Aihe: Ilmapiiri tanssimusiikkiosastolla
1 2 3
Mikko T.
28.07.2005 12:39:48

Hyvät toverit!

Mennyt kesä on ollut mielenkiintoinen. Olen kokenut valtavan ihania asioita, jollaisista en ole ikinä osannut edes uneksia. Eräs näistä oli kunnia, etuoikeus ja luottamustehtävä toimia pianistina Tangomarkkinoilla Seinäjoen kaupunginorkesterin juhlakokoonpanossa. Lisäksi olen tehnyt aika paljonkin tuurauskeikkoja kaikenlaisissa orkestereissa, niin ammatikseen kuin omaksi ilokseen soittavissa.

Tangomarkkinoilla ja eri bändeissä soittaessani huomasin mielenkiintoisen asian: artistit, niin aloittelevat tangokokelaat kuin hiukan kokeneemmatkin, on niin pal perkeleen kateellisia toisilleen ja haukkuvat näitä minkä kerkeävät. Artistit kiroavat toistensa keikkamääriä ja marisevat niistä soittajille ja ohjelmatoimistoille. Valittavat jos kahden bändin/artistin iltana toinen laulaa hiukan väärillä sanoilla. Täytyy tähän kohtaan erikseen mainita että Mikko Mäkeläinen, kenen kanssa tein keikkaa vajaat 5 vuotta, ei koskaan haukkunut ketään tai mitään vaan hoiti hommansa ja roudasi ja ajoi keikkabussia enemmän kuin muut yhteensä. Saatettiin joskus jotain eriskummallisuutta toisissa muusikoissa tai bändeissä nauraa mutta eniten omia sähellyksiämme kuitenkin.

Pääsääntöisesti artistit on kuitenkin aika itseriittoista, ja sorry vaan, mulkkua sakkia. Onneksi on poikkeuksia, joista yhden mainitsinkin.

Sitten on tämä muusikoiden tanssimusiikkipalsta, missä on aivan toinen tilanne. Autetaan kaveria, lähetetään biisiä ja jos ei nuottia ole, se vaikka tehdään - näin mulle kävi viime viikolla. Kehutaan ja kannustetaan avoimesti tai tekstiviesteillä kun sen paikka on. Tangolähetysten jälkeen sain niitä nettiläisiltäkin monta, esim. Pula-aholta. Ja vittuillaan surutta kun sitä tarvitaan. Aika herkästikin, mikä on hyvä.

Tanssimusiikkipalsta on nykyään mielestäni sellainen kuin suomalainen mieskin on. Rehellinen, suora, välillä vittumainen mutta avulias silloin kun tarvitaan. Ja tuntuu kuulaana suviyönä viinakin maistuvan.

Näin pitääkin. Kiitos siitä.
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.tk
uruttaja
28.07.2005 12:45:18
Tästäpä tuli Mikolle Lussaa.
Tankero
28.07.2005 12:45:21
Tanssimusiikkipalsta on nykyään mielestäni sellainen kuin suomalainen mieskin on. Rehellinen, suora, välillä vittumainen mutta avulias silloin kun tarvitaan. Ja tuntuu kuulaana suviyönä viinakin maistuvan.

TÄYTTÄ ASIAA +
jon lord
28.07.2005 12:50:55
Hyvä kirjoitus. Iso plussa.
magnetman 004
28.07.2005 13:40:03

...Pääsääntöisesti artistit on kuitenkin aika itseriittoista, ja sorry vaan, mulkkua sakkia. Onneksi on poikkeuksia, joista yhden mainitsinkin.

Jaa... Täytyy myöntää, että käsitykseni iskelmälaulajista on muuttunut positiiviseen suuntaan, kun heihin on tutustunut työn myötä. Nykypäivänä kunnon bändi on laulajalle kullanarvoinen, joten omaa hautaa kaivaa jos vittuilee soittajille, kyllä sana kiertää.

Toisensuuntainen mielenkiintoinen ilmiö on soittajien vittuilu laulajille, jotka yrittävät tehdä työtään. Viimeaikoina on kuullut paljon juttua bändeistä, jotka kuvittelevat olevansa uusia yölintuja ja agentseja, ja lyövät säestyshommat lekkeriksi. Peruvat solistien keikkoja omien tieltä, treenaavat omaa ohjelmistoa solistin ehdotusten jäädessä paitsioon, jyräävät solistia pitkin iltaa naureskelemalla lavalla, mikin balansseilla jne... Solisteillakaan ei ole aina mahdollisuuksia antaa kenkää bändille Työpaikkakiusaamista vai mitä?
Soitan ennemmin kuin puistelen matot.
Mikko T.
28.07.2005 13:47:27

Jaa... Täytyy myöntää, että käsitykseni iskelmälaulajista on muuttunut positiiviseen suuntaan, kun heihin on tutustunut työn myötä. Nykypäivänä kunnon bändi on laulajalle kullanarvoinen, joten omaa hautaa kaivaa jos vittuilee soittajille, kyllä sana kiertää.

Toisensuuntainen mielenkiintoinen ilmiö on soittajien vittuilu laulajille, jotka yrittävät tehdä työtään. Viimeaikoina on kuullut paljon juttua bändeistä, jotka kuvittelevat olevansa uusia yölintuja ja agentseja, ja lyövät säestyshommat lekkeriksi. Peruvat solistien keikkoja omien tieltä, treenaavat omaa ohjelmistoa solistin ehdotusten jäädessä paitsioon, jyräävät solistia pitkin iltaa naureskelemalla lavalla, mikin balansseilla jne... Solisteillakaan ei ole aina mahdollisuuksia antaa kenkää bändille Työpaikkakiusaamista vai mitä?

Kirjoituksesi varmastikin pitää paikkansa. Kirjoitukseni tarkoitus oli kiittää tämän palstan aktiivijäseniä henkisestä ja käytännön tuesta eri tilanteissa - siis otsikon mukaisesti kirjoittaa muutama sana positiivisista asioista, joita nettiläiset ovat tehneet. Käytännön keikkaelämä on asia erikseen. Joten siinä mielessä sutaisit hiukan off-topicin puolelle.
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.tk
magnetman 004
28.07.2005 13:59:22

...tarkoitus oli... ...otsikon mukaisesti kirjoittaa muutama sana positiivisista asioista, joita nettiläiset ovat tehneet.

Of topikiksi täällä taitaa kaikki kirjoituksen mennä, mutta liikutuksen vallassa tokaisin kauniita asioita myös iskelmälaulajista (jota en olisi ikinä uskonut tekeväni :) )
Soitan ennemmin kuin puistelen matot.
isojussi
28.07.2005 15:58:04
...Täytyy tähän kohtaan erikseen mainita että Mikko Mäkeläinen, kenen kanssa tein keikkaa vajaat 5 vuotta, ei koskaan haukkunut ketään tai mitään vaan hoiti hommansa ja roudasi ja ajoi keikkabussia enemmän kuin muut yhteensä....

Mä oon kans kuullu monelta taholta Mikosta - ja koko bändistä samaa.

Yhden hääkuvion yhteydessä tutstuin Myrskylyhdyn kitaristiin. Tosi ok ukko.

Toivottavasti linja kokonaisuutena. mnetissä pysy rehellisenä - sekä hyvässä että pahassa.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
sutikomppi
28.07.2005 17:57:34
Hyvät toverit!

Mennyt kesä on ollut mielenkiintoinen. Olen kokenut valtavan ihania asioita, jollaisista en ole ikinä osannut edes uneksia. Eräs näistä oli kunnia, etuoikeus ja luottamustehtävä toimia pianistina Tangomarkkinoilla Seinäjoen kaupunginorkesterin juhlakokoonpanossa. Lisäksi olen tehnyt aika paljonkin tuurauskeikkoja kaikenlaisissa orkestereissa, niin ammatikseen kuin omaksi ilokseen soittavissa.

Tangomarkkinoilla ja eri bändeissä soittaessani huomasin mielenkiintoisen asian: artistit, niin aloittelevat tangokokelaat kuin hiukan kokeneemmatkin, on niin pal perkeleen kateellisia toisilleen ja haukkuvat näitä minkä kerkeävät. Artistit kiroavat toistensa keikkamääriä ja marisevat niistä soittajille ja ohjelmatoimistoille. Valittavat jos kahden bändin/artistin iltana toinen laulaa hiukan väärillä sanoilla. Täytyy tähän kohtaan erikseen mainita että Mikko Mäkeläinen, kenen kanssa tein keikkaa vajaat 5 vuotta, ei koskaan haukkunut ketään tai mitään vaan hoiti hommansa ja roudasi ja ajoi keikkabussia enemmän kuin muut yhteensä. Saatettiin joskus jotain eriskummallisuutta toisissa muusikoissa tai bändeissä nauraa mutta eniten omia sähellyksiämme kuitenkin.

Pääsääntöisesti artistit on kuitenkin aika itseriittoista, ja sorry vaan, mulkkua sakkia. Onneksi on poikkeuksia, joista yhden mainitsinkin.

Sitten on tämä muusikoiden tanssimusiikkipalsta, missä on aivan toinen tilanne. Autetaan kaveria, lähetetään biisiä ja jos ei nuottia ole, se vaikka tehdään - näin mulle kävi viime viikolla. Kehutaan ja kannustetaan avoimesti tai tekstiviesteillä kun sen paikka on. Tangolähetysten jälkeen sain niitä nettiläisiltäkin monta, esim. Pula-aholta. Ja vittuillaan surutta kun sitä tarvitaan. Aika herkästikin, mikä on hyvä.

Hyvä kirjoitus. Oikein hyvä. Tälläisenä on hyvä pitää yhteistyö. Todella hienoa kun esittää kysymyksen tai jotakin puuttuu, siis musiikin saralla niin täältä kyllä saa avun ja neuvoja. Näistä artisteista... Kun on tarpeeksi kilometrejä takana niin kusi päästä vähenee.
jon lord
28.07.2005 17:58:20
Kerran eräässä solistibändissä soittelin kerran hopeisen kuun soolon ns.päin persettä tahallani oli vähän väsynyt olo. Solisti sanoi soolon aikana mulle että täytyy varmaan ottaa helpompia biisejä niin sanoin sille että soolot solistin mukaan. No se oli väsynyttä suun soittoa muuten toimi hommat hienosti.
isojussi
28.07.2005 17:58:43
... Kun on tarpeeksi kilometrejä takana niin kusi päästä vähenee.

Tai oikeestaan mitä parempi soittaja/laulaja, sen viksumpi.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
jon lord
28.07.2005 18:05:48
Kun on tarpeeksi kilometrejä takana niin kusi päästä vähenee.

Se on just näin. Silloin tajuaa sen että selän takana vaanii aina kovempi jätkä eikä tarvitse näytellä parempaa kuin on, riittää että tekee hommansa niin hyvin kuin osaa ja oppii kunnioittamaan myös toisia, sillä meissä jokaisessa on hyvät ja huonot puolensa.
aisa
28.07.2005 19:01:34
ilmapiiri on juu hyvä ja hemmetin hauskoja juttuja useesti saa lukea.
mulle on ollu tosi kova juttu se, että kun tänne rekisteröidyin ja aloin kirjotella, niin olin silloin lähes kaikille vaan aisa, ja tulin tutuks omana itsenäni enkä esim. "mulkkuna".
jokaiselle joka seuraa palstaa on tullu varmasti selväks että pystyssä on tullu vedettyä, mut nykyään istun ja soitan, niin ja tietysti huudan.
elikkäs ajan takaa sitä että vaikka oon lupsakka ja suulas, niin ei olis välttämättä ollu näin helppo tutustua uusiin tän alan ihmisiin jos oltais tavattu esim satulinnan pukuhuoneessa...

ei muuta ku jatkoja jos ei oma riitä.

*aisaatana*®
petriä ammuttiin tuala mettässä.
riff
28.07.2005 19:17:04
mulle on ollu tosi kova juttu se, että kun tänne rekisteröidyin ja aloin kirjotella, niin olin silloin lähes kaikille vaan aisa, ja tulin tutuks omana itsenäni enkä esim. "mulkkuna".
jokaiselle joka seuraa palstaa on tullu varmasti selväks että pystyssä on tullu vedettyä, mut nykyään istun ja soitan, niin ja tietysti huudan.
elikkäs ajan takaa sitä että vaikka oon lupsakka ja suulas, niin ei olis välttämättä ollu näin helppo tutustua uusiin tän alan ihmisiin jos oltais tavattu esim satulinnan pukuhuoneessa...

*aisaatana*®

Lups+!
Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee!
Fuzzy Boner
28.07.2005 23:42:35
Harmi ku en päässy sinne tankokisoihin, oli menoa. Olis ollu kiva vetää kerrankin kunnolla tankoja!

Mikko veti kyl hianost siel!
TE
Fuzzy Boner
28.07.2005 23:45:33
Mitä sä sovit niitä iänikuisia humppakeikkojasi joka rakoon!

Sanos muuta. Nyt oli kerrankin tarjolla isompaa humppakeikkaa eli hukee.
TE
Chysleri
28.07.2005 23:54:34

*aisaatana*®

plussa +

Olen tosin itte tuore käyttäjä,mutta monet makiat naurut monesti täälä saanu....on tämä nykytekniikka zitten ihmeellistä.
-Ookko soittanu klikin kans? -HÄ!!!kuka son?
Jami
29.07.2005 01:17:30

Harvoin tulee ynnää painettua, nyt tuli. Oli niin positiivinen noteeraus tosi ammattilaiselta että kiitosta vaan kaikkien mnettiläisten puolesta. Ihan näin valtuuttamatta totean.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
Musiikkia korville
29.07.2005 07:31:55

Plussan annoin minäkin Mikolle.

Täytyy myöntää, että vaikka en ole täällä kauan pyöriny, niin samanlaisia kokemuksia on mullakin. Täällä (etenkin TM-palsta) on todella ammattimaista porukkaa ja ihmiset on mukavan oloisia. Monet makeat naurut on tullut, mutta monia asioita on myös opittu. Täällä vallitsevan hengen ja tason takia oon hyvin nopeasti jääny 'koukkuun' palstaan. Harvassa on nykyisin ne päivät, kun täällä ei tule vierailtua. Kiitos ja anteeks.
Onneks saa roudata. Ei tätä hommaa muuten jaksais...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)