käsi 01.08.2004 06:59:36 | |
---|
voisitteko heittää ideoita että miltä artistilta/bändiltä kannattais opetelle jotain ja mitä biisejä. olen ajatellut laittaa tyttöystävän kanssa sellaisen blues/rytmänblues/rock duon kasaan. nyt pitäis miettiä biisi lista mitä alkaa renkuttaa. ideoita pliis? ei ne mitään huomaa - katsojat on niin tyhmiä |
hessurf 01.08.2004 18:11:17 | |
---|
Jimi Hendrixiltä jotain Hey joe, ym... Heikki Silvennoiselta jotain. Pistin kun en muutakaan keksiny. Niin, olikohan Silvennoisella ihan hyvä joku Matkamiehen tie, ihan hyvä biisi, kuulu radiossa tässä joku päivä. |
käsi 29.07.2005 23:27:39 (muokattu 29.07.2005 23:28:34) | |
---|
pistäkää nyt jotain esimerkkejä helpohkoista blues biiseistä artisti ja sitten biisi. haluaisin oppia tuntemaan blues musaa ja ennen kaikkia oppia soittamaan sitä jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
Mika Antero 29.07.2005 23:59:53 (muokattu 30.07.2005 00:00:54) | |
---|
Son Housen Death letter. Kitara G-vireeseen ja se on siinä. Jos laulutaitoa riittää... EDIT: Em. Hey Joe on hyvä harjoittelukappale, vaikkei se nyt varsinaiseti bluussia olekaan. |
scottie 30.07.2005 00:04:25 | |
---|
Etkö oikeasti ole tässä vuoden aikana oppinut Mitään? Esimerkiksi Allmusicistahan noita helposti löytäisi.. Robert Johnson - Sweet Home Chicago Muddy Waters - Mannish Boy (helpoin blueskipale ikinä) esim. Muddy Waters - Got My Mojo Workin' The Butterfield Blues Band - East-West (tästä kannattaa vaikka alotella) Sonny Boy Williamson - Bring It On Home Rolling Stonesin versio Prodigal Sonista Juu, tuntuu tyhmältä luetella enempää. Noilla lähtee. Gas, grass or ass, no one rides for free! |
Mika Antero 30.07.2005 00:14:11 (muokattu 30.07.2005 00:15:08) | |
---|
Robert Johnson - Sweet Home Chicago Muddy Waters - Mannish Boy (helpoin blueskipale ikinä) esim. Muddy Waters - Got My Mojo Workin' Sonny Boy Williamson - Bring It On Home Rolling Stonesin versio Prodigal Sonista Ovatkohan nuo nyt loppujen lopuksi kovinkaan helppoja biisejä aloittelijalle? Minä en osaa noista mitään kunnolla. Ehkä Bring it on homen Zepujen veriona ja Chicagon jonkinlaisen perusboogiena, mutta enhän olekaan soittanut kuin vasta parikymmentä vuotta... Ehkä kannattaa aloittaa ihan siitä perus blueskaavasta ja jammailla sen päälle sitä toivottavasti jo tuttua bluesskaalaa. Jos se ei ole tuttu, niin kannattaa haulla etsiä tuolta aloittelijat -palstalta, sieltä varmaan löytyy ohjeita. Chuck Berryn musiikkiin kannattaa myös tutustua, tulee ainakin tuo I / I / I / I / IV / IV / I / I / V / V / I / I -tyylin blueskaava tutuksi. Pistä hakuun "blueskaava" niin alkaa löytyä tietoa aiheesta. Yksi vaihtoehto on tietysti maalata naama mustaksi, puhkoa silmät ja tappaa tyttöystävä. Sitten alkaa ehkä bluussi kulkea... t: nimimerkki "paraskin puhuja" |
scottie 30.07.2005 00:25:39 | |
---|
