tommiot 29.07.2005 12:10:22 | |
---|
Haku ei nyt ole ikävä kyllä käytössä.. Eli kuinka paljon eri keinokuormilla on soundeissa eroa? Sain kohtuullisen tarjouksen Marshall Power Brakesta, ja tuli vaan mieleen, kun sitä nyt ei ole mahdottomasti kehuttu. 400€ on mielestäni kuitenkin liikaa keinokuormasta.. Yksi vaihtoehto olisi toki se Ural Tonen keinokuorma.. Pastilli? |
Wahi 29.07.2005 12:38:09 | |
---|
Odota vielä hetki, kohta se Jucciz tänne löytää. "Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page |
tommiot 29.07.2005 14:38:34 (muokattu 29.07.2005 14:45:12) | |
---|
Odota vielä hetki, kohta se Jucciz tänne löytää. En mä nyt taida Weberii ostaa :) Pitääpä poiketa UralTonella joskus, jos vaikka tarttuis modattu SD-1 ja Hot Mama mukaan... Pastilli? |
LaXu 29.07.2005 15:05:52 | |
---|
Uraltonen keinokuorma toimii mielestäni ihan yhtä hyvin kuin vaikkapa THD Hotplate. Ei tietysti ole niin korean näköinen... |
tommiot 29.07.2005 16:06:02 | |
---|
Uraltonen keinokuorma toimii mielestäni ihan yhtä hyvin kuin vaikkapa THD Hotplate. Ei tietysti ole niin korean näköinen... Jooh, pitää ens viikolla katella kun UralTonella ollaan taas paikalla. SD-1:ssä menee kuulemma kuukausi :( Pastilli? |
tommiot 29.07.2005 16:21:43 | |
---|
Minkäslainen se Hot Mama on rakentaa? Onko siinä paljon pikkuosaa? Pastilli? |
Mrezzye 29.07.2005 16:37:02 | |
---|
Itse olen ollut tyytyväinen Kochin Loadboxiin. Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa. |
app 29.07.2005 16:44:09 | |
---|
Kertokaapa joku millä tavalla se keinokuorma ylipäätänsä vaikuttaa soundiin? Ymmärrän kyllä miksi niitä käytetään, mutta saisinko esimerkiksi omasta 5150:sta paljon paremmat särösoundit aikaiseksi keinokuorman avulla? |
SirElwood 29.07.2005 16:52:46 (muokattu 29.07.2005 16:54:41) | |
---|
Kertokaapa joku millä tavalla se keinokuorma ylipäätänsä vaikuttaa soundiin? Ymmärrän kyllä miksi niitä käytetään, mutta saisinko esimerkiksi omasta 5150:sta paljon paremmat särösoundit aikaiseksi keinokuorman avulla? Hyvän keinokuorman ei pitäisi vaikuttaa soundiin mitenkään. Siihen siis pyritään. Yksi mihin keinokuormaa käytetään on päätesärön tuottaminen pienemmillä äänenvoimakkuuksilla. |
Siis hyvän keinokuorman ei pitäisi vaikuttaa soundiin mitenkään. Niin ellei ajattele sillä tavalla että keinokuormalla saa volumea pois mutta se vahvistin kuulostaa hiljaisellakin kuin että sitä luukuttaisi lujaa. Yleensä päätesäröähän tuolla haetaan (hiljaisemmilla volumeilla) putkipeleistä. EDIT: niin tai siis ei välttämättä päätesäröä mutta yleensäkkin putkipelit ainakin kuulostavat paremmilta kun niille antaa volumea kunnolla. |
Mrezzye 29.07.2005 16:54:26 (muokattu 29.07.2005 16:54:57) | |
---|
Kertokaapa joku millä tavalla se keinokuorma ylipäätänsä vaikuttaa soundiin? Ymmärrän kyllä miksi niitä käytetään, mutta saisinko esimerkiksi omasta 5150:sta paljon paremmat särösoundit aikaiseksi keinokuorman avulla? No lähinnä idea on se, että nupista saa vääntää nupit kaakkoon, jolloin saa irti kunnon päätesäröt. Keinokuorma sitten rajoittaa kuitenkin sen volumen järkevälle tasolle. Lyhyesti: Hyvä soundi kohtuullisella äänenvoimakkuudella. EDIT: H.I.D.A.S. Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa. |
LaXu 29.07.2005 16:56:50 | |
---|
Minkäslainen se Hot Mama on rakentaa? Onko siinä paljon pikkuosaa? Omani on prototyyppimalli joten tuli jo valmiiksi kasattuna. Rakenne on kuitenkin sama. Sisälle on tullut kurkattua eikä tuo kovin monimutkaiselta näytä. Jos kolvi pysyy kädessä niin luulisi rakentamisen onnistuvan. app: Keinokuorma syö osan vahvarin tehosta, jolloin saadaan vähemmän volaa ja voidaan luukuttaa vahvistinta enemmän. Useimmat putkivahvarit kuulostavat paremmalta kovalla luukutettuna. Tulee sitä pääteasteen soundia mukaan keitokseen, ei pelkkää etuastesurinasoundia ja puskettu päättäri kompressoi soundia sopivasti. Kaiuttimet ja yksinkertaisesti äänenvoimakkuus osaltaan vaikuttavat soundiin, joten keinokuormat ovat parhaimmillaan lavavolyymien hillitsijänä, eivät niinkään makuuhuonesoitteluun. Haittapuolena keinokuormissa on tietysti se, että kun vahvistinta luukutetaan kovaa kuluvat putketkin nopeammin (vaan niin kuluisivat samoilla volyymeilla ilman keinokuormaakin). Lisäksi jos vaimennetaan paljon (-12db on minusta aikalailla raja), alkaa dynamiikka kärsiä ja treble tippua. |
app 29.07.2005 18:38:38 | |
---|
Ymmärrän kyllä täysin minkä vuoksi keinokuormia käytetään. Lähinnä kiinnostaisi kuulla että minkälaisia käytännön kokemuksia ihmisillä on. En nyt tarkoita mitään älytöntä vaimennusta vaan sellasta treenikämppävolumea, jossa joutuu joka tapauksessa pitämään korvatulppia. |
LaXu 29.07.2005 18:47:49 | |
---|
Ymmärrän kyllä täysin minkä vuoksi keinokuormia käytetään. Lähinnä kiinnostaisi kuulla että minkälaisia käytännön kokemuksia ihmisillä on. En nyt tarkoita mitään älytöntä vaimennusta vaan sellasta treenikämppävolumea, jossa joutuu joka tapauksessa pitämään korvatulppia. Siihenhän nuo keinokuormat sopivat mainiosti. Eiköhän se 5150 kuulosta paremmalta kun saa luukutettua kunnolla. |
JoKo 07.08.2005 18:28:21 | |
---|
Itselläni on ollut THD Hotplate n 5v, ja siihen on kyllä voinut luottaa. -8 db:n vaimennukseen asti kuulostaa hyvältä, sen jälkeen alkaa hieman miedontaa soundia, jota voi kyllä tuhdintaa mukana olevilla deep/bright korostimilla. Siinä on myös line out. |