Aihe: Grazy Mama & the Sidekicks - Throuw me up : Hard rock, blues & ballad
1 2 3 4
Mika Antero
29.07.2005 08:48:24 (muokattu 29.07.2005 08:56:28)
T: nuori poika ;)

Äläs nyt hermostu... Mää todellakin luulin, että tuo Grazy Mama on vain osa bändin nimeä. Hurja rokkilaulaja olet.

Mutta näistä kommenteista: Minä en nyt näitä esim. Jamin levyraati -vertausta tai reijotepon tavanomaisen sekavaa vuodatusta ymmärrä; eikös nää demot ole tänne laitettu sitä varten että niistä annetaan palautetta? Siis muutakin palautetta kuin pelkkiä kehuja? Mitäs hyötyä pelkästä selkääntaputtelusta on kellekään? Tuleehan siitä tietysti parempi mieli, mutta minä luulin, että tällä palstalla voi antaa myös kritiikkiä.

Oli miten oli, niin terveisiä vaan laulajapoj... eiku laulajattarelle ja muille; rokki soimaan, teiltä se sujuu!
tatta
29.07.2005 09:03:34

Throuw me up

Onkos tämä tahallinen kirjotusvihre?

Kyllä. Suomeksi laulahdettu toimii paremmin.

Kyllä.......tai ei................

Hyvällä tavalla positiivista uhoamista, hieman kieliposkella, kuten varmaan kuulee................

Katso kansi kuva

tarkoituksena herättää huomio... johtuen kaiketi omasta turahautumisestani,. Ei ollut fiilistä tehdä levyllistä aiheista "so down, six feet under, down in my misery", maailma kaipaa nostetta... tai ainakin joku jossakin =)
tatta the orginal grazy mama
tatta
29.07.2005 09:05:48 (muokattu 29.07.2005 09:06:09)

Äläs nyt hermostu... Mää todellakin luulin, että tuo Grazy Mama on vain osa bändin nimeä. Hurja rokkilaulaja olet.

Mutta näistä kommenteista: Minä en nyt näitä esim. Jamin levyraati -vertausta tai reijotepon tavanomaisen sekavaa vuodatusta ymmärrä; eikös nää demot ole tänne laitettu sitä varten että niistä annetaan palautetta? Siis muutakin palautetta kuin pelkkiä kehuja? Mitäs hyötyä pelkästä selkääntaputtelusta on kellekään? Tuleehan siitä tietysti parempi mieli, mutta minä luulin, että tällä palstalla voi antaa myös kritiikkiä.

Oli miten oli, niin terveisiä vaan laulajapoj... eiku laulajattarelle ja muille; rokki soimaan, teiltä se sujuu!

Hei honey!!! Ei en todellakaan hermostu! Toi oli minusta todella upeaa!!!!

Olen erittäin otettu ;) !!!!!

Myös kaikesta kritiikistä, en vain plussista, mitään en odottanut =)

Ennakkoluuloton =)
reijoteppo
29.07.2005 09:11:58
reijotepon tavanomaisen sekavaa vuodatusta ymmärrä

awertw3 b5w34 zsdg45545
Veikko
29.07.2005 11:46:28
Kun noin kuunteli niin tuli tunne, että tämä on nähtävä livenä.
Rähinärokkia kun kuuntelee tietokoneen kautta niin tulee vähän hassu olo. Hyvä meininki välittyi kuitenki. Toivottavasti nään tämän aktin lauteilla.
"Townes Van Zandt is the best songwriter in the whole world and I'll stand on Bob Dylan's coffee table in my cowboy boots and say that." - Steve Earle.
JCM
29.07.2005 12:52:08 (muokattu 29.07.2005 12:57:29)

EDIT: Oon nyt puolenkymmentä kertaa kuunnellut tuon rokkibiisin ja mää vähän epäilen, että tään bändin poitsut hyppää silloin kun laulaja käskee. Huh huh. Hyvä meininki!

