Aihe: Fenderin Strattiin (Mexico) Schallerin tai Gotohin virittimet..
1
St4rG4z3r
27.07.2005 21:24:01
Pitäis uus virityskoneisto Strattii saaha ja en oikee tiiä kummalta valmistajalta ostaisin..tavallisia ja lukittavia oon katellu ja jonkuulaiset pitäis alle 80€ saaha..

Suositelkaa ne jotka ovat omaan Mexico Strattiin vaihtaneet jommankumman valmistajan virityskoneiston ni jonkuulaiset virittimet, jotka pysyvät vireessä vaikka käyttäisi enemmänkin tremolo-kampea ja kertokaa pitikö tehdä muutoksia kitaraan (esim. porata isompia reikiä kaulaan virittimiä varten) ?
superfly
27.07.2005 21:28:39
Mulla on myös Mexicon Strato (60´s Classic) ja se pysyy vireessä niin hyvin Stratocasteri nyt ylipäätään voi pysyä, jos kampea paljon veivataan. Olethan tarkistanut että vika ei ole jossain muualla kuin virityskoneistossa? Luistaako kielet satulassa ja tallassa kunnolla paikalleen kun olet kammennut?
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Juniper
27.07.2005 21:59:38
Schallerin lukittavat pitäis lähteä alta 80e.
Lukittavat on mukavat käyttää kielten vaihdossa. Vireen pysymisen kannalta satula on ratkaiseva. Tietysti lukittaviin virittimiin ei voi kieliä laittaa väärin, ainakaan helposti.
Grafiitti satula on kova sana.
Omassa stratossa on schallerin lukittavat, graphtechin satula sekä wilkinsonin talla ja pysyy vireessä vaikka miten kampea käyttää.
Lukittavien pienen pieni haittapuoli on lisääntynyt kaulapainoisuus, virittimet kun ei ihan kevyitä ole.
Härski
27.07.2005 23:18:07
Luulen, että taas etsitään vikaa väärästä päästä. Eikähän se ole se satulan perkele, joka tökkii.
rosberg
28.07.2005 09:40:21
mulla ei tollasia lukittavia ole. onko ne kätevät?
keep on truckin!
dfloreno
28.07.2005 11:07:05

mulla ei tollasia lukittavia ole. onko ne kätevät?

On ne kätevät, mutta kuten muutkin tossa aikaisemmin mainitsi, niin 95% kerroista epävireisyydet ei johdu virittimistä, vaan muista osista, satulasta jne.. Noilla lukittavilla virittimillä saadaan monia etuja, eli ne on laitettu suoraan oikean korkuisiksi, eli kieli tulee satulalta oikessa kulmassa; yks tekijä myöskin vireisyydessä. Kielten vaihtokin on myös nopeampaa ja kätevämpää saada kielet venyteltyä nopeammin että ne pysyy vireessä. Oikeastaan aika hassua että noi ei oo ihan vakio-kamaa kitaroissa.
God made me funky
rosberg
28.07.2005 12:27:33
ulkonäkö on hieman poikkeava noissa. mutta voishan tota kokeilla kun tossa mun mehikossa on vähän huonot virittimet.

onko jokin merkki tai malli muita parempi.
keep on truckin!
32788
28.07.2005 12:38:17
onko jokin merkki tai malli muita parempi.

Juuri noita Schalleria ja Gotohia ovat kehuneet.
Alkoholin nauttiminen krapulaa edeltävä päivänä aiheuttaa päänsärkyä ja äkillisiä pahoinvointikohtauksia!
St4rG4z3r
28.07.2005 17:49:33
Pitää varmaa käydä ostamassa uus kunnon satula ekana ja testailla sen jälkeen että pysyykö kunnolla vireessä kammen käytön jälkeenkin...grafiittisatulaa varmaan pitää katella kun sitä niin kovasti kehutaan! Jos satulan vaihdon jälkeen vire ei pysy, niin silloin käännän katseeni uusiin virittimiin.

Juniper: Pitikö porata isommat reiät Schallereille?
Juniper
28.07.2005 18:19:01
Enpä tiedä varmuudella, kun tein koko kitaran itse....
Tai siis menee suoraan heittämällä, tarkistin squierista. Ainoa johon ei mene ilman poraamista taitaa olla vanhan mallin kluson(tyyppiset)....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)