonon vireen pidon vuoksi. Mutta joskus ostan kitaran jossa on oikein laadukas floikka. Hurja viikinkimies!
"Nyt minä nirhaan tämän meetvurstileivän ja tempasen tämän sopan naamariin niin että molskahtaa!" - kaverini Pastilli? IMIK #15, IHKK #16, T |
-HaTe- 28.07.2005 03:27:55 | |
---|
Omassa kitarassa on floikka, muttei 24 nauhaa. Kyllä sitä 22 nauhallakin pärjää. :) "Soolon ei tarvitse kuulostaa hyvältä. Pääasia on että siinä on paljon nuotteja" |
Deves 28.07.2005 11:40:37 | |
---|
Molemmat on, tallalla ei minulle niin väliä, mutta välillä olen käyttänyt kaikkia nauhoja. Eihän kukaan nyt välttämättä tarvitse niitä, mutta eipä niistä varmaan myöskään ole muille haittaa, jos jollain sellaiset sattuu olemaan? Pieni esimerkki tähän, vaikkaa saattaa olla vähän huono, mutta laitetaan silti Jos olet saamassa esim. uutta tv:tä ja on kaksi vaihtoehtoa. 14" tuumainen tai 21". Kuinka moni ajattelee siinä vaiheessa, että "en tarvitse noita 7 ylimääräistä tuumaa" mitä tuossa isommassa tv:ssä on"? Juu tiedetään, esimerkki ei liity mitenkään asiaan... :) En ole täydellinen, minusta puuttuu kaikki virheet. |
tjw 28.07.2005 12:07:26 | |
---|
Floikka on kiva, mutta ei pakko. Itseäni ei floikan kanssa säätäminen aiheuta minkäänlaista vitutusta, joskus se on jopa ihan kivaa. Voipi siinä samalla vaikka kuunnella musiikkia. Floikkaa ei pahemmin kyllä tule käytettyä. 24 nauhaa on kanssa in. Tärkeämpää tosin on, että kitarassa olisi 25.5" skaala. Tähän on peruna haudattuna. Jo vuodesta 2005! |
BuzBuz 29.07.2005 23:16:27 | |
---|
Nykyinen on floikalla ja 22 nauhaa. Seuraava luultavasti 24 nauhaa ja kiiteä talla. Ite en tarvitse perjaatteessa kumpaakaan mutta kuitenkin niistä on satunnaisesti hyötyä. Mikään ei ole mahdotonta, jotain ei vain pysty tekemään. |
Spike 29.07.2005 23:37:34 | |
---|
Oon soittanu 24-nauhasilla sen verran kauan, että 22-nauhasilla on vaikeampi hahmottaa otelauta ylhäältä, eli jostain 17 nauhasta ylöspäin. Muuten en tarvitsisi 24 nauhaa, eikä mulla oo nyt ku yks keppi 24:llä nauhalla. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
sarkjan 30.07.2005 00:10:53 (muokattu 30.07.2005 00:11:51) | |
---|
Käytäntö on tylysti opettanut minulle, etten välttämättä oikeasti taida tarvita 24 nauhaa puhumattakaan floikkatallasta, heh. Floikka on kyllä ihan OK, jos sitä osaa käyttää luontevasti. 24 nauhaakin on toisaalta ihan kiva, koska silloin yleensä on reilusti tilaa soittaa ylemmillä nauhoilla. Meinaan ettei tule kaulaliitokset aivan heti tielle. Minne kaikki plekut kadonneet - Where have all the plectrums gone |
juhol 30.07.2005 11:34:25 | |
---|
7-8 vuotta floikalla soitellut ja 24-nauhalla. muutama aika sitten rupesi vähän sapettamaan toi ainainen virittäminen ja tallan säätäminen, joten menin ja ostin gibson sg:n! eipä ole ainakaan vielä tullut floikkaa tai paria ylimääräistä nauhaa ikävä. ehkä vielä joskus sitten... |
En tarvitse. Less is more. |
Lapsi_ajassa 30.07.2005 15:04:02 | |
---|
Omassa on 21 nauhaa ja fiftarivibratalla. Enpä oo paljoo floikasta tykänny kun oon koittanu. Mutta toinen tykkää mutsista toinen tyttärestä |
Therium 01.08.2005 16:56:59 | |
---|
Tällä hetkellä orginal floikka ja 22 nauhaa. Floikasta en kovin helpolla luopuisi, mutta nauhoja voisi olla (ei välttämätöntä) se pari lisää. Vireen pysymisestä ja säätämisestä sen verran, että olen kymmenisen vuotta omistanut kyseisen kepin ja kaksi kertaa on tarvinnut tallaa säätää (ensimmäisen kerran kun vaihdoin vireen D:hen ja toisen kerran kun vaihdoin paksumman kielisetin). Kun kieliä vaihtaessa venyttelee kielet hyvin, niin virettä ei tarvitse säätää kertaakaan ennen uusien kielien vaihtoa (2vk - 2kk) paitsi tietenkin jos soittopaikan lämpötila tai ilmankosteus muuttuvat (aika harvoin niin paljoa nekään). Ja kyllä, annan melkoista runtua tuolle tallalle. Vähän väliä on kampi kiinni bodyssä... (Ja kyllä, mättöheviä tulee väännettyä ja räkäposki olen.) |
Skebaristi 02.08.2005 00:24:43 | |
---|
Välillä tarvitsen ja välillä en, siksi omistankin hevikirveen ja les paulin. Floikka varsinkin on välillä erityisen tärkeä, kun saa sooloihin vähän lisä-sävyä. THV-klubi #38 Pastilli?
Aivan |
Väinämöinen 03.08.2005 01:44:09 | |
---|
Kitarassani (huom. yksikkö) ei ole Floyd Rose -tallaa eikä 24 nauhaa. Näistä vain jälkimmäistä ominaisuutta siltä olisin voinut kaivata. Mykkä kissa on mauton. |