Me hypätään vaikka järveen, tai tuliseen helvettiin jos laulaja niin käskee. On nimittäin pakko totella.. sen normaali puheääni on sama ku se "NYT SOITETAAN ROKKIA.. " huuto:) Mieti, sit ku se oikeesti huutaa!
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
tatta
29.07.2005 13:10:41

Me hypätään vaikka järveen, tai tuliseen helvettiin jos laulaja niin käskee. On nimittäin pakko totella.. sen normaali puheääni on sama ku se "NYT SOITETAAN ROKKIA.. " huuto:) Mieti, sit ku se oikeesti huutaa!

Mieti! Mieti! =)
Tetsuo
29.07.2005 13:11:01
Ny latasin kaikki biisit
varmaan oon jotenkin huono kun en nää mitään ongelmaa noissa englantilaisissa piiseissä
Helkkarin kovaa kamaa
Eniten tykkään varmaan tosta bluesista, throuw me up
Nam!
Arppa
29.07.2005 13:20:38
Joo. Nätisti on pompittu kun ämmä ärähtää :)
Rock`n`roll all night long!
JCM
29.07.2005 14:29:38

Ny latasin kaikki biisit
varmaan oon jotenkin huono kun en nää mitään ongelmaanoissa englantilaisissa piiseissä
Helkkarin kovaa kamaa

Et oo yhtään huono, sä hiffaat sen tyylin:) hyvä!

Eniten tykkään varmaan tosta bluesista, throuw me up
Nam!

Kiitti, mä oon ehkä samaa mieltä.. mut jea, ittellehän aina maistuu kaikki mikä o itte tehtyä;)

Hitto, kannatti laittaa biisit tänne kyllä. Kaikin puolin mahtavaa palautetta.. kiitti kaikille, ja lisää saa laittaa:)
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
M-Juhana
29.07.2005 14:29:46 (muokattu 29.07.2005 14:35:13)

Nonii, Grazy Mama & the Sidekicks

Eilen kuuntelin kertaalleen läpi ja pari hätäistä kommenttia laitoinkin, sori ! Nyt olen kuunnellut levyä useamman kerran ja pakko myöntää, että tässä prokkiksessa on potentiaalia. Hyvä laulaja ja hyviä piisejä. Soittokin kulkee !!

Mutta, kun levy on tänne laitettu arvosteltavaksi, niin muutama kommentti:

Tämä eka ralli. Hyvä biisi, hienot riffit ja rakenne biisissä. Mutta koska orkesteri on laittanut tuon suomenkielisen versionkin esille, niin tuo vokaali ei svengaa kuten suomeksi. En tarkoita ääntämistä tai englannin lausumista, vaan sitä fiilistä ja svengiä. Rähinää ja rokkia on laulajalla, mahtava rokki-mimmi ! Suomenkielinen versio rokkaa enempi. Tuo rumpukomppi ei vedä minusta tarpeeksi, varsinkin fillit tulee vaisusti ja perässä. Kitarat on hienot, riffi svengaa ja komppi kulkee, hieno soolo !!

Tämä bluesi, nyt tuo suomenkielinen versio pesee englannin vielä enempi, jotenkin riimit ja painotukset osuu kohdalleen paremmin ja artikulointi töksähtää enempi lontooksi, varsinkin kertosäkeessä. Ja vokalistin ääni soi kauniisti suomeksi laulettuna. Tässä piisissä rumpali vetää minun makuun hienosti, silleen rennosti. Kitara soolo oli aluksi hassu, mut kyllä istuu piisiin parin kuuntelukerran jälkeen hyvin.

Sitten tuo balladi. Tämän sovitus on kaikin puolin keskeneräinen. Ei kulje, ei. Nyt ollaan sillä alueella missä pitää vokalistilla on ääntä ja sen pitää soida. Kovin ohueksi jää nyt laulut tässä. Varsinkin kohdissa missä ns. nostetaan. Sävis tuolla totes, että intron viulu on epävireinen ja niinhän se on. Ei ole hyvä selitys, että ”meistä” se kuullosti hyvältä. Ei niillä kitaroillakaan epävireisesti soiteta. Tätä olisi pitänyt treenata / sovittaa enempi .

Nythän on niin, että ilmeisesti, ja tekijöiden kommenttien perusteella, tämä on ollut aika nopea proggis. Suurella intohimolla ja intensiteetillä tehty. Kun kyseessä on näinkin taitavat ja lahjakkaat tekijät, niin olisi syytä nuo kulmat hioa ja ottaa oikealla tavalla nöyrä asenne tekemiseen. Tää on hieno levy, mutta kaukana valmiista ! Grazy Mama rokkaa hienosti, pikkasen lisää svengiä ja tulkintaa lontooseen ni on ns. vitun kova. Slovari-osastolle lisää ääntä, siis soivaa ääntä, ei volyymiä, sitä on jo.

Edit: artikkeli unohtu, anteeks
You know we ain’t too good looking, But we are satisfied -LEMMY-
JCM
29.07.2005 14:40:58

Tässä piisissä rumpali vetää minun makuun hienosti, silleen rennosti.

Mä oon samaa mieltä tosta, tykkään että toimii parraiten:)

Kitara soolo oli aluksi hassu, mut kyllä istuu piisiin parin kuuntelukerran jälkeen hyvin.

Arvasin että jossain vaiheessa joku sanoo ton:) ..se on vähän tarkotuskin olla tollanen, hain semmosta spontaania jamifiilistä siihen ja mielestäni onnistu kivasti!

Sitten tuo balladi. Tämän sovitus on kaikin puolin keskeneräinen. Ei kulje, ei. Nyt ollaan sillä alueella missä pitää vokalistilla on ääntä ja sen pitää soida. Kovin ohueksi jää nyt laulut tässä. Varsinkin kohdissa missä ns. nostetaan.

Jep, tää jakaa vähän mielipiteitä, mutta IMO tässä on nimenomaan sovitustyö laulun osalta onnistunut.. sen huomaan siitä kun (tästäkin on suomenkielinen versio olemassa) vertaa suomen ja englanninkielisiä versioita. Mutta jep, mielipiteitä, niitä nämä on.. pidän tätä biisiä todella kauniina kaikin puolin.

Sävis tuolla totes, että intron viulu on epävireinen ja niinhän se on. Ei ole hyvä selitys, että ”meistä” se kuullosti hyvältä. Ei niillä kitaroillakaan epävireisesti soiteta. Tätä olisi pitänyt treenata / sovittaa enempi.

Mä en kyllä kuule tossa viulussa yhtään epävireisyyttä, mutta ei mulla absoluuttinen korva ookaan:)
Ja sehän oikeesti riittää, jos se kuulostaa meistä hyvältä, ittelle tää on tehty, omia luomisen tuskia purettu, ja nimenomaan pääasia on että itte tykätään siitä mitä on tehty! Selityksiä ei tarvita;)

Nythän on niin, että ilmeisesti, ja tekijöiden kommenttien perusteella, tämä on ollut aika nopea proggis.

Toteutukseltaan nopea, kyllä.

Suurella intohimolla ja intensiteetillä tehty. Kun kyseessä on näinkin taitavat ja lahjakkaat tekijät, niin olisi syytä nuo kulmat hioa ja ottaa oikealla tavalla nöyrä asenne tekemiseen.

Me ollaan nöyriä aina, mutta hiljaa ei olla koskaan:)
Ja tää prokkis lähti tosi spontaanisti käyntiin, ei ollu aluks tarkotus ees tehdä tällaista mitä tästä tuli:)

Tää on hieno levy, mutta kaukana valmiista ! Grazy Mama rokkaa hienosti, pikkasen lisää svengiä ja tulkintaa lontooseen ni on ns. vitun kova. Slovari-osastolle lisää ääntä, siis soivaa ääntä, ei volyymiä, sitä on jo.

Kiitti, tää on just parasta, perusteltua palautetta mitä on mukava kuulla!!
isojussi
29.07.2005 15:55:02
....Mä oon samaa mieltä tosta, tykkään että toimii parraiten:)
Mä en kyllä kuule tossa viulussa yhtään epävireisyyttä, mutta ei mulla absoluuttinen korva ookaan:)...

Siinä vireasiassa ollaan jo kyllä hieman tyylikysymysten puolellakin.... ja sit yhtaikaa sähkisten kanssa soittamisessa tulee aina ongelmaa, jos vähänäkään venytetään.

Laulussa oli kyllä pientä epätarkkuutta mun mielestä tossa biisissä.

ja miks lopussa skitta ja piano on eri vireessä?

Mutta kokoaisuutena oikein jees paketti
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Arppa
29.07.2005 16:05:45
Kiitos! Lisää vaan palautetta. Hyvä, että näinkin moni on ottanut tämän levyn kuunneltavaksi ja arvosteltavaksi.
Teijo K.
29.07.2005 19:19:27

Jea, löytyyhän täällä soulmatejakin.

Ja niin kuin Jami sanoi, niin rohkenen itsekin sanoa (enkä halua mitenkään olla omaa juttua korostava), että verrattuna yleiseen demostudiotasoon niin kummallista on palaute ollut.. paitsi että verrattuna yleiseen demostudiotasoon, ollaan saatu kuitenkin ainakin kymmenen kertaa enemmän palautetta..

Tuntuu vaan silleen himmeesti, että näitä biisejä kuunnellaan luuppi kädessä ja etsitään joku heikko kohta mikä voidaan sitten lyödä kritiikkinä esiin:)

Mut jea, sama se sille.. meitsi on ainakin tyytyväinen jo tähän mitä on tullu!!! JEA!!

Hoho, tarkkaan kuunnellaan vain kafrujen biisit tai muuten potentiaaliset vedot. Ne "Ihan kiva" kommentit säästetään niille joista ei mitään sanottavaa oikeasti ole. Arvioiminen on kovaa duunia jos sitä tekee vakavasti ja biisit pitää kuunnella useampaan kertaan läpi.

Se heikkojen kohtien etsiminenhän nimenomaan on koko demostudion idea. Eikö? Karsitaan heikot kohdat täällä ensin pois ja sitten vasta maailmalle?
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
JCM
29.07.2005 19:26:30

Hoho, tarkkaan kuunnellaan vain kafrujen biisit tai muuten potentiaaliset vedot. Ne "Ihan kiva" kommentit säästetään niille joista ei mitään sanottavaa oikeasti ole. Arvioiminen on kovaa duunia jos sitä tekee vakavasti ja biisit pitää kuunnella useampaan kertaan läpi.

Tosiasiaa puhut, näinhän se kyllä on:)

Se heikkojen kohtien etsiminenhän nimenomaan on koko demostudion idea. Eikö? Karsitaan heikot kohdat täällä ensin pois ja sitten vasta maailmalle?

Mä enemmänkin nautin täällä biisien kuuntelusta, enkä tartu pikkuseikkoihin, mulle tärkeempää on fiilis minkä joku biisi mussa saa aikaan.. mut jea, tää keskustelu ei ehkä kuulu tähän threadiin.

Asiaa kuitenkin puhut, ja oikeesti.. hiton aktiivisesti on porukka kommentoinu näitä biisejä, huomaa että on oikeesti kuunneltu ja se on plussaa!
Mako
29.07.2005 20:06:16

Aivan helvetin hyvä. Mielleyhtymiä tuli ainoastaan loistaviin bändeihin joiden nimiä en mainitse (ellette pyydä) koska harva muusikko tykkää vertailusta. Monipuolisuus oli kliffaa tässä kanssa, pitäkää tuo blues messissä, sekin näemmä sujuu.

En osaa tämän paremmin analysoida..just keep rockin!
"Ollaann hilja!!!1"
-unkarilaissyntyinen musiikinopettajani ala-asteella
Bluesmies
29.07.2005 20:17:43
1. I could pay

No niin, tämä ainakin lähti käyntiin ku hullu hevonen. Eli munakkaasti alkoi. Kiva toi väliriffi. Soolokin ihan maukas, ei pahaa sanottavaa.

2. Throuw me up

Hyvät soundit heti alkuun. Kiva toi urku. Sävellyksenä ehkä hitusen heikompi ku ensimmäinen kipale. Soolo ihan ok, välillä ehkä vähän hakemista.

3. Nadja, the wind doesn´t speak

Tästä vois sanoa, että "ihan kiva". Ei oikein mitään kovin mullistavaa tässä. Ei missään nimessä kuitenkaan paska. Mielellään tän kuunteli.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=17&t=97721&o=0&co=0
Arppa
30.07.2005 14:20:00
Munakkaasti rullaa :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt