Aihe: Vaikuttaako soittamiseesi
1 2
klaasson
28.07.2005 13:50:18
masennus ja huono itsetunto...

meinaa sitä että joudun lääkitsemään itseäni päihteillä jotta kykenen soittamaan paremmin ja ennenkaikkea vapaantuneemmin, ilman että se on väkinäistä, pelokasta, kliinistä, mielikuvituksetonta kun vaan yrittää pitää väkipakolla biittiä kasassa ja pelkää kokoajan että nyt se kusee, kohta se kusee, hitto kusiko se jo, miltäköhän mä näytän kun soitan...

ois kiva ku oppis selvinpäin tyhjentää pään täysin ja vois vaa rennosti olla miettimättä mitään sen kummemmin.
Hakki
28.07.2005 14:09:36 (muokattu 28.07.2005 14:10:06)
Kroonista vaivaa ei ole, vielä, mutta vasemman käden ranne äityy pitempien sessioiden aikana oireilemaan. Sellaista iloista, viiltävää kipua aina kun lyö snareen. Jännetuppitulehdusta pelkäsin, mutta ei kuulemma ole sellainen. Rauhottui kun soittaminen vähentyi mutta aina silloin tällöin tuntuu kipua soittessa. Missään muussa aktiviteetissa ei tule ranne kipeeksi, joten outo juttu tuo on.

e. typot pois
while(true) {metal.play(örörör);}
Shitmanek
28.07.2005 14:59:46
molemmissa kyynärpäissä yliliikkuvat nivelet, sama juttu polvissa...

Minulla on yliliikkuvat nivelet ainakin sormissa ja varpaissa. Eipä mitään ongelmia ole tullut, tosin sormet eivät pelaa kunnolla ennenkuin ne on naksauttanut. Sitten alkavat toimia paremmin. Mitähän riesaa tuostakin sitten vanhempana mahtaa tulla...
Shitmanek
28.07.2005 15:00:03
Eeh valistakaapa mitä toi meinaa?

Kirjoitusvirheiden korjaamista varmaankin :)
HeavyManDrummer
28.07.2005 15:05:07
Jaajaa :D
Mitkä ihmeen tuplapedaalit?
ddrum54
28.07.2005 20:30:09
Nikamavika rintarangan alueella, aiheuttaa hartioiden / käsien puutumista. Oikeassa polvessa kierukka halki, aiheuttaa pistäviä kipupuuskia. ( Firman lekuri ryssi tän polven kanssa vuoden ennenkuin lähetti oikealle lääkärille. Se totesi, että ei voi enää leikata muutoin, kuin jäykistämällä koko klabbi.)

Mut hei, mä oon jo vanha gubbe. Johan niitä vaivoja tähän ikään kertyy.
2`n 4
Shitmanek
28.07.2005 20:38:28
Mut hei, mä oon jo vanha gubbe. Johan niitä vaivoja tähän ikään kertyy.

Jos tuo 54 nimimerkissäsi on syntymävuosi niin isäukkoni on saman ikäinen, ja häneltäkin jos jonkinmoista vaivaa löytyy. Tosin suurin osa niistä on aiheutunut siitä että hän on telonut itseään aika monta kertaa :)
ddrum54
28.07.2005 21:34:31
Jos tuo 54 nimimerkissäsi on syntymävuosi niin isäukkoni on saman ikäinen, ja häneltäkin jos jonkinmoista vaivaa löytyy. Tosin suurin osa niistä on aiheutunut siitä että hän on telonut itseään aika monta kertaa :)

Joo, on se syntymävuosi. Pojat on kovia telomaan itseänsä, iästä riippumatta. : )
2`n 4
HeavyManDrummer
29.07.2005 15:48:37
Joo, on se syntymävuosi.

Oikea veteraani musiikin alalla.
Pitää nyt lisätä vielä omaakin listaa tosiaan, että noiden lisäks mitä oon maininnu on vielä yli liikkuvat nivelet sormissa. Nyt on ollu jo kuukausi niskakipua, pitäis varmaan niksauttajalle mennä joka osais hieroa :D
srgi
29.07.2005 19:41:04 (muokattu 29.07.2005 19:41:21)
Peukalosta on menny jänne poikki tapaturman seurauksena, en oo ainakaa huomannu että haittais soitossa. Yli liikkuvat sormet ei myöskää haittaa huomattavissa. Ja joskus tulee ain yhtä äkkiä jalkaa perkeleen moine kipu et ilman et ees ajattelee koittaa suoristaa jalan jotenki, melkee koko jalkaa tulee siis kipu. En tiiä mist johtuu. Reeneissä joskus käyny ja sit on soitto loppunu ku seinää rumpalin osalta.
Naiset voivat juoruta,kutoa ja katsoa telkkaria samaan aikaan, mutta miehet voivat syödä makkaraa, juoda olutta, kattoo moottoriurheiluu ja maata sohvalla samanaikaisesti.
Magiz
29.07.2005 20:03:49
molemmat ranteen luut menny poikki, vieläkin kipeytyy välillä. tapaturmasta on kohta vuosi, mutta kaikki jänteet on vielä vähän paskana. vasuri on tosi paljon heikompi. mutta ei se hirveesti oo haitannu. rannetuen kanssa ku soittaa, ni kaikki kunnossa. :)
Rummut ja niiden soitto on taidetta.
vapauskauppias
29.07.2005 22:30:34 (muokattu 29.07.2005 22:34:02)
Kyllä sitä joskus miettii että mitä sitten kun ei oikeasti voi enää soittaa?

Loin vähän aikaa sitten keskustelun, jossa selitin vasemman lapaluun ympärillä olevasta kivusta. Otsikko taisi olla "Suomen tekniikkagurut" tai ainakin jotain tuon suuntaista. Meni reilu viikko täysin soittamatta. Nyt olen taas varovasti aloitellut soittamista, vaikka selkä on vielä normaaleissakin puuhissa kipeä. Olen kyllä aika hukassa ollut henkisesti, kun en ole osannut tehdä yhtään mitään.

Työt. Olen viikon nyt koettanut järjestää noin 5 000 - 10 000 paperia numerojärjestykseen numeroiden vaihdellessa 0 - 35 000 välillä. Jokaista numeroa ei siis ole. Kuitenkin, 8 tuntia päivässä samojen papereiden pyörittelyä samalla tavalla. Tämä, jos mikä, on täyttä helvettiä. Palkkaa tulen saamaan ehkä noin 200 euron luokkaa. En voi kuvailla oloani. Tekisi mieli ottaa lopputili, mutta tiedän, että se työtodistus tulee olemaan tulevaisuutta ajatellen aika tärkeä asia. Työ on aivan helvetillistä. Palkkaa maksettaisiin varmaankin enemmän vaikka menisi ulostamaan suurkaupungin kaduille. No eipä auta.

Koulu ja työ poikkeuksetta väsyttää minut kokonaan. Päivä on sen jälkeen vain käytännössä syömistä, TV:n tuijottamista, netissä oloa ja todella epäkeskittynyttä soittamista. Väsyttää aina niin paljon, että tuntuu, ettei mitään saa tehtyä. Se vaikuttaa soittamiseeni erittäin negatiivisesti ja tulee kauan vielä vaikuttamaan. Stressaannun myös helposti. Sekin vaikuttaa soittooni - eikä todellakaan positiivisesti. Loma on ainoaa aikaa, jolloin pystyn keskittymään oikeasti soiton oppimiseen ja iloisena oloon. Silloin saan paljon hyötyä treenaukseta irti.

Tällä lomalla sitten siis kävi niin, että huonon tekniikan takia, kipeytin vasemman lapaluun seutuni eikä soitosta ole tullut oikeastaan mitään. Kadotin otteen rumpuihin ja työ ahdistaa ja väsyttää. Oloni on mainio.

E: Taas innostuin. Mikäköhän on tämän avoimuuteni syy...? (Tähän sopisi vaikka hymiö osoittamaan sarkastista sävyäni, joka osoittaa minun nauttineen jotain seurallisuutta lisäävää ainetta, ja siis jonka seurauksena kirjoituksiani olen tänäiltana kirjoittanut.)
ddrum54
30.07.2005 13:32:50
Työt. Olen viikon nyt koettanut järjestää noin 5 000 - 10 000 paperia numerojärjestykseen numeroiden vaihdellessa 0 - 35 000 välillä. Jokaista numeroa ei siis ole. Kuitenkin, 8 tuntia päivässä samojen papereiden pyörittelyä samalla tavalla.

Ei helevetti. Eipä oo ihmekään, jos hartiaseutu menee rautakangeksi. Ehkä kannattaisi kokeilla jotain selkä / käsihierontaa. Saattaisi jumitukset aueta.
2`n 4
vapauskauppias
30.07.2005 14:27:28
Ei helevetti. Eipä oo ihmekään, jos hartiaseutu menee rautakangeksi. Ehkä kannattaisi kokeilla jotain selkä / käsihierontaa. Saattaisi jumitukset aueta.

Mutta mietipä, mihin kuntoon pää menee tuossa hommassa. Tuo, jos mikä, on täyttä helvettiä. Hulluksi tuolla tulee! Nuo kivut tulivat ennen tuota työtä, mutta täytyy myöntää, etteivät ne kivut ainakaan tuolla parane.
HeavyManDrummer
30.07.2005 19:00:02 (muokattu 30.07.2005 19:01:51)
HUH HUH HUH! Jokainen työ on pahaks jos sitä on liikaa
eikai muuta voi todeta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)