Ovatkohan nuo nyt loppujen lopuksi kovinkaan helppoja biisejä aloittelijalle? Minä en osaa noista mitään kunnolla. Ehkä Bring it on homen Zepujen veriona ja Chicagon jonkinlaisen perusboogiena, mutta enhän olekaan soittanut kuin vasta parikymmentä vuotta... No tämä nyt menee taas tähän.. Eihän noita biisejä kukaan vedä niinkuin se alkuperäinen esittäjä, mutta kyllä niitä silti on lupa soitella ihan omaksi tai muidenkin iloksi. Kuitenkin ne on ihan helppo soittaa hyvinkin, bluespuritaaneille nyt ei kelpaa mikään. Nyt ei kaiketi ollut tarkoituskaan mennä Järvenpää Bluesiin ensivuoden pääesiintyjäksi.. Ja biisejähän tässä pyydettiin. Gas, grass or ass, no one rides for free! |
Mika Antero 30.07.2005 00:29:03 (muokattu 30.07.2005 00:30:53) | |
---|
Eihän noita biisejä kukaan vedä niinkuin se alkuperäinen esittäjä, mutta kyllä niitä silti on lupa soitella ihan omaksi tai muidenkin iloksi. Tai sitten minä oon vaan niin vitun huono. Mutta mielestäni esim. Muddyn biisejä on helvetin vaikea soittaa edes omaksi iloksi. Enkä todellakaan ole mikään ahdasmielinen puristi. Jotain perusränttätänttää nyt vain on niin mahdottoman paljon helpompi soittaa kuin noita vanhoja bluusseja. On tämä yhtä helvettiä, sanoin mitä tahansa niin aina joku hermostuu ja vetää herneen nenäänsä. Olen vissiin melkoisen vittumainen mies. |
scottie 30.07.2005 00:50:45 | |
---|
On tämä yhtä helvettiä, sanoin mitä tahansa niin aina joku hermostuu ja vetää herneen nenäänsä. Olen vissiin melkoisen vittumainen mies. Eeeii, se on vain se miten asettelet sanasi.. Postin aloittajahan halusi myös oppia tuntemaan bluesia, ja siihenhän ei mitkään Berryränttätäntät kuulu! (okei, kuuluu, mutta nuo kirjoittamani ovat lähempänä sitä itseään.) Äääh, kaikille jotka ostaa kitaran pitäisi musaliikkeen toimesta selittää blues-skaala. Gas, grass or ass, no one rides for free! |
Eeeii, se on vain se miten asettelet sanasi.. Ok. Vastaisuudessa pyrin poliittiseen korrektiuteen. On vaan niin vaikea pitää itseään bluespuristina kun on ihan helvetisti hevilevyjä hyllyssä... |
käsi 30.07.2005 01:48:00 | |
---|
Etkö oikeasti ole tässä vuoden aikana oppinut Mitään? Esimerkiksi Allmusicistahan noita helposti löytäisi.. Robert Johnson - Sweet Home Chicago Muddy Waters - Mannish Boy (helpoin blueskipale ikinä) esim. Muddy Waters - Got My Mojo Workin' The Butterfield Blues Band - East-West (tästä kannattaa vaikka alotella) Sonny Boy Williamson - Bring It On Home Rolling Stonesin versio Prodigal Sonista Juu, tuntuu tyhmältä luetella enempää. Noilla lähtee. vuosi vierähti ja toki olen oppinut paljon, oon kahlannut läpi tuota harri louhensuon blues station kirjasta. on muuten mainio, mutta en vaan ole ehtinyt etsiä ja koluta biisejä mitä kannattais treenata. siksi niitä kyselen täällä, kun herrat ja rauvat täällä tietävät enemmän bluussista kuin minä tulen koskaan tietämään. kokeneiden apua kyselen. jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
Meisseli 13.08.2005 18:49:13 | |
---|
Catfishblues ja Allman brothers bandiltä jotain vaikka "Same Thing" tai "trouble no more" Päivän biisi: Beatles: Long and winding road
www.strangefruitband.net
www.must.fi |