Krypto Niitti 27.07.2005 22:10:32 | |
---|
Haulla en löytänyt vastausta. Eli pystyisikös Bossin "ACA 230 G Power Adapter 9V DC 300mA" virtalähteeseen kytkemään nämä pedaalit: Boss DS-2 & Danelectro FAB Overdrive (se 2005 vuoden malli siis)? Tuon FABin virrankulutusta en netistä löytänyt, mutta Danelectronilta löytyy tasan yksi virtalähde joka omaa nuo samaiset speksit 9V DC ja 300mA. Järjen mukaanhan se noin menisi mutta kun olen kuullut että joidenkin valmistajien virtalähteet eivät muuten vaan käy ristiin? Tyhmä kysymys, mutta kiitos jos tiedät vastauksen. "Music is a safe type of high. It's more the way it was supposed to be. That's where highness came, I guess, from anyway. It's nothing but rhythm and motion."
Jimi Hendrix |
rockitsb 27.07.2005 22:21:33 | |
---|
Kyllä pystyy, noiden pedaaleiden virrankulutukset on luokkaa 5-30 mA. Jos vaan napaisuus on sama molemmissa pedaaleissa, luulisin että on. "RRRRÄÄÄÄÄÄHHHH!!! -> RÄÄÄÄÄÄÄÄH!! -> Rääääääh! -> Räääh! -> Rääh." -Vahvistin
Bella Italia #5 |
Krypto Niitti 27.07.2005 22:33:19 | |
---|
Kyllä pystyy, noiden pedaaleiden virrankulutukset on luokkaa 5-30 mA. Jos vaan napaisuus on sama molemmissa pedaaleissa, luulisin että on. Paljon kiitoksia. Onkos mitään helpompaa tapaa saada tuota napaisuutta selville kuin laitteen avaaminen? Ei muuten muttakun tuo Danelectro on tuommonen muovipurkki niin en usko että sitä pahemmin ruvetaan aukomaan (en siis omista vielä noita laitteita). Ja sitäpaitsi vaikka kummankin sisälle pääsisin kurkistamaan niin en tietäisi että mitä sieltä pitää katsoa. :P "Music is a safe type of high. It's more the way it was supposed to be. That's where highness came, I guess, from anyway. It's nothing but rhythm and motion."
Jimi Hendrix |
Billsner 27.07.2005 22:41:47 | |
---|
Onkos mitään helpompaa tapaa saada tuota napaisuutta selville kuin laitteen avaaminen? Mulla ainakin omassa Bossin MD-2:ssa on hopeinen tarra siinä virransyöttöpistokkeen vieressä missä lukee napaisuus ja paljonko jännitettä se haluaa. Carrier Of Wounds |
Boltsa 27.07.2005 22:44:29 | |
---|
Mulla ainakin toimii FAB Distortion Bossin muuntajalla eli uskoisin ton sun suunnitelman toimivan. |
rockitsb 27.07.2005 22:50:24 (muokattu 27.07.2005 22:50:33) | |
---|
"RRRRÄÄÄÄÄÄHHHH!!! -> RÄÄÄÄÄÄÄÄH!! -> Rääääääh! -> Räääh! -> Rääh." -Vahvistin
Bella Italia #5 |
32788 27.07.2005 22:58:50 | |
---|
Alkoholin nauttiminen krapulaa edeltävä päivänä aiheuttaa päänsärkyä ja äkillisiä pahoinvointikohtauksia! |
Krypto Niitti 27.07.2005 23:02:51 (muokattu 27.07.2005 23:09:48) | |
---|
Mulla ainakin toimii FAB Distortion Bossin muuntajalla eli uskoisin ton sun suunnitelman toimivan.Juu no tuskin noissa sentään napaisuuksissa on keskenään eroa. Eli kiitos tästä tiedosta! :) No yleensä niissä laitteissa on tuollainen logo...Kiitos tästäkin tiedosta. Pitää vielä tarkistaa tuo sitten varmuudeksi ennenkuin alan oikosulkuja operoimaan. Tässä muuten hyvää tarinaa aiheesta, zepeteukselle plussaa! http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=15&t=63293&o=0&co=120 Juu tuota luinkin jo tuossa. Muutaman sanan jopa ymmärsin. ;) Mutta eiköhän se nyt sitten tästä. Jos ei, niin tulen uudestaan mankumaan tai menen kaupansedältä neuvoa kysymään. :) Kiitos vastanneille. "Music is a safe type of high. It's more the way it was supposed to be. That's where highness came, I guess, from anyway. It's nothing but rhythm and motion."
Jimi Hendrix |
Jouni Antero 28.07.2005 09:44:53 | |
---|
Mä olen yleensä surutta tökännyt muuntajan kiinni pedaliin ja katsonut toimiiko (no tietenkin ensin koettanut selvittää ihan laitteita lukemallakin, mutta asian ollessa epävarma). Yleensä noissa on ymmärtääkseni sen verran pienet jännitteet, että joko toimii tai sitten ei (tai hurisee), mutta mitään räjähdysvaaraa ei ole. Korjatkoon joku sähköasiantuntija, jos olen ollut koko ikäni väärässä... |
dfloreno 28.07.2005 11:01:47 | |
---|
Mä olen yleensä surutta tökännyt muuntajan kiinni pedaliin ja katsonut toimiiko (no tietenkin ensin koettanut selvittää ihan laitteita lukemallakin, mutta asian ollessa epävarma). Yleensä noissa on ymmärtääkseni sen verran pienet jännitteet, että joko toimii tai sitten ei (tai hurisee), mutta mitään räjähdysvaaraa ei ole. Korjatkoon joku sähköasiantuntija, jos olen ollut koko ikäni väärässä... Kyllä ne rikki menee väärillä napaisuuksilla, kokemusta on. Jos ei oo varma, voi soittaa liikkeeseen tai maahantuojalle, siinä menee ihan yhtä paljon aikaa kun rikkoessa sitä pedaalia ;-). God made me funky |
Jouni Antero 28.07.2005 11:15:09 | |
---|
Kyllä ne rikki menee väärillä napaisuuksilla, kokemusta on. Jos ei oo varma, voi soittaa liikkeeseen tai maahantuojalle, siinä menee ihan yhtä paljon aikaa kun rikkoessa sitä pedaalia ;-). Hyvä - näin ollen olkoon aiempi puheeni mitätön...mulla on kai ollut sitten vain hyvä tuuri... |
Tomtom 28.07.2005 12:02:37 | |
---|
Mulla on esimerkkejä molemmista. Esim. Bossit tai ehx:t on kestänyt hyvin "pikku napaisuussäätöä", mutta esim. VoodooLabin Tremolo pimahti samantien. (40€ lisäpieti) Ja sen kun piti olla just niinpäin.. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Tompsi 28.07.2005 13:14:41 | |
---|
Mulla on esimerkkejä molemmista. Esim. Bossit tai ehx:t on kestänyt hyvin "pikku napaisuussäätöä", mutta esim. VoodooLabin Tremolo pimahti samantien. (40€ lisäpieti) Ja sen kun piti olla just niinpäin.. Lienee tapauskohtaista, minun Ehx Holy Grail päästi savut pihalle ja kuoli samantien. |
slerbis 28.07.2005 13:32:03 | |
---|
Lienee tapauskohtaista, minun Ehx Holy Grail päästi savut pihalle ja kuoli samantien. Tapauskohtaistahan tuo on. Käytin muuntajaa jossain toisessa laitteessa jossa oli tietysti vastakkainen polaarisuus ja siitä siirsin takaisin pedaali-käyttöön (tietenkin vaihtamatta sitä polaarisuutta takaisin, hyvämuistinen kun olen) noh, muuntaja alko savuttamaan ja pedaali oli kuin ei olisi mitään tapahtunutkaan. Ja molemmat kuitenkin toimii vieläkin ihan normaalisti. Trying is the first step towards failure THV-klubi #33 |
Tapauskohtaistahan tuo on. Käytin muuntajaa jossain toisessa laitteessa jossa oli tietysti vastakkainen polaarisuus ja siitä siirsin takaisin pedaali-käyttöön (tietenkin vaihtamatta sitä polaarisuutta takaisin, hyvämuistinen kun olen) noh, muuntaja alko savuttamaan ja pedaali oli kuin ei olisi mitään tapahtunutkaan. Ja molemmat kuitenkin toimii vieläkin ihan normaalisti. Noissa pedaaleissa on usein suoja virtalähteen väärinpäin kytkemiselle. Yksi tapa on tehdä se diodilla siten, että jos virtalähteen (tai patterin) tökkää väärinpäin, niin se käytännössä oikosulkeutuu. Elektroniikka ei ole moksiskaan, mutta muuntaja saattaa tykätä huonoa. Bossin pedaaleista... Mulla on Bossin lattiamallinen kompressori, ja ainakin se haluaa virtalähteeltä 12 volttia. Patteri (ja koko laitteen todellinen käyttöjännite) on luonnollisesti 9 volttia. Mutta virtalähteen virtatiellä on sarjavastus, joka pudottaa jännitettä just tuon 3 volttia, kun kompressorin elektroniikka ottaa toimiakseen vaatimansa virran. Enpä sitten tiedä muista Bossin pedaaleista, tuo on ainakin noin tehty. |
Krypto Niitti 29.07.2005 00:35:45 (muokattu 29.07.2005 00:46:57) | |
---|
Bossin pedaaleista... Mulla on Bossin lattiamallinen kompressori, ja ainakin se haluaa virtalähteeltä 12 volttia. Patteri (ja koko laitteen todellinen käyttöjännite) on luonnollisesti 9 volttia. Mutta virtalähteen virtatiellä on sarjavastus, joka pudottaa jännitettä just tuon 3 volttia, kun kompressorin elektroniikka ottaa toimiakseen vaatimansa virran. Enpä sitten tiedä muista Bossin pedaaleista, tuo on ainakin noin tehty. No perkule. Pitää nyt sitten vielä tarkistaa. Jos ei onnaa niin pitää sinnitellä paristolla. e: www.bossarea.com -> DS-2: "Recommended AC Adaptor: PSA Series" Ja tuo/nuo on 9V. Eli pitäisi pelittää ainakin tuon toisen. "Music is a safe type of high. It's more the way it was supposed to be. That's where highness came, I guess, from anyway. It's nothing but rhythm and motion."
Jimi Hendrix |
Kramer1111 12.09.2007 09:37:11 | |
---|
minulla on uuden karhea boss micro br ja haluisin kytkeä korg ac adaptorin siihen. onnaako??? vai lyökö lieskat |