AcLAc 18.05.2003 03:32:25 | |
---|
Aika hienon konee pistin. Ei vaan tyydyta! Otin ulos XLR>sta signaalin.. huom! DJ/mikseriin mikki..XLR/. Kova on hairio ylapaassa siella luurissa. Koneet on ilman maadoitustopselia. Kuuluu myos klikkausta, sellaista ihmeellista. Niin, hienoa on ollut jengi taalla, tsemppia! ass Ku sain niin halvalla! |
hemmo 18.05.2003 10:14:59 | |
---|
Häh? Maalenkki olla sulla mikseri ja vahvari välisä? Lisää säröä, pyydän! |
Pallisti 18.05.2003 10:39:34 | |
---|
Meni pikkasen ohi, mutta myy mulle toi hartke. |
Postausaika selittänee paljon (03:32:25 su aamuna). Jollain on tänään krapula heh. Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |
Akkari 22.05.2003 18:02:01 | |
---|
Oikein mukava laitehan tuo on. kovasti olen ollut tyytyväinen omaani. Paitsi juuri tuo line-out! Studiossa huomasin saman kaltaisia häiriöitä. Päästi välillä kummallisia napsuja. Syy niihiin tosin saattoi olla putki. Viikko sessioista se huristi melkoisesti ja vaihtoonhan se meni. En ole nyt kokeillut vieläkö kuuluu napsuu ja paukkuu. Saa nähdä joutuuko ostamaan di:n vai pärjääkö boxitta. Ei paranisi lavalla napsua! |
AcLAc 26.05.2003 01:46:03 | |
---|
Joo, oli postausaika vähän krapulaan viittavaa. Olihan tuota, mutta en silti ole myymässä toosaa, kun just ostin ja se soi todella hienosti. Ainut miinus on juuri tuo mainitsemani kohtalainen suhina/klikkaukset tuolta direct-outista. Tuota maalenkkiä vartenhan koneessa on kytkin, jolla ei tähän häiriöön ole juurikaan vaikutusta. Mutta, testailen mm. parempaa XLR-välikaapelia, kunhan ehdin. Onko Akkarilla tuntumaa siitä, että kumpi äänitystekniikka on lopputuloksen (soundien) kannalta parempi: direct-outista mikserin läpi vai mikillä äänitettynä suoraan kaapista mikserin läpi tallentimeen (sekvensseriin)? Huvaa jatkoa... olen muuten töissä nyt! - Assi - Ku sain niin halvalla! |
Akkari 26.05.2003 15:11:44 | |
---|
Onko Akkarilla tuntumaa siitä, että kumpi äänitystekniikka on lopputuloksen (soundien) kannalta parempi: direct-outista mikserin läpi vai mikillä äänitettynä suoraan kaapista mikserin läpi tallentimeen (sekvensseriin)? Studiossa olen yleensä soittanut sekä suoraan di-boxin kautta linjaan, että vahvistimen pörinällä höystetyn raidan. Jääpä miksaukseen enemmän varaa, kun voi sekoitella molempia raitoja. Vahvarin mökästä tulee mukavasti rähinää ja di:stä sille tukeva pohja. Jos ei ole mahdollisuutta molempiin raitoihin, niin olen turvautunut pelkästään direct outin perus soundiin. Sitä on helpompi ja mukavampi muokata, jos tarvetta ilmenee. Se vahvarin line-out ei hiljentynyt putken vaihdolla. Lauantain keikalla se piti taas hieman omaa showtaan. Eipä vissiin auta kun hankkia DI-boxi. such is life... |
Pallisti 26.05.2003 17:29:38 | |
---|
Olen itse kelaillut juuri tuollaista haertkea hommata, mutta rupesin kelaamaan, että onko se pöhina liian iso miinus, jos noita studiohommia kelailee.. Tajuskohan kukaan?? |
Cornflake 26.05.2003 17:56:29 | |
---|
Pallisti: Olen itse kelaillut juuri tuollaista haertkea hommata, mutta rupesin kelaamaan, että onko se pöhina liian iso miinus, jos noita studiohommia kelailee.. Tajuskohan kukaan?? Tajusi;-) Itsekin punnitsin nuo Hartket pitkään ja hartaasti. Tulin siihen tulokseen, että tuo 7000 http://www.samsontech.com/products/ … uctpage.cfm?prodID=13&brandID=3 olisi ainoa mihin lähtisin messiin. Vähän enemmänhän se kirpaisee, mutta minusta tuo ei ole silti kovin kallis. Tai Hartket eivät ole ikinä kovin kalliita JOS tykkää soundista. Kaveri veivaa tuolla ja on todella tyytyväinen. Se hakee sellaista potkivaa kolinaa tjsp. Taisi tosin hajota männätalvena kun oli rundilla autossa vähän liian kauan ja liian kylmässä. Mutta tuostahan hajoaa mikä vaan. Tuosta hurinasta en tiedä koska kaveri taitaa "pelkästään" mikittää pelin aina, studiossakin... Itse päätin että säästelen kiltisti siihen Ampegiin. Ei enää kompromisseja. Tämä kirjoitus siksi, että mitä olen juttujasi lukenut tuntuu että tulet varmasti soittamaan vielä pitkään ja menestyksellä. Kompromissit ja välivaiheet vain hankaloittavat menoa tuossa tilanteessa pidemmänpäälle. Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |
Pallisti 30.05.2003 16:13:21 | |
---|
Itse päätin että säästelen kiltisti siihen Ampegiin. Ei enää kompromisseja. Tämä kirjoitus siksi, että mitä olen juttujasi lukenut tuntuu että tulet varmasti soittamaan vielä pitkään ja menestyksellä. Kompromissit ja välivaiheet vain hankaloittavat menoa tuossa tilanteessa pidemmänpäälle. Joo, ei mulla kompromissia ole tarkoitus tehdäkkään. Kaavailin alakaapiksi EBS:n 15" 400w ja yläkaapiksii sellasen Peaveyn 2x10+pilli. Ainut ongelma mulle on se nuppi. Tänään kävin kattelemassa Ampegia, mutta kyllä sitä hintaakin löytyy ihan kivasti. Osaisko joku heittää jotain nuppisuosituksia?
|
absqua 30.05.2003 16:46:15 (muokattu 30.05.2003 16:51:41) | |
---|
Oletko käynyt väijymässä Ashdownin nuppeja? Ne ovat kalliita toki, mutta Ampegia huokeampia kyllä. 500W nuppi on varmaan n.1,4 ke listahinnaltaan joten saat sen tingittyä 1,1-1,2 ke -hintaan. Olen soitellut sellaisella aika paljon ja täytyy sanoa että on se minun käytössäni kevyesti parhaalta tuntunut "ei putki" nuppi. Onhan siinä etuasteessa putkea kyllä, mutta pääte on trankku. Tehoon nähden aika kevyehkö vehje ja soundi on loistava. Lisäpisteet myönnetään toimivasta EQ:sta ja viileästä ulkonäöstä. Harvoin kehun mitään Warwickin tekemää, mutta heidän Quad-nimiset nupit tuntuvat olevan todella asiallisia. Kannattaa tsekata nekin. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Pallisti 30.05.2003 16:56:34 | |
---|
Oletko käynyt väijymässä Ashdownin nuppeja?
Ashownista mulla on pelkkiä positiivisa kokemuksia. Mulla onkin tällähetkellä semmonen Ashdownin 130w kombo, joka on ihan perkeleen hyvä. |
Cornflake 30.05.2003 17:33:48 | |
---|
500W nuppi on varmaan n.1,4 ke listahinnaltaan joten saat sen tingittyä 1,1-1,2 ke -hintaan. Olen soitellut sellaisella aika paljon ja täytyy sanoa että on se minun käytössäni kevyesti parhaalta tuntunut "ei putki" nuppi. Muistatko tarkemmin mikä malli? (Löydän toki varmaan itsekin pienen salapolisoinnin jälkeen http://www.ashdownmusic.co.uk/bass/index.asp ) Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |
Cornflake 30.05.2003 17:45:04 | |
---|
Tätä varmaan tarkoitit: ABM 500 EVO http://www.ashdownmusic.co.uk/bass/ … .asp?product=ABM%20500%20EVO%20Head Mulla on yksi "ongelma" esmes tuon kanssa. Niin kovin mieluusti haluaisin täydellä graafisella EQ:lla varustetun pelin. En tykkää siitä sub-huminasta ja olen aina leikellyt sieltä 50Hz alapuolelta. Tuossahan tätä mahdollisuutta ei itsessään ole... (Mikä ei sinänsä toki vielä sano mitään) Pitää kuitenkin käydä kokeilemassa. Kuka noita tuo maahan? Itseasiassa toinenkin pieni mutta tulee "tietysti" vastaan. En ollut ihan noin isoa kaavaillut, joten 2*10" + 15" kaappieni specsit olisivat tehonkeston osalta: Program Handling : 400 Watts, RMS Handling : 200 Watts. 8 ohm. Molemmilla on siis nämä specsit (Ampeg SVT-210HE & SVT-15E). Ja tämä Ashdownin ABM 500 EVO Head on mukavan järeä: 576W RMS, 900W peak. Pitäisikö tuon kanssa siis rakentaa koko kaapistopuoli järeämmäksi? Pitää tietysti. Pöh. Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |
absqua 30.05.2003 17:52:09 (muokattu 30.05.2003 17:55:18) | |
---|
Joo, 500 EVO:a tarkoitin. Sen EQ ei tosiaankaan ole mikään 12-kaistainen a'la Trace Elliot, mutta kyllä noilla 7 hyvin viritetyllä kaistallakin (eli kolme potikkaa ja neljä liukua) pääsee todella pitkälle IMO. Se Sub-Harmonizer (vai mikäs se olikaan) on täysin turha minusta, mutta sen voikin onneksi kytkeä pois päältä. Maahantuoja on muistaakseni Soundata. Ja saksan postimyynneistä saa tietty vieläkin paremmalla hinnalla jos sellainen kiinnostaa. esim: http://www.musicstorekoeln.de/englisch/index.htmAlways play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Cornflake 30.05.2003 17:59:08 | |
---|
Miten tuo tehonkesto pitää laskea? Eli vastaako nuo kaksi RMS kestoltaan 200 wattista kaappia yhdessä 400 watin tehonkestoa, vai meneekö tämä laskutoimitus jotenkin kierommin? Onko (jos näin on) utopiaa kuvitella yhteenlasketun 400 RMS watin keston olevan kuitenkin riittävä kun nuppi puskee 576 wattia? Nupit kaakossa tuolla tuskin tulisi ammuttua... Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |
Cornflake 30.05.2003 18:47:55 | |
---|
No heittäkää nyt jotain mutua edes aiheesta jos ei muuta, Kiinnostaisi todella kuulla olenko ymmärtänyt tuon aiheen ihan päin honkia. Onhan tuossa vielä vaihtoehtona se 300 malli, joka voisi potkia sekin ihan tarpeeksi. Silti taidan edelleen tähdätä tuohon Ampegiin, vaikka nämä Ashdownit vaikuttavat kyllä päteviltä kamoilta. Rahoista pitää päästä kuitenkin eroon, omista ja lainatuista. Siitähän lähdetään. Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |
Teijo K. 30.05.2003 20:46:09 | |
---|
Miten tuo tehonkesto pitää laskea? Eli vastaako nuo kaksi RMS kestoltaan 200 wattista kaappia yhdessä 400 watin tehonkestoa, vai meneekö tämä laskutoimitus jotenkin kierommin? Näin olen asian ymmärtänyt. Ja vahvistimissa sitten taas 400w jakaantuu kahteen kaappiin 200w kipale. Onko (jos näin on) utopiaa kuvitella yhteenlasketun 400 RMS watin keston olevan kuitenkin riittävä kun nuppi puskee 576 wattia? Nupit kaakossa tuolla tuskin tulisi ammuttua... Eihän tuossa ole vielä suurtakaan eroa. Minä olen aina ymmärtänyt sen niin että noinpäin se on jopa terveellisempää kuin toistepäin. Eli jos kaapit olisivat tehonkestoltaan sen 600w ja vahvarista irtoaisi "vain" 200w esim. Vahvistinta tulisi luukutettua liian kovalla ja lopputuloksena olisi kauheaa ja vahinkollista harmonista säröä. Pääteaste säröytyy ja rikkoo sitten kaiuttimet, alkaen diskanteista. Tämä transistorivahvistimissa. Liian tehokas vahvistin taasen saattaa saada kartion pohjaamaan mutta jos on aivot, ja sinulla ilmeisesti kuitenkin on, niin sen kyllä huomaa milloin aletaan tätä tasoa lähestymään ja silloinhan tietenkin täytyy laittaa vahvistinta pienemmälle. Kun kerta mutukin kelpaa niin... "You have to give some skin to get some tone.": Will Lee |
RikuTheMan 30.05.2003 23:42:10 (muokattu 30.05.2003 23:43:21) | |
---|
kumpi äänitystekniikka on lopputuloksen (soundien) kannalta parempi: direct-outista mikserin läpi vai mikillä äänitettynä suoraan kaapista mikserin läpi tallentimeen (sekvensseriin)? En oo varma huomasinko kaikki kommentit, mutta mun käsittääkseni varsinkin Hartken tapauksessa on parasta sekä mikittää kaappi ja vetää DI-outista suoraan tiskiin. Tämä antaa varsin laajan skaalan soundin suhteen. Alapää tulee DI-outista ja "nenä" kaapista. (Tämä tietenkin vain jos on hartken oma XL410 skobe.) Itse soitan Fenderin Jazzarin ja Hartken 3500 nupilla höystetyn (hartken) XL410 skoben läpi. Diggaan itse soundia ihan sikana! Basifisti... |
Cornflake 31.05.2003 00:24:23 | |
---|
arva: Kun kerta mutukin kelpaa niin... Kelpaa, kiitos! Noin olen asian itsekin ymmärtänyt ja järkeillyt. Näin sen pitäisi mennä. Pitäisi itsekin opiskella aihetta vähän vahvemmin ettei näinkin perus juttu ole tällaisella hataralla pohjalla. Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |