waxivore 29.07.2005 07:54:39 | |
---|
Nettiä selatessa törmäsin pajaan nimeltä Chartmakers, siis masterointistudio Suomessa josta en ollut aiemmin mitään kuullut. Asiakaslista näytti kattavan kutakuinkin kaikki alan isot nimet. Kysymys: onko joku täällä ehtinyt jo palveluita tuolta ostaa? Millaista jälkeä tulee esim Voxiin tai Cutting Roomiin verrattuna? Mulla ei nyt ole noita levyjä saatavilla mitä tuossa oli referenssinä niin ei oikein pysty ihan heti itse tarkistamaan jäljen laatua. Joku joka on tuolla käynyt vois ystävällisesti kertoa kokemuksiaan ennen kuin lähetän tulevan levyn ruottiin taas.. :) Ja mitä hintatasoa ne pitää? Laitteet oli ainakin pro tasoa. Ja sitten jos joku vielä tietäisi että onko tuo niiden studio kelluvaa mallia? Saako masterointia olla mukana seuraamassa jne? Kiitos! Älä mene sieltä missä aita on matalin - Mene sieltä missä aitaa ei ole |
Locrian 29.07.2005 10:00:16 (muokattu 29.07.2005 10:03:28) | |
---|
Pari sinkkua tullut masteroitua tuolla Svanten toimesta ja hyvähän tuo meininki on. Kamat on tosiaan pro-tasoa ja miehet myös. Tulihan Chartmakersille just entinen cutting roomin ukko hommiin. Muutenkin näyttää tuo Chartmakersin maine kiirivän. Aika hemmetin isot bändit on lähetelly sinne matskua testimasterointiin... Hintataso on muistaakseni sinkulta alta pari hunttia (ALV 0). Ite oon ollu mukana kummassakin masteroinnissa. Mä en itseasiassa tiedä onko huone kelluva mut voin sanoa että kunnossa se ainakin on. Kuuntelu on erittäin hyvä. Kannattaa muuten ottaa yhteyttä suoraan Svanteen. Mukava kaveri ja vastaa kysymyksiisi varmasti paremmin kuin Mnet ainakin mitä tulee huoneisiin ja hintoihin. Tyhmästä päästä kärsii koko hippi. |
Notefix 29.07.2005 10:37:10 | |
---|
Svante on tällä hetkellä Suomessa mun mielestä SE masteroija...ainakin popparit lähettelee sinne nykyään tiiviisti levynsä. Meininki on hyvä ja asiantunteva. Ei mitään pahaa sanottavaa. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
waxivore 29.07.2005 10:58:25 (muokattu 29.07.2005 11:02:37) | |
---|
Kannattaa muuten ottaa yhteyttä suoraan Svanteen. Mukava kaveri ja vastaa kysymyksiisi varmasti paremmin kuin Mnet ainakin mitä tulee huoneisiin ja hintoihin. Joo, mutta ensiksi pitää selvittää mnettiläisten kokemukset. Täällä roikkuneena kuin kuitenkin on oppinut tuntemaan nimimerkit ja niiden takana piilevän osaamisen. Ja oletan toki ett' Svante ei tietenkään suostu kertomaan ainakaan mitään negatiivista heidän hommasta :) Ihmettelin kyllä suuresti, mistä tuollainen paja yhtäkkiä pärähti esille. Never heard before, mutta lupaavalta vaikuttaa. Entäs Notefix, ootko teettänyt jotain omia juttujasi tuolla vai perustuuko näkemyksesi nimenomaan noihin referensseihin? Varmaan pakko käydä ostamassa muutama levy ihan vain sen takia että kuulee, millainen soundi tuolla syntyy.. EDIT: öö.. tää on ehkä typerä kysymys mutta kysyn silti kun ton pajan sivut oli englanniksi, eli voiko tuon Svanten kanssa asioida ihan suomenkielellä? Älä mene sieltä missä aita on matalin - Mene sieltä missä aitaa ei ole |
Locrian 29.07.2005 11:13:05 | |
---|
Ihmettelin kyllä suuresti, mistä tuollainen paja yhtäkkiä pärähti esille. Never heard before, mutta lupaavalta vaikuttaa. Aikasemmin nimellä Attic Mastering jos oikein muistan ja sijaitsi sillon Ogelissa. Vanhempia asiakkaita esim. Godsplague jne... EDIT: öö.. tää on ehkä typerä kysymys mutta kysyn silti kun ton pajan sivut oli englanniksi, eli voiko tuon Svanten kanssa asioida ihan suomenkielellä? Ihan hämeellä mennään-Svante on suomenruotsalainen. Sivut on englanniksi koska mesta on ihan oikeesti kansainvälisestikin varteenotettava. Tyhmästä päästä kärsii koko hippi. |
Aikasemmin nimellä Attic Mastering jos oikein muistan ja sijaitsi sillon Ogelissa. Vanhempia asiakkaita esim. Godsplague jne... Lienee asiakaslistastakin suurin osa tuolta Ogelin ajalta, kun vielä toukokuussakin siellä tehtiin. Seitsemän sataa muistaakseni älppäristä tuolloin laskutti, että voi sitä aika tyyriinäkin pitää. Tosin Fairmanin kompura ja eq ovat ns. siistejä... "Jos demo kuulostaa paremmalta kuin varsinainen äänitys, julkaistaan demo"
- Rick Rubin |
Notefix 29.07.2005 19:32:16 | |
---|
Entäs Notefix, ootko teettänyt jotain omia juttujasi tuolla vai perustuuko näkemyksesi nimenomaan noihin referensseihin? Oon ihan omia jutskia sinne tuonut. Samoin juttuja, joissa olen ollut mukana on siellä masteroitu. Nyt tosiaan asiakkaita tulee sinne ihan ulkomaita myöten. Ei siis mikään pikkupaja. Toki olen kuunnellut myös muita sen masteroimia levyjä ja olen tykännyt. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |