Tmp 28.07.2005 19:21:32 | |
---|
Siis nyt tämä on jo mennyt uusiin sfääreihin. Reenit oli sovittu 18.00. Laulaja ilmoitti että myöhästyy noin 10min. Olin siis 18.10 kämpällä. Muut olivat jo siellä. Viiden minuutin odotus kun kaikki soitti omiaan. Laulaja ei laulanut eikä puhunut mikkiin koska hänell äoli ääni mennyt. Minä päätin että minä en lähe toisten soittojen yli huutamaan. Saatiin uusi biisi(eilen soitettu ekaa kertaa) aloitettua. Jossain puolessa välissä basisti alkoi soittaa omiaan ja muut lopettivat(siis kesken biisin!). Parin minuutin luova "soittotauko" ja saatiin biisi soitettua läpi. Tämän jälkeen 20 minuuttia kaikki soittivat omiaan ja minä istuin odottamassa. Kun tuli vihdoin hiljaista ehdotin biisiä ja se saatiin basistin vastustuksesta huolimatta käytiin ja soitettua läpi. 10 minuuttia omaa soittoa/jamittelua ja taas istuin odottamassa(ihan periaatteesta). Sitten tuli hiljaista ja ehdotin kolmatta biisiä. Saatiin se soitettua läpi. Tämän jälkeen(vähän laantunutta) soittoa viitisen minuuttia. Lopuksi toinen kitaristi tajusi että ei tästä tuli mitään ja laittoi vahvistimen kiinni. Itse laitoin kamat pois ja pyöräilin kotiin. Ennen sitä sain 40 €:n velasta 5€ perittyä(kämppävuokria). On meillä ennen soitettu biisien välissä mutta tämä on jo tajutonta. Tämähän on just tätä että kun yksi lopettaa niin toinen aloittaa. Jotenkin ei saa olla hiljaista hetkeä. Ei tämä saatana voi olla näin vaikeaa. |
JCM 28.07.2005 19:23:26 | |
---|
On meillä ennen soitettu biisien välissä mutta tämä on jo tajutonta. Tämähän on just tätä että kun yksi lopettaa niin toinen aloittaa. Jotenkin ei saa olla hiljaista hetkeä. Ei tämä saatana voi olla näin vaikeaa. Hehe, tuo on vittumaista kyllä. Onneks ei mee toohn meillä.. en tiiä, mikähän auttais? Sano suoraan että lopettavat sen turhan aoittelun?!
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
Tmp 28.07.2005 19:31:02 | |
---|
Sano suoraan että lopettavat sen turhan aoittelun?! Turpiin sietäisivät saada. Jos sanoo että "hei pojat! ei soiteta biisien välissä eihän?" niin hirveetä marinaa ja sitten kaikki soittaa kuitenkin. Mainittakoot vielä että rumpali istui hiljaa melkein koko ajan. Basisti on ehdottomasti pahin. Joku kiinteä treeniaika? Eiköhän ihmiset kohta huomaa kun ei saada kun viisi biisiä/reeni soitettua? |
Jani The Rock 28.07.2005 19:47:55 | |
---|
No jos rumpali on asiallisesti, niin kysäsepä siltä vaivihkaa että eikö sitä ota pattiin, kun treenit menee sähläämiseksi. Voitte sitten ottaa asian vaikka yhdessä esille, niin marisijan leima ei tule yksin sun otsaasi. Ja tarkotus ei ole antaa ymmärtää, että kyse olisi turhasta marinasta. Pitäähän tollasen freejazzin loppua, jos tosissaan pitäisi treenata. Nyrkkiä pöytään. Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
MegaMan Club #002 - Quiff Man |
kivi 28.07.2005 20:26:48 (muokattu 28.07.2005 20:28:01) | |
---|
Siis nyt tämä on jo mennyt uusiin sfääreihin. On meillä ennen soitettu biisien välissä mutta tämä on jo tajutonta. Tämähän on just tätä että kun yksi lopettaa niin toinen aloittaa. Jotenkin ei saa olla hiljaista hetkeä. Ei tämä saatana voi olla näin vaikeaa. Teistä en tiedä, mutta mun silmissäni tuo on selvä oire ongelmasta bändin tämänhetkisten tavoitteiden kanssa. Ei niin, että bändi hajoaisi, vaan esimerkiksi saattaa olla, että motivaatio on muuten vain matalalla. Onko keikkoja tulossa? Koska? Onko niihin treenattu "liikaa"? Onko levyn- tai demontekoa? Onko viime aikoina ollut suuria pettymyksiä (peruuntuneita keikkoja tms.)? Pelkkä treenaaminen treenaamisen vuoksi saa parhaankin bändin soittamaan pelkkää kukkamultaa. Jotain tavoitetta pitää keksiä. Jos taas tavoitteet ovat kunnossa ja bändi valmis niihin, ei kannata huolestua. Treenien mittainen puutaheinän soittelu on hyvä tapa päästää höyryä ja muistuttaa mieliin, että bändissä soittaminen on niin huonosti palkattua että sen on parempi olla edes hauskaa ;-) |
superfly 28.07.2005 21:29:22 | |
---|
Meillä yleensä on niin vähän aikaa aina treenata että ei siinä ole aikaa pelleillä. Treeneissä on kova kuri päällä koko ajan :) Syntyy sitten hyvää jälkeäkin kyllä ja nopeasti. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Juntunen 28.07.2005 21:33:26 (muokattu 28.07.2005 21:33:37) | |
---|
Meillä yleensä on niin vähän aikaa aina treenata että ei siinä ole aikaa pelleillä. Treeneissä on kova kuri päällä koko ajan :) Syntyy sitten hyvää jälkeäkin kyllä ja nopeasti. Sama juttu meillä. Paitsi hyvää jälkeä ei synny nopeasti. :) Kiven pointit oli hyviä. Ei muuta kun kissa pöydälle ja puhumaan. Koeta saada vaikka se rumpali puolelles. Tavoitteet ja tämänhetkinen tilanne selväksi kaikille. Motiveissöni nousee heti kun on joku syy miksi reenata. Esim demon teko tai keikka. |
777 28.07.2005 23:51:08 | |
---|
Eiköhän ihmiset kohta huomaa kun ei saada kun viisi biisiä/reeni soitettua? Olisikin noin. Viimeksi saimme soitettua tasan yhden biisin ja on käynyt niinkin ettei ole saatu yhtään loppuun asti :( Rock`n Roll is all and everything else fall !!! |
superfly 28.07.2005 23:53:22 | |
---|
Olisikin noin. Viimeksi saimme soitettua tasan yhden biisin ja on käynyt niinkin ettei ole saatu yhtään loppuun asti :( Minä lähtisin kävelemään jos touhu olisi tuommoista. Ihan täyttä ajanhaaskausta. Etsi bändi jossa on motivaatiota riittävästi. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
musamies 28.07.2005 23:54:21 | |
---|
Ongelma voi juontaa siitä jos bändillä ei ole mitään lähitulevaisuudessa toteutuvaa tavoitetta. Nuorempana tuli treenattua enemmän ja keikat olivat varsin vähissä. Nyt on näillä näkymin paras päivä keikkailun runsauden näkökulmasta tänä kesänä, että on neljä keikkaa samana päivänä ellei niistä mikään peruunnu. Haluaisinkin ehkä entistä enemmän painottaa treenailuani keikkatilanteisiin, jotta motivaatio olisi kohdallaan ja näin ei ehkä heikosti motivoituneita bändikavereita edes ole. Bändiä pitäisi mielestäni myös jotenkin johtaa. Itse ehkä pidän eniten sen kaltaisesta johtamisesta, että jokainen saa johtaa jotain asioita ja jokainen ottaa omasta osuudestaan vastuuta. |
mun silmissäni tuo on selvä oire ongelmasta bändin tämänhetkisten tavoitteiden kanssa. Joo... ikäänkuin ryhmänkokoinen keskittymishäiriö. Selkeä targetti (kuten esmes just studio tai keikka) jeesaa, silloin ihmisten on pakko "pitää katse pallossa"; jos semmoista ei ole voi koettaa tehdä ennakkosuunnitelmaa treeneihin (tähän tarttee pientä auktoriteettia: käsikirjoitus ei jeesaa jos se basisti alkaa mistään piittaamatta diibabdaabailla kuitenkin). Mutta onhan toi turhauttavaa - ja selvä merkki siitä että ei osata toimia ryhmässä. Sosiaalista kanssakäymistä mahtuu kyllä treenikämpällekin, ja joskus se voi pitää sisällään myös yksilönä tapahtuvaa, ei bändiin liittyvää, soitantaa - mutta niin että heebo osaa lukea tilannetta ja tietää että se on just siinä paikassa ok. Silloin ei oo, kun koetetaan samanaikaisesti saada ryhmää toimimaan. PS. Jani ja Kivi, eiks semmoinen reilut puolenkymmentä biisiä nollasta levytyskondikseen oo kohtuullinen tavoite yhden treenikerran aikaansaannokselle :-) Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
kivi 29.07.2005 02:22:08 | |
---|
PS. Jani ja Kivi, eiks semmoinen reilut puolenkymmentä biisiä nollasta levytyskondikseen oo kohtuullinen tavoite yhden treenikerran aikaansaannokselle :-) Sano kahden treenikerran, niin ei liioitella Yhdellä treenillä ei saa kuin keikkakuntoon... ;-)
|
Bjerre 29.07.2005 02:39:52 | |
---|
Mulla on nykyään myös ihan kamala ongelma bändin kanssa noista jutuista. Itse kun haluaisi soittaa mahdollisimman paljon biisejä läpi ja kokeilla uusia juttuja niihin niin ei, toiset vaan rämpyttää ja sitten siinä menee vaan hermot. |
Jani The Rock 29.07.2005 08:28:00 | |
---|
PS. Jani ja Kivi, eiks semmoinen reilut puolenkymmentä biisiä nollasta levytyskondikseen oo kohtuullinen tavoite yhden treenikerran aikaansaannokselle :-) Kyllähän tämän pitää olla vähimmäistavoite. 8) Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
MegaMan Club #002 - Quiff Man |
Tmp 29.07.2005 08:32:21 | |
---|
Teistä en tiedä, mutta mun silmissäni tuo on selvä oire ongelmasta bändin tämänhetkisten tavoitteiden kanssa. Ei niin, että bändi hajoaisi, vaan esimerkiksi saattaa olla, että motivaatio on muuten vain matalalla. Onko keikkoja tulossa? Koska? Onko niihin treenattu "liikaa"? Onko levyn- tai demontekoa? Onko viime aikoina ollut suuria pettymyksiä (peruuntuneita keikkoja tms.)? Levy on just tehty(tuli eilen matkahuollossa). Ennen tätä tietysti harjoiteltiin studiota varten. Viimeiset kolme-neljä kuukautta mennyt levyn parissa. Heti studion jälkeen piti harjoitella keikkaa varten. Nyt molemmat on sitten tehty. Meillä on syyskuun lopulla joku keikka, mutta kukaan ei näköjään tiedä siitä paljon mitään. Itsellänikin on sellanen fiilis että nyt on niin pitkään pinnistelty ja ahkerasti reenattu, mutta "entäs sitten?". Nyt ollaan taas tässä :) Ymmärtäisin kuitenkin jos se olisi treenikämpällä jamittelua, mutta kun jokainen vaan istui omassa nurkkauksessaan ja soitteli omiaan. Pelkkä treenaaminen treenaamisen vuoksi saa parhaankin bändin soittamaan pelkkää kukkamultaa. Jotain tavoitetta pitää keksiä. No ei tässä olla keikan jälkeen pidetty kuin kahdet treenit, eli mistään pitkästä puurtamisesta vain sen itsensä takia ei ole kyse. Jos taas tavoitteet ovat kunnossa ja bändi valmis niihin, ei kannata huolestua. Treenien mittainen puutaheinän soittelu on hyvä tapa päästää höyryä ja muistuttaa mieliin, että bändissä soittaminen on niin huonosti palkattua että sen on parempi olla edes hauskaa ;-) No pitää tänään puhua bändin kanssa jos reenataan. Uskon kuitenkin että annetaan laulajan flunssan parantua ekaks. Ongelmana tuossa oli että kukaan ei pitänyt hauskaa. Johtamisen puutettahan tuo oli. Laulaja ei kuitenkaan pystynyt puhumaan vaan pelkästään soittamaan. Luulin itse että joka jätkä tajuaa että jos olisimme sitten hiljaa että joku muu saa sitten vähän puhua, mutta ei. Pitänee jatkossa aina sammuttaa basistin vahvistin aina biisien välissä(tai pitää vain kylmästi pois päältä koko ajan) ;) |
Tmp 29.07.2005 08:35:40 | |
---|
Mulla on nykyään myös ihan kamala ongelma bändin kanssa noista jutuista. Itse kun haluaisi soittaa mahdollisimman paljon biisejä läpi ja kokeilla uusia juttuja niihin niin ei, toiset vaan rämpyttää ja sitten siinä menee vaan hermot. Tuo on varmasti maailman ärsyttävin asia. Kun itsellä olisi jotain sanottavaa tai näytettävää niin joku lähtee sitten vetelemään jotain sooloa. Varsinkin jos ei ole mikkiä niin ihan turha edes unelmoida että sais jotain tehtyä. Meillä on yleensä niin että me ennen reenejä sovitaan että "nyt tuodaan pari uutta biisiä käsittelyyn". Silloin yleensä kaikki tajuaa että nyt ei voi hirveesti omiaan soitella koska pitää puhua ja näyttää kaikille jonkun verran. Tämä tietysti johtaa siihen että jokainen harjoittelee sitä omaa osuuttaan sitten kun puhutaan seuraavan ihmisen kanssa :D |
SiwamieS 29.07.2005 10:40:17 | |
---|
Sitten vaan semmonen neliömetrin kokonen lappu ala musaluokka seinälle... "Kun opella on asiaa ja on silti pakko tiluttaa omiaan niin volat kiinni!" Ja jos eivät tottele ni komennat käytävään... öh. www.lieventavaasianhaara.net |
konehes 29.07.2005 12:58:59 | |
---|
Toisen bändin kanssa harjoittelemme niin harvoin, että treeniaikaa ei ole todellakaan hukattavaksi asti. Kaikki myös tajuavat sen. Turhia ei rämpytellä. Paskanjauhantakin jätetään kahvitauolle. Toisen bändini treeneissä tuo on todella ongelma ja siitä ollaan keskusteltu bändikokouksissa. Kakofoniaa ei vain saa millään kuriin. Kauheinta on kun rumpali ja lyömäsoittaja paukuttavat omiaan. Silloin lähtee järki. Yleensä he tajuavat lopettaa vasta kun laulaja tekee kiertoa niin, että korvia vihloo. |
777 29.07.2005 13:06:11 | |
---|
Minä lähtisin kävelemään jos touhu olisi tuommoista. Ihan täyttä ajanhaaskausta. Etsi bändi jossa on motivaatiota riittävästi. Tuo motivaation puute johtuu luullakseni siitä, että ollaan soitettu porukalla jo yli vuosi eikä ole yhtään keikkaa takana, mutta kyllä se siitä vielä lähtee. Rock`n Roll is all and everything else fall !!! |
Volle 29.07.2005 13:28:08 | |
---|
Meillä uudet biisit tuppaavat syntymään noista "välisoitteluista" joten mä en nää niissä mitään ongelmaa. Toisaalta ymmärrän kyllä, että ne vituttaa, kun pitäisi reenata eikä jammailla, ja myönnän, että mulla on varmaan muiden mielestä ärsyttävä tapa välisoitella. Meidän reeneissä toi häiritsevä pilitys loppuu siihen, että joku heiluttaa kättään tai rääkäisee mikkiin, että nyt loppuu, saatana, mulla on asiaa. Nam. |