hemmo 28.07.2005 22:20:27 | |
---|
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
"Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva |
Wil-J 28.07.2005 23:12:36 | |
---|
Ööh, mä ja? Jep, ja mä. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
pardy 28.07.2005 23:17:42 | |
---|
Jep, ja mä. Mä ja. |
Wil-J 28.07.2005 23:19:08 | |
---|
Mä ja. Kaikki vaan. Tilataan niitä 100x kappaletta, kyllä ne kaupaksi menee. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
klaasson 29.07.2005 00:16:45 | |
---|
mäkin voisin tollasen virittimen hankkii. ei oo ainakaan hinnalla pilattu. |
Mulle viritin, chorus ja oktaaveri. |
Bilharzia 29.07.2005 00:39:55 | |
---|
Tommosen equtus-vehkeen voiskin hommata, niinku huvikseen. Mää keksin tähän joskus jotain hienoo. |
Tana 29.07.2005 01:04:17 | |
---|
Mulle viritin, chorus ja oktaaveri. Missä siellä on se oktaaveri? En tahdo löytää thomannin sivuilta sitä. Olis just se mikä kiinnostais :P Bookayasha! |
Wil-J 29.07.2005 01:06:22 | |
---|
Tommosen equtus-vehkeen voiskin hommata, niinku huvikseen. Sille en kyllä keksi mitään käyttöä... Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
rijopu 29.07.2005 01:16:59 | |
---|
Sille en kyllä keksi mitään käyttöä... EQ-spedu on kiva jos soittaa vain basso, putkietunen, päättäri ja kaiuttimet -kokoonpanolla. Pitääis päästä oikeasti testaamaan noiden laatu. No, se on semmoista suomalaista...
kalamies#14 >-)))> |
Bilharzia 29.07.2005 01:36:48 | |
---|
Sille en kyllä keksi mitään käyttöä... Hassutteluun. Mää keksin tähän joskus jotain hienoo. |
kurmo 29.07.2005 03:33:03 (muokattu 29.07.2005 03:33:16) | |
---|
Miksereissä (parissakin freelanceeraamassani bändissä on ollut sellainen) kanavat renkkaa, vahvistimissa potikan nupit katkeilevat (liian hentoa valmistetta, muovia!) jne. Onko paljonkin miksereitä joissa potikannupit tehdään esim. sinkkivaluna? "En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy |
-jj- 29.07.2005 08:11:33 | |
---|
Onko paljonkin miksereitä joissa potikannupit tehdään esim. sinkkivaluna? yhden olen nähnyt, se oli (luultavasti kyrilisistä aakkosista päätellen) itänaapurissamme kasattu. Painoi pirusti ja oli aivan huono. Eikä siinä ollut kuin yksi sinkkivalunappi/kanava, joita oli neljä kappaletta. Nupin funktio jäi epäselväksi kun ei sen säätäminen muuten vaikuttanut soundiin (tai siis kähinään) kuin että se pyöritettäessä rahisi :) |
Teijo K. 29.07.2005 09:54:41 | |
---|
yhden olen nähnyt, se oli (luultavasti kyrilisistä aakkosista päätellen) itänaapurissamme kasattu. Painoi pirusti ja oli aivan huono. Eikä siinä ollut kuin yksi sinkkivalunappi/kanava, joita oli neljä kappaletta. Nupin funktio jäi epäselväksi kun ei sen säätäminen muuten vaikuttanut soundiin (tai siis kähinään) kuin että se pyöritettäessä rahisi :) Joo, sen napin on pakko ollut olla joko ns. tuottajanappi tai ns. yleisönappi. Siitä voi kääntää sanoi kumpi vain sen "lisä napsua basariin" -lauseen. Yleisön kyseenollen se menee tosin "lishää hei napshuu pasharii hei!" *kääntää sitä nappia* "Onko ny hyvä?" "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
-jj- 29.07.2005 10:01:49 | |
---|
Joo, sen napin on pakko ollut olla joko ns. tuottajanappi tai ns. yleisönappi. Siitä voi kääntää sanoi kumpi vain sen "lisä napsua basariin" -lauseen. Yleisön kyseenollen se menee tosin "lishää hei napshuu pasharii hei!" *kääntää sitä nappia* "Onko ny hyvä?" Näin, ja yleensä aina on hyvä "säätämisen" jälkeen ja kaikki ovat jälleen tyytyväisiä :) Monasti (studiossa) miksatessa sisältäpäin naurattaa, kun takarivistä pyydetään tekemään jotain ja ennen kuin on ehtinyt mitään tehdä, tulee "nyt kuulostaa paljon paremmalta" lausahdus :D |
Teijo K. 29.07.2005 10:04:43 | |
---|
Näin, ja yleensä aina on hyvä "säätämisen" jälkeen ja kaikki ovat jälleen tyytyväisiä :) Monasti (studiossa) miksatessa sisältäpäin naurattaa, kun takarivistä pyydetään tekemään jotain ja ennen kuin on ehtinyt mitään tehdä, tulee "nyt kuulostaa paljon paremmalta" lausahdus :D Heh joo. Livenä miekiin aina pyrin jättämään tyhjän kanavan mistä säätää soundeja yleisön pyynnöstä. Tärkeintähän on että jää heille tunne että on tarkkaan harkitut pyynnöt huomioitu. :) "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
Jalmus 29.07.2005 11:26:39 | |
---|
Tässä taannoin olin tampereella trio bravon riveissä tuuraamassa, ja bändin päämikserinä oli behringer, jonka kanssa ei mitään ongelmia ilmennyt. Tiettävästi trion pyörittäjä on tehnyt keikkaa leipätyönä vuodesta -78, mutta kuinka pitkään mikseri on käytössä ollut, on sitten toinen juttu. Anyway, voi olla että jos itse kamansa roudaa ja asianmukaisesti suojaa, pärjää heikomminkin panssaroiduilla kamoilla. En tiedä sitten millaista kaltoinkohtelua "ammattilaisen laitteen" tulisi kestää, hajottamallahan kaikki kama hajoaa. Tuota... kun puhun AMMATTILAISISTA, tarkoitan kyllä ihan eri kaliiberin miehiä. Se, joka tekee työkseen ravintolatriokeikkaa ei ole vielä mun mittakaavassani mikään ammattilainen. Yleensä ne kaverit osaavat vain sen oman tonttinsa, tanssimusiikin. Jotkut paremmin, jotkut huonommin, mutta noin yleiseti ottaen siellä ei sellaisia miehiä soittele, jotka muusikkojen keskuudessa yleisesti luokitellaan ammattilaisiksi. Niitä miehiä on turha pyytää levyille soittamaan jazzia tai telkkariin säestämään lattareita, se kun ei taitu. Tiedän tämän itse tasan tarkkaan, koska aikoinani olen nuo ravintolatriot niin tarkkaan kolunnut ja pannut merkille yleisen ammattitaidon tason. Ammattilaisiksi lasketaan noin yleisesti ottaen muusikkopiireissä esimerkiksi Anssi Nykäsen, Harri Rantasen, Peter Lerchen, Lenni-Kalle Taipaleen, Ape Anttilan, Jari Niemisen tai vaikkapa Olli Ahvenlahden kaltaiset muusikot. Miehet, joilta taittuu mikä vaan pienellä varoitusajalla tai primavistana. Tai tarvittaessa jopa suoraan "hatusta" tarkasti, tyylinmukaisesti ja oikein. Jos näiden miesten varustusta katselet, voipi olla aika vaikea löytää Behringeriä mistään laatikosta. Edelleenkin kirjoitusteni pointti on, ettei Behringer ole mikään huono laite, sillä se täyttää varmasti useimmankin harrastelijamuusikon vaatimustason. Se kestää kevyttä käyttöä ja kulutusta ihan hyvin ja yleensä niistä irtoava soundi sekä muut ominaisuudet ovat useimmille harrastelijamuusikoille riittäviä. Lisäksi se on tosiaankin edullisena tuotemerkkinä houkutteleva hankinta. Mutta kun hinnasta tingitään, se on aina pois myöskin laadusta. Behringer on myöskin tämän käytännössä näyttänyt mm. rakenteellisina heikkouksina eikä se ominaisuuksiltaankaan voi vastata mitenkään kalliimpia vastaavia laitteita. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
Wil-J 29.07.2005 11:41:06 | |
---|
Tuota... kun puhun AMMATTILAISISTA, tarkoitan kyllä ihan eri kaliiberin miehiä. Se, joka tekee työkseen ravintolatriokeikkaa ei ole vielä mun mittakaavassani mikään ammattilainen. Yleensä ne kaverit osaavat vain sen oman tonttinsa, tanssimusiikin. Jotkut paremmin, jotkut huonommin, mutta noin yleiseti ottaen siellä ei sellaisia miehiä soittele, jotka muusikkojen keskuudessa yleisesti luokitellaan ammattilaisiksi. Niitä miehiä on turha pyytää levyille soittamaan jazzia tai telkkariin säestämään lattareita, se kun ei taitu. Tiedän tämän itse tasan tarkkaan, koska aikoinani olen nuo ravintolatriot niin tarkkaan kolunnut ja pannut merkille yleisen ammattitaidon tason. Ammattilaisiksi lasketaan noin yleisesti ottaen muusikkopiireissä esimerkiksi Anssi Nykäsen, Harri Rantasen, Peter Lerchen, Lenni-Kalle Taipaleen, Ape Anttilan, Jari Niemisen tai vaikkapa Olli Ahvenlahden kaltaiset muusikot. Miehet, joilta taittuu mikä vaan pienellä varoitusajalla tai primavistana. Tai tarvittaessa jopa suoraan "hatusta" tarkasti, tyylinmukaisesti ja oikein. Jos näiden miesten varustusta katselet, voipi olla aika vaikea löytää Behringeriä mistään laatikosta. Edelleenkin kirjoitusteni pointti on, ettei Behringer ole mikään huono laite, sillä se täyttää varmasti useimmankin harrastelijamuusikon vaatimustason. Se kestää kevyttä käyttöä ja kulutusta ihan hyvin ja yleensä niistä irtoava soundi sekä muut ominaisuudet ovat useimmille harrastelijamuusikoille riittäviä. Lisäksi se on tosiaankin edullisena tuotemerkkinä houkutteleva hankinta. Mutta kun hinnasta tingitään, se on aina pois myöskin laadusta. Behringer on myöskin tämän käytännössä näyttänyt mm. rakenteellisina heikkouksina eikä se ominaisuuksiltaankaan voi vastata mitenkään kalliimpia vastaavia laitteita. On sulla lievästi sanoen aika tiukka näkemys ammattimuusikkoudesta... Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
balzary 29.07.2005 11:47:16 | |
---|
On sulla lievästi sanoen aika tiukka näkemys ammattimuusikkoudesta... veit jalat suustani. |
Wil-J 29.07.2005 11:47:57 | |
---|
veit jalat suustani. En tykkää niitä liottaa liikaa, pehmenee känsät muuten... Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |