Aihe: "Nu-metalin" äärimmäinen pahuus
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Super-Jari
28.07.2005 21:35:27
Mun mielestä Meshuggah ei ole lähelläkään nu-metallia, vaan sieltä toisesta ääripäästä.

Old-metallia?
lol apua
Bilharzia
28.07.2005 23:15:57
Old-metallia?

Koko Nu-metal termi on ihan täyttä dadaa. Se on semmosta lehtimiesten nimittelyä niinkun grunge-sana. RATMia ja Kornia sanottiin crossover metaliksi ennen tommosia epämääräsiä nimikkeitä. Raskas rock + vaikutteita mustien miesten rytmimusiikista = Crossover.

Kuulostaako pöhlöltä?
Mää keksin tähän joskus jotain hienoo.
Dead Star
29.07.2005 00:21:43

Koko Nu-metal termi on ihan täyttä dadaa. Se on semmosta lehtimiesten nimittelyä niinkun grunge-sana. RATMia ja Kornia sanottiin crossover metaliksi ennen tommosia epämääräsiä nimikkeitä. Raskas rock + vaikutteita mustien miesten rytmimusiikista = Crossover.

Kuulostaako pöhlöltä?

Ihan hyvältä kuulostaa, tuota sanaa käytän mielelläni itsekin.

Crossover metal -termillä voi kattaa kyllä aika laajan alueen.
A man's cacadu is a man's cacadu. IMIK #14
Super-Jari
29.07.2005 05:50:12

Kuulostaako pöhlöltä?

Ainakin tuo mun mainittema Clawfinger on mainittu joka paikassa crossoverina. Jossain vaiheessa se vaan on kääntynyt nuuksi. Ei tuo pölhltä kuulosta.
lol apua
Deathrace King
29.07.2005 12:48:20

Jos jotain nu-metal bändiä pitäisi suositella, niin ainakin itselle kolahtaa kohtalaisen hyvin Stuck Mojo. Viimeiseksi jäänyt levy Declaration of a Headhunter on hyvä. Mutta yleisesti ottaen en tästä genrestä pidä. Ennemmin kyllä kuuntelen oikeaa heviä ja metallia. Mutta tsekatkaa tuo Stuck Mojon levy, niin saatatte jopa yllättyä ;)
Ei ressiä, RÄSSIÄ!!! www.mikseri.net/chaoscreation
kimmojarno
29.07.2005 14:03:56
Tätä palstaa välillä seuranneena olen huomannut, että sanasta "Nu-Metal" on tullut jonkinlainen haukkumasana sille musiikille josta ei pidetä. Muuten en pysty ymmärtämään minkä takia Machine Headia tai Fear Factorya kutsutaan paskoiksi koska "ne on ihan Nu-Metallia". Kyseisiä bändejä ei ehkä muuten voi tähän genreen sijoittaa.

Ymmärrän että kyseisen genren edustajissa on muutamia joiden musiikki lähentelee jo poppia eikä kuulosta perinteiseltä metallilta. Mutta se ei ole ainoa genre minkä edustajat tähän sortuvat. Esimerkiksi Power-metallissa löytyy bändejä mitkä kuulostavat lähinnä iskelmältä särökitaroilla. Jostain syystä näiden bändien pop-henkisyys kuitenkin suodaan vastoin kuin muutaman Nu-Metal bändin.?

Vain sivustakatsojan mielipide, antaa kaikkien kukkien kukkia:D
meekz
29.07.2005 14:13:59
no. nimikkeet helvettiin....

jos siinä on särökitaroita ja on raskasta ni se on metallia. piste. valitse sitte bändikohtaisesti mitä kuuntelet ja et.

sit on semmosta musiikkia missä on särökitaroita ja tupla basareita jota kutsutaan "metalliksi" mut on poppia. luulen et radio cityn soittolistalta loytyy aika paljon tammosia tapauksia.... :) ja mitaan niista tuskin kutsutaan nu-metalliks.

slipknotin eka (pommpuhevi) levy oli ihan vitun kova.
vaikka se on ihan eri musiikkia ni siin liikutaan reign in bloodin maastossa noin fiilis puolella... primitiivisellä voimalla tehtyy musaa eikä liian tiukoissa trikoissa huonosti sävellettyä neo-klassismia
in Gold Oil Drugs i dont trust
jamez_wannabe
01.08.2005 23:11:10
Chaos A.D.:lla on havaittavissa nu-metalliin usein miellettyjä juttuja. Kuuntele Refuse/Resist. Ja entäs sitten Faith No More. Kuuntelee Angel Dustilta Midlife Crisis biisin, niin huomaa kyllä mistä Korn on saanut vaikutteensa.

...kyllä kyllä. yleisesti tunnettu fakta on että jumala (Mike Patton) keksi Angel Dust albumilla nu-metallin huuto-kertosäkeet.

...öh..onkohan EPIC säkeistöt muuten räppiä?
"more deers"
MrQ
02.08.2005 00:04:32
...kyllä kyllä. yleisesti tunnettu fakta on että jumala (Mike Patton) keksi Angel Dust albumilla nu-metallin huuto-kertosäkeet.

...öh..onkohan EPIC säkeistöt muuten räppiä?

Just ja just ei. sama juttu kuin että onko RHCP räppiä. se ei vaan osaa laulaa vitun vertaa se jätkä ja kamapäissään ysärillä vielä vähemmän.

Kid Rockia ei sovi unohtaa tässä syssyssä.

Mutta Numetallin takana toimivat nimet ovat kaikki hyviä.

Mudwayne
Janes addiction
RHCP
Kid Rock
ICE-T
Rollins Band
Pantera
ALice In Chains
FNM
Orgy
Public Enemy
NIN
Skinny Puppy
Tool
Machine head
sebändijonkavitunnimeäenkoskaanmuistajokalevytti demanufacturen jne.
white zombie
Dog eat dog
BodyCount

Siitä seuraava askel on hyvin hyvin pieni:

Static X
Korn
Dog eat dog (sekä että. tää oli jo puhdasta NUta aikana ennen NUta)
Limp Bizkit

ehkä jossain määrin myös

Deftones
Slipknot
Sekä lukuisia sellaisia mitä en muista

Sitten päästään tähän Mallcore-meinikiin eli numetallin kaupallsitumiseen:

Korn, limpparit eritoten ja läjä muita mitäänsanomattomia kuvotuksia, mallia disturbed jne ovat pilanneet sen koko homman mainstreamintamalla sitä omaa juttuaan, joka on vaikuttanut koko skeneen.

Helvetti, pointti on se että hevarit, siis kunnon puritaanit ovat vaan niin saatanan homogeenisiä etteivät voi hyväksyä sitä että jotain muuta kuin oikeaa metallia kuunnellaan (mitäs minä sitten, mun mielestä kaikki jotka kuuntelee sankariheviä on vitun pellejä.) ja etenkin jos se on joku vitun poppihomo vittu YleX- pelle vittu snade spede...

Se on imago minkä takia Nulle ei anneta edes saumaa. Imago ja assosiaatio niihin jotka sitä diggaavat. Ja homogeenisyyden siittämä pennalismi joka lankeaa sille joka myöntää sitä vitu räppi homo paskaa kunntelevansa

Myöntäkää pois, pitkätukkaiset olmini; te pelkäätte niitä ihmisiä koska TE olette stigmatisoituja, TEITÄ katsotaan fullthrottle- asenteenne takia kieroon, TE herätätte hupia KAIKISSA jotka kävelevät teidän ohitsenne vaikka huomiotahan te vain haluatte. Ja korostaa erilaisuuttanne.

Te pelkäätte heitä vaikka osaltanne haluatte että teitä pelätään. Siksikin hevin popularisoituminen vituttaa teitä.

Kaikkein kipeintä tässä on se, että te olette stigmanne hankkineet. Ei kukaan muu. Kukaan ei käske käyttätymään vitun typerästi tai oudosti. Kukaan ei käske pukeutumaan tahallaan huomiotaherättävällä tavalla (ja hei, myöntäkää pois, toi kokomusta juttu on niin passe ettei mitään tolkkua. Hitto, vaikka nykyrokutkin pukeutuvat tunnistettavalla tavalla, eivät nekään sentään noin homogeenisesti. Ei voi olla pelkkä mieltymys, kun 90% metallisteista pukeutuu vittu identtisesti. Sitä kutsutaan homogeenisyydeksi. Mieltymysten kanssa sillä ei ole enää mitään tekemistä.) eikä kukaan käske teitä haluamaan pelkäämään tai ihmettelemään teitä.'

paitsi te itse. Paska lapsuus? Vittumaiset vanhemmat? Muuten vaan huono itsetunto? Onko roolipeleistä kiusattu?
Ettekö saa pillua tarpeeksi? Siinä on aihetta ongelmanuoreksi.

Mutta muistakaa: Ihmisiä nekin on jotka Nu: ta kuuntelee. Ne juovat viinaa, pitävät hauskaa, ovat lojaaleja ystävilleen, käyvät keikoilla, harrastavat seksiä, vihaavat, rakastavat ja kaikkea siltä väliltä.

Ainoa ero siinä on se, että he eivät karsinoi itseään ja muita johonkin tiettyyn porukkaan ja sen mukaan valitse ystäviään ja kaljaseuraansa.

Kun te pilkkaatte näitä tyyppejä seuraavan kerran, muistakaa tämä.

Piis aut. Meen kuuntelemaan Fat beat soundsystemiä ja ihastuttamaan tyttöystävääni adidaksen verkkareilla harmaan villapaidan kanssa juttelemaansen reggae yhtyeestä ja pilkkaamaan tr00hevareita.
Rattata
02.08.2005 07:45:57
En ole ikinä ymmärtänyt mikä tekee esim. Toolista nu-metallia. Yhdessä vaiheessa tuntu olevan muotia niputtaa joka ikinen bändi, jossa on raskaat riffit, tuon termin alle. Kun taas SOADissa on selvästi nu-metal vaikutteita, samoin vaikkapa Faith No More, jota lukemattomat (nu-metal)bändit ovat apinoineet. Olisiko vielä vaikkapa vanha Incubus? No kuitenkin, hyvin potkii!

Deftones, Korn ja edellä mainitut. Siinä ehkä ne nu-metal bändit mitä itse kuuntelen. Itselleni on aivan sama mihin genreen bändit niputetaan, minä kuuntelen musiikkia sen musan takia oli sitten mitä vain. Asenne "nu-metal on paskaa" todistaa vain ja ainoastaan henkilön tietämättömyydestä, typeryydestä, ahdasmielisyydestä tms.
THV-klubi #8
breadfan
02.08.2005 10:12:37
Itselleni on aivan sama mihin genreen bändit niputetaan, minä kuuntelen musiikkia sen musan takia oli sitten mitä vain. Asenne "nu-metal on paskaa" todistaa vain ja ainoastaan henkilön tietämättömyydestä, typeryydestä, ahdasmielisyydestä tms.

Olen samaa mieltä. Onko sillä genrellä väliä? Ite en ainakaan kuuntele genreä vaan niitä bändejä.
Parempi paska laulu, kuin ei ollenkaan.
sagnakateih
02.08.2005 12:19:55 (muokattu 02.08.2005 12:21:26)
Eli jos en kuuntele musiikkia josta te pidätte olen ahdasmielinen?

Edit: Vaikka en tuollaista asennetta omaakkaan, en ole vielä tutustunut omasta mielestäni hyvään nu-metalliin.
Rattata
02.08.2005 12:29:12
Eli jos en kuuntele musiikkia josta te pidätte olen ahdasmielinen?

En niin sanonut. Mutta jos omaat asenteen "nu-metal on automaattisesti paskaa", niin kyllä. Tai sitten et vain tiedä paremmasta.
THV-klubi #8
rautakiisu
02.08.2005 13:25:13
Nu-metal on sen vuoks paskaa, että niinku sitä pomppumetalliks kutsutaan, se perustuu kertosäkeen sellaseen "nostatus systeemiin" :), ja biisien täytyy sen takii olla rakenteeltaan aika samanlaisii jonka jälkeen ku oot kuullu yhen biisin oot kuullu ne kaikki. Siinon mun nähdäkseni syy miks nu-metal on kadonnu mtv:ltäki. Siihen kyllästyy vitun nopeesti.

Esim. RATM eioo nu-metallia vaan rapcoree..
Hasta la victoria siempre!
salmivaara
02.08.2005 14:16:06

Tää on kyllä aivan ennenkuulematon genre.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
MrQ
02.08.2005 14:25:01
Nu-metal on sen vuoks paskaa, että niinku sitä pomppumetalliks kutsutaan, se perustuu kertosäkeen sellaseen "nostatus systeemiin" :), ja biisien täytyy sen takii olla rakenteeltaan aika samanlaisii jonka jälkeen ku oot kuullu yhen biisin oot kuullu ne kaikki. Siinon mun nähdäkseni syy miks nu-metal on kadonnu mtv:ltäki. Siihen kyllästyy vitun nopeesti.

Rapcoren ja Nu-metallin erot ovat oikeasti aika minimaaliset.

Kuten toisaalta olen tuonut esiin on periaattessa kahden tyyppistä numetallia.

Tämä orgyn lanseeraama konemetalli ja sitten tämä RATMin rapcore. Kaiketi voisi todeta että sen nykymuoto on fuusio näistä kahdesta ja popista.

Ja hassu sreunahuomautus: Nu tulee sanoista "New Underground." Eli ihan tr00 juuret tälläkin jutulla on.
lxi
02.08.2005 14:49:25
Ja hassu sreunahuomautus: Nu tulee sanoista "New Underground." Eli ihan tr00 juuret tälläkin jutulla on.

Eiköhän sanan etymologia kulje ihan luonnollista new -> nu/nü -linjaa ja "new underground" on myöhemmin keksitty selitys, backronyymi.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
tähtivaeltaja
02.08.2005 15:59:40
Rap on hyvää, metalli on hyvää, mutta niiden yhdistäminen on hemmetin epäonnistunutta. Väkisinkeksittyä ja noloa, etenkin kun puolet ryhmistä ovat tuotteita ja trendien perässä juoksijoita. + Bändit ja biisit ovat vain huonoja. Missä on hyvää nu-metallia? ei missään.
Rattata
02.08.2005 16:15:41
Rap on hyvää, metalli on hyvää, mutta niiden yhdistäminen on hemmetin epäonnistunutta. Väkisinkeksittyä ja noloa, etenkin kun puolet ryhmistä ovat tuotteita ja trendien perässä juoksijoita. + Bändit ja biisit ovat vain huonoja. Missä on hyvää nu-metallia? ei missään.

Eihän nu-metallissa yhdistetä räppiä ja metallia juuri ollenkaan, Linkin Parkit ja Bizkitit ehkä, mutta eipä juuri muuten. En ymmärrä miksi se aina sotketaan tähän. Eiköhän se "räp-metalli" ollut vain joku muoti-ilmiö, joka tuli ja meni.
THV-klubi #8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)