Aihe: Etuaste keikalle(ei efektejä)
1
Tmp
28.07.2005 14:43:10
Kun eilen roudattiin kamat taas kämpille niin tuli todellakin mieleen että mitäs jos ei tarvis aina kantaa sitä helkkarin vahvistinta keikalle. Se kun ei edes ole kovin hyvä. Kämpällä sitten tyrkkäis suoraan vahvistimen pääteasteeseen(returniin).

Tuli mieleen POD. Minulla on kuitenkin Bossin ME-50 johon olen hyvin tyytyväinen. Siitä otan säröt kuin modulaatioefektitkin. Tarve olisi siis pienelle mutta hyvälle etuasteelle. En tarvi mitään efektejä enkä myöskään eri vahvistinmallinnuksia(josta sais esim säröt). Yksi hyvä cleani ja mieluiten hyvä EQ(graafinen ois kova. ME-50:ssä on vain se tone modify).

Onko kukaan kokeillut tuommoista että on multiefekti ja sitten erillinen etuaste. Helpottuis roudaaminen aika lailla. Ehkä soundikin paranisi.

Kysymys kuuluukin: Onko teillä ehdotuksia etuasteeksi? Hintaluokka mieluiten pieni. V-Amp on ainakin halpa mutta onkohan tarpeeksi hyvä? Muistakaa että tarvin vain cleanin.

Olisin todella kiitollinen avusta ja kommenteista. En ole koskaan itse leikkinyt tuollaisten etuasteiden kanssa, eikä ole kukaan muukaan bändissä.
Kuuntele oikeaa musiikkia - www.penelopeband.net
JuSu
28.07.2005 15:06:35 (muokattu 28.07.2005 15:07:03)
Kun eilen roudattiin kamat taas kämpille niin tuli todellakin mieleen että mitäs jos ei tarvis aina kantaa sitä helkkarin vahvistinta keikalle

Kysymys: Millä meinasit keikalla vahvistaa etusen signaalin, jotta saat sen yleisön kuultavaksi?

Eli ME-50 -> etunen -> ???

JuSu
Minä olen myyrä.
jonsku1
28.07.2005 15:09:41
Kysymys: Millä meinasit keikalla vahvistaa etusen signaalin, jotta saat sen yleisön kuultavaksi?

Eli ME-50 -> etunen ->
PA???

JuSu
VIHAAN SINUA IHMINEN!!!!!!!
JuSu
28.07.2005 15:15:29 (muokattu 28.07.2005 15:17:19)
PA???

No tuolla tzydeemillä kyllä helposti tulee soundista melkoista kakkaa ja pierua (tai oikeammin sirinää), jos etusen ja PA:n välissä ei ole mitään pääteastetta tai edes kitarakaiutinta mallintavaa vehjettä. Lähes saman tuloksen saa tyrkkäämällä ME-50:n suoraan tiskiin.

Halpa ratkaisu on vaikkapa juuri V-amp. Teet siihen yhden puhtaan patchin vahvistin- ja kaiutinmallinnuksineen ja sen päälle sitten ajat ME-50:stä soundit.

JuSu

EDIT: Ongelmaksi muodostuukin sitten monitorointi, eli miten sinä ja muu bändi kuulette soittosi. Jos lavamonitorointi on kunnossa ei ole huolta, mutta kun valitettavasti tuohon ei voi todellakaan luottaa.
Minä olen myyrä.
jonsku1
28.07.2005 15:18:33
No tuolla tzydeemillä kyllä helposti tulee soundista melkoista kakkaa ja pierua (tai oikeammin sirinää), jos etusen ja PA:n välissä ei ole mitään pääteastetta tai edes kitarakaiutinta mallintavaa vehjettä. Lähes saman tuloksen saa tyrkkäämällä ME-50:n suoraan tiskiin.

Halpa ratkaisu on vaikkapa juuri V-amp. Teet siihen yhden puhtaan patchin vahvistin- ja kaiutinmallinnuksineen ja sen päälle sitten ajat ME-50:stä soundit.

JuSu

Möö. Niin, joo. Oletin kyllä, että tuohon automaattisesti tulee etunen, jossa on jonkinasteinen kaappimallinnus.

Mut ihan mutuna voisin väittää, että jos päädyt V-ampiin, niin se hakkaa tuon Bossin säröt.

Mut testiitestii......
VIHAAN SINUA IHMINEN!!!!!!!
Jouni Antero
28.07.2005 15:24:10
Miksi laittaa senttiäkään rahaa liikaa johonkin preset-hirmuun? Jos tarvitaan vaan puhdasta soundia kanavaan, niin halvin on se Behkun uusi muoviboxi:

http://www.behringer.com/GDI21/index.cfm?lang=ENG
JuSu
28.07.2005 15:28:31 (muokattu 28.07.2005 15:28:46)
Miksi laittaa senttiäkään rahaa liikaa johonkin preset-hirmuun? Jos tarvitaan vaan puhdasta soundia kanavaan, niin halvin on se Behkun uusi muoviboxi:

Jeps, tuo voisikin olla hyvä tähän hommaan!

JuSu
Minä olen myyrä.
-AK-
28.07.2005 16:22:25
Oikea firma asiaan on Tech21. Katsele niitä tarkemmin.
Jouni Antero
28.07.2005 16:57:46
Oikea firma asiaan on Tech21. Katsele niitä tarkemmin.

No toki on, mutta jos huomaa tarvitsevansa kuitenkin jonkun skidin monitorin tai että ei tykkää sittenkään koko jutusta pidemmän päälle, niin Behku maksaa jonkun 40 egee...ja varmaan löytyy käyttöä jossain joskus kuitenkin - hinta ON ominaisuus >;)
Jouni Antero
28.07.2005 17:12:49
Hahaa...väittelyä...joo, noin mäkin periaatteessa ajattelen ja meinasin ekana suositella kokeilemaan H&K:n Redboxia joka kulkee mulla aina keikoilla varalla mukana (vaikka soittaisin ko keikan rumpujakin), mutta ei mun räkeissä olevat Behkun kamat ole olleet sen heikompia mekaanisesti kuin joittenkin kalliimpien valmistajienkaan ja tässä tapauksessa ko loota tulisi selvästi DI-box-käyttöön eikä lattialle poljettavaksi joten...what a hell: mä ainakin testailisin aluksi tuollai.

Jos rahasta EI ole pulaa niin juu: Tech 21 on oikea ratkaisu ja jos rahasta ei ole LAINKAAN pulaa, niin sitten tilaustyönä tehtyyn räkkiin pro-tason kamat mahdollisen keinokuorman kanssa mukaan luettuna langaton korvanappi-monitorointi - meidän bändin laulajalla on jo kaikki langattomana ja on kovin tyytyväinen.
Tmp
28.07.2005 17:45:11 (muokattu 28.07.2005 17:52:00)

Tuo näyttää kyllä aika passelilta. Ainoa asia mikä mietityttää on 2-band EQ. Kun vahvistimen oma etuaste putoaa pois niin nuo on ainoat EQ säädöt(Tone modifyta ei lasketa, eihän).

Katselin vain että V-AMP II maksaa näköjään alle 100€ torilla. Sillä voisi sitten soitella kotona kun vahvistin on kämpällä.

Toinen mahdollisuus olisi tietysti ostaa huomattavasti pienempi vahvistin. Se mikitetään kuitenkin keikalla. Jos kuitenkin ostaa hyvän pienen vahvistimen niin sen pitäisi riittää myös harjoituksissa. Silloinkin sen isomman pitäisi saada pois jaloista. Joku 30W yksikanavainen combo voisi olla hyvä ratkaisu. (Ultratone Jr?).

On tämä vaikeaa. Onneksi on nyt kaksi kolmesta jo selvillä(efektit ja kitara on jees). Enää on se vahvistuspuoli hakusessa.
Exhausted
29.07.2005 12:58:42

Itsellä on POD XT ollut käytössä pari vuotta ja tyytyväinen olen ollut. Keikalla voi lainata aina mitä tahansa vahvaria (directinä en ole uskaltanut mennä). eikö tuo ME-50 käy sitten etusesta jos kerran otat särötkin siitä?
Tmp
29.07.2005 13:22:50
Itsellä on POD XT ollut käytössä pari vuotta ja tyytyväinen olen ollut. Keikalla voi lainata aina mitä tahansa vahvaria (directinä en ole uskaltanut mennä). eikö tuo ME-50 käy sitten etusesta jos kerran otat särötkin siitä?

Ei ole etuasteita. Eihän säröpurkissakaan ole vahvistinmallinnusta.
Jouni Antero
29.07.2005 14:07:00 (muokattu 29.07.2005 14:09:00)
Tuo

Toinen mahdollisuus olisi tietysti ostaa huomattavasti pienempi vahvistin. Se mikitetään kuitenkin keikalla. Jos kuitenkin ostaa hyvän pienen vahvistimen niin sen pitäisi riittää myös harjoituksissa. Silloinkin sen isomman pitäisi saada pois jaloista. Joku 30W yksikanavainen combo voisi olla hyvä ratkaisu. (Ultratone Jr?).

On tämä vaikeaa. Onneksi on nyt kaksi kolmesta jo selvillä(efektit ja kitara on jees). Enää on se vahvistuspuoli hakusessa.

No joo: jos mä alkaisin rakentelemaan itelleni kevyttä ja helppoa keikkasettiä, niin lähtisin varmaan testailemaan esim näitä Microcubea tai Voxin uusimpia ja pienimpiä comboja. Jos niissä on (niin kui kai niissä on?) DI-out kaappimallinnuksella, niin avot: samalla lava-monitorointi-ongelma on ratkaistu ja kotiinkin saa kivan harjoittelustyrkan jolla voi kuitenkin säätää keikka-soundit kerralla kohdalleen.

Itseasiassa juuri tuommoista mä olen harkinnut (se pienin)...

http://www.voxamps.co.uk/products/valvetronix/ad15vtad30vt.htm

Edit: pahus! siinä skidissä ei olekaan line-outtia...no idea varmaan tuli silti selväksi...heh
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)