Aihe: Autossa laulaminen
1 2 3 4
Tokkejo
19.06.2005 15:43:14

Mikään ole sen mukavampaa kun laulaa kurkku suorana autossa!
se meni sitten lönnruutiks!
Magia
21.06.2005 23:17:57
Autossa laulan oli joku sitten kuuntelemassa vieressä tai ei. Parhaimmat laulut lähtee kyllä yksinään ajellessa. ;)
I like it loud! :)
KädetönRumpali
06.07.2005 11:42:02
Hauskaa puuhaa tuo autossa laulaminen, mutta sen verran olen muut huomioonottava sielu, että teen sitä lähinnä kun olen yksin liikenteessä (yhteislaulut on sitten asia erikseen). Ja toisinaan ymmärrän rajoittaa sitä myös liikennevaloissa, varsinkin näin lämpimällä kun on ikkunat auki sun muuta...

Mutta vaarallista? Sen olen ainakin huomannut, että toisinaan hyvää musaa kuunnellessa (ja ehkä myös mukana laulaessa) saattaa tuo ajonopeus vähän huomaamatta kohota. Kyllä kai se huono homma on, jos jokin muu (kuten musiikki) vie autoillessa huomiota siltä itse ajamiselta. Ei taida kuitenkaan tuo laulaminen olla niitä liikenteen suurimpia riskitekijöitä (vrt. asenteet, kännykät, tupakki jne.).
Elämä on pääosin positiivinen asia niin kauan kuin sitä kestää.
Tempura
12.07.2005 11:49:36
Ei voi mitään, autossa on pakko laulaa. Se on vaan niin helvetin hienoa. Onhan täällä kerrottu miten se on haitallista, mutta sama kuin tupakan kanssa - hyväksyy riskit ja ottaa ilon irti niin kauan kuin sitä ehkä on. No, karkea vertaus kyllä.

En usko että missään muualla voisin laulaa vapaammin kuin autossa (tähän asti, kun ei ole ikiomaa treenikämppää missä saisi riehua), siinä on sitä jotain. Varsinkin kun aamuyön tunneilla ajelee hämärässä ihan yksin, niin kyllä lähtee.

Tuo ilmastointihomma on jotenkin mullakin mennyt alitajuisesti niin, etten pidä sitä päällä. Johtuen ehkä siitä että autossani ei ilmastointia ole. Puhalluksenkin pidän minimissä ja ikkunaan suuntautuneena. Ikkuna auki en laula.

Auto on muutenkin mukavan pieni ja intensiivinen tila, jossa se musiikki jotenkin toimii helvetin hienosti. Eilen meni Nirvanaa. Enhän minä saatana osannut rääkyä niinkuin se äijä.
THV-Klubi #7
IommI
26.07.2005 22:57:29
Minä poika lauleskelen aina autossa ja lujaa, vaikka olisi kyytissäkin joitain... että eipä pidä estoilla...
nahkalipsi
28.07.2005 14:07:08 (muokattu 28.07.2005 14:07:42)
Parastahan on moottoritiellä ajaessa katsoa suoraan ohittavaan autoon ja huutaa pää punasena Mokomaa. Nyrkin heilutus vielä tahdin mukaan niin kyllä on lystiä :)

nim. monet naurut 7-tiellä
roses are red, violets are blue, all my base are belong to you
Tellervo
05.08.2005 08:59:54
Ei voi mitään, autossa on pakko laulaa. Se on vaan niin helvetin hienoa.

En usko että missään muualla voisin laulaa vapaammin kuin autossa (tähän asti, kun ei ole ikiomaa treenikämppää missä saisi riehua), siinä on sitä jotain. Varsinkin kun aamuyön tunneilla ajelee hämärässä ihan yksin, niin kyllä lähtee.

Sitä jotain siinä kieltämättä on. Ehkä just se, ettei tarvitse pelätä häiritsevänsä naapureita, vastaankävelijöitä tms :) Ja ajamisessa on muutenkin fiilistä, niin siinähän alkaa ihan väkisin laulattaa.

Vastikään ajelin Lapissa yksin aavojen hillasoiden läpi, kuuntelin musaa ja lauloin mukana. Unohtumatonta! Tosin tällä kertaa tuli huudatettua stereoita sen verran kovaa, että kävi se klassinen mitä ei ole aiemmin käynyt: ääni meni paskaksi. Tavallisesti en huudata niin kovaa, eli silloin ei tarvitse itsekään huutaa. Ensi kerralla täytyy malttaa ottaa vähän rauhallisemmin :)
Pervo!
insight
05.08.2005 12:42:35
Perhana kun mulla ei ole vielä sitä korttia eikä omakotitaloa. Molemmissa vois nimittäin laulaa rauhassa. Siis kortti kun ois niin siellä autossa =)
Tempura
05.08.2005 18:14:13
Vastikään ajelin Lapissa yksin aavojen hillasoiden läpi, kuuntelin musaa ja lauloin mukana. Unohtumatonta! Tosin tällä kertaa tuli huudatettua stereoita sen verran kovaa, että kävi se klassinen mitä ei ole aiemmin käynyt: ääni meni paskaksi. Tavallisesti en huudata niin kovaa, eli silloin ei tarvitse itsekään huutaa. Ensi kerralla täytyy malttaa ottaa vähän rauhallisemmin :)

Kuulostaa hienolta reissulta. Just tuota minä tarkoitan.

Itselleni muistuu mieleen eräs työmaalta kotiin - matka keskellä yötä, säkkipimeää ja todella paksua sumua joka paikassa. Mietiskelin siinä asioita, ehkä elämän tarkoitusta ja muuta henkevää, ja radiosta alkoi tulemaan joku kurkobiisi - ihme kyllä.
Siinä lähti kyllä paskoista autostereoista ja miehestä ääni.
THV-Klubi #7
Pelsi
07.08.2005 02:42:18
Mietiskelin siinä asioita, ehkä elämän tarkoitusta ja muuta henkevää, ja radiosta alkoi tulemaan joku kurkobiisi - ihme kyllä.
Siinä lähti kyllä paskoista autostereoista ja miehestä ääni.

Kerran olin töissä pakettiautolla liikenteessä. Kuuntelin siinä aikani kuluksi YleX:ää, josta tuli valtavan paskaa musiikkia silloin. Juuri ennenkuin olin menossa takaisin työmaalle, alkoi soimaan Born to Be Wild. Kävin heittämässä yhden ylimääräisen lenkin, jotta saan kiekua sen mukana... Silloin meinasi ääni lähteä vähän.
THV-klubi #3
>-)))> #3
MegaMan Club #005 - Top Man
Tempura
07.08.2005 06:49:46 (muokattu 07.08.2005 06:50:21)
Kerran olin töissä pakettiautolla liikenteessä. Kuuntelin siinä aikani kuluksi YleX:ää, josta tuli valtavan paskaa musiikkia silloin. Juuri ennenkuin olin menossa takaisin työmaalle, alkoi soimaan Born to Be Wild. Kävin heittämässä yhden ylimääräisen lenkin, jotta saan kiekua sen mukana... Silloin meinasi ääni lähteä vähän.

Heh, arvaa montako lenkkiä (ajan työssäni aika paljon) teen, jos esim. joku levy (mikä sillä hetkellä potkii perseitä) on pahasti kesken?

Aika monta lenkkiä teen.

Usein kun tulen töistä kotiin, niin pihassa alkaa sitten soimaan joku biisi minkä haluaa kuulla eikä ole ehkä kuullut pitkään aikaan. No perkele, auto uudestaan käyntiin ja rinkiä vetämään.

Ajoin justiinsa melkein 300 kilometriä. Tuli huudettua. Kurkkuun sattuu. Tämä on hienoa.

(Edit: haluan painottaa vielä rattiin hakkaamista musiikin tahtiin ja isolla liikeradalla)
THV-Klubi #7
hjukke
08.08.2005 01:15:54

Ei tuo kesäaikaan ääni mihinkään mene jos ei ilmastointi päällä hoilottele. Tai samalla tavalla väärällä tavalla rääkymällä saa äänen pois. Ja pirun lystiä touhua! Juuri viime viikonloppuna hoiloteltiin neljän hengen voimin. Tulee jo aika meteli, mutta kahta kovempi meininki :)
"Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist
KädetönRumpali
08.08.2005 13:20:27
Taisi olla jokin brittiläinen tutkimus, jossa todettin musiikin kuuntelun, hyräilyn ja lauleskelemisen parantavan ajosuoritusta...
Ja määhän en joka lappuseen nimmariani pistä! S.T. #4
zorro
15.08.2005 22:00:49
itse olen alkanut aktiivisesti harrastamaan autossa lauleskelua. Tavoitteena olisi salaa opetella laulamaan. Menen aina vartavasten moottoritielle ettei kenenkään tarvi kuulla eikä nähdä. Yritin tosiaan Nirvanaakin laulaa, mutta se jäi siihen että alko käymään kipeää kurkkuun. Onko tuohon joku tietty tekniikka miten noita lauletaan? kertokaa.. esimerkiksi lithiumin kertosäe, miten helvetissä? saa sen äänen tehtyä mutta menee kurkku paskaksi.
Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä. Romantikkoitkiät #14
Tempura
16.08.2005 03:25:56
Taisi olla jokin brittiläinen tutkimus, jossa todettin musiikin kuuntelun, hyräilyn ja lauleskelemisen parantavan ajosuoritusta...

Mielenkiintoista, kun teen kaikkea noita.

Kun yritän keskittyä ajamiseen, se on surkeaa ja epävarmaa räpellystä, en tiedä miksi. Kun taas ajan huomaamattani että edes ajan - kun musiikki soi ja pitää olla hengessä mukana - niin autohan soljuu niinkuin entisen isännän vatta hölkässä.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
Tempura
16.08.2005 03:29:01
itse olen alkanut aktiivisesti harrastamaan autossa lauleskelua. Tavoitteena olisi salaa opetella laulamaan. Menen aina vartavasten moottoritielle ettei kenenkään tarvi kuulla eikä nähdä. Yritin tosiaan Nirvanaakin laulaa, mutta se jäi siihen että alko käymään kipeää kurkkuun. Onko tuohon joku tietty tekniikka miten noita lauletaan? kertokaa.. esimerkiksi lithiumin kertosäe, miten helvetissä? saa sen äänen tehtyä mutta menee kurkku paskaksi.

Heh, olen Nirvanaa huutanut aikas paljon, jotkut nerommat antavat parempaa infoa kuin minä, mutta luulen että jokatapauksessa jos haluaa laulaa Cobainin tyylillä niin kyllä kurkku kärsii. Varmasti teknisemmin voi suorittaa kurkkua säästäen, mutta luulen että se välittyy hiukan siihen ääneen, eikä siitä tule enää niin helvetin epätoivoisen rääkymisen kuuloista.

Koitappas vetää Scentless Apprenticea tunteella!
